boodschappen en speeltuin gaan (speciale dingetjes uitgezonderd) buiten ravi's slaapjes om. dus 's ochtends direct na het ontbijt, direct na de lunch of direct om 4 uur. dan skip ik dus dingetjes die ik zou moeten doenquote:Op zondag 26 juni 2011 13:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Wanneer ga je dan boodschappen of huishouden doen?? Ik kan 's morgens bedenken wat te doen die dag, maar achteraf is de dag altijd anders geweest. Story of my life. Zowel thuis als op mn werk.
Wij hebben dus ook geen vaste indeling. Als Lennon naar oppas (kdv of mn ouderst) gaat, ontbijt hij daar... thuis eet hij een bord pap als hij wakker is, meestal tussen half 8 en half 9. Lennon zit dan te puzzelen aan de salontafel of kijkt tv. Rond 10:30 uur fruit, rond 12 uur lunch en dan tussen 12:30 en 13:00 uur naar bed. Als hij wakker wordt, meestal tussen 15:00 - 16:00 uur dan krijgt hij nog wat lekkers en eten we rond 17:30 uur. Rond 19:30 uur gaat hij dan naar bed.
Tussen de momenten door kan het zijn, dat we weg zijn: boodschapjes doen, peutergroep, visite.. maar ook gewoon lekker thuis spelen of tv kijken. In de tijd dat hij naar bed is, ga ik vaak iets in het huishouden doen of gewoon lekker op de bank tv kijken.
Okay duidelijk. Het klinkt voor mij heel kunstmatig, maar als het voor jullie werkt!quote:Op zondag 26 juni 2011 16:01 schreef simmu het volgende:
[..]
boodschappen en speeltuin gaan (speciale dingetjes uitgezonderd) buiten ravi's slaapjes om. dus 's ochtends direct na het ontbijt, direct na de lunch of direct om 4 uur. dan skip ik dus dingetjes die ik zou moeten doenin de weekenden bouwen we trouwens wel actief per ouder 1 op 1 tijd met selene of ravi in, zodat iedereen ook eens een ouder (of 1 kind, net hoe je het opvat
) 'heeft' om ff eigen dingetjes te doen.
ikke nietquote:Op zondag 26 juni 2011 20:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Werken jullie eigenlijk?
Ik ben iets minder gaan werken (3 dagen nu) voorheen 4.5 dagen.
Elin gaat 2 dagen naar de opvang en op donderdag is papa thuis
SPOILER: let niet op mijn persoonlijke ergernisjeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wb dat schema; ik ben nu eenmaal wel zo ongeveer gebonden aan de eet en slaapjestijden van de kinderen. daarin is ravi het 'probleem', want die wil echt nog 2 slaapjestijden. selene is daar inmiddels (gelukkig) een stuk flexibeler in. naja. naar mate ze ouder worden gaat dat vanzelf beter.
[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 26-06-2011 21:40:16 ]Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Wij werken allebei 4 dagen (jee wat veel voor een moeder en wat fijn dat je vriend een dag minder kon gaan werkenquote:Op zondag 26 juni 2011 20:01 schreef Kleurdoos het volgende:
Werken jullie eigenlijk?
Ik ben iets minder gaan werken (3 dagen nu) voorheen 4.5 dagen.
Elin gaat 2 dagen naar de opvang en op donderdag is papa thuis
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: spoilerfunOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het leuk, Simmu. Is het om foto's in te doen? Of zijn het gewoon hartjes?Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
Ik vind Simmu zeker geen werkster, maar dat waren de voorbeelden die ze zelf in de spoiler noemde dus vandaar dat ik ze ook als voorbeeld gebruikte. Ik zeg dan ook helemaal niet dat vrouwen die geen baan buitenshuis hebben niet werken, maar snap nooit zo goed waarom dan gezegd moet worden wat er allemaal gedaan wordt. Het leken mij namelijk allemaal dingen die iedereen doetquote:Op zondag 26 juni 2011 23:36 schreef oeke het volgende:
Achja, zo hebben mensen nu eenmaal persoonlijke ergernissen, maar ik vond het een beetje klinken alsof Simmu alleen maar een 'werkster' is en dat is natuurlijk niet zo.
Kinderen vragen ook nog wel eens veel tijd en onderhoud.
En in die 4 x 8 uur dat je werkt doet het kdv dat toch?![]()
Tenminste ik ben vaak gaarder na een dag met Ko dan na een dag werken.
Soms kom ik niet eens aan het huishouden toe. Komt P. thuis in een enorme bende vol duplo, bordjes met broodkorsten en een vloer vol zand.![]()
Omgekeerd ook altijd hoor, en dan vind ik hem maar inefficient.
ik wilde zelf alleen maar aangeven dat ik weliswaar geen betaalde baan heb, maar wel werkquote:Op zondag 26 juni 2011 23:46 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik vind Simmu zeker geen werkster, maar dat waren de voorbeelden die ze zelf in de spoiler noemde dus vandaar dat ik ze ook als voorbeeld gebruikte. Ik zeg dan ook helemaal niet dat vrouwen die geen baan buitenshuis hebben niet werken, maar snap nooit zo goed waarom dan gezegd moet worden wat er allemaal gedaan wordt. Het leken mij namelijk allemaal dingen die iedereen doet![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |