Ik ben gisteren naar de gyn geweest omdat ze dachten dat ik zwangersschapsdiabetis heb, en dit is gisteren bij de gyn ook bevestigd. De baby ligt ook behoorlijk voor op de groei (ruim 2 weken maar de gyn heeft het niet precies genoemd maar heb een klein beetje mee kunnen spieken).
Ben daarna wel enigszins van het kastje naar de muur gestuurd bij het maken van afspraken.
Eerst moest er op korte termijn een afspraak gemaakt worden met de internist, dat ging pas op 7 juli, als dat eerder moest dan moest de gyn maar even bellen. Die kreeg de internist weer niet te pakken. Dus had de gyn tegen assistente gezegd een afspraak te plannen met dieet verpleegkundige want die overlegt toch alles met de internist (nee niet de diëtist dat had ze nog specifiek gevraagd want de gyn dacht dat er iets met insuline gedaan zou moeten worden, dat laatste hoorde ik dus de assistent door te telefoon zeggen en was mij verder nog niet bekend).
Nou mocht ik direct langskomen bij de dieetverpleegkundige en heb wat uitleg gekregen over het monitoren van m'n bloedsuikerspiegel en heeeeel kort wat voedingstips maar zit op dat gebied nog behoorlijk in het ongewisse.. En ze heeft voor mij een afspraak gemaakt met een dietist (toch wel dacht eerder dat dat niet hoefde maja) en daar mag ik maandag heen en dan hoop ik ook wat meer uitleg te krijgen over wat ik wel en niet mag eten en wat gezonde suikergehaltes zijn e.d.
Wel wordt ik morgen ochtend nog even gebeld naar de suikergehaltes van vandaag, want als die niet goed zijn moet ik morgen nog even langskomen.
Moet ik zeggen dat ik denk dat ze wel goed zijn want ik heb wel echt heel erg m'n best gedaan, misschien wel iets te goed, maar dat is alleen met de info die ik nu heb, dingen waar ik over twijfel heb ik ook niet genomen.
Maar wat een gedoe zeg om ergens op korte termijn een afspraak voor elkaar te krijgen als de gyn zegt dat dat nodig is..
Maar goed dit gaat allemaal wel goed komen, ik moet er alleen even m'n weg in gaan vinden. en ik was ondank dat ik wel wist dat ik waarschijnlijk suiker had er toch wel van geschrokken gisteren.
Maar goed er is ook nog goed nieuws!! maandag gaan we trouwen
(en 's middags dus naar de diëtist, maar we hebben toch alleen maar een kleine receptie direct na de korte en vroege plechtigheid, ben al lang blij dat ik dan duidelijkheid ga krijgen)
sorry weer een heel verhaal geworden
Nog even een paar

voor Popples en Jose, dat het maar lekker door mag gaan zetten op korte termijn!!