abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:21:45 #276
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98911158
Gelukkig hebben wij dat nog niet vaak nodig gehad. Wij gebruiken niet de hoek maar de gang... daar mag hij even afkoelen, zodat wij ook kunnen afkoelen. Als hij weer normaal doet met een max van ong. 2 minuten, mag hij weer de kamer in. Dat werkt bij ons goed en idd bespreken we dan ook even hoe wat en waarom maar ook al vooraf. Maar zoals gezegd, we hebben het - gelukkig - nog niet vaak hoeven te gebruiken. Ik vind zelf ook niet dat we hem voor het minste of geringste de gang/hoek in moeten sturen. Bij ons werkt even negeren of afleiden bij driftig/opstandig gedrag ook goed, dus dat passen we eerst toe... werkt dat niet, dan gang.
Make love, not war ☮
pi_98911519
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:17 schreef Marie79 het volgende:
Maarten blijft ook in de hoek tot ík zeg dat hij er vandaan mag... Meestal is dat een minuutje ofzo, en dan bespreken we even waarom hij straf heeft gehad en dat hij nu weer lief doet.
Enne, als ze 2 zijn, snappen ze een hoop meer dan dat we denken heb ik het idee :D
ervoor ook al hoor. en onthouden doen ze ook!

selene kwam vanochtend met het boekje "mijn zusje is een sterretje aanzetten", dus ik voorlezen. bij het plaatje van de couveuse begon ze dus echt wel over het girafje! in zwolle hebben ze couveuses met een girafje erop ze weet echt wel kiro te benoemen en ze snapt dat hij ook een broertje is, net als ravi
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98911762
Inderdaad Simmu...die kleine hersentjes slaan echt wel dingen op. En ze snappen al heel vroeg dingen. Alleen het terug communiceren werkt dan natuurlijk nog niet echt :)
pi_98912088
Ze snappen het dondersgoed. Ze onthouden ook alles. Bijvoorbeeld als je een belofte hebt gedaan. Je maakt mij niet wijs dat ze nog geen besef van straf hebben als ze 2,5 zijn.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_98912272
nou echt wel, achterbakse mormels zijn t soms :P
pi_98912390
En luisteren HO maar }:| Ja wat ze willen horen, dat horen ze wel.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 1 juli 2011 @ 15:46:48 #282
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98912540
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:43 schreef Estrys het volgende:
En luisteren HO maar }:| Ja wat ze willen horen, dat horen ze wel.
:Y ja, dat dus.... en dan gewoon doen alsof ze je niet horen.
Make love, not war ☮
pi_98912595
Dana heeft de laatste dagen een handje ervan om heel boos "Laat mij!!" te roepen als ze boos is of ergens geen zin in hebt. Daar heeft ze gister dus voor op de gang gestaan. Ben benieuwd hoelang deze bui blijft hangen ;)
pi_98913157
mja, elin heeft ook ewen fase waarin ze boos doet en een soort van commando's geeft

'NEE ELIN IS BEZIG!'
'of dat je random iets aanwijst en dat ze dan zegt (vlieg)..... IS STOM GA WEG STOMME...(vlieg). :') maar dat doet ze ook bij r vader bijv.

of STIL ZIJN!!! MAMA SLAAPT
(als ik zeg dat ze onder de douche vandaan moet komen)
ik denk dat logica nog niet r sterkste kant is :D )
Maar ze snapt dus al wel dat ik de uberfuhrer, bevelen geef en dat ze die moet uitvoeren :P

(en pissig worden als ze tegen de regen gilt dat het moet stoppen en de regen zomaar niet luistert eh, ja kinderen zijn hilarisch)
pi_98913308
selene is op het moment de koningin van projectie: "lavi wil klentjes mama" of dan gaat ze zeggen tegen mij dat lavi niet stout mag doen enzo ;)

nemen jullie trouwens nog enig taalgebruik van de kinders over? ik betrapte mezelf er laatst op dat ik het had over opluimen (opruimen) en koeka (yoghurt)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98913779
truus noemt een horloge een fileloge :D
(dankzij dora/diego die een videohorloge heeft)
Ik noemde het dus laatst ook een fileloge

En een pen noemen wij thuis een schrijfje :D :+
Ze weet dat het een pen is maar blijft het stug een schrijfje noemen.
Ik vind hem super leuk gevonden O+
pi_98914079
Whehe ja hier ook Ga weg stomme regen en onweer, ik vindt jullie niet lief!!
Nee vlieg! niet aan mijn boterham komen!!

Ow en nee we nemen geen taalgebruik van Dana over, ik vindt dat echt vreselijk irritant als mensen dan doen :@
pi_98914204
ik ook niet hoor, al herhaal ik r weleens, dan zegt ze

MIJ PEN
en dan zeg ik nee MIJ PEN! :P

ik heb t even gehad met de plaplapluw, want die vond ik wel awesome gevonden.
en ze noemt r vriendje thomas, Toojmaas, dus dan doe ik dat ook, weten we iig over wie we t hebben :P
pi_98916420
Bedankt voor de felicitaties.. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2011 17:12:24 ]
pi_98916500
oh en een mes is een snijder :+
pi_98919211
Koen, gefeliciteerd! *O*
3 jaar alweer, groterd!
Heeft hij een fijne dag gehad?

Ik weet nog niet zo met straffen en alles. Gelukkig groei je met je kind mee, dus ik zal vanzelf wel merken wat hier werkt.
Op de psz straf ik ook niet. Wel spreek ik streng toe.
Haha, ik kan echt schrikken van mijn eigen strenge stem. :D

Morgen hebben we groot feest op de psz. In het thema midzomerdag. Elfjes en the works. Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn.
We hebben elfenvleugels en capes gemaakt die de kindjes kunnen versieren.
Verder is er van alles te doen en te eten. :9
Ik ben benieuwd of Ko geschminkt wil worden, verkleden vind hij nog maar niks.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98919405
Oh, we hebben gister aan aantal spijlen uit zijn bed gehaald zodat hij er zelf in en uit kan. Hij wil er wel uitgetild worden als hij wakker wordt, maar vanmiddag gaat hij steeds even in bed liggen en dan weer eruit. :D
Met speen en slaapshirt. Dat deed hij eerst gewoon op de grond, maar nu dus even chillen in bed. O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98920081
Oeke O+ Echt schattig! :D

Met straffen zit ik momenteel ook even. Leander gilt en schreeuwt en stampt en gooit met speelgoed. Niet standaard normaal,maar de afgelopen dagen wel.
Nee zeggen, uitleggen afleiden, of de gang zetten, boos worden, knuffelen, afspraken maken....

nope, werkt allemaal hooguit een halve minuut. Hmmm.
pi_98920632
Whoehoe Koen 3!!!! Gefeliciteerd grote man! *O*

Ik vind straffen ook best lastig, vooral omdat soms niets lijkt te werken. Op die momenten glijdt het als water van hem af, hem heb ik er echt niet mee. Ik word vriendelijk uitgelachen, ogen op ondeugend en gaan met die banaan. Ik ben nu wat Claudia beschreef in het dreumestopic aan het uitproberen. dat gaat boven verwachting goed. Hoewel dat natuurlijk eerder conflicten voorkomt.

@Oeke: Veel plezier morgen, het klinkt alsof het een erg leuke dag wordt. Wat ik nog wilde zeggen: ik vind het bij Ko's nieuwe overhemd zo mooi hoe het gele bloemetje doorloopt als het knoopje dicht is.
Ik heb trouwens op de markt in Hardenberg een stoffenman gevonden die van die handjes breteldingen verkocht. Hij had ze ook met treintjes en indiaantjes.

Wat schminken betreft: M. wil het niet op zijn gezicht, maar wel op zijn hand. Zo heeft hij op de camping een paar dagen trots rond gelopen met een toverstaf op zijn linkerhand. Prachtig.
pi_98921507
Echt straffen doe ik geloof ik niet. Wel zeg ik als madam staat te gillen/brullen om niks, dat ze dat maar even in de tuin/boven moet gaan doen. Vaak helpt het. Dan komt ze terug met de opmerking 'ik kan weer lachen mama, ik was boos mama, ik was geschrokken mama, weet ik veel'. Ze komt dan in ieder geval weer een beetje tot zichzelf. O+

Ik zie mijn assertieve dochter ineens van een hele andere kant (die ik nog wel ken uit haar vroege dreumestijd, maar al laaaaaaaaaang niet meer gezien heb) nu ze naar de drie-plusgroep gaat. Ze vindt alles leuk van de drieplus en vraagt elke dag of ze naar de drieplus mag, maar als ze er dan een dagje is dan durft ze niks mee te doen. :D

Ze gaat er wel bijzitten, bij de activiteiten, is heel geïnteresserd en betrokken, maar als ze zelf aan de beurt is klapt ze een beetje dicht ofzo. Dan zet ze blijkbaar totaal onverwacht heel stellig (oké, toch een beetje assertief nog) dat ze dat niet wil doen. Maar hier thuis gaat ze het dan toch zitten doen. O+
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:07:49 #296
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_98923194
@Bodpa: Hardenberg? Da's om de hoek :D
pi_98924388
Koen 3, gefeliciteerd!
Mijn dochter heeft een nieuwe beste vriend...haar blauwe skippykoe :D
Ze heeft hem Michael genoemd, hij krijgt eten van haar en mooie kleren aan en het kreng moet ook mee in bed :D
On zeh laptop
  vrijdag 1 juli 2011 @ 20:36:28 #298
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_98924526
Koen! Gefeliciteerd!

Straffen.... hier passen we het ook nog niet echt toe moet ik zeggen...... ik ben zelf eigenlijk meer van het benadrukken van het positieve... al moet ik toegeven dat dat niet altijd kan natuurlijk.
pi_98925079
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:07 schreef mikoxx het volgende:
@Bodpa: Hardenberg? Da's om de hoek :D
Sprookjescamping!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:05:33 #300
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_98925662
Leuk! Have fun!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties