abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98510904
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:25 schreef ook_gek het volgende:
Zo zie je maar. Je kan alles bereiken als je zelf maar wilt! Maar van zelf komt het niet. Neem dat van me aan ;)
Staat enigszins haaks op je standpunt in een discussie die wij eerder hadden. Desalnietemin; goed om te horen dat je je leven zo hebt kunnen veranderen. Respect.
pi_98510945
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:20 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Je gaat wel erg gemakkelijk uit van objectieve standaarden. Wie bepaald dat? Jij?
Ja, want ik bepaal of ik ze leuke personen vind. Ik spreek uiteraard voor mezelf, niet voor de rest van de maatschappij. En mensen vertellen dat ze hartstikke leuk en gezellig zijn terwijl ik ze niet bij mij vind passen, daar krijg je alleen maar spijt van. Je moet mensen niet te vriend willen houden om maar aardig gevonden te willen worden.
pi_98510967
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:26 schreef Arthur_Dent het volgende:

[..]

\Bekend fenomeen, maar het wordt beter op de een of andere manier.
2 weken a 3 weken geladen liep ik alleen maar blauwtjes of rare gezichten, nu heb ik met iedereen wel aanspraak op z'n minst. En zelfs een paar vraagjes gehad over facebook of ik ook daar en daar naar toe ging.Dus zodra je schijt leert te hebben aan die ene wordt het allemaal veel leuker.

(tis alleen niet zo goed voor de bankrekening dat ik nu elk weekend ga stappen)
hmm, wordt weer eens tijd ook wat meer uit te gaan. Helaas zijn mijn meeste vrienden al volledig gesettled, dus dat wordt wat banden aanhalen met wat vagere kennissen ;) Juist wel beter, uit die comfort-zone met mijn reet..
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_98511039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:28 schreef heloef het volgende:

[..]

Omdat ik mezelf waarschijnlijk dan aanpraat "leuk alleen dikke wijven hebben interesse in mij".
Gelukkig schrijf je ''Omdat ik mezelf waarschijnlijk dan aanpraat'', dus weet je dat dit puur en alleen aan jezelf ligt. :)

Als 1 ''dik wijf'' je mee uit vraagt betekent dat natuurlijk niet dat je alleen maar ''dikke wijven'' kunt krijgen, dat is gewoon weer zo'n irrationele gedachte.

En het mooie is, gedachten kun je (leren) sturen !
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:33:13 #280
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_98511054
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:15 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Op de uni ging het al snel beter. Een gewone sociale omgeving biedt de mogelijkheden om in het goede spoor te komen. Vandaar dat mensen je aanraden iets te gaan doen met werk of een hobby. Opnieuw beginnen met een opleiding is voor jou het belangrijkste.
Ja, daar draait eigenlijk alles om, ook voor MLiG en alles.
Ik had al eens een topic geopend over hobby's zoeken. En dat werk ben ik mee bezig. Maarja toch zit ik hier alleen maar te zoeken en alles.
Opleiding mag geen middel zijn, heb ik ook al eens gezegd.
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:33:33 #281
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98511069
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:25 schreef ook_gek het volgende:

En nu de grote verassing. Ik heb vroeger extreme last van vaalangst gehad. Mede door mijn dislexty. Ik kom uit de tijd dat spel fouten niet de reden van dislexty waren, nee je was gewoon dom! En je zult nooit wat bereiken. Het is dat me moeder maar is blijven zeulen met me langs artsen tot er uit eindelijk uit verschillende testen kwam dat ik een zware vorm van dislexty had. Heb op een lom school gezeten en al. Had een extreme vorm van vaalangst en een minderwaardigheids complex waar je u tegen zei.

Het was zo erg dat ik niet eens alleen een brood durfde te halen bij de bakker.

Dat laatste staat haaks op dat geen waar ik deze post mee begonnen ben.

Zo zie je maar. Je kan alles bereiken als je zelf maar wilt! Maar van zelf komt het niet. Neem dat van me aan ;)
Wat heb je eraan gedaan, hoe ging dat en hoe lang heeft dat al met al geduurd?

quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 12:14 schreef ook_gek het volgende:

En dan ga jij mensen advies geven hoe het moet terwijl je zelf niet eens een brood op de band durf te leggen....
Wel raar dan om iemands angsten zo tegen iemand te gebruiken. Als je dus iets niet durft, moet je dan voortaan maar je mond houden?
The view from nowhere.
pi_98511079
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:27 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Vriendschappen met meisjes heb ik altijd al gehad hoor, alleen het met de klas meedraaien is niet bepaald lekker verlopen toen. Daardoor wrs ook de contacten met jongens misgelopen en dat hoort allemaal bij de ontwikkeling. Op de uni moest ik daar dus mee beginnen en ik heb dat dus nog best aardig gedaan met die bijna-vriendschappen.

Nou mijn uiterlijk is nu wel meer dan genoeg bevestigd hoor. Een aantal maanden geleden nog niet, maar nu wel.

Ja, wanhopig ben ik nog wel.
En vergeet niet dat het hoteldebotelverliefd ook vooral komt door het fantaseren achteraf. Dat fantaseren is wel heel diep en uitgebreid.

Eh, duizenden in mijn nabije omgeving? Ik zie ze niet lopen.
Fantaseren is niet erg, dat doet iedereen wel. Maar je moet niet de realiteit uit het oog verliezen dat hij jou misschien niet leuk vindt of dat het misschien wel enorm tegenvalt.

Er lopen zeker heel veel jongens rond die uitstekend bij je passen. Je moet ze alleen langs dezelfde meetlat leggen als waarlangs jongens jou ook leggen. Ik zie je altijd uiterlijk van jongens benadrukken. Hartstikke mooi als ze een Bieberkapseltje hebben, maar er moet ook inhoud in zitten. Soms moet je op uiterlijk een beetje inleveren maar betaalt zich dat met innerlijk driedubbel terug. Ik vind dat je teveel gefocust bent op uiterlijk en daarom zie je ze niet lopen.

Mannen doen hetzelfde bij jou, die kijken ook naar je innerlijk (en ja, het zijn mannen, dus ze kijken ook of je tieten hebt :') ) Vinden ze dat innerlijk niks dan blijf je alleen. Simple as that.
pi_98511161
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:16 schreef Mystikvm het volgende:
Ik ben geen hardliner om maar zo stoer en zelfverzekerd mogelijk over te komen. Maar ik weet uit persoonlijke ervaring dat het vervelend is om mensen voor te houden dat ze echt wel aardig en leuk zijn terwijl ze dat niet zijn. Dan gaan ze aan je plakken en dan kom je er niet meer vanaf. Dan maar liever af en toe iemand voor het hoofd stoten.
Hoe ga jij hier mee om dan? Zeg je gewoon direct dat je niet meer met diegene om wil gaan ofzo? Is dat alleen bij de dames, of ook bij mannen die je vriendschap zoeken?
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:36:34 #284
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_98511181
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:33 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Ja, daar draait eigenlijk alles om, ook voor MLiG en alles.
Ik had al eens een topic geopend over hobby's zoeken. En dat werk ben ik mee bezig. Maarja toch zit ik hier alleen maar te zoeken en alles.
Opleiding mag geen middel zijn, heb ik ook al eens gezegd.
Voor je opleiding moet wel een goede keuze proberen te maken. Dat is lastig. Kun je daarvoor ook bij die psycholoog terecht? Wat hulp bij het uitzoeken wat je wilt gaan doen.

Edit: Tot nu toe zeg je dat je je studie hebt onderbroken ivm persoonlijke problemen. Wil je die studie weer oppakken of heeft geschiedenis afgedaan?

[ Bericht 4% gewijzigd door deelnemer op 22-06-2011 15:44:12 ]
The view from nowhere.
pi_98511220
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:28 schreef heloef het volgende:

[..]

Omdat ik mezelf waarschijnlijk dan aanpraat "leuk alleen dikke wijven hebben interesse in mij".

En natuurlijk kan ik vriendelijk bedanken, dat zou ik ook doen als ik echt niet geïnteresseerd ben.
Op de middelbare school was ik nog behoorlijk bleu. Op een gegeven moment bleek dat ene Barbara interesse in mij had. We noemden haar Barbaar-a, dus je kan je voorstellen welk een Vikinguiterlijk ze had.

In plaats van te gaan zitten janken over dat ik blijkbaar een dik wijf had aangetrokken heb ik haar afgewezen (sorry Barbara!) maar mijzelf ondertussen wel verteld dat er iemand geïnteresseerd in mij was. Dat is altijd leuk, ook al was ze niks.

Vrouwen doen dat ook bij mannen, voor zover ik weet. Als ze jou afwijzen omdat ze je niks vinden zijn ze vaak nog wel gevleid door de aandacht.
pi_98511221
@ heloef (en misschien ook anderen)

Aangezien je jezelf vanalles aanpraat he, je zou eigenlijk eens moeten beginnen met iedere dag hardop tegen jezelf zeggen dat je een leuke vent bent.

Klinkt misschien zweverig of raar of whatever, maar doe dat eens iedere dag een keer of vijf, en probeer dan ook echt overtuigend te zijn tegenover jezelf.

Ik ben er bijna van overtuigd dat als je dit maar vaak genoeg herhaalt, je jezelf zometeen zo geconditioneerd hebt dat je gaat geloven dat je een leuke vent bent !

Denk er maar eens over na, veel mensen hier vinden zichzelf niet leuk genoeg en hebben dat waarschijnlijk tot in den treure hier opgeschreven of tijdens hun ‘’interne dialoog’’ (je eigen gedachtes) dit keer op keer herhaald, en uiteindelijk zijn ze het gaan geloven.

Dan moet het omgekeerd ook werken toch ? :)
pi_98511346
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:36 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

Hoe ga jij hier mee om dan? Zeg je gewoon direct dat je niet meer met diegene om wil gaan ofzo? Is dat alleen bij de dames, of ook bij mannen die je vriendschap zoeken?
Ja. Dat is in het begin net zo moeilijk als voor het eerst een meisje aanspreken en zeggen dat je haar wel leuk vindt, maar het werkt wel. Verder vooral in nonverbale communicatie aangeven dat iemand je niet ligt. Dan zoeken ze vanzelf andere mensen die wel bij hun passen.

Zowel bij vrouwen als bij mannen trouwens.
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:39:56 #288
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_98511350
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:32 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Gelukkig schrijf je ''Omdat ik mezelf waarschijnlijk dan aanpraat'', dus weet je dat dit puur en alleen aan jezelf ligt. :)

Als 1 ''dik wijf'' je mee uit vraagt betekent dat natuurlijk niet dat je alleen maar ''dikke wijven'' kunt krijgen, dat is gewoon weer zo'n irrationele gedachte.

En het mooie is, gedachten kun je (leren) sturen !
Ik heb op dit moment vooral die behoefte om mijn gevoelens te sturen.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_98511407
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:39 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik heb op dit moment vooral die behoefte om mijn gevoelens te sturen.
Zoek eens naar leesvoer over Rationeel Emotieve Therapie. :Y
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:43:39 #290
327935 lanterfanteraar
Aandachtsgeile topichoer
pi_98511515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:33 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Er lopen zeker heel veel jongens rond die uitstekend bij je passen. Je moet ze alleen langs dezelfde meetlat leggen als waarlangs jongens jou ook leggen. Ik zie je altijd uiterlijk van jongens benadrukken. Hartstikke mooi als ze een Bieberkapseltje hebben, maar er moet ook inhoud in zitten. Soms moet je op uiterlijk een beetje inleveren maar betaalt zich dat met innerlijk driedubbel terug. Ik vind dat je teveel gefocust bent op uiterlijk en daarom zie je ze niet lopen.

Mannen doen hetzelfde bij jou, die kijken ook naar je innerlijk (en ja, het zijn mannen, dus ze kijken ook of je tieten hebt :') ) Vinden ze dat innerlijk niks dan blijf je alleen. Simple as that.
Ja maar de plekken waar ik tot nu toe alleen jongens heb ontmoet, is met uitgaan, op de dansvloer. Daar is het gewoon uiterlijk, bam. Op die locatie denk ik dan ook "lelijk-lelijk-lelijk-mwah, gaat gaat- lekker- lekker". Iedereen doet dat daar. Ik ben zelf een aantal keer benaderd door mannen ( die vonden mij blijkbaar lekker), maar ik vond hen niet lekker ( zwaar anti-type zelfs), nou, dan ga ik daar geen moeite in steken. Zie niet in waarom ik dat wel zou doen. Een kale knakker, gatverdamme. Kan die ook beter iemand nemen die hem wel een beetje ziet zitten.

Op mijn studie merkte ik trouwens dat ik die bijna-vriendschappen best aantrekkelijk ging vinden allemaal. Door de gesprekken, dagelijks contact, na een lange tijd. Dan gaat het uiterlijk wel minder meetellen. Het uitgaan werkt zo niet.
pi_98511531
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:39 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ja. Dat is in het begin net zo moeilijk als voor het eerst een meisje aanspreken en zeggen dat je haar wel leuk vindt, maar het werkt wel. Verder vooral in nonverbale communicatie aangeven dat iemand je niet ligt. Dan zoeken ze vanzelf andere mensen die wel bij hun passen.

Zowel bij vrouwen als bij mannen trouwens.
Ik heb het een keer meegemaakt na een date (met een meid die ik via internet kende). Ze bleek helemaal into mij te zijn, maar ik vond haar IRL niet leuk. Inderdaad, wat je zegt... het is ook moeilijk om iemand af te wijzen, met name omdat dit helemaal niet in mijn aard ligt. (ben ook niet zo trots op die manier hoe ik dat gedaan heb); maar inderdaad, wel goed voor je zelfvertrouwen.
Ik was geïnteresseerd hierin, omdat ik nu weer een meid op paiq heb die heel erg geïnteresseerd lijkt; ik kan leuk met haar praten... maar verder weet ik het meestal pas wanneer ik haar IRL zal zien. Daarom ook nog enige twijfel... misschien straks weer iemand die into mij is en ik haar niet zo zie zitten... maar ook dat is weer een goede training :P.
pi_98511540
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:37 schreef PBateman1978 het volgende:

Aangezien je jezelf vanalles aanpraat he, je zou eigenlijk eens moeten beginnen met iedere dag hardop tegen jezelf zeggen dat je een leuke vent bent.

Klinkt misschien zweverig of raar of whatever, maar doe dat eens iedere dag een keer of vijf, en probeer dan ook echt overtuigend te zijn tegenover jezelf.

Ik ben er bijna van overtuigd dat als je dit maar vaak genoeg herhaalt, je jezelf zometeen zo geconditioneerd hebt dat je gaat geloven dat je een leuke vent bent !

Denk er maar eens over na, veel mensen hier vinden zichzelf niet leuk genoeg en hebben dat waarschijnlijk tot in den treure hier opgeschreven of tijdens hun ‘’interne dialoog’’ (je eigen gedachtes) dit keer op keer herhaald, en uiteindelijk zijn ze het gaan geloven.

Afsluiten is de sessie boomknuffelen, en de praat groep met eenhoorns......

Nou ja dat was wel een beetje te makkelijk en bot, maar een goede indicatie in hoe ik tegen dat soort conditionering aankijk. Plus als ik dat voor een spiegel moet gaan zeggen schiet ik waarschijnlijk in de lach.
pi_98511576
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:44 schreef Arthur_Dent het volgende:

[..]

Afsluiten is de sessie boomknuffelen, en de praat groep met eenhoorns......

Nou ja dat was wel een beetje te makkelijk en bot, maar een goede indicatie in hoe ik tegen dat soort conditionering aankijk. Plus als ik dat voor een spiegel moet gaan zeggen schiet ik waarschijnlijk in de lach.
Als je er niet voor open staat moet je het ook niet doen nee. :)

Toch denk ik dat deze vorm van zelfhulp echt wel goed zou zijn voor sommigen.

99% van de problemen die je hier leest zitten in het hoofd van die persoon.
pi_98511718
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:43 schreef lanterfanteraar het volgende:

[..]

Ja maar de plekken waar ik tot nu toe alleen jongens heb ontmoet, is met uitgaan, op de dansvloer. Daar is het gewoon uiterlijk, bam. Op die locatie denk ik dan ook "lelijk-lelijk-lelijk-mwah, gaat gaat- lekker- lekker". Iedereen doet dat daar. Ik ben zelf een aantal keer benaderd door mannen ( die vonden mij blijkbaar lekker), maar ik vond hen niet lekker ( zwaar anti-type zelfs), nou, dan ga ik daar geen moeite in steken. Zie niet in waarom ik dat wel zou doen. Een kale knakker, gatverdamme. Kan die ook beter iemand nemen die hem wel een beetje ziet zitten.

Op mijn studie merkte ik trouwens dat ik die bijna-vriendschappen best aantrekkelijk ging vinden allemaal. Door de gesprekken, dagelijks contact, na een lange tijd. Dan gaat het uiterlijk wel minder meetellen. Het uitgaan werkt zo niet.
Ik kom maar zelden geschikt relatiemateriaal tegen op de dansvloer. Je hebt helemaal gelij kdat het gewoon om uiterlijk gaat en ik moet eerlijk zeggen dat ik precies hetzelfde doe. "Vind ik niks" "Lelijk hoofd" "Lekkere tieten en leuke ogen, contact maken". Dan eindig je met een ONS, leuk om even je seksuele lusten te botvieren maar ik vraag vaak niet eens om een telefoonnummer achteraf.

Je moet dus voor jezelf goed nagaan wat jij wilt. Als je een neukertje wil dan moet je vooral lekker uitgaan en dan kom jij snel genoeg iets tegen (neem dan zelf ook meer initiatief!). Als jij een relatie wilt dan moet je toch eens ergens anders gaan zoeken. Hobbies ja. Je zegt er niks van te snappen maar wat snap je dan niet?

Een geschikte partner kom je in elk geval niet snel op de dansvloer tegen. Dat is toch allemaal te oppervlakkig.
pi_98511740
Ach ik heb zoiets als ik WEET dat het in mijn hoofd zit. Dan geef ik mijzelf wel een schop onder mijn hol.

Misschien dat een ander idd gebaat is bij een omslachtigere manier. Maar Emotionele gedoe therapie, dat doen ze ook als je van een uitzending terug komt en zo.. Het is niet aan mij besteed. Net als dat Pua en dat NLP en weet ik wat er nog meer te doen is tegen woordig
  woensdag 22 juni 2011 @ 15:50:30 #296
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_98511799
quote:
2s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:37 schreef PBateman1978 het volgende:

Ik vind mezelf ook een leuk vent ik ben er van overtuigd dat gewoon een eerlijk en goed mens ben waarmee valt te lachen. En aan de buitenkant wordt gewerkt door middel van sporten.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_98511840
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:50 schreef heloef het volgende:

[..]

Ik vind mezelf ook een leuk vent ik ben er van overtuigd dat gewoon een eerlijk en goed mens ben waarmee valt te lachen. En aan de buitenkant wordt gewerkt door middel van sporten.
Ok dan, goed bezig !
pi_98511845
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:48 schreef Mystikvm het volgende:
Een geschikte partner kom je in elk geval niet snel op de dansvloer tegen. Dat is toch allemaal te oppervlakkig.
De mensen met wie je samen een opleiding doet, samen mee op een bepaalde cursus zit of samen mee sport; die gaan toch ook net zo goed uit? Ik zou niet weten waarom dat iedereen op de dansvloer oppervlakkig moet zijn...
pi_98511924
joh wil je vrienden hebben zal je eerst oppervlakkig moeten beginnen, je hebt niet meteen vrienden , het begint eerst met leren kennen en dan later word je met een beetje geluk vrienden
pi_98511940
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 15:51 schreef Axel1988 het volgende:

[..]

De mensen met wie je samen een opleiding doet, samen mee op een bepaalde cursus zit of samen mee sport; die gaan toch ook net zo goed uit? Ik zou niet weten waarom dat iedereen op de dansvloer oppervlakkig moet zijn...
Natuurlijk, ik ben ook wel eens een fiscaal jurist of een biochemicus tegengekomen op de dansvloer, maar daar ga ik geen gesprek over aminozuren mee beginnen. Dat contact is gewoon heel lichamelijk. Betere gesprekken heb je in een kroeg of je leert via-via iemand kennen. Dat zijn betere potentieeltjes dan dat wat je op de dansvloer tegenkomt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')