Zuiden heeft wel genoeg gehad ja.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
Maar eerst het weer voor morgen![]()
Buien met kans op onweervooral in het noorden en midden van het land
![]()
zuiden
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
![]()
zuiden
Die paar pruttelbuitjes met een klapje onweer mag je hebben hoor.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
![]()
zuiden
Nu mag het westen wel weer eens aan de beurt komenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zuiden heeft wel genoeg gehad ja.
hmm Estofex geeft niet veel spannends aan voor vandaag.quote:
Nee hoor, GFS geeft heel de tijd maandag aan en ECMWF al heel de tijd dinsdag, al twee dagen hetzelfde. Maar 32 graden moet ik niet aan denken, wij zeggen hier altijd dat het geen weer is voor een blankuh. Lokaal kan het zelfs nog warmer worden (midden Brabant)quote:
Wallclouds zeg ik ja, maar moet nog steeds mijn eerste bliksemfoto maken van het jaar. Zelf denk ik dat alles komt in de nacht van maandag op dinsdag in de vorm van een vieze verregende MCSquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zolang het maar tot mooie rolwolken/shelf/wallclouds/etc komt vind ik alles prima
Dat zou me niks verbazen indd maar ik laat me graag verrassenquote:Op woensdag 22 juni 2011 09:41 schreef meteo-online het volgende:
[..]
Wallclouds zeg ik ja, maar moet nog steeds mijn eerste bliksemfoto maken van het jaar. Zelf denk ik dat alles komt in de nacht van maandag op dinsdag in de vorm van een vieze verregende MCS
Dat dusquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:34 schreef IkWilbert het volgende:
Enige voordeel van deze hoge temperaturen is een mogelijk spetterend onweer. Voor de rest mag het van mij wel wegblijven...
Als er maar niet meer huizen de fik in gaan hier in de omgeving vind ik het best.quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:34 schreef IkWilbert het volgende:
Enige voordeel van deze hoge temperaturen is een mogelijk spetterend onweer. Voor de rest mag het van mij wel wegblijven...
Only in the Netherlandsquote:Op woensdag 22 juni 2011 10:51 schreef appelsientje het volgende:
Tering... 32 graden en de volgende dag meteen 15 graden.. raar land..
Wat dacht je van Texas afgelopen februari. Hier een bericht van 16 februari:quote:Op woensdag 22 juni 2011 10:51 schreef appelsientje het volgende:
Tering... 32 graden en de volgende dag meteen 15 graden.. raar land..
quote:In de Verenigde Staten heeft zich een totale omslag voltrokken. In Texas registreerde El Paso afgelopen vrijdag met -8,9ş een koude(dag)record, vandaag kan het datum(warmte)record uit 1904 worden gebroken. El Paso ‘stoomt’ namelijk op naar mogelijk ruim 26 graden. In Oklahoma, waar donderdag 10 februari een nieuw ‘staterecord’ werd gevestigd (Nowata -35,0ş) worden morgen middagtemperaturen boven 20 graden verwacht.
Maar dat gaat tenminste de goede kant op... van extreem koud naar heerlijk warmquote:Op woensdag 22 juni 2011 11:39 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat dacht je van Texas afgelopen februari. Hier een bericht van 16 februari:
[..]
Hier in het noorden van Groningen valt anders ook genoeg op dit momentquote:
Misschien krijgen wij de primeur , maar als ik alle postings op weerwoord bekijk is die kans niet groot dat er gekke dingen gebeuren komende week toch?quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:58 schreef Saekerhett het volgende:
Bestaat er ook een level 4 van Estofex?
Whut?!?!quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:42 schreef themauster het volgende:
[ afbeelding ]
Als dit gaat ploffen....
minder dan nu:P geeft wel aan hoe mooi dit is maar als dit zo uitkomt en de inversie word doorbrooken tja... de shear is ook niet slecht..quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:29 schreef Momo... het volgende:
Woeh.......als dit geen keiharde onweer word![]()
Hoe zag dit plaatje eruit voor 14 juli vorig jaar?
Giga squlline die windsnelheden van 190km/h gaan halenquote:
Als je je er verder totaal niet mee bezig houdt.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
WO = SUCKS...
Dat moet iedereen tegenwoordig wel weten
Lange termijn blijft moeilijk. Je ziet het ook op teletekst. 1 dag verder en het kan zo drie graden verschillen. Merken we hier ook. Gisteren stond op Teletekst 24 graden voor zondag. Nu 22. Voor maandag staat daar inmiddels 27. Kan morgen ook 24 of 29 zijnquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:37 schreef Greys het volgende:
Mag ik hier heel even snel een lekenvraagje stellen alsjeblieft?
Ik maak me nogal zorgen om volgende week met die temperaturen (hondje van 15 dat grote warmte niet meer trekt) maar als ik voor mijn woonplaats op weeronline kijk krijg ik:
[ afbeelding ]
Dan zie ik hier totaal geen 30+ graden dus.
