abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98680959
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 13:34 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Wanneer ga je dan boodschappen of huishouden doen?? Ik kan 's morgens bedenken wat te doen die dag, maar achteraf is de dag altijd anders geweest. Story of my life. Zowel thuis als op mn werk.

Wij hebben dus ook geen vaste indeling. Als Lennon naar oppas (kdv of mn ouderst) gaat, ontbijt hij daar... thuis eet hij een bord pap als hij wakker is, meestal tussen half 8 en half 9. Lennon zit dan te puzzelen aan de salontafel of kijkt tv. Rond 10:30 uur fruit, rond 12 uur lunch en dan tussen 12:30 en 13:00 uur naar bed. Als hij wakker wordt, meestal tussen 15:00 - 16:00 uur dan krijgt hij nog wat lekkers en eten we rond 17:30 uur. Rond 19:30 uur gaat hij dan naar bed.

Tussen de momenten door kan het zijn, dat we weg zijn: boodschapjes doen, peutergroep, visite.. maar ook gewoon lekker thuis spelen of tv kijken. In de tijd dat hij naar bed is, ga ik vaak iets in het huishouden doen of gewoon lekker op de bank tv kijken.
boodschappen en speeltuin gaan (speciale dingetjes uitgezonderd) buiten ravi's slaapjes om. dus 's ochtends direct na het ontbijt, direct na de lunch of direct om 4 uur. dan skip ik dus dingetjes die ik zou moeten doen ;) in de weekenden bouwen we trouwens wel actief per ouder 1 op 1 tijd met selene of ravi in, zodat iedereen ook eens een ouder (of 1 kind, net hoe je het opvat ;) ) 'heeft' om ff eigen dingetjes te doen.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98689238
Thanks for the input girls! Leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat.
Wij zijn van het middagslaapje af lijkt het, helaas. Even zoeken naar een nieuw ritme dus, ook voor mij.
pi_98689400
Werken jullie eigenlijk?
Ik ben iets minder gaan werken (3 dagen nu) voorheen 4.5 dagen.
Elin gaat 2 dagen naar de opvang en op donderdag is papa thuis
  zondag 26 juni 2011 @ 20:11:16 #184
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98689827
Ik werk 24 uur in 3 dagen. 2 dagen KDV en 1 dag lastten mijn schoonouders op. Dat stopt nu en wordt het 2 1/2 dag KDV. Manlief werkt 32 uur, verdeeld over 5 dagen. De dagen dat ik werk, is hij op tijd thuis om onze oudste dochter uit school te halen, zodat er geen bso nodig is.

Een vast ritme hebben we niet echt. Ja, sochtends is het altijd, ontbijten, wassen, aankleden, naar school. Op de dagen dat ik thuis ben, doe ik met de twee jongste net waar we zin in hebben. Boodschappen, opruimen, naar de kinderboerderij etc. Alles rond de schooltijden van de oudste, die om 12 uur opgehaald moet worden, om 13 uur terug en dan om 15.15 uur weer opgehaald. Aan slapen overdag doet Daryl al heel, heel lang niet meer.

Pas deed ze het incidenteel weer wel, maar dan blijft ze vervolgens savonds tot ruim 10 uur wakker. Dus dan maar liever niet.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_98689841
Ik werk drie dagen, maar heb vaak internationale teleconferences, ook op de dagen dat ik officieel niet werk. Voorheen waren die precies in de uurtjes dat M. sliep.
Hij gaat twee dagen naar het kdv, en ook hier is donderdag pappadag.
  zondag 26 juni 2011 @ 20:11:44 #186
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98689860
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 16:01 schreef simmu het volgende:

[..]

boodschappen en speeltuin gaan (speciale dingetjes uitgezonderd) buiten ravi's slaapjes om. dus 's ochtends direct na het ontbijt, direct na de lunch of direct om 4 uur. dan skip ik dus dingetjes die ik zou moeten doen ;) in de weekenden bouwen we trouwens wel actief per ouder 1 op 1 tijd met selene of ravi in, zodat iedereen ook eens een ouder (of 1 kind, net hoe je het opvat ;) ) 'heeft' om ff eigen dingetjes te doen.
Okay duidelijk. Het klinkt voor mij heel kunstmatig, maar als het voor jullie werkt! ^O^ ^O^ wij zijn meer van "hoe het gaat, gaat het". :D

KD, ik werk 3 dagen per week. Lennon gaat de ene week 2 dagen naar kdv en 1 dag naar mn ouders, de andere week 1 dag naar kdv en 2 dagen naar mn ouders.

Dit werkt prima voor ons. Misschien wil ik ooit nog wel 28 uur gaan werken, 4 om 3 dagen, maar dan moet Peace eerst iets minder kunnen gaan werken.
Make love, not war ☮
pi_98690783
ah iedereen dus ongeveer 3 dagen :)
pi_98693515
Wauw, wat een strakke dagindeling, Simmu. :o
Fijn dat dat voor jullie zo goed werkt, ik zou gek worden denk ik. :P

De ochtenden zijn hier meestal wel hetzelfde. Ko wordt wakker en roept ons, dan gaat meestal P. uit bed en gaan ze samen naar de keuken om een stuk fruit uit de fruitschaal te kiezen.
Dat eten ze op de bank bij het grote raam op.
Daarna ontbijten en de rest van de dag. Meestal een dutje tussen 12 en 15 ergens. Zoals de dag ons leidt of wij de dag leiden. ;)

Wij werken in 'vlagen' KD, als ik een klus heb werk ik een paar maanden achter elkaar 3 dagen per week tot de deadline dichterbij komt, dan wordt het zo'n 80 uur per week.
En als ik geen werk heb, dan zijn er slechts administratieve dingen te doen, nieuwe klussen te zoeken en het opruimen en bijhouden van mijn werkruimte.
Tot nu toe werkt dat heel fijn, en wisselen we elkaar steeds precies af. Zo kunnen we de zorg goed delen. O+

Vandaag een heerlijke dag gehad, het was zulk mooi weer! Er was een leuk festival hier in een park. En dan allemaal kindjes van de psz tegenkomen.
Ko heeft al een drukker sociaal leven dan wij! :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98693917
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Werken jullie eigenlijk?
ikke niet ;)

SPOILER: let niet op mijn persoonlijke ergernisje
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wb dat schema; ik ben nu eenmaal wel zo ongeveer gebonden aan de eet en slaapjestijden van de kinderen. daarin is ravi het 'probleem', want die wil echt nog 2 slaapjestijden. selene is daar inmiddels (gelukkig) een stuk flexibeler in. naja. naar mate ze ouder worden gaat dat vanzelf beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 26-06-2011 21:40:16 ]
pi_98693998
Ik wel KD.. Ik werk 3 dagen per week en M. nu ook (ouderschapsverlof).

Zat er wat in de lucht vandaag?? Mijn hemel, Tess was bijna onhandelbaar :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98694333
bluh vicky, zulke dagen zijn naar ;(

oh, ik vergat nog een aanvulling op het schema; ik maak er wel een punt van dat we elke dag de deur uit gaan. al is het maar simpele dingen als de supermarkt, de psz, ff bakkie halen bij iemand, zulke dingen.

afwasjes doe ik tijdens de zelfspeeltijd, was opruimen valt onder 'samen spelen' aangezien we dat allemaal samen doen (selene geeft items aan en ravi kruip om ons heen) en de rest zoals echt poetsen doe ik in de weekenden als sangdrax graag veel met ze bezig is :) works for us!
  zondag 26 juni 2011 @ 21:41:36 #192
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98694445
Ik werk 4 dagen en W. ook.
Op maandag is W. thuis, dinsdag, woensdag en donderdag zijn kdv dagen en vrijdag ben ik thuis.
En inderdaad, op de vrijdag heb ik het soms drukker dan op mijn werk!
Ben nog erg blij met Maartens middagslaapje van 2 uur, dan kom ik toe aan mezelf (of het huishouden).
18-11-2008 Maarten Alexander
  zondag 26 juni 2011 @ 21:42:31 #193
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_98694480
Ik heb geen baan (betere omschijving ;) ), ik heb alleen af en toe een lotus-klus.

We hebben niet echt een gepland schema, maar op dinsdag zwemmen we, woensdag peuterochtend spelotheek, donderdag peuterochtend verzorgingstehuis, vrijdag muziek met peuters en zaterdag gym. Dat is allemaal in de ochtend, dus wat dat betreft is er wel wat regelmaat. 's Middags slaapt ze vaak een uur(tje of twee), daarna komt mijn man thuis en dan eten, soms boodschappen doen. En daarna naar bed.

Tussendoor tekenen, tellen, ' s ochtends broodjes smeren (doet ze zelf, al is het nog lang niet perfect :P ) traplopen, naar de bibliotheek, dat soort dingen.

[ Bericht 4% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 26-06-2011 21:54:17 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 26 juni 2011 @ 22:06:57 #194
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98695860
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Werken jullie eigenlijk?
Wij werken allebei 4 dagen (jee wat veel voor een moeder en wat fijn dat je vriend een dag minder kon gaan werken :') ) en dat gaat helemaal prima zodra er geen ongeregeldheden zijn zoals extra vergaderingen van werk, VVE-meetings van het huis of zieke kinderen. Soms lijkt het me wel fijn om minder te moeten regelen en haasten, maar ik vind mijn werk ook wel heel leuk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98696858
oh, nog een oordeel gevraagd: wat vinden jullie van ons kadootje voor de stagiairjuf?

voorkant:

achterkant:

er is hier een soort oorlog gaande mbt de jufkadootjes; vorige keer had ik ook zelf gefreubeld, toen ik aankwam stonden er tig pakjes van de douglas. groot ook! maar zoals jullie weten ben ik stroneigenwijs, dus ik doe er niet aan mee :P dus ik heb weer gefeubeld, wat vinden jullie ervan?

SPOILER: spoilerfun
pi_98697204
Stiemie:
SPOILER
Ik vind het leuk, Simmu. Is het om foto's in te doen? Of zijn het gewoon hartjes?
pi_98697735
oeke, het is idd om foto's in te doen. ik heb er vast witte papiertjes ingedaan, zodat ze niet zelf hoeft te klungelen voor het formaat! hoe zien jullie trtouwens de onderste foto? op zn kant of recht?
pi_98698847
Rechtop!

Trouwens, ik kom gemiddeld denk ik ook op zo'n 3 dagen per week. Alleen worden het er soms 7 per week en soms een hele week niet, afhankelijk van de druk en de deadlines.
pi_98699210
Leuk Simmu!

Ik ben huisvrouw. Vooral vanwege Kim probeer ik een schema te hebben, iig als ze er is.
Tyler heeft zich lekker vermaakt op de tt kermis vandaag. Eerst was het eng met vee lawaai. Maar al snel was hij gewend. Nergens in geweest, want er was heul geen draaimolen. Toen was niks goed meer.
Maar wel touwtje trekken, eendjes vissen, grijpmachine en het leukste de gokmachines, waarbij ej aan een hendel trekt. Daar was hij niet meer bij weg te slaan!
Daarna bij opa en oma verder spelen en (hij vooral niet) eten.
  zondag 26 juni 2011 @ 23:24:37 #200
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98699762
Leuk gemaakt Simmu en ik zou een zelfgemaakt cadeau veel meer waarderen dan een douglascadeautje. Dat is zo gekocht en hier is tijd en aandacht aan besteed.

Oeke ik heb 2 dagen per week opvang (en werk er 4), maar die dagen gaat de was, de boodschappen, het brengen naar kdv, de afwas (oke ik heb een vaatwasser :P ) en het schoonmaken in huis gewoon door hoor :D Het is niet dat mijn huis denkt: "oe Stiemie werkt vandaag dus laat ik maar even niet vies en stoffig worden" Was het maar zo'n feest. Ik vind juist dat er wanneer je een baan buitenshuis hebt vaak gedaan wordt alsof je alleen maar werkt en de rest (zoals huishouden, opvoeden en opvang) maar aan anderen over laat. Da's dan misschien weer een persoonlijk ergenisje van mij ;)
pi_98700356
Achja, zo hebben mensen nu eenmaal persoonlijke ergernissen, maar ik vond het een beetje klinken alsof Simmu alleen maar een 'werkster' is en dat is natuurlijk niet zo.
Kinderen vragen ook nog wel eens veel tijd en onderhoud.
En in die 4 x 8 uur dat je werkt doet het kdv (of je partner of iemand anders?) dat toch? ;)

Tenminste ik ben vaak gaarder na een dag met Ko dan na een dag werken. :D
Soms kom ik niet eens aan het huishouden toe. Komt P. thuis in een enorme bende vol duplo, bordjes met broodkorsten en een vloer vol zand. :@
Omgekeerd ook altijd hoor, en dan vind ik hem maar inefficient. >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door oeke op 26-06-2011 23:46:39 ]
  zondag 26 juni 2011 @ 23:46:50 #202
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98700924
quote:
12s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:36 schreef oeke het volgende:
Achja, zo hebben mensen nu eenmaal persoonlijke ergernissen, maar ik vond het een beetje klinken alsof Simmu alleen maar een 'werkster' is en dat is natuurlijk niet zo.
Kinderen vragen ook nog wel eens veel tijd en onderhoud.
En in die 4 x 8 uur dat je werkt doet het kdv dat toch? ;)

Tenminste ik ben vaak gaarder na een dag met Ko dan na een dag werken. :D
Soms kom ik niet eens aan het huishouden toe. Komt P. thuis in een enorme bende vol duplo, bordjes met broodkorsten en een vloer vol zand. :@
Omgekeerd ook altijd hoor, en dan vind ik hem maar inefficient. >:)
Ik vind Simmu zeker geen werkster, maar dat waren de voorbeelden die ze zelf in de spoiler noemde dus vandaar dat ik ze ook als voorbeeld gebruikte. Ik zeg dan ook helemaal niet dat vrouwen die geen baan buitenshuis hebben niet werken, maar snap nooit zo goed waarom dan gezegd moet worden wat er allemaal gedaan wordt. Het leken mij namelijk allemaal dingen die iedereen doet ;)
pi_98701291
Oh, maar als eerste noemde ze de zorg voor 2 kinderen en dat weegt voor mijzelf het zwaarst van het huishouden/thuisblijven.
Althans ik hoop erop dat ik deze week wel nog een Ko-vrije dag zal hebben. P. heeft het erg druk op het moment, dus het zal wel bij psz-ochtendjes blijven. ;(

Maar je hebt natuurlijk gelijk, de meeste dingen die ze noemde moeten sowieso gebeuren of je nu werkt of niet. Ik zou dat dan zelf niet allemaal opnoemen, maar ik hecht ook weinig waarde aan het huishouden. :P
  maandag 27 juni 2011 @ 00:03:46 #204
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98701789
Het ligt hier eigenlijk aan het humeur van de meisjes en mij of ik een thuis-dag zwaarder vind dan een werkdag.

Overigens vind ik het zorgen dat je kindje in goede handen is als jij moet werken vaak nog zwaarder dan zelf een dag thuisblijven. Daar komt hier echt veel stress vandaan. Vooral als er 's morgens om 6 uur ineens 1 ziek blijkt te zijn of er ineens een studiedag is bij de opvang en je kunt die dag ECHT zelf geen vrijnemen ivm belangrijke afspraak ofzo.
pi_98702245
Dat is ook waar, soms heb je een heerlijke dag thuis en een zware dag op je werk en omgekeerd net zo goed.
Toch vind ik dagen waar het gewoon over mij en mijn werk gaat vaak iets 'lichter' dan mijn zorgdagen. Maar dat kan ook komen doordat ik nu weer wat meer zorgdagen achter elkaar heb. :')
Zo klinkt het alsof ik het zwaarder vind dan ik het in werkelijkheid vind, dat is niet zo.
Ik vind het juist heerlijk om zoveel tijd met mijn kind te kunnen doorbrengen. Dat is ook waar ik voor gekozen heb.
Misschien bedoel ik gewoon het lichte van geen kind op je arm/aan je rokken. Het lichamelijke lichte.
Mijn excuus, vreselijk oftopic allemaal. :D
Dat kan ik me voorstellen, wat dat betreft ben ik (nu nog) blij eigen baas te zijn. Ik vond het wel moeilijk om van P. veel opvang te vragen toen ik het zo vreselijk druk had. Maar goed, nu is het omgekeerd.

[ Bericht 28% gewijzigd door oeke op 27-06-2011 00:21:08 ]
pi_98708060
Wij hebben ook een vast schema, hoewel ik niet echt vastzit aan de tijden probeer ik er een beetje in de buurt te blijven.

7 opstaan/eten/aankleden
12 uur eten
13 uur slapen ( meestal, soms heeft hij geen behoefte aan slaap dus dan wat anders)
18 uur eten
19.30-20 tandenpoetsen/verhaaltje lezen/slapen

Wat we tussen de eet/slaaptijden doen zien we altijd wel. Alleen of samen spelen, op bezoek ergens of naar de winkel, speeltuin etc

Seb gaat 2 dagen naar het Kdv en 1 dag naar mijn moeder. De andere dagen ben ik thuis. Precies goed. Voorheen ging hij 3 dagen naar het Kdv maar dit scheelt veel geld en mijn ouders genieten er erg van.

Ik herken dat wel van dat lichte oeke. Ik vind vooral de maandagen zwaar. Omdat ik dan ineens weer alleen ben denk ik. Ik ga binnenkort maandag werken ipv dinsdag. Kijken of dat helpt.

Ik heb het geluk dat mijn moeder eigenlijk altijd wel op kan passen. Als Seb ziek is hoef ik maar te bellen en dan komt ze op hem passen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Estrys op 27-06-2011 08:02:48 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_98708386
Ik werk 4 dagen en mijn man 5 dagen. Ik zou graag nog een dag minder werken maar dat is in deze branche niet echt een optie.

Dana heeft vanacht de eerste nacht zonder dr speentjes geslapen *O*
Het ging heel goed :Y Alleen even gehuild toen ze net in bed lag, maar daarna was het prima en vanmorgen was ze helemaal trots :)
pi_98709453
Leuk gedaan Simmu, gaat vast in de smaak vallen!
Fake it till you make it...
pi_98709721
Mooi Simmu!

ik moet steeds zo lachen om elin, 'wat wil je op brood?

smeeboes! zegt ze altijd (smeerworst) en dan ik kan r gewoon random geven wat ik wil, ze vindt t allemaal best :D
pi_98710040
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:46 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Ik vind Simmu zeker geen werkster, maar dat waren de voorbeelden die ze zelf in de spoiler noemde dus vandaar dat ik ze ook als voorbeeld gebruikte. Ik zeg dan ook helemaal niet dat vrouwen die geen baan buitenshuis hebben niet werken, maar snap nooit zo goed waarom dan gezegd moet worden wat er allemaal gedaan wordt. Het leken mij namelijk allemaal dingen die iedereen doet ;)
ik wilde zelf alleen maar aangeven dat ik weliswaar geen betaalde baan heb, maar wel werk ;) dat was alles. als ik geen werk zou hebben, dan zou ik wel de hele dag gamen, tv kijken en algeheel vakantie vieren. maar helaas; zo werkt dat niet he! hence; ik heb wel werk. zijnde de verzorging van dit gezin.

het valt me soms best zwaar hoor oeke. ik ben al best lekker op weg met hier een sociale kring bouwen. maar we hebben zelden een avondje weg of een dagje sauna. ik zorg elke dag voor de kinders. ik heb misschien eens in de 3 of 4 maanden een kinderloos dagje.

mopsie moest vanochtend verkleed (in dit weer), dus ik heb er een piratenprinsesje van gemaakt :) roze jurkje met witte doodshoofdjes erop (piet piraat mama!) en roze linten in heur haar *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')