abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98497666
Mogge :W

Lijstje:
O:boterham rookkaas en boterham filet
T: mini eier/cakekoek
L: Grote bak Griekse yoghurt met aardbeien en frambozen
T: rauwe noten
D: nog geen idee eet bij oma dus sowieso gebakken aardappelen groente en vlees
T: koekje en glas frisdrank@les
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:32:03 #127
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_98497730
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juni 2011 22:36 schreef sigme het volgende:
Ik moet eigenlijk naar bed maar er is eindelijk weer eens een kat binnen en die ligt op schoot
Hele goede reden om langer op te blijven. O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_98497772
Goedemorgen!
Lekker tot 7 uur in bed blijven liggen, maar daarna...
De spiegel was weer confronterend. Heb een enorme muffintop. Gelukkig heb ik laatst zo'n verhullend vest-ding gekocht, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Misschien moet ik toch maar aan de kant en klaar maaltijden, want ik ga gewoon vreten als ik thuis ben en daarna een potje koken omdat ik me zo slecht voel over dat gevreet.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:40:04 #129
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98497837
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:34 schreef MevrouwPuff het volgende:
Goedemorgen!
Lekker tot 7 uur in bed blijven liggen, maar daarna...
De spiegel was weer confronterend. Heb een enorme muffintop. Gelukkig heb ik laatst zo'n verhullend vest-ding gekocht, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Misschien moet ik toch maar aan de kant en klaar maaltijden, want ik ga gewoon vreten als ik thuis ben en daarna een potje koken omdat ik me zo slecht voel over dat gevreet.
Heb je een vriezer? Ik heb een tijdje op zondag 2 of 3 gerechten gemaakt en dan ingevroren (dus in totaal 12 - 16 porties). Het weekend erna deed ik dat weer met andere gerechten, en zo had ik een aardig voorraadje afwisselende maaltijden. Is gezonder en goedkoper dan kant-en-klaar. Op de dagen dat ik geen zin had in opwarmen at ik vaak een maaltijdsalade (alles heel snel en grof klein snijden, in een vergiet, afspoelen, klaar) of brood met tomaat.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_98497856
Siral: hoe denk je zelf over praten met een psycholoog? Los van wat je ouders ervan denken?

Er zijn trouwens ook praatgroepen. Vriendin van mij leidt er ook een. Misschien heb je daar wel iets aan. Heeft een iets minder 'beladen' karakter.

@Chico: mijn pm box staat ook open als je wilt :)
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:41:01 #131
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_98497858
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:15 schreef Siral het volgende:

[..]

Goed, wat kan die doen? Mij doorverwijzen naar een psygh..
Hier thuis staan ze daar totaal niet achter. Mijn vader heeft thuis gezeten met een depressie een paar jaar geleden en slikte daarvoor ook medicatie/bezocht een psygh.

Hij wil niet dat ik dat ga doen, hij wil het zo oplossen. En dat snap ik ook heel goed, dat is ook wat ik wil in eerst instantie. Sowieso heb ik nu geen lessen meer, dus dat scheelt al HEEL veel, ik kan nu alle aandacht besteden aan dit.. En mezelf proberen te verbeteren.
Waarom staan ze daar niet achter? Het is juist beter denk ik om professionele hulp in te schakelen, die hebben meer ervaring met dat soort problematiek.

Zorg er wel voor dat je een goede hebt met wie het klikt.
pi_98497909
Morgen! Ik kom al 2 dagen amper mijn bed uit, ondanks genoeg slaap? Hmm

Siral, thuis met je ouders aan je eetpatroon werken is natuurlijk super goed, maar een psych kan je ook helpen met het handelen van je dwanggedachtes en angst mbt eten en aankomen. Het zit allemaal in je hoofd, dus daar zal het toch ook goed moeten zitten :)

Lijstje:

O - 4 el volvezel cruesli, 200 ml volle yoghurt, halve banaan
T - appel
L - 3 vk bth. 1 met hummus 1 met kaas 1 met vlees. Tomaat en komkommer
T - 150 ml volle yoghurt, ongezouten noten
S - 45/60 min hardlopen/wandelen
D - tomaten/gehakt/groentensaus, opscheplepel pasta
T - koffie verkeerd met 1 tl suiker
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_98497918
@ Cocotrimonium en Ewelina en Novem:

Ik vind het zo zwaar meteen allemaal, en misschien overdreven.. ik los graag mijn dingen altijd zelf op. Altijd gedaan. Dat ik dit nu tegen mijn ouders heb verteld en er ook daadwerkelijk dagelijks over praat met ze is al iets bijzonders.

Ik heb sowieso vandaag nog een laatste gesprek met een maatschappelijk werkster op school..
pi_98497958
Boh ik zit m'n ontbijt echt naar binnen te drukken.. zit echt al vol en het is niet eens op.
Ik ga het wel opeten uiteraard :)
pi_98497960
Tink: maaltijdsalade maak ik ook nog wel inderdaad, dat is dan een goede avond.
Heb een klein vriesvakje, maar 4 bakjes moeten wel passen.
Nadeel is dat ik ook lui ben en dat soort dingen daarom niet doorgevoerd heb.
pi_98497965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:41 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Waarom staan ze daar niet achter? Het is juist beter denk ik om professionele hulp in te schakelen, die hebben meer ervaring met dat soort problematiek.

Zorg er wel voor dat je een goede hebt met wie het klikt.
Nog een aanvulling: je ouders snappen niet wat jouw dwanggedachten zijn en hoe het je eetgedrag beheerst, hoe goed ze ook hun best doen. Dat kan frustrerend werken, zowel voor jou als voor hen. Een professional kan je daarin veel beter begeleiden, denk ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98497967
Heb je ruimte om een grotere vriezer kwijt te kunnen? Dat is echt een goede investering Puff!
Ja doei.
pi_98497984
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nog een aanvulling: je ouders snappen niet wat jouw dwanggedachten zijn en hoe het je eetgedrag beheerst, hoe goed ze ook hun best doen. Dat kan frustrerend werken, zowel voor jou als voor hen. Een professional kan je daarin veel beter begeleiden, denk ik.
Nee die dwangedachten snappen ze zeker niet. Ik wilde er gister over door blijven praten en mn moeder vond dat ik moest "ophouden, nu is het klaar" "je zegt elke keer hetzelfde" "je weet best wat goed voor je is"

Frustrerend inderdaad..
pi_98498008
quote:
1s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
Tink: maaltijdsalade maak ik ook nog wel inderdaad, dat is dan een goede avond.
Heb een klein vriesvakje, maar 4 bakjes moeten wel passen.
Nadeel is dat ik ook lui ben en dat soort dingen daarom niet doorgevoerd heb.
Het scheelt al veel als je bijvoorbeeld een paar kleine bakjes saus invriest. Dan hoef je alleen maar als extra rijst of pasta te koken. En alleen saus neemt minder ruimte in dan een complete maaltijd. Het lijkt me heel lastig, ik ben zo blij dat de meneer eerder thuis is dan ik en dan ook kookt. Anders had ik ook om 18.30 nog moeten beginnen. Waarschijnlijk at ik dan veel minder gezond :@ :+ .
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:53:57 #140
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_98498063
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:49 schreef Siral het volgende:

[..]

Nee die dwangedachten snappen ze zeker niet. Ik wilde er gister over door blijven praten en mn moeder vond dat ik moest "ophouden, nu is het klaar" "je zegt elke keer hetzelfde" "je weet best wat goed voor je is"

Frustrerend inderdaad..
Dan denk ik eerlijk gezegd toch dat je beter een psych kan bezoeken. Want anders doe je alleen aan symptoombestrijding denk ik.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:54:42 #141
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98498081
Het is niet zo moeilijk om gezond te eten. Je moet het alleen even doen. Net als met sporten, als je eenmaal in het ritme zit is het niet meer vervelend en merk je hoe goed je er bij voelt.

Ik heb ook iets raars. Op mijn kin, heel diep onder de huid, zit volgens mij een onderhuidse pukkel. Tenminste... het doet pijn als ik er op druk en 's avonds voel ik een verdikking. Nu wil ik natuurlijk niet dat het doorzet :+ dus wat kan ik doen? Ik heb zelf al gedacht aan prei eten (helpt tegen ontstekingen en kippensoep maken (antibiotica) ). Iemand nog een ander idee?
pi_98498092
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:49 schreef Siral het volgende:

[..]

Frustrerend inderdaad..
Dat idd. Door hier mee te lezen wéét ik dat het niet zo werkt, dat juist die rare verhouding met eten ontzettend moeilijk te veranderen is. Maar op het moment dat je er dagelijks mee geconfronteerd wordt en iemand die je dierbaar is, zichzelf zo tekort doet zeg maar, zou ik waarschijnlijk ook snel zeggen: Doe Normaal! Het is voor iemand anders gewoon niet te begrijpen :* .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98498116
Ik zal de maatschappelijk werkster op school vandaag is vragen wat die me aanraad.. :)
Aangezien dit ons laatste (en nog maar tweede) gesprek is.
pi_98498128
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:54 schreef Tinkepink het volgende:
Het is niet zo moeilijk om gezond te eten. Je moet het alleen even doen. Net als met sporten, als je eenmaal in het ritme zit is het niet meer vervelend en merk je hoe goed je er bij voelt.

Ik heb ook iets raars. Op mijn kin, heel diep onder de huid, zit volgens mij een onderhuidse pukkel. Tenminste... het doet pijn als ik er op druk en 's avonds voel ik een verdikking. Nu wil ik natuurlijk niet dat het doorzet :+ dus wat kan ik doen? Ik heb zelf al gedacht aan prei eten (helpt tegen ontstekingen en kippensoep maken (antibiotica) ). Iemand nog een ander idee?
Als je de oplossing gevonden hebt, hoor ik het graag! Ik heb veel last van dat soort pukkels, vaak komen ze na een week opeens aan de oppervlakte. En zeer dat het doet! Ik heb ze vaak rond mijn 'periode', dus het zal wel iets hormonaals zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98498141
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:57 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Als je de oplossing gevonden hebt, hoor ik het graag! Ik heb veel last van dat soort pukkels, vaak komen ze na een week opeens aan de oppervlakte. En zeer dat het doet! Ik heb ze vaak rond mijn 'periode', dus het zal wel iets hormonaals zijn.
Veel masseren, niet pulken. Op een gegeven moment komt ie vanzelf los :)
pi_98498149
goedemorgen.

Siral de meiden geven goede adviezen hier, misschien moet je er gewoon eens rustig over nadenken, gelijk reageren hoeft helemaal niet :* en goed bezig meid! De eerste stapjes zijn gezet!

mijn lijstje voor vandaag:
O: yoghurt met muesli
T: cappuccino, beschuitje kaas
L: boterham rollade, boterham sandwichspread, karnemelk
T: appel cappuccino
D: witlof uit de oven met ham en kaas
T: kiwi met yoghurt

Ben alle taart en tiramisu pondjes alweer kwijt *O* nu is het echt zoeken naar de balans.
Vrijdag zou ik nog een bruiloft hebben, maar rotweer+boottocht+rolstoel=thuisblijven daarbij voel ik me met de dag zieker. Straks om 10.10 naar de HA en ik gok dat ik thuiskom met een kuurtje.
pi_98498150
Net 150 ml magere yoghurt (en das dus een mini beetje), met 2 weetabixen en een handje kersen erin gesneden op. Dat doet mij dus al ontploffen nu.... :') Een volle maag geeft mij het gevoel alsof ik mezelf overeten heb, heb zitten schransen. Terwijl mijn maag gewoon moet wennen.

Normaal at ik dus; 150 ml yoghurt met 1 weetabix. Of 150 ml yoghurt met een kiwi of ander klein fruit.
  woensdag 22 juni 2011 @ 08:59:01 #148
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98498158
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:58 schreef Siral het volgende:

[..]

Veel masseren, niet pulken. Op een gegeven moment komt ie vanzelf los :)
Ja, maar dat wil ik juist niet :{ Ik wil dat ie weggaat }:|
pi_98498167
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dan gewoon niet aankomen, da's bij mij meestal de beste optie haha!
pi_98498178
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juni 2011 08:59 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

scrubben, creme gebruiken die talgaanmaak tegengaat, bij een beautysalon langsgaan? :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')