Hoe vaak zit weeronline er naast?Nogmaals: ik ben leek, so be gentle
moah.. je komt in de buurt:P die 10 m wind heeft er niks mee te maken je moet gaan kijken naar de hoogte winden op 200-500 hpa als die hoog is heb je kans op roterende wolken (supercells)quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:39 schreef richie29 het volgende:
Eens even kijken of ik er inmiddels een beetje verstand van het gekregen:
Cape -> Meer dan bijzonder aanwezig, zeldzaam hoge waarden voor NL, die kaarten hoef ik niet te herhalen
Jet / wind op hoogte:
Lijkt opzich prima, neemt verder en verder toe richting woensdag
[ afbeelding ]
Wind op 10m :
Bagger, eigenlijk niet aanwezig, waardoor er volgens mij geen kans op roterende wolkjes bestaat.
[ afbeelding ]
Maar verder....kan ik er weinig zinnigs over zeggen. Zijn er al kaarten voor de shear te krijgen voor deze datum?
Waar jij woont ligt dicht bij de zee dus bij jou zul je dus zee invloed hebben en de lucht boven de zee is minder warm dan boven land snappie..:)quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:37 schreef Greys het volgende:
Mag ik hier heel even snel een lekenvraagje stellen alsjeblieft?
Ik maak me nogal zorgen om volgende week met die temperaturen (hondje van 15 dat grote warmte niet meer trekt) maar als ik voor mijn woonplaats op weeronline kijk krijg ik:
[ afbeelding ]
Dan zie ik hier totaal geen 30+ graden dus.
Hoe vaak zit weeronline er naast?Nogmaals: ik ben leek, so be gentle
Dan ga ik maar heel hard duimen dat het meevalt met de hitte en het badje vast opblazenquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Lange termijn blijft moeilijk. Je ziet het ook op teletekst. 1 dag verder en het kan zo drie graden verschillen. Merken we hier ook. Gisteren stond op Teletekst 24 graden voor zondag. Nu 22. Voor maandag staat daar inmiddels 27. Kan morgen ook 24 of 29 zijn![]()
Lastig lastig...
Das waarquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je je er verder totaal niet mee bezig houdt.
Maar bedankt hoorHoop dat ze in dit geval wel een beetje gelijk hebben
Het gaat om de Jet op grote hoogte he!quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:39 schreef richie29 het volgende:
Eens even kijken of ik er inmiddels een beetje verstand van het gekregen:
Cape -> Meer dan bijzonder aanwezig, zeldzaam hoge waarden voor NL, die kaarten hoef ik niet te herhalen
Jet / wind op hoogte:
Lijkt opzich prima, neemt verder en verder toe richting woensdag
[ afbeelding ]
Wind op 10m :
Bagger, eigenlijk niet aanwezig, waardoor er volgens mij geen kans op roterende wolkjes bestaat.
[ afbeelding ]
Maar verder....kan ik er weinig zinnigs over zeggen. Zijn er al kaarten voor de shear te krijgen voor deze datum?
Het was ook eigenlijk om te zien of ik nog ff snel zo'n mobiele airco dingetje moest gaan kopenquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Das waar![]()
Maar geen dank, pak gewoon KNMI / Meteo Consult dan zit je wel goed.
Echter moet ik er wel bij zeggen dat je het beste zaterdag weer kan kijken, nu is het allemaal nog ver weg, en voor je het weet wordt het nog maar 24 graden en krijgen we als toetje wat regen
Ja leuk, haha...die kaarten heeft Wetterzentrale.de nietquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:42 schreef Only12 het volgende:
[..]
moah.. je komt in de buurt:P die 10 m wind heeft er niks mee te maken je moet gaan kijken naar de hoogte winden op 200-500 hpa als die hoog is heb je kans op roterende wolken (supercells)
Ohjawel die kaarten heeft wetterzentrale wel je moet kijken bij GFS daar staan ze van 200 tm 500;)quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:50 schreef richie29 het volgende:
[..]
Ja leuk, haha...die kaarten heeft Wetterzentrale.de niet![]()
Toch wel, nou dat is er wel, maar niet om over naar huis te schrijven...zegmaar.
Verder is zijn er dus massa's energie aanwezig en is de atmosfeer zo instabiel als de pest, maar is er verder weinig tot geen kans op convectie ?
Ik snap dat toch niet
Met die convectie... er is veel inversie dat is zeg maar een laag lucht die stabiel is en die houd zegmaar de onstabiele lucht tegen ( een deksel die op een pan zit) maar als die laag lucht dun is gaan de lucht bellen er in de loop van de dag gwn door heen maar dit keer is die laag heeel dik dus tja dan gaat de lucht er niet doorheen... nu hebben we gwn een enorme bom zonder lond zegmaar.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:50 schreef richie29 het volgende:
[..]
Ja leuk, haha...die kaarten heeft Wetterzentrale.de niet![]()
Toch wel, nou dat is er wel, maar niet om over naar huis te schrijven...zegmaar.
Verder is zijn er dus massa's energie aanwezig en is de atmosfeer zo instabiel als de pest, maar is er verder weinig tot geen kans op convectie ?
Ik snap dat toch niet
de normale 500 hpa kaarten hoe roder en donkerder de kleur hoe meer inversie er isquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:57 schreef richie29 het volgende:
Oke, da's niet moeilijk om te snappen...maar uit welke kaarten maak ik dat op dan?
Als postbode? Of iets anders buiten?quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:03 schreef MaLo het volgende:
Zolang er maar geen level 3 op een werkdag komt vind ik het best eigenlijk.
Maar dinsdag moet ik wel werken
Ruilen? Ik heb mijn jas niet mee en kan straks om 5 uur natuurlijk in de stromende regen naar huis fietsen.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:04 schreef RiKe het volgende:
Weer precies wat ik verwacht had, al het leuke gaat weer naar het oosten.
Scheit buien....JA IK BEN JALOERS VERDOMME
Nou ja..da's dan duidelijkquote:Op woensdag 22 juni 2011 13:59 schreef Only12 het volgende:
[..]
de normale 500 hpa kaarten hoe roder en donkerder de kleur hoe meer inversie er is
Daar is nu nog helemaal niets over te zeggen hoor.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:04 schreef RiKe het volgende:
Weer precies wat ik verwacht had, al het leuke gaat weer naar het oosten.
Scheit buien....JA IK BEN JALOERS VERDOMME
Mag ik ook weleens geen doen dit wist ik dan nog maar hier hout het ook op..quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:09 schreef richie29 het volgende:
[..]
Nou ja..da's dan duidelijk
Niet hoe het nou kan dat er hoger in de lucht ineens wel stabiele luchtlagen zijn..of eigenlijk meer hoe stabiele en onstabiele luchtlagen nou bepaald worden.....maar dan moet ik maar eens een cursusje gaan volgen
Eigenlijk zouden we klassikaal met een stel !FOKkers iemand als Erwin Krol voor een avond moeten boekenquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:11 schreef Only12 het volgende:
[..]
Mag ik ook weleens geen doen dit wist ik dan nog maar hier hout het ook op..
Zoals de kaarten er nu uitzien verwacht ik er niet zoveel van de 28e.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:12 schreef Droopie het volgende:
Volg dit topic niet zo vaak, maar gaat het nu dinsdag de 28e zo heftig onweren of vanavond
Als je geintreseerd bent in het weer moet je eens op www.weerwoord.be gaan kijken dat is een forum wat alleen maar over het weer gaan ik heb echt ontzettend veel geleerd van die gasten daar.:) er zitten daar ook veel metreologen van het knmi en meteo consult.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:14 schreef richie29 het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we klassikaal met een stel !FOKkers iemand als Erwin Krol voor een avond moeten boeken
Mjah, ik vind het bijzonder onoverzichtelijk en kom er dan ook niet of nauwelijks meer. Smaken verschillen. Zo merk je ook dat fora's onderling de draak met elkaar steken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:16 schreef Only12 het volgende:
[..]
Als je geintreseerd bent in het weer moet je eens op www.weerwoord.be gaan kijken dat is een forum wat alleen maar over het weer gaan ik heb echt ontzettend veel geleerd van die gasten daar.:) er zitten daar ook veel metreologen van het knmi en meteo consult.
Ach ieder zijn ding... ik haal ook een boel info van weerwoord.be. Ook is onweer-online wel een leuke site met dito forum.quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mjah, ik vind het bijzonder onoverzichtelijk en kom er dan ook niet of nauwelijks meer. Smaken verschillen. Zo merk je ook dat fora's onderling de draak met elkaar steken.
Ik kom op alle 2quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:20 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mjah, ik vind het bijzonder onoverzichtelijk en kom er dan ook niet of nauwelijks meer. Smaken verschillen. Zo merk je ook dat fora's onderling de draak met elkaar steken.
Ik kan wel eens proberen of er een weerman/vrouw een keer een uurtje vragen van jullie wil komen beantwoorden? Doe geen toezeggingen, maar proberen wil ik het zekerquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:14 schreef richie29 het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we klassikaal met een stel !FOKkers iemand als Erwin Krol voor een avond moeten boeken
quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik kan wel eens proberen of er een weerman/vrouw een keer een uurtje vragen van jullie wil komen beantwoorden? Doe geen toezeggingen, maar proberen wil ik het zeker
Nee, kantoorbaantje in een oud pandquote:
Kijk eens naar de posthistorie, misschien was dat wel zijn insteekquote:Op woensdag 22 juni 2011 14:21 schreef horned_reaper het volgende:
Van Frutsel mogen we natuurlijk niet heulen met de vijand
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |