Ah oke bedankt voor je verhaal.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:22 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mooie omdraaiing van de argumentatie. Omdat jij mij niet begrijpt ben ik een soort misantroopIk moet eerlijk zeggen dat de moed mij soms diep in de schoenen wegzakt.
Het is heel simpel, ik ben op de meeting van dit topic geweest. Daar waren dus ook een paar mensen die problemen hebben met sociale contacten. Ik vond deze mensen prettig in de omgang. Daar ben ik heel oprecht in. Maar als je mij vraagt om een lijstje te maken wat er allemaal 'mis' is met hun benadering van sociale situaties dan kan ik een behoorlijke waslijst opstellen. Neemt niet weg dat ik best goed een biertje met hun heb kunnen drinken.
Zo zie ik jou ook. Je zal best vriendelijk zijn en waarschijnlijk ook intelligent maar ik twijfel er niet aan dat ik een aanzienlijk aantal punten op kan noemen over wat er allemaal 'mis' is met jou mocht ik je ooit ontmoeten. Dan kunnen we het nog steeds leuk hebben, maar of jij dan echt een prettig persoon bent...
Ik hanteer de volgende regel voor mijzelf: Zie ik mijzelf twee weken op vakantie gaan met een bepaald persoon zonder irritaties? Zo ja, dan is het een potentiële vriend(in). Zo nee, dan is het hooguit leuk om een paar uurtjes met die persoon wat te drinken maar that's it.
Negatief mensbeeldNot so much. Mensenkennis? Jazeker. Die veren durf ik mij wel in mijn reet te steken.
Ik heb er wel begrip voor, maar als je dan jaren lang niks doet met tips die je gegeven worden, en zelfs niet als mensen dat aangeven een afspraak met de psych maakt, dan houdt op den duur het geduld een keer op. En ik ben hier al een stuk geduldiger dan ik IRL ben.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:29 schreef Arthur_Dent het volgende:
ik snap dat het voor iemand zonder die issues ook erg erg erg heeeeuul erg irritant en vermoeiend kan zijn.
En ik persoonlijk zou dat ook niet willen zijn , die jongen / meid, die wel weet hoe en wat(want het wordt per dag 4x gezegd) maar het niet wil doen. Maar heb er ergens ook begrip voor. Want ik vond het ook absoluut niet makkelijk
Als je met iemand praat merk je automatisch als er dingen vreemd aan hem zijn, meestal al door nonverbale communicatie. Dat heb jij dan helemaal niet door, dat iemand dat opvalt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:30 schreef lanterfanteraar het volgende:
Ah oke bedankt voor je verhaal.
Allicht zullen er veel personen zijn bij wie wel iets mis is in de omgang. En als jij jezelf op zou stellen als iemand met een checklist ( "zo, eens even zien hoeveel er mis is met jou!!"), krijg je waarschijnlijk al een eh ander soort omgang... Maar goed, dat zul je zelf wel begrijpen met je mensenkennis
Dat zeg ik, mee eens, deed/doe ik bij mezelf ook, maar neemt niet weg dat het heel moeilijk is.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja ?
Stel dat je bang bent om een wildvreemde vrouw aan te spreken, je durft het echt niet...
Denk er dan eens rationeel over na, hoe moeilijk is het nou ECHT om een wildvreemde vrouw aan te spreken ? Je moet ernaartoe lopen, je moet je mond open doen en geluid produceren, voor mijn part zeg je alleen maar ‘’hallo’’…
Hoe moeilijk is dat nou ?
Mensen die bang zijn voor dit soort dingen hebben zichzelf vaak jarenlang zo geconditioneerd dat het veeeeel groter en enger is gemaakt in hun hoofd, dan dat het daadwerkelijk is.
Jezelf een schop onder je hol geven is zo moeilijk als dat je het zelf maakt.
Dat zeg ik gewoon geen tips voor hem meer, en je concentreren op de mensen die het wel aannemen.quote:Ik heb er wel begrip voor, maar als je dan jaren lang niks doet met tips die je gegeven worden, en zelfs niet als mensen dat aangeven een afspraak met de psych maakt, dan houdt op den duur het geduld een keer op. En ik ben hier al een stuk geduldiger dan ik IRL ben.
wat zou jij zeggen dat die non-verbale communicatie is?quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:32 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik heb er wel begrip voor, maar als je dan jaren lang niks doet met tips die je gegeven worden, en zelfs niet als mensen dat aangeven een afspraak met de psych maakt, dan houdt op den duur het geduld een keer op. En ik ben hier al een stuk geduldiger dan ik IRL ben.
[..]
Als je met iemand praat merk je automatisch als er dingen vreemd aan hem zijn, meestal al door nonverbale communicatie. Dat heb jij dan helemaal niet door, dat iemand dat opvalt.
Oh oh weer dat uiterlijkgedoe... Punt is, waar kan ik het bewijzen? Ik wil mijn leukheid namelijk delen met mensen. Werk ben ik mee bezig om iets geschikts te zoeken. Maar verder dan. Ja dan toch alleen die sporten waarschijnlijk. Wist niet dat daar beginnersafdelingen waren.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:29 schreef Catbert het volgende:
[..]
Bewijs maar eens dat je wel zo leuk bent dan. Nogmaals; jij hebt je uiterlijk zeker niet tegen dus zou het voor jou geen enkel probleem moeten zijn sociale contacten op te doen.
[..]
Man, bij onze hockeyclub heb je een speciale 'afdeling' voor beginners en daar komen mensen aan die rond de 30 zijn, met uitschieters naar 56.
Oh gewoon lichaamstaal.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:32 schreef Catbert het volgende:
[..]
Als je met iemand praat merk je automatisch als er dingen vreemd aan hem zijn, meestal al door nonverbale communicatie. Dat heb jij dan helemaal niet door, dat iemand dat opvalt.
Ojeequote:Op woensdag 22 juni 2011 14:37 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
wat zou jij zeggen dat die non-verbale communicatie is?
wat betekent non-verbale communicatie eigenlijk? alle wat overkomt, op de betekenis van de woorden na?
zou je zeggen dat dat vooral intonatie is?
bewegingen qua handen en lichaamstaal?
kijkgedrag?
gezicht expressies?
waar merk je het vooral aan op? ik ben geintereseerd
en bij wat, wat merk je dan.
(voorbeeld:
bijv lichaamstaal: handen strak langs lichaam, en stijf
kijkgedrag: naar de grond
gezicht expressie: altijd aan het lachen(een mongool), of altijd expressieloos
)
bij voorbaat dank
Dat komt omdat er waarschijnlijk geestelijk niets mis is met jou. Met hun wel, zij kunnen zichzelf niet schoppen en voor hun is dit topic ook niet geschikt. Dit topic is voor mensen die wel zelfhulp toe kunnen passen. Neem dyna18, jou en Axel als voorbeeld. Jullie proberen het echt met wisselend succes. MLIG komt in elk geval nog gewoon op de meet opdagen. Benzin, met alle respect, heb ik nog niets zien ondernemen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:34 schreef Arthur_Dent het volgende:
[..]
Dat zeg ik, mee eens, deed/doe ik bij mezelf ook, maar neemt niet weg dat het heel moeilijk is.
en dat je een paar jaar opgebouwde angsten en patronen in 1x kunt afbreken voor mensen als MLiG en Benzin, tja dat zijn verhalen apart... Kan er niet anders van maken. Mensen zoals mij, tja die steken er wat van op denk ik.. maar feit is, ook MLiG en Benzin hebben gevoel. En ik heb het idee dat hoe harder wij hun schoppen hoe zachter ze zich zelf schoppen..
Met mij is ook wel iets mis in de omgang in de ogen van bepaalde personen. Daarom ben ik ook niet met iedereen bevriend. Maar er is een verschil tussen niet aansluiten bij bepaalde mensen of niet aansluiten bij de maatschappij.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:30 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Ah oke bedankt voor je verhaal.
Allicht zullen er veel personen zijn bij wie wel iets mis is in de omgang. En als jij jezelf op zou stellen als iemand met een checklist ( "zo, eens even zien hoeveel er mis is met jou!!"), krijg je waarschijnlijk al een eh ander soort omgang... Maar goed, dat zul je zelf wel begrijpen met je mensenkennis
Oh spannend! Laat je mensen kennis eens los op mij danquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1671565/5/50#98508252]woensdag 22 juni 2011 14
Negatief mensbeeldNot so much. Mensenkennis? Jazeker. Die veren durf ik mij wel in mijn reet te steken.
quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:41 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Oh spannend! Laat je mensen kennis eens los op mij dan
Mhaw hier lurken heeft toch wel het een en ander aan goeds gedaan voor mij. Tis alleen bij dit topic wat je wil hebben moet je eruit vissen. En daadwerkelijk ook willen en luisteren. Dan is dit hier goed.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:37 schreef Bittere_Bal het volgende:
is het niet een beetje gebrek aan nieuwe aanwas ik dit topic dat bijna constant alle aandacht gaat naar dezelfde users? Ze maken het wel interessant maar het jaagt ook wel wat mensen weg ben ik bang..Er wordt een beetje in een rondje gepraat op deze manier..
Is dit allesquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:43 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Internet is geen goede graadmeter voor hoe mensen in het echt zijn. Maar als je echt iets wilt horen, jij bent voornamelijk dol op aandacht en weet aandacht ook op te eisenBovenstaand = case in point.
Oh, kijk, dat klinkt anders. Ik kan met zekerheid stellen dat ik in ieder geval niet ZO ernstig ben, dat ik niet zou kunnen aansluiten bij de maatschappij. Ik heb bijv. real-life-vriendschappen gehad en met een aantal studiegenoten was ik ook bijna-bevriend.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:40 schreef Mystikvm het volgende:
Met mij is ook wel iets mis in de omgang in de ogen van bepaalde personen. Daarom ben ik ook niet met iedereen bevriend. Maar er is een verschil tussen niet aansluiten bij bepaalde mensen of niet aansluiten bij de maatschappij.
Catbert heeft gelijk, je gedraagt je nog als een kind. Niets mis mee, maar ook met jou is het voortdurend dezelfde klaagzang.
Ik maak er in het echt ook een gewoonte van mijn mening niet onder stoelen of banken te steken. Als iemand zich gekwetst voelt dan moeten ze zich dat vooral zelf aanrekenen omdat ik nooit de intentie heb om mensen te kwetsen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:48 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Is dit alles
Maar ben benieuwd hoe jij dan denkt hoe ik in het echt ben?
Maar is het vaak niet zo dat mensen op internet net even wat meer durven te zeggen omdat het "veilig" is?
In dat geval gebruik je internet teveel als jouw uitlaatklep voor je rare en vreemde twijfels (die doen vermoeden dat je behoorlijk wereldvreemd bent) terwijl je in het echt misschien teveel een kunstje opvoert.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:50 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Oh, kijk, dat klinkt anders. Ik kan met zekerheid stellen dat ik in ieder geval niet ZO ernstig ben, dat ik niet zou kunnen aansluiten bij de maatschappij. Ik heb bijv. real-life-vriendschappen gehad en met een aantal studiegenoten was ik ook bijna-bevriend.
Dus jij stelt: klaagzang--> kind?
In het echt houd ik trouwens niet echt ( vaak?) een klaagzang ( 'klaagzang' nog wel..), of ik breng iets met wat zelfspot. Als ik in het echt zou praten zoals ik hier typ, zou ik wel begrijpen dat mensen gillend wegrennen![]()
![]()
![]()
Oja, dit uiterlijk heb ik dus niet altijd gehad hè.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:08 schreef Catbert het volgende:
Als jij "gewoon leuk" was geweest had je al lang een kerel gehad. Aan je uiterlijk ligt het niet.
Zoveel mensen die pas zijn gaan neuken nadat ze van de middelbare school af waren. Uiterlijk aantrekkelijk zijn is geen groeiproces en wordt schromelijk overschat. Innerlijk is wat mensen aantrekkelijk maakt, uiterlijk zorgt ervoor dat ik mijn lul ook omhoog kan krijgen en jouw kut er nat van wordt, plat gezegd. Dat is misschien maar 20% van het geheel 'persoonlijkheid'.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:58 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Oja, dit uiterlijk heb ik dus niet altijd gehad hè.
Op de middelbare school en daarvoor was ik verre van "hot".
Tenzij iemand bepaalde opmerkingen echt verdiend, zou ik me daar echt aan gaan storen. En dan leg ik de schuld niet bij mezelf.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik maak er in het echt ook een gewoonte van mijn mening niet onder stoelen of banken te steken. Als iemand zich gekwetst voelt dan moeten ze zich dat vooral zelf aanrekenen omdat ik nooit de intentie heb om mensen te kwetsen.
Een wildvreemd meisje vroeg vandaag wat aan mij en ze was nog heel leuk ook.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:29 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja ?
Stel dat je bang bent om een wildvreemde vrouw aan te spreken, je durft het echt niet...
Denk er dan eens rationeel over na, hoe moeilijk is het nou ECHT om een wildvreemde vrouw aan te spreken ? Je moet ernaartoe lopen, je moet je mond open doen en geluid produceren, voor mijn part zeg je alleen maar ‘’hallo’’…
Hoe moeilijk is dat nou ?
Mensen die bang zijn voor dit soort dingen hebben zichzelf vaak jarenlang zo geconditioneerd dat het veeeeel groter en enger is gemaakt in hun hoofd, dan dat het daadwerkelijk is.
Jezelf een schop onder je hol geven is zo moeilijk als dat je het zelf maakt.
Te direct. Je had terug kunnen sms 'en dat je een hele leuke avond/dag hebt gehad (dat is al voldoende aanmoediging).quote:Op woensdag 22 juni 2011 03:47 schreef minnemin het volgende:
KUT KUT KUT mensen mag ik even klagen. De versiermeneer heb ik gevraagd wat hij bedoelde. Hij zei dat hij het niet erg zou vinden als ik meer achter zijn smsje had geaocht, maar dat ie er niet zo over nagedacht had. Kut, ik heb een modderfiguur gealagen. Hij smste me nog wel toen hij thuis was gekomen, naar anderen heeft hij gesmst dat ik een leuke meid was. Ik voelde van zijn kant met name vriendschap.... Kut.
Je onzekerheid kreeg de overhand. Dat je het onprettig vond lijkt me de hoofdzaak: een arrogant ventje. Dat je het daar niet bij gelaten hebt, komt doordat de schuld bij jezelf zoekt, als er niets gebeurd.quote:Verder zat een vriend van hem erbij, en nadat ik meegepraat had over voetbal en wielrennen, begon hij steeds seksuelere toespelingen te maken. Want hij was 'verliefd op mij met mijn mening over Nordin Boukhari'. Maar het werd eigenlijk gewoon lullig en ik wist me geen houding te geven. Ik vond het aan de ene kant onprettig, aan de andere kant wilde ik niets liever dan naar bed met deze arrogante zelfverzekerde klootzak, want mijn verlatingsangst ging aan, als hij niet werkelijk in mij geïnteresseerd is, bevestig ik lekker mijn schema's....
Hoe bedoel je? Ik geef niet ongevraagd mijn meningquote:Op woensdag 22 juni 2011 15:00 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Tenzij iemand bepaalde opmerkingen echt verdiend, zou ik me daar echt aan gaan storen. En dan leg ik de schuld niet bij mezelf.
Ligt er ook een beetje aan welke opmerkingen het zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |