Mah ik denk dat het meer om een water/windhoos gaan en geen tornado, al lijkt het me stug dat deze melding wel waar is..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:20 schreef richie29 het volgende:
Hej!
Heeft er iemand een 'tornado' gezien in het noorden gisteren? Ik kijk soms wel eens in eht archief van estofex, ze werken die kaartjes dan bij met reports die ze ontvangen hebben...maar deze valt wel op!
[ afbeelding ]
Als die locatie exact klopt zou het ergens bij Groningen - Slochteren moeten zijn.
Die gasvelden daar doen rare dingen![]()

Klopt, maar maak ze zelf. En daarbij zitten de kaarten achter een betaalde inlog en als je de voorwaarde leest van wetteronline weet je misschien meerquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Leuke kaarten maar vraag me af waarom niet op andere forums? Ze komen toch gewoon van wetteronline af? Dus het zijn niet je eigen kaarten

Ik heb er net een topic over geopend.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:15 schreef horned_reaper het volgende:
AMSTERDAM - Mensen moeten maandag en dinsdag uitkijken voor de zon. Weeronline voorspelt dat op die dagen een aantal uren zonkracht 8 wordt bereikt. Dat betekent voor de meeste Nederlanders dat ze niet langer dan een halfuur onbeschermd moeten zonnen. De laatste keer dat de zon zo krachtig scheen was op 2 juli 2009.
Volgens Weeronline loopt vanaf zondag de temperatuur op tot boven de 25 graden waarna het kwik een aantal dagen boven de 30 graden kan uitkomen. Door de hoge luchtvochtigheid voelt de hitte echter drukkend aan. Ook kan 'extreem' weer met pittige buien roet in het eten gooien. Vooral in het zuiden van Nederland wordt het warm. Een officiële landelijke hittegolf lijkt niet haalbaar. Hiervoor moet het vijf dagen achter elkaar 25 graden of warmer zijn in De Bilt, waarvan drie dagen boven de 30 graden.
De kans op regen is volgens het KNMI zondag twintig en maandag tien procent. Daarna wordt natter weer verwacht

Kaartjes staan ook gewoon op Onweer Onlinequote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:52 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Klopt, maar maak ze zelf. En daarbij zitten de kaarten achter een betaalde inlog en als je de voorwaarde leest van wetteronline weet je misschien meer

Joh wie zou ik nu zijn danquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:38 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Kaartjes staan ook gewoon op Onweer Online

Ik doe ook even mee, lol op twitterquote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:41 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Joh wie zou ik nu zijn danMaar ik ga geen tijd en energie insteken voor anderen die het zomaar overnemen zonder ook maar even iets te vragen

Aha oke dat wist ik nietquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:52 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Klopt, maar maak ze zelf. En daarbij zitten de kaarten achter een betaalde inlog en als je de voorwaarde leest van wetteronline weet je misschien meer

Belangrijkste is de neerslag die aardig berekend wordt op 18Z, ook dynamisch is het heerlijk. Las net op Facebook een stukje van Pieter Groenemijer(werkzaam bij Estofex). Hieronder een citaat (vertaald)quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:55 schreef INViCTuS het volgende:
Meteo, wat maakt deze kaarten zo anders als die van gister dan? Zoveel verschil is er niet toch?! cape en lifted als basis is goed, nu de rest nog. Die blijven overigens elke run op maandag en dinsdag erg hoog!
quote:Nou ... Ik denk dat we een ernstig zwaar weer te zien gaan krijgen op maandag en dinsdag. Benelux en Noord-Frankrijk lijkt het meest in gevaarlijkste, maar ook de rest van Frankrijk, westelijke delen van Duitsland en zelfs delen van het Verenigd Koninkrijk zullen waarschijnlijk hun deel krijgen. Ik denk dat we zullen zien een aantal bowing MCS dat noordwaarts beweegt langs de westelijke rand van de warme lucht-massa.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |