abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:21:34 #126
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_98623830
Bedankt voor jullie reacties! Miss, wat jij zegt, daar kan mijn lief zich helemaal in vinden. Die roept ook altijd: hij moet maar ondervinden dat zijn gedrag consequenties heeft. Vind ik zelf ook hoor, maar omdat hij nog zo klein is, denk ik vaak... ik moet hem wel nog vertellen wat die consequentie is... bijv, naar huis gaan. Of als hij bijv aan het tekenen is en de potloden vliegen in het rond... dat ik het opruim en er niet meer getekend wordt die dag. Of met speelgoed gooien, is een minuutje op de gang staan. Het is ook niet zo dat ik altijd dreig, maar ik hoor mezelf wel met regelmaat zeggen (als het voor de 3e keer is ofzo... eerst 2 keer zeggen dat het niet mag en waarom niet): "nu is het echt over, ik word boos en dan gaan we naar huis/ruim ik het op/ga je even op de gang, want je luistert niet".
Nu ik het zelf zo terug lees.. eigenlijk is mijn probleem dus dat er vaak niet de 1e of 2e keer geluisterd wordt. Dat ik het dan nog een keer moet zeggen... en wat Estys zegt, ik ga het geen 5 keer zeggen, ik ben malle pietje niet.

Vandaag ook, in de speeltuin. Dan heb ik al 2 minuten vantevoren gezegd dat we zo gaan, want koken etc. "Joep, kom, we gaan!". Joep denkt doei en gaat de andere kant op. Ik weer: Joep, hierkomen, we gaan naar huis toe". Joep kijkt boos mijn kant op. Ik weer: "Joep, NU HIERKOMEN, ik speel geen spelletje". Joep die boos en traag mijn kant op strompelt.
Ik vraag me dan echt af... hoe kan ik dit anders doen. We zitten nogal vaak in de speeltuin om de hoek en ik baal hier zo van, dat het naar huis gaan altijd zo mokkig moet. Net of het thuis niet leuk is ofzo...
Soms manipuleer ik ook voor mijn gevoel: "Als je nu meegaat, dan mag je straks Pingu kijken". En daar ben ik zelf ook nog niet over uit wat ik daar van vind.

Ow en treuzelen vind ik niet erg, lekker op het gemakje ;). Alleen Joep wil nu alleen ook maar gedragen worden, sinds Sam in de draagdoek zit.
Niet mieten! Door gieten!
pi_98624136
Ahw O+

Ik wij doen het trouwens ongeveer als She-Wolf. Ik doe ook niet aan drie keer waarschuwen en in de hoek zetten, Lieuwe gaat wel eens zelf op de trap zitten als hij boos is.
Maar: ik heb een uitzonderlijk braaf kind. Hij luistert negen van de tien keer en die tiende keer ben ik juist blij dat hij een keer niet luistert. Een beetje pit kan geen kwaad, zeg maar. Ik ben wel van het uitleggen, hoewel ik het er wel mee eens ben dat een kind wat niet luistert ook niet even braaf op je uitleg gaat zitten wachten. Ik houd het dus maar zo kort mogelijk.
Wat ik helemaal niet doe is zeggen 'dan word ik boos' of 'moet ik boos op jou worden' als ik helemaal niet boos ben of ga worden. Zijn jullie dan ook echt boos, als je dat zegt? Ik word echt zeer zelden boos van iets wat Lieuwe doet, en als dat wel zo is ziet hij het sowieso wel aan mijn gezicht. Maar zoals gezegd: hij is echt heel redelijk.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 21:40:44 #128
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98624629
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:21 schreef seilram het volgende:

Vandaag ook, in de speeltuin. Dan heb ik al 2 minuten vantevoren gezegd dat we zo gaan, want koken etc. "Joep, kom, we gaan!". Joep denkt doei en gaat de andere kant op. Ik weer: Joep, hierkomen, we gaan naar huis toe". Joep kijkt boos mijn kant op. Ik weer: "Joep, NU HIERKOMEN, ik speel geen spelletje". Joep die boos en traag mijn kant op strompelt.
Ik vraag me dan echt af... hoe kan ik dit anders doen. We zitten nogal vaak in de speeltuin om de hoek en ik baal hier zo van, dat het naar huis gaan altijd zo mokkig moet. Net of het thuis niet leuk is ofzo...
Soms manipuleer ik ook voor mijn gevoel: "Als je nu meegaat, dan mag je straks Pingu kijken". En daar ben ik zelf ook nog niet over uit wat ik daar van vind.

Je kan het ook anders brengen:
Joep, heb je zin om Pingu te kijken? Ja? Kom maar, dan gaan we nu naar huis zodat je naar Pingu kan kijken.

Het klinkt wat minder omkoperig, werkt hier altijd wel goed. :P
pi_98625249
Wij hebben ook een speeltuin tegenover en het terug naar huis gaan gaat hier meestal zo

Dana over 10 minuten gaan we naar huis, oke?
Oke, maar ik wil nog op de glijbaan, wip, schommel whatever.
Dan zeg ik altijd, is goed, dan mag je nog 4 keer van de glijbaan en dan gaan we naar huis en dan mag je helpen met koken /insert extreem enthousiaste blik en stem...
Dana hyper jaaaaaa ik wil naar huis koken, kom nou mama! *) *)

En als het niet zo gaat dan koop ik dr om met een koekje/ waterijsje/ dora kijken of whater op dt moment het aantrekkelijkst voor dr is ....zo makkelijk ben ik dan ook wel weer O-)
pi_98625391
Hier ook... Tess, zullen we thuis lekker (vul in) gaan kijken? 9 van de 10 keer trapt ze erin :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:02:13 #131
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_98625575
En tijdens het bedritueel als meneer geen tandjes wil poetsen.
Wil je zo een boekje lezen voor het slapen gaan? ja? Dan moet je eerst heel goed je tandjes poetsen.
pi_98625749
@seilram, wat hier als een speer werkt met zulke situaties is tweedelig:
1) ze heeft het nodig dat dingen voorspelbaar zijn. als je zegt: "nu gaan we naar boven want het is bedtijd" schiet ze direct in standje "neeneenee" en protest. als je elke dag na het eten zegt (en doet) "ik ga buiten een sigaret roken en daarna is het bedtijd" gaat ze even spelen met ravi en als ik terugkom staat ze zelf al bij de trap
2) als je selene iets vertelt dringt dat niet gelijk door. dus ik herhaal dingen botweg. ze is vaak gewoon helemaal op aan het gaan in wat ze doet en ze hoort me domweg niet. dus 3 x na elkaar geduldig "kom schatje, nu eerst even je pijama aan".

daarmee ben ik al een boel muitsessies voor. is logisch toch ook. ik hou er ook niet van als dingen me koud op mijn dak vallen.

@jore; sommige dingen word ik wel echt boos van ja. ravi meppen, liegen, dat soort 'grote' dingen. dan zeg ik dat ook. ik vind het (zeker nu) belangrijk dat emoties duidelijk zijn. alle emoties. ik zeg dus ook dat ik zoveel van haar hou bv. of als ze iets superschattigs doet, dat ze zo superschattig is :)

mijn spelletje is af trouwens, voor iemand het vraagt waar deze plotse lange post vandaan komt. ik deed afgelopen week een dungeons en dragons spel. in selene's woorden: mama's en monsters :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98626272
Gebruiken jullie de old-school methode van tot 3 tellen niet meer..?

Kom hier!
...
Ik tel tot 3!

1...
2...

en dan is het kind er al ;)

Ik geloof er overigens heel erg in dat luisteren voor een kind best moeilijk is. Dus je moet het ook niet te moeilijk maken.. niet op 20 meter afstand gaan staan roepen, maar zeggen, 'kom, je mag nog 1 keer op de glijbaan' en dan onderaan de glijbaan staan om z'n hand te pakken en mee te nemen.
maargoed, ik ben een amateur die voornamelijk oppast op lieve gehoorzame kinderen O+ Toen ik een ander oppasgezin kreeg was ik oprecht verbaasd dat die twee kinderen niet automatisch kwamen als je ze riep :+
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_98626445
Ja hoor, ik wel.. vooral bij de oudste :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:26:45 #135
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98626730
Ik doe dat ook bij de oudste. Helaas werkt dat ook niet altijd. Dreigen bij hem wel!! *O* En aan die dreigementen kan ik me wel houden. op tijd naar bed, niet spelen met vriendjes, niet op de wii enz.
Make love, not war ☮
pi_98626782
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:26 schreef Diaan73 het volgende:
Ik doe dat ook bij de oudste. Helaas werkt dat ook niet altijd. Dreigen bij hem wel!! *O* En aan die dreigementen kan ik me wel houden. op tijd naar bed, niet spelen met vriendjes, niet op de wii enz.
hier ook!
niet bij vriendinnetje spelen na school, geen snoepje, geen tv....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98626894
ik heb nare herinneringen aan die methode. een familielid maakte daar altijd: 1, anderhalf, 2, twee en een half, nu komtie dichtbij hoor! tweedriekwart, nu echt hoor!

enfin. u krijgt het idee. onze hele familie is compleet getraumatiseerd nu mbt de 1-2-3 methode :D ik merk het bij mijn nichtjes ook. we weigeren allemaal om dat te doen, onterecht eigenlijk als het is.

nog ff een vraagje trouwens: bij babykamertjes moest je de kamer een periode x laten luchten na verven, hoelang is het verstandig om een dreumes/peuterkamertje na verven te luchten?
pi_98626957
ik zou zeggen ook een dagje...
ik vind het niet zo prettig om in een geverfde kamer te slapen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98627023
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:31 schreef Vicky het volgende:
ik zou zeggen ook een dagje...
ik vind het niet zo prettig om in een geverfde kamer te slapen..
nee, ok :P
maar er stond me iets van bij dat de babykamer verven een paar maanden voor de uitgerekende datum moest ivm chemicalien in de verf die eerst wegmoeten of zoiets :?
pi_98627047
Seilram dus het gaat tussen dreigen of omkopen? ;) :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_98627141
Ik heb bij mijn dochter 1x de truc van tot 3 tellen toegepast. Dat had ze heel snel door!
'Mama, jij mij snoepje geven! Ik tellen 1..2..3!'
:')
pi_98627255
Tess rent gewoon weg.. dan zeg ik 1, kijkt ze me ondeugend aan, zeg ik 2, gaat ze staan lachen, zeg ik 3, neemt ze een spurt naar de andere kant van de gang en gaat staan schateren :') :X
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_98627293
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:37 schreef Vicky het volgende:
Tess rent gewoon weg.. dan zeg ik 1, kijkt ze me ondeugend aan, zeg ik 2, gaat ze staan lachen, zeg ik 3, neemt ze een spurt naar de andere kant van de gang en gaat staan schateren :') :X
precies zo hier.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 24 juni 2011 @ 22:41:24 #144
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98627463
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 22:34 schreef BarbieQ het volgende:
Ik heb bij mijn dochter 1x de truc van tot 3 tellen toegepast. Dat had ze heel snel door!
'Mama, jij mij snoepje geven! Ik tellen 1..2..3!'
:')
_O-

Ik heb het met Lennon nog niet geprobeerd eigenlijk.
Make love, not war ☮
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:02:20 #145
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98628546
De 1-2-3 doe ik alleen als "laatste redmiddel". Als hij alleen maar ondeugend me aan blijft kijken en niet naar me toe kom als ik hem roep, dan geef ik hem de keuze, tot 3 tellen en hem dan halen of dat hij zelf naar me toe komt.

Maarten kan trouwens ook heel goed nep huilen, dus dat is meer dat ter aarde storten-gedrag van hem. Als je dan tegen hem zegt, goh, dat is nep huilen hoor, dan is het nog één snik na en dan is het helemaal over! :D
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 24 juni 2011 @ 23:34:47 #146
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_98630513
Wat betreft dat "ik tel tot 3" gedoe. Ik vraag me echt wel eens af wat ze denkt dat er bij 3 gaat gebeuren. Linde doe je pyjama eens aan? Na 15 x vragen zeg ik "ik tel tot 3 hoor!" en dan gaat het ineens als een speer. Maar geen idee wat ik zou moeten zeggen als ze eens vraagt wat er anders bij 3 gaat gebeuren :@

Linde heeft ook al eens in haar ondergoed in de lift gestaan hoor. Dan kan ze zich heel makkelijk zelf aankleden en blijft ze maar mieren en draaien dat ze het niet kan. Joh prima, ga je zo mee :7
pi_98630717
hier een peuter die volledig door het lint gaat als je bij 3 bent aan beland... "neheheheeeeeeeeee je mag geen 3 zeggen, niet 3 zeggen mama ik was al bezig".

Morgen deel 1 van zijn verjaardagsfeestje... Nog een week en dan heb ik officieel een kleuter ipv een peuter :o
pi_98631582
elin telt gewoon trots mee, tot 10
  zaterdag 25 juni 2011 @ 08:56:34 #149
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_98638094
Maarten zegt momenteel bij alles: kijk, mamma, 5 ... vul maar in vlinders/bloemetjes/etc

Vandaag gelukkig alweer een uurtje later wakker dan gisteren, nu 7 uur. Morgen weer een uurtje later?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_98638116
Elin is bang voor pluisjes en vliegjes enzo :{ ik word er knetter van!

en marie O+ lief is dat he? elin doet dat als ze danst *kijk mama!* en dan draait ze een keer en valt ze om :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')