Er zit nogal een verschil tussen aannemen en zeker weten. Verder heb je niets te zoeken in de berichten van je zus en is om die reden 'onrechtmatig' verkregen bewijsmateriaal (ergo: je kunt het niet gebruiken). Bovendien wil je jezelf niet met andermans drama bemoeien, dat gaat namelijk nooit goed. Als ze vraagt of je iets gelezen hebt zou ik het als ik jou was simpelweg ontkennen en het voor je houden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:08 schreef TheLoneGunmen het volgende:
Als ik de berichten niet misverstaan heb is mijn zus gistermiddag met deze jongen het bed ingedoken.
Tsja het is een beetje als een brief die je open en bloot op tafel laat liggen. Dan is het niet meer dan logisch dat iemand er een blik op werpt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:12 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen aannemen en zeker weten. Verder heb je niets te zoeken in de berichten van je zus en is om die reden 'onrechtmatig' verkregen bewijsmateriaal (ergo: je kunt het niet gebruiken). Bovendien wil je jezelf niet met andermans drama bemoeien, dat gaat namelijk nooit goed. Als ze vraagt of je iets gelezen hebt zou ik het als ik jou was simpelweg ontkennen en het voor je houden.
Dat is geen rechtvaardiging. Maar afijn, het is op z'n minst opmerkelijk dat ze intieme (en 'gevaarlijke') gesprekken open en bloot achterlaat.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:23 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Tsja het is een beetje als een brief die je open en bloot op tafel laat liggen. Dan is het niet meer dan logisch dat iemand er een blik op werpt.
"Onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal" vind ik wel ver gaan. We zitten hier niet in een politieseriequote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:12 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Er zit nogal een verschil tussen aannemen en zeker weten. Verder heb je niets te zoeken in de berichten van je zus en is om die reden 'onrechtmatig' verkregen bewijsmateriaal (ergo: je kunt het niet gebruiken). Bovendien wil je jezelf niet met andermans drama bemoeien, dat gaat namelijk nooit goed. Als ze vraagt of je iets gelezen hebt zou ik het als ik jou was simpelweg ontkennen en het voor je houden.
Gastquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:12 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Verder heb je niets te zoeken in de berichten van je zus en is om die reden 'onrechtmatig' verkregen bewijsmateriaal (ergo: je kunt het niet gebruiken).
Precies, laksheid duidt op routinequote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:35 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat is geen rechtvaardiging. Maar afijn, het is op z'n minst opmerkelijk dat ze intieme (en 'gevaarlijke') gesprekken open en bloot achterlaat.
Dergelijke geheimen kun je geloof ik niet voor je houden. Los van de vraag of dat wenselijk is of niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:12 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar je verbindt er wel de conclussie aan dat je het niet zou kunnen gebruiken, die info, en dat is natuurlijk enorme bullshit. Als TS er nou op die manier was achtergekomen dat zijn eigen vrouw hem bedroog, had hij er dan ook niets mee mogen doen?quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:17 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik zette het expres al tussen aanhalingstekens, maar blijkbaar lezen mensen daar overheen.
Ja, dat ligt aan jou. Hij moet zich niet met haar zaken bemoeien. Moralistisch toespreken kan altijd nog als haar vent erachter komt en zij met haar kinderen op de klinkers staat.quote:Op woensdag 22 juni 2011 00:51 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Eh.. tja, zal aan mij liggen. Maar met je zus het erover hebben?
Het slaat gewoon nergens op. Dat hij het niet had mogen zien doet niks af aan het feit dat hij het gezien heeft. En aangezien zij kan zien dat hij het gelezen heeft is het het handigst dat hij het gewoon opbiecht aan haar.quote:Op woensdag 22 juni 2011 01:17 schreef Friek_ het volgende:
Ik zette het expres al tussen aanhalingstekens, maar blijkbaar lezen mensen daar overheen.
Hij moet zich idd niet bemoeien met het vreemdgaan, maar ik denk dat het wel handig is dat hij vertelt wat 'ie gezien heeft. Ze heeft het waarschijnlijk wel door en dan krijg je alleen maar vervelende situaties.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:48 schreef Mystikvm het volgende:
Ja, dat ligt aan jou. Hij moet zich niet met haar zaken bemoeien.
Lijkt me juist van niet. Dat wordt helemaal lekker zeg, zitten broer en zus in het complot!quote:Op woensdag 22 juni 2011 11:09 schreef Catbert het volgende:
[..]
Het slaat gewoon nergens op. Dat hij het niet had mogen zien doet niks af aan het feit dat hij het gezien heeft. En aangezien zij kan zien dat hij het gelezen heeft is het het handigst dat hij het gewoon opbiecht aan haar.
[..]
Hij moet zich idd niet bemoeien met het vreemdgaan, maar ik denk dat het wel handig is dat hij vertelt wat 'ie gezien heeft. Ze heeft het waarschijnlijk wel door en dan krijg je alleen maar vervelende situaties.
Je snapt wel dat dat weer een compleet andere situatie is? Overigens geven meerdere mensen hier een soortgelijk antwoord als ik. Niet dat het dat argument beter maakt, maar wel bewijst dat ik geen complete debiel ben. Dank u.quote:Op woensdag 22 juni 2011 09:22 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maar je verbindt er wel de conclussie aan dat je het niet zou kunnen gebruiken, die info, en dat is natuurlijk enorme bullshit. Als TS er nou op die manier was achtergekomen dat zijn eigen vrouw hem bedroog, had hij er dan ook niets mee mogen doen?
Het is lastig, dat geef ik direct toe. Maar toegeven dat je het gelezen hebt maakt de situatie nog tien keer zo lastig. Ermee bemoeien laat zoveel drama op je af komen. Zelf zou ik het contact met die zus op een laag pitje zetten, zodat je niet geplaagd wordt door gewetenswroeging.quote:Op woensdag 22 juni 2011 02:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dergelijke geheimen kun je geloof ik niet voor je houden. Los van de vraag of dat wenselijk is of niet.
Hoezo complot? Het is juist heel normaal dat je je niet met dat soort dingen bemoeit. Ik snap ook niet wat het probleem is het gewoon je zus te vertellen dat je 't gezien hebt. Nu weet ze 't waarschijnlijk ook maar durft er niet over te beginnen en dus krijg je een vervelende spanning tussen die twee.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:50 schreef Wanderingwhy het volgende:
Lijkt me juist van niet. Dat wordt helemaal lekker zeg, zitten broer en zus in het complot!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |