abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:25:56 #226
37769 erodome
Zweefteef
pi_98609067
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:22 schreef Sloggi het volgende:
Ik zie dat ik een belangrijk gedeelte was vergeten: de overheid moet dan gaan controleren of religieuze voorschriften worden nageleefd. Ik weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn.
Ze moeten zoveel controleren, er zijn toch gewoon vaste regels, wat is daar anders aan dan aan het eko keurmerk moeten controleren?
Er moeten gewoon afspraken gemaakt worden waaraan het moet voldoen, dat is niet anders bij alle andere manieren van dierhouderij en slacht en is ook zo bij 1001 andere dingen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98609081
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat? Vooruit kunnen denken is juist wat menselijke hersenen onderscheidt van die van de meeste dieren.
Ehmm. Jij beweert nu dat dieren zoals koeien en varkens niet vooruit kunnen denken?
quote:
Volgens mij stelt de kashrut juist als vereiste dat je levende dieren niet in contact brengt met de slacht van een ander dier, terwijl het zogenaamd verdoofd slachten daar geen regels over heeft.
Daar heb ik het ook niet over.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98609146
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Zolang die vreemde omgeving geen tekenen geeft van een reden op angst voor het leven zal het dier ook alleen maar erg voorzichtig zijn, onbekend is altijd een risiko voor het instinct, maar doodsangst komt pas bij levensgevaar.

Maar slachtrijen, andere dieren geslacht zien worden, bloed ruiken, pijn- en waarschuwingskreten van andere dieren horen, stress ruiken enz enz enz zijn gewoon duidelijke tekenen dat er iets heel erg mis is voor een dier.
Als een dier de volgende is in de slachtrij en ziet hoe zijn voorgangers gedood worden voelt hij de bui wel hangen zeg maar.
Dat kan ik me ook heel goed voorstellen, meer dan mijn voorstellingsvermogen heb ik niet om op af te gaan. En als die dieren niet weten wat ze overkomt, kunnen ze ook geen waarschuwingskreten en stressgeuren afgeven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98609194
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ehmm. Jij beweert nu dat dieren zoals koeien en varkens niet vooruit kunnen denken?
Zonder menselijke hersenschors is dat vrij lastig ja.
pi_98609417
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zonder menselijke hersenschors is dat vrij lastig ja.
Oh. Alleen mensen kunnen vooruit denken?
Vandaar dat bepaalde dieren bv in kuddes jagen waarbij de ene de prooi opjaagt en de andere hem in de val opwacht. Dat dieren nesten bouwen, voorraden aanleggen etc
Dat kunstjes aangeleerd kunnen worden (als ik doe x-->dan krijg ik Z).
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 15:35:14 #231
37769 erodome
Zweefteef
pi_98609434
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat kan ik me ook heel goed voorstellen, meer dan mijn voorstellingsvermogen heb ik niet om op af te gaan. En als die dieren niet weten wat ze overkomt, kunnen ze ook geen waarschuwingskreten en stressgeuren afgeven.
Als jij ergens heen gaat waar je geen enkele associatie met angst/dood mee hebt zal je ook niet in de stress schieten en zal een eventuele dood door iemand veroorzaakt je ook verrassen, dat is voor dieren niet anders.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_98609774
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh. Alleen mensen kunnen vooruit denken?
Vooruit denken is iets dat komt met meer ontwikkelde hersenen inderdaad, dus mensen, chimpansees, walvissen en dan wordt het al moeilijker dieren te vinden die dat kunnen.

quote:
Vandaar dat bepaalde dieren bv in kuddes jagen waarbij de ene de prooi opjaagt en de andere hem in de val opwacht. Dat dieren nesten bouwen, voorraden aanleggen etc
Dat kunstjes aangeleerd kunnen worden (als ik doe x-->dan krijg ik Z).
Dat is instinct en conditionering, dat is wat anders dan het vermogen om vooruit te denken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Als jij ergens heen gaat waar je geen enkele associatie met angst/dood mee hebt zal je ook niet in de stress schieten en zal een eventuele dood door iemand veroorzaakt je ook verrassen, dat is voor dieren niet anders.
Probleem is er dus niet.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:10:04 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98611169
wat is dat toch dat men, menselijke emoties aan dieren probeert te geven?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_98611356
Dieren kunnen niet bang zijn?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 16:33:01 #235
37769 erodome
Zweefteef
pi_98612341
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:10 schreef Re het volgende:
Omdat dat ons enige referentiekader is.
Maar het is raar om te denken dat dieren geen emotie's hebben, hoe weinig moet je met dieren omgaan om dat te kunnen volhouden?

Tuurlijk kan je dat niet 1 op 1 overzetten van mens naar dier, maar het is wel een best wel aardige manier om dingen van dieren begrijpbaar te maken.
Ik heb angst gezien, stress, rouw, vreugde enz enz enz enz, het is niet vreemd in het dierenrijk, wat niet gek is, wij zijn daar ook deel van.
pi_98613991
Die eerste Amerikaanse gijzelaar wiens keel doorgesneden werd (en daarna onthoofd) wist ook niet dat het ging gebeuren. Leek mij toch iets erger dan een kogel door de kop.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 17:07:38 #237
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_98613993
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 12:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn voorouders ook. Toevallig.

En je hoeft niet weg, hoor. Maar je wel aan de wet houden.
Prima, zorgen we er samen voor dat die wet ook rekening houdt met mijn wensen, niet alleen met de jouwe. ^O^
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_98614000
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:15 schreef Sloggi het volgende:
Dan moet de overheid gaan controleren of ze nageleefd worden. Dat lijkt me geen wenselijke situatie. Of moet dat een particulier gecontroleerd keurmerk worden?
Waarom is dat geen wenselijke situatie?
Die controle geldt toch niet alleen voor Moslims of Joden maar ook voor de Christelijke en
niet Christelijke?

Je mag ook geen hond doodschoppen, maakt niet uit wat voor geloof je aanhangt...

Dat gedoe met Geloof iedere keer, het gaat er toch gewoon om welke manier het meest
''diervriendelijk'' is daar ging het toch om?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 17:57:49 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98616095
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:13 schreef Sloggi het volgende:
Dieren kunnen niet bang zijn?
angst is een primair gedrag, fright flight, daar zit niets menselijks aan, een koe weet echt niet dat dat mes wat de halalslager heeft zijn dood zal betekenen
pi_98616137
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:57 schreef Re het volgende:

[..]

angst is een primair gedrag, fright flight, daar zit niets menselijks aan, een koe weet echt niet dat dat mes wat de halalslager heeft zijn dood zal betekenen
fright flight?
pi_98616234
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:10 schreef Re het volgende:
Wat is dat toch dan men een kunstmatig onderscheid tussen mens en dier probeert aan te brengen?
Mensen zijn zoogdieren. Ok, de hersens zijn een stuk ontwikkelder dan de andere soorten maar je wilt toch niet met droge ogen beweren dat wij echt zo enorm veel anders zijn dan andere hoge zoogdieren? Alle organen zijn vrijwel hetzelfde. Hart, nieren, 2 ogen, intern skelet, bloedsomloopsysteem etc etc etc
Het onderscheid mens-dier is onzin. Wij zijn ook dieren. Alleen de dominante soort, that's all.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:06:36 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98616399
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Wat is dat toch dan men een kunstmatig onderscheid tussen mens en dier probeert aan te brengen?
Mensen zijn zoogdieren. Ok, de hersens zijn een stuk ontwikkelder dan de andere soorten maar je wilt toch niet met droge ogen beweren dat wij echt zo enorm veel anders zijn dan andere hoge zoogdieren? Alle organen zijn vrijwel hetzelfde. Hart, nieren, 2 ogen, intern skelet, bloedsomloopsysteem etc etc etc
Het onderscheid mens-dier is onzin. Wij zijn ook dieren. Alleen de dominante soort, that's all.
yeah right... probleem is als ik jou een pistool tegen je kop zet dat je in je broek schijt, een koe zou daar toch anders over denken...
pi_98616412
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:57 schreef Re het volgende:

[..]

Nee? Hij ruikt echt wel het bloed van zijn soortgenoten en hoort de paniekroepen. Die beesten zijn echt niet debiel hoor. Veel dieren weten dondersgoed als hun soortgenoten doodgaan en hebben zelfs 'begraafplaatsen' (olifanten bv).

Kijk, ik ben echt niet anti-vlees of zo, maar doe nou niet net alsof het allemaal zo gezellig is wat wij doen.
pi_98616474
Afspraken
Planning
Communicatie
Taakverdeling
pi_98616526
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:06 schreef Re het volgende:

[..]

yeah right... probleem is als ik jou een pistool tegen je kop zet dat je in je broek schijt, een koe zou daar toch anders over denken...
Omdat ik weet wat het pistool (menselijke creatie) doet.
Als je een grommende leeuw tegenover een koe zet, schijt hij ook in zijn broek.
En ik ook trouwens.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 18:11:35 #246
262 Re
Kiss & Swallow
pi_98616546
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee? Hij ruikt echt wel het bloed van zijn soortgenoten en hoort de paniekroepen. Die beesten zijn echt niet debiel hoor. Veel dieren weten dondersgoed als hun soortgenoten doodgaan en hebben zelfs 'begraafplaatsen' (olifanten bv).

Kijk, ik ben echt niet anti-vlees of zo, maar doe nou niet net alsof het allemaal zo gezellig is wat wij doen.
tijd voor wat scholing dan... en ja die beesten zijn echt wel debiel, nog nooit in een slachthuis geweest zeker?

wat dus wel grappig is is dat blijkbaar het hele proces tot aan de slacht toe dus eigenlijk controversieler is hier maar oh wee die 3-4 seconde extra
pi_98616550
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:06 schreef Re het volgende:

[..]

Als jij een pistool tegen de kop van een mens dat nog nooit een pistool gezien heeft zou zetten denkt dat mens er net zo over als de koe.
pi_98616578
Er zijn trouwens genoeg gevallen bekend van dieren die dondersgoed weten wat het geweer van de jager doet, omdat ze dat vaker hebben gezien.
pi_98616594
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:11 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Als jij een pistool tegen de kop van een mens dat nog nooit een pistool gezien heeft zou zetten denkt dat mens er net zo over als de koe.
Inderdaad.
Klassieke conditionering :)
pi_98616667
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:11 schreef Re het volgende:

[..]

tijd voor wat scholing dan... en ja die beesten zijn echt wel debiel, nog nooit in een slachthuis geweest zeker?
Wat lul je hier zou stom? Wat wil je nu eigenlijk zeggen? :?
quote:
wat dus wel grappig is is dat blijkbaar het hele proces tot aan de slacht toe dus eigenlijk controversieler is hier maar oh wee die 3-4 seconde extra
Maak er maar 3-4 minuten van. En nee, je afleidingstruuk werkt niet.Het gaat mij om de uitzondering voor verzonnen godjes. En die shit hangt in dezelfde hoek als mensen die denken dat wij geen dieren zijn maar iets hogers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')