abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:31:51 #76
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_98598177
Wat hier geweldig werkt: 'je krijgt 5 seconden om (zelf te gaan zitten, naar de auto te lopen, etc) anders doen wij het voor je.'
Werkt negen van de 10 keer, heel handig als je haast hebt. :D Verder doe ik zelf aan veel uitleggen en geen beloning/straf. Werkt hier prima. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_98598194
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Ik leg alleen uit hoe IK het doe he. Verder moet iedereen het helemaal zelf weten en denk ik sowieso niet dat er veel slechte manieren zijn, als je een beetje je verstand en liefde gebruikt :)
oh nouja omdat je op mij reageert, terwijl ik t tegen oeke had, vandaar :P
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 11:35:21 #78
5428 crew  miss_sly
pi_98598318
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:32 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

oh nouja omdat je op mij reageert, terwijl ik t tegen oeke had, vandaar :P
volgens mij quote ik niemand en sprak ik in algemene zin :P

maar in het peutertopic moet je goed op je worden passen, dus? Goed om te weten, kan ik nog even oefenen ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:36:51 #79
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98598376
Ik ben net als GWS graag duidelijk zeg maar. Als je het niet doet dan doen wij het en verder zijn de dames hier echt van de duidelijkheid. Nu ook ze krijgen beide volgende week vakantie en E. is in de vakantie jarig en wanneer moeten we weer naar de psz en school dus voor drie maanden een kalender met stickers gemaakt. Iedere dag plakken ze er allebei een sticker op en nu weten ze precies hoeveel daagjes nog naar school, tot E. d'r verjaardag en weer naar school. Verder hebben we hier niet het feit dat het de hele dag niet luisteren is. Ze luisteren wel eens niet maar dan is het eigenlijk nog steeds een kwestie van afleiden en dan gaat het weer over.

Klop alles even af en de wet van Fok gooi ik even aan de kant want anders hebben we de hele dag drama morgen.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:39:05 #80
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98598474
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

maar in het peutertopic moet je goed op je worden passen, dus? Goed om te weten, kan ik nog even oefenen ;)
Ik zou op mijn woorden passen! En eens niet alles zo letterlijk nemen en alles naar je toe trekken helpt ook wel een hoop denk ik ;-)
pi_98598605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

volgens mij quote ik niemand en sprak ik in algemene zin :P

o ga je nu alweeeeer het aangeschoten hert spelen?
Over 4 weken willen we vast allemaal heel graag weten hoe jij het doet :P

Kan je tot die tijd nog even 4 weken oefenen op het ontcijferen van een grapje en een knipogende posticon.

(Of misschien moet ik hem uitleggen!

Zal Senna eerder 'daar zitten wel concequenties aan verbonden' of 'straf/in de hoek' eerder snappen.
Over duidelijkheid gesproken.
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 11:47:00 #82
5428 crew  miss_sly
pi_98598803
nevermind, geen zin in gedoe.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:48:12 #83
12913 GreatWhiteSilence
pi_98598839
Het is trouwens niet zo dat we te pas en te onpas die '5 seconden' gebruiken, anders verliest het denk ik zijn kracht. We gebruiken het als ze aan het treuzelen is, of als ze zegt 'zelluf doen' en vervolgens niets doet... :')

Waar wij waarschijnlijk geluk mee hebben is dat Annicka vrij meegaand is en graag meehelpt. Daarom hebben we ook geen straf/beloning nodig en is er nauwelijks ruzie. :)

Ik gebruik hier trouwens wel moeilijke woorden, gewoon omdat ze er bij mij zo inzitten. 'Even een momentje Annicka, even acclimatiseren.' :@In het zwembad of een hete douche ofzo, kan ik niet zo goed tegen. Ik merkte pas dat het een moeilijk woord was toen mijn man me uitlachte... :P

[ Bericht 28% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 24-06-2011 11:53:26 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_98598943
Het enige moment op de dag dat ik wil dat iedereen snel en optijd is, is als ik naar mijn werk moet. Als madam dan treuzelt, zeg ik (heel verantwoord):

Als je nu je schoenen niet aantrekt, laat ik je thuis.

Of

Kom, anders krijgt mama geen centjes :o en dan kunnen we niet gaan 'zwemmen/kinderboerderij/boodschappen doen/ enz'...
pi_98598969
Werkt eigenlijk altijd. Ik weet alleen niet of ik er zelf helemaal achtersta, dat ik het zo aanpak. :')
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:53:40 #86
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98599051
Ik moet zeggen dat ik daar niet eens zo bewust mee bezig ben. Soms luistert Lennon wel, soms niet... Ik heb op zijn leeftijd ook moeite met dreigementen omdat ik die vaak toch niet kan uitvoeren. Bij Twan is het wat anders, die heeft het soms echt nodig, maar daarvoor zit ik niet in dit topic. Ik denk dat het ook erg kindafhankelijk is wat de beste manier is. Maar net als Seb rent Lennon in de stad soms ook weg, maar wij hebben vaak geen buggy meer bij ons. Wij gaan hem dan (soms gillend) dragen.. :D

Stamepen in plassen, heb ik ook geen moeite mee. Peace wel... haha. Maar sommige dingen moet je gewoon laten gaan, denk ik. Ze hebben er zelf (wel of niet) last van. Maar dat is per situatie verschillend.

Bla, van harte gefeliciteerd met je 3-jarige!!
Make love, not war ☮
pi_98599073
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:47 schreef miss_sly het volgende:
nevermind, geen zin in gedoe.
Miss, ik weet dat ik vaak degene ben waar het mee kan 'botsen'. Maar ik zie hier ook eigenlijk niet terug wat Books en Kleurdoos bedoelen. :*

In zijn algemeenheid herken ik het wel. Maar ik ben zelf ook een overgevoelig tuthola dus ik mag niks zeggen. :@
pi_98599134
Bla, gefeliciteerd!!!!! *O* *O* *O*
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:55:56 #89
12913 GreatWhiteSilence
pi_98599137
Pas maar op Groof, straks klinkt er 'okay' en dan moet je uitleggen dat het een loos dreigement was en dat er niemand alleen achter blijft. Daar gaat je geloofwaardigheid... :P
pi_98599172
Haha. Dat heb ik al wel eens gehad. _O- En dan leg ik uit dat ik haar nooit achter zou laten natuurlijk, omdat ze mijn allerliefste is en dan is het ook goed. O+
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:56:51 #91
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98599174
Sly geen zin in gedoe maar je start er zelf mee! Het is altijd imo zo dat wat je roept zo is en klaar en uiteindelijk is de consequentie hetzelfde als een straf want ja. Als ze het toch niet doet (zeggen dat ze zelf loopt of gedragen wil worden (geloof trouwens niet dat ik dat ooit gevraagd heb trouwens) en dan toch weglopen) pak je haar ook vast. In mijn ogen ook soort van straf dus in feite heeft het dezelfde basis.

Zodra de dames van mij konden lopen was het gedragen willen worden meteen over. Misschien komt het juist door het vragen dat het juist in stand blijft. Ik liep gewoon zelf ergens heen (bv de woonkamer) en dan hobbelden ze zelf achter me aan en pas als ze riepen of met de armpjes gingen strekken dan droegen we ze.

Ja er is ruimte om te praten maar er kan ook een overkill aan keuzes zijn voor een dreumes/peuter. Het zijn nu eenmaal nog niet allemaal meteen Einsteintjes die de meest overwogen keuzes kunnen maken voor hun bestwil.
pi_98599232
Books, dat zegt Miss toch ook. Dat het in basis volgens haar op hetzelfde neerkomt?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:58:57 #93
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98599258
Ik pak Lennon soms af en toe wel op om te dragen als iets me te lang duurt of als hij aan het treuzelen is. Daar kan ik niet zo goed tegen eigenlijk. :@ Over het algemeen wil hij altijd zelf lopen.
Make love, not war ☮
pi_98599306
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:56 schreef Books het volgende:
Het zijn nu eenmaal nog niet allemaal meteen Einsteintjes die de meest overwogen keuzes kunnen maken voor hun bestwil.
Die van mij anders wel hoor :{w
;) :P
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:03:25 #95
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98599399
Groofs, de reactie van Sly: ik, ik, ik en ik en dan erachter aan meteen vermelden dat je in het peutertopic op je woorden moet passen.

Ik heb helemaal niets tegen AP en het constante overleg tussen de ouders en kind maar het komt vaak bij bepaalde personen zo over alsof het het enige juiste is en als er een weerwoord komt dan is het meteen het grote slachtoffer spelen, daar kan ik niet zo goed tegen!

Hier wordt ook overlegt maar met sommige dingen is er niets te overleggen in de zin van wij gaan nu eten kom je aan tafel ajb en geen haar op mijn hoofd die dan denkt van: K. en E. als jullie er trek in hebben zouden jullie dan aub aan tafel willen komen eten. Ooit schreef Miss ergens dat Senna bepaald wanneer er gegeten wordt nu hier dus niet.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:05:22 #96
12913 GreatWhiteSilence
pi_98599472
Hier kan Annicka ook prima met keuzes omgaan, het zijn er dan ook meestal maar twee: wel of niet gedragen worden, appelsap of sinaasappelsap, etc . ;)
pi_98599481
vijf seconden? Seb kan geen klok lezen, die weet niet wat seconden zijn.

Seb gaat schoppen als ik hem ga dragen. En achterover hangen. Dat is niet te doen. Als ik geen buggy bij me heb dan doe ik dat wel maar als hij gaat schoppen dan wordt ik heul boos :( Daar kan ik echt niet tegen. En dan wil ik dus echt wel naar huis. Dus ben ik snel weer bij de auto of fiets.

Ik heb 1 keer bij kdv gehad dat hij niet in de fietsstoel wilde en niet lopen en niks niks wilde. Kreeg hij een driftbui. Dus heb ik hem op de grond gezet en gewacht. Weer een keer poging gedaan, weer niet gelukt, weer op de grond. Dat kind is sterk :o En wat doen de ouders die langskomen die mij zien worstelen met fiets, fietsstoel en kind. Die kijken een keer, zeggen succes tegen me en lopen door :( En ik had spullen in mijn fietstas dus die fiets moest mee. Heb ik een tante gebeld die vlakbij woont, die is gekomen om mij te helpen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 24 juni 2011 @ 12:06:54 #98
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98599533
Estrys volgens mij heb jij ook wel een temperamentvol manneke he?!
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 12:07:49 #99
5428 crew  miss_sly
pi_98599567
Echt Books, ik neem je je aanval heel erg kwalijk.

Ik ga er niet eens op in, ik kan hier echt helemaal niets mee. Ik kan me hier wel uitgebreid gaan verdedigen, maar laat ik daar nu eens helemaal geen zin in hebben. Ik heb in dit geval nu eens echt niets fout gedaan, dus het is wel goed.

Het enige dat ik wil zeggen is dat wij helemaal geen AP doen en dat Senna niet bepaalt wanneer wij eten. Hoe je daarbij komt, is me werkelijk een raadsel, maar het zal we een totaal uit zijn verband gerukt zinnetje zijn dat je onthouden hebt.
pi_98599586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 11:58 schreef Diaan73 het volgende:
Ik pak Lennon soms af en toe wel op om te dragen als iets me te lang duurt of als hij aan het treuzelen is. Daar kan ik niet zo goed tegen eigenlijk. :@ Over het algemeen wil hij altijd zelf lopen.
Ik haat treuzelen en ik heb weliswaar geen peuter maar ik zet mijn 6 of 10 jarige gewoon in hun onderbroek in de auto als het zo uitkomt.
Laatst nog; ze hebben anderhalf uur de tijd om te eten en zich aan te kleden/tanden te poetsen. Hij stond nog steeds in zijn onderbroek te flauwekullen dus hup in de auto en broek/shirt/schoenen en tandenborstel/tandpasta in een tasje erachteraan. Klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')