Met een van de vorige topics hield dat je ook niet tegen toen ik de LAPO had om een nieuw topic te openen, zogenaamd omdat ik wat traag was.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:43 schreef xenobinol het volgende:
Ik had de LAPO dus het andere topic kan dicht
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:37 schreef Whuzz het volgende:
Misschien tegen de tijd dat je later gesetteld bent in je huurhuis nadat je je aflossingsvrije hypotheek hebt ingelost na de verkoop van je huis ..............
Aah.... een rancuneuze topkopert dusquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Met een van de vorige topics hield dat je ook niet tegen toen ik de LAPO had om een nieuw topic te openen, zogenaamd omdat ik wat traag was.
Hangt er vanaf HOE dichtbij DUS het is.Als het binnen de "ring" (=A44/57/3) is, dan is het niet gek. Als het daarbuiten is doe je er in de spits gewoon 45 minuten over om in DUS te komen en dan is het nauwelijks goedkoper dan in NL.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:41 schreef lutser.com het volgende:
Hier een duits "rijtjes" huis vlakbij dusseldorf, http://www.immobilienscout24.de/expose/50945286, 300K voor 125m2 is dat veel goedkoper dan nederland?
Hmm, dat vind ik niet eens zo gek. Monheim is ergens onder Keulen meen ik? Dus ook nog wel werk in de buurt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:46 schreef lutser.com het volgende:
Jammer vorige topic titel was beter.
De 'goedkope' duitse nieuwbouw: http://www.immobilienscout24.de/expose/61033610
Ik kroes gewoon met mijn dikke liesbak naar Dusseldorf. Veel vriendelijker personeel, betere controle, beter eten en drinken op de luchthaven.... kortom alles wat er niet deugd aan 020 en omstreken is in orde daarquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:41 schreef CoolGuy het volgende:
Maar je hoeft niet echt in de stad te zijn he, je bent hoogstens op het treinstation. Vertrekken vanaf Dusseldorf is meestal goedkoper bij het boeken van een vakantie dan vanaf Amsterdam. Ik denk dat dat je beweegreden is.
Ja ma... nee wacht. Hij heeft gewoon gelijk voor deze keerquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik kroes gewoon met mijn dikke liesbak naar Dusseldorf. Veel vriendelijker personeel, betere controle, beter eten en drinken op de luchthaven.... kortom alles wat er niet deugd aan 020 en omstreken is in orde daar
Is tussen dusseldorf en keulen. Maar prijzen verschillen niet gigantisch met nederland, lijkt allemaal net even goedkoper (waarschijnlijk door ontbreken hra).quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:49 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Hmm, dat vind ik niet eens zo gek. Monheim is ergens onder Keulen meen ik? Dus ook nog wel werk in de buurt.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:45 schreef xenobinol het volgende:
bi
[..]
Aah.... een rancuneuze topkopert dus
Ja, en wat je goedkoper uit bent aan parkeren ben je wel kwijt aan brandstof door helemaal daarheen te rijden.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:49 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik kroes gewoon met mijn dikke liesbak naar Dusseldorf. Veel vriendelijker personeel, betere controle, beter eten en drinken op de luchthaven.... kortom alles wat er niet deugd aan 020 en omstreken is in orde daar
Mee eens. De hypotheek heeft een lagere rente dan hier, maar geen HRA dus uiteindelijk duurder.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:52 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Is tussen dusseldorf en keulen. Maar prijzen verschillen niet gigantisch met nederland, lijkt allemaal net even goedkoper (waarschijnlijk door ontbreken hra).
Zo'n Starlet weegt nix. Die kun je gewoon duwen. Soort boodschappenkarrtje, maar dan goedkoper want er hoeft geen muntje inquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en wat je goedkoper uit bent aan parkeren ben je wel kwijt aan brandstof door helemaal daarheen te rijden.
"Wanneer je ontdekt dat je op een dood paard rijdt, stap dan af en ga te voet verder"quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]zijn er nog maar zo weinig strohalmen Xeno?
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:56 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zo'n Starlet weegt nix. Die kun je gewoon duwen. Soort boodschappenkarrtje, maar dan goedkoper want er hoeft geen muntje in
Liesbak?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en wat je goedkoper uit bent aan parkeren ben je wel kwijt aan brandstof door helemaal daarheen te rijden.
En toch rij je er al jaren op. Je zou toch verwachten; practice what you preach, maar niet dus.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:56 schreef xenobinol het volgende:
[..]
"Wanneer je ontdekt dat je op een dood paard rijdt, stap dan af en ga te voet verder"
Als je wind mee hebt merk je dat behoorlijk in het brandstofverbruikquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:56 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Zo'n Starlet weegt nix. Die kun je gewoon duwen. Soort boodschappenkarrtje, maar dan goedkoper want er hoeft geen muntje in
Als je een liesbak hebt maak je je daar helemaal niet druk omquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als je wind mee hebt merk je dat behoorlijk in het brandstofverbruik
Vroeger wel... zo'n ding met een ster boven the grill... beetje ouwelullenkar dat dan weer welquote:
Tot Dronten je verplicht om voor je uitkering te werken en je met een bezem mijn oprit op stuurtquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:01 schreef xenobinol het volgende:
Sinds mijn uitkering heb ik de bak moeten inleveren, het geld was op dus iedereen stond op straat. Sindsdien heb ik besloten me niet meer in te spannen voor de HRA donatie aan scheefkopers
Dan zal hij eerder aan het vinger in de dijk houden gezet worden, wat doet men anders in flevoland.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Tot Dronten je verplicht om voor je uitkering te werken en je met een bezem mijn oprit op stuurt
Maar nu niet. Ligt aan welke merc je had, niet elke mercedes is een ouwelullenkar natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vroeger wel... zo'n ding met een ster boven the grill... beetje ouwelullenkar dat dan weer wel
In Dronten zijn ze zuinig op hun uitkeringstrekkers... iets met 'stadse' ambitiesquote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:04 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Tot Dronten je verplicht om voor je uitkering te werken en je met een bezem mijn oprit op stuurt
Deze wel dus... althans... alleen huisvaders met een rits kinderen en een uitgezakt wijf reden in soortgelijke auto'squote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar nu niet. Ligt aan welke merc je had, niet elke mercedes is een ouwelullenkar natuurlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
Ja hoor, hier lekker in Neuss. Veel succes ermee.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 16:33 schreef lutser.com het volgende:
Hebben jullie al wat goedkope duitse kwaliteit huizen gevonden?
In Duitsland heb je weer een andere regeling als huizenkoper. Staat me iets bij dat je in 1 keer een smak geld van de overheid ontvangt als je een huis koopt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:52 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Is tussen dusseldorf en keulen. Maar prijzen verschillen niet gigantisch met nederland, lijkt allemaal net even goedkoper (waarschijnlijk door ontbreken hra).
Yup, waar je zélf eerst 10 jaar voor gespaard hebt. Bausparkasse.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:01 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
In Duitsland heb je weer een andere regeling als huizenkoper. Staat me iets bij dat je in 1 keer een smak geld van de overheid ontvangt als je een huis koopt.
Dus heel plat gezegd een omgekeerde HRA? Belastingvoordeel voor het sparen van een huis?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Yup, waar je zélf eerst 10 jaar voor gespaard hebt. Bausparkasse.
Is niet echt van de overheid, maar wel fiscaal voordelig.
Mooie vergelijking inderdaadquote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:26 schreef Bumbu het volgende:
[..]
Dus heel plat gezegd een omgekeerde HRA? Belastingvoordeel voor het sparen van een huis?
Met aflossingsaftrek bedoel je dan dat je fiscaal voordeel hebt als je aflost en niet meer op de rente?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:35 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Mooie vergelijking inderdaad
Ik heb hier dan ook al eens geopperd om de HRA te veranderen in een aflossingsaftrek i.p.v. een renteaftrek.
Dat kun je beters aan de 'starters' (Xeno bv) vragen, de woningbezitters hebben immers al een woning gekocht.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:33 schreef Bumbu het volgende:
En wat zouden de heren woningbezitters vinden van een belastingvoordeel om te sparen voor een woning. Dus bijvoorbeeld 5 jaar sparen voor het aanschaffen van een woning. En dat dan te kunnen ruilen voor 5 jaar minder HRA? Dat dan op vrijwillige basis.
Yup, iets in die richting.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:36 schreef Bumbu het volgende:
[..]
Met aflossingsaftrek bedoel je dan dat je fiscaal voordeel hebt als je aflost en niet meer op de rente?
Dat lijkt mij ook een veel beter idee stel je lost 1/30ste af in een jaar dan krijg je over dat afgeloste bedrag een rentepercentage betaald van de staat. Misschien nog niet helemaal ideaal maar het is wel de goede richting uit.quote:
Hra Alleen nog maar voor anuiteiten hypotheken. Klaar. Heeft duitsland ook zoveel overdrachtsbelasting als nl op een huis?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:33 schreef Bumbu het volgende:
En wat zouden de heren woningbezitters vinden van een belastingvoordeel om te sparen voor een woning. Dus bijvoorbeeld 5 jaar sparen voor het aanschaffen van een woning. En dat dan te kunnen ruilen voor 5 jaar minder HRA? Dat dan op vrijwillige basis.
Dat weet ik niet wat ik wel weet is dat je niet het hele bedrag mag financieren ik geloof iets van 70% als je dus een huis van 200k wilt kopen dan moet je zelf 60k hebben gespaard. Wat al een stuk zinniger is als een tophypotheek waar je je bankstel tot en met vogelhuisje bestek en hondenmand mee financiert met je hypotheek.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hra Alleen nog maar voor anuiteiten hypotheken. Klaar. Heeft duitsland ook zoveel overdrachtsbelasting als nl op een huis?
In nl is het prijspeil van woningen voornamelijk door 2 oorzaken gestegen: 1 de aflossingsvrije hypotheek constructies.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:57 schreef Bumbu het volgende:
In Duitsland is het prijspeil van woningen niet zo erg onderhevig aan fluctuaties als in Nederland. In Duitsland is de huizenmarkt dan ook niet op slot gegaan in de crisis. wat meer bij de Duitsers afkijken kan dus ook niet zo veel kwaad.
Klopt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In nl is het prijspeil van woningen voornamelijk door 2 oorzaken gestegen: 1 de aflossingsvrije hypotheek constructies.
2 financieringen op 2 lonen.
En dan hebben we nog het tekort aan huizen waardoor mensen omdat ze het toch konden financieren maar tegen elkaar op Ijn gaan bieden.
En de overdrachtsbelasting waardoor iedereen bij verkoop die ook nog terug wilde hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:02 schreef Basp1 het volgende:
In nl is het prijspeil van woningen voornamelijk door 2 oorzaken gestegen: 1 de aflossingsvrije hypotheek constructies.
2 financieringen op 2 lonen.
Dat is jezelf foppen die heb je na 3 a 4 jaar hra lurken terug.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En de overdrachtsbelasting waardoor iedereen bij verkoop die ook nog terug wilde hebben.
Nee, de meesten financieren de KK uiteraard mee in de hypotheek. De HRA wordt vaak maandelijks verrekend dus die zijn ze allang vergeten. En bij verkoop willen ze wel minimaal de openstaande (aflossingsvrije) hypotheek in 1 keer aflossen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 18:10 schreef Basp1 het volgende:
Dat is jezelf foppen die heb je na 3 a 4 jaar hra lurken terug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |