abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 juni 2011 @ 01:43:58 #276
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98590121
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:43 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Wow, dan stond ik echt een plek achter je denk ik. Hoeveel mensen stonden er voor jou?
Drie of vier denk ik.
2000 light years from home
pi_98590191
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:43 schreef Merkie het volgende:

[..]

Drie of vier denk ik.
Dan stond ik waarschijnlijk echt exact naast je :P. Heb je niet gezien iig.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 01:49:02 #278
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98590306
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:45 schreef Jacobuspower het volgende:

[..]

Dan stond ik waarschijnlijk echt exact naast je :P. Heb je niet gezien iig.
Ik ben niet echt Jack Bauer he.

Jammer dat het minste nummer van de plaat (ST) gespeeld werd in plaats van de beste (RS).
2000 light years from home
  vrijdag 24 juni 2011 @ 01:55:47 #279
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_98590544
Die moshpit was soms wel echt intens man. :')
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
  vrijdag 24 juni 2011 @ 01:57:47 #280
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98590600
quote:
3s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:55 schreef Bellatrix het volgende:
Die moshpit was soms wel echt intens man. :')
Ik kreeg hem steeds in mijn rug :') .
2000 light years from home
pi_98590603
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het publiek was juist ouder dan ik gewend ben, maar stond ook achteraan. Naast Eberhard van der Laan trouwens :D
Haha. Ik dacht toevallig na afloop aan hem. Ik wist dat ie van de Arctic Monkeys houdt, maar had hem hier absoluut niet verwacht. Nog meegekregen wat hij ervan vond?
Stay on my arm, you little charmer
pi_98590939
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:57 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik kreeg hem steeds in mijn rug :') .
Volgens mij stond jij echt half voor me dan.
Assassin stabs you in your back.
pi_98591350
Zo te lezen en te zien was ik very close bij bepaalde fokkers vanavond! Vanwege de (intiemere) setting vond ik het zeker een vette avond, vanaf nu alleen te zien in de grotere zalen. Vond het afgelopen zondag toch wel iets vetter, want The View From The Afternoon is een vette opener en 505 met Miles plus dat Alex een stuk minder amicaal was vergeleken met afgelopen zondag. Andere dingen die ik prachtig vond of die me opvielen omdat ik nu goed zicht had.
- Die drummer is een baas, sowieso die korte trainingsbroek al maar ik zag hem ook een aantal maal water spugen op z'n drumvellen wat daarna natuurlijk mooi omhoog spatte bij het slaan. De showman 8-) Ook mooi nonchalant hoe hij met 1 hand drumt bij sommige nummers en tussendoor bier drinkt.
- Die gebalde vuist van Alex terwijl hij aan het zingen was. Weet niet meer welk nummer, maar toen had hij geloof ik geen gitaar om z'n nek hangen.
- Hoezo heeft Alex trouwens wel contact met z'n gitaristenvriendje en drummer en nooit met de bassist. Die staat er maar als een halve autist bij. :?
  vrijdag 24 juni 2011 @ 02:55:28 #284
90197 soul114
Flac is the new Mp3!
pi_98591792
Sprak na afloop nog even kort met iemand die zei uit SF te komen. Vraag me nu alleen af of dat geen fake tale was..
pi_98591852
Ik ben ook weer thuis, nog even het lokale nachtleven gecheckt na de treinrit maar na zo'n geniaal concert vallen Frans Duits en Guus Meeuwis toch wel ff tegen, terwijl ze het normaal zo goed doen ;).

Ik ben iig wel blij dat ik weer droog ben, damn wat een bakoven was het zeg, ik was op het einde zeiknat. Een legendarische bakoven _O_ .
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_98592105
Money won is twice as sweet as money earned.
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 08:03:57 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_98593125
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 01:57 schreef tim. het volgende:

[..]

Haha. Ik dacht toevallig na afloop aan hem. Ik wist dat ie van de Arctic Monkeys houdt, maar had hem hier absoluut niet verwacht. Nog meegekregen wat hij ervan vond?
Heb hem even aangesproken :Y Hij vond het een erg gaaf optreden :) Hij vertelde ook dat zijn volgende concert Arcade Fire wordt :o _O_ O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 24 juni 2011 @ 08:30:11 #288
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98593373
quote:
1s.gif Op donderdag 23 juni 2011 23:21 schreef febster het volgende:
Het was ook geen officiele. Maar er staat i'll bet you (etc) op in zilveren letters. Maar die heb ik al uitgetrokken voor een schoon shirt O+. Bij LL09 kreeg ik na het AM concert het commentaar dat ik stonk naar zweet (goh..).
Haha, net even in jouw fotoboek gekeken en ik heb gewoon heel de avond naast jou gestaan / gesprongen :') En ik heb ook nog eens bij jou in de trein naar Den Bosch gezeten, je schoon shirt was groen toch?

Dit moet trouwens wel voor iedereen in dit topic gelden eigenlijk, want als we met zijn allen in de pit hebben gestaan hebben we allemaal elkaar gezien! Zeker aangezien je binnen 30 seconden aan alle mogelijke kanten van de pit hebt gestaan steeds :P
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 08:50:49 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_98593712
Had graag in de pit gestaan maar mijn gezondheid liet dat niet toe ;( uiteindelijk een mooi plekje gevonden links op de verhoging vrij vooraan :) daar was echt zat ruimte!!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 24 juni 2011 @ 09:59:01 #290
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98595265
The Deaf was niet zo erg als ik van tevoren gedacht had trouwens. Spike lijkt wel tourette's te hebben wat irritant is [en toen hij vlak voor het weglopen zijn gitaar metershoog de lucht in gooide maar daarna er niet in slaagde het weer goed te vangen... :')] en die gast op de orgel vond ik ook vervelend hoe hij heel de tijd leek zijn orgel van het podium te willen gooien, maar muzikaal klonk het re-de-lijk oké - zij het wel af en toe een bak herrie.

Maar natuurlijk is AM nog altijd een stuk of 100x beter ;) Ook zo mooi hoe je Alex af en toe bewonderend naar boven, naar de mensen op het balkon zag kijken, erg gaaf.

Voordeel van het feit dat ze niet zoveel zeggen is natuurlijk hoe lang de setlist is. Gewoon fucking 21 nummers in een klein anderhalf uur! Wat de setlist betreft: ik vind "Cornerstone" echt een gaaf nummer, maar ik vond 'm nu op die plek niet zo geslaagd. We hadden net 9 "pit-nummers" gehad en daarna het mooie "Black Treacle", dus op zich is het logisch om dan zo'n nummer als "Cornerstone" in te zetten. Maar ik weet het niet, ik had toen eigenlijk alleen maar zin om er weer tegenaan te gaan na niet-springend te hebben genoten van "Black Treacle" en dit haalde de vaart er een beetje uit. Gelukkig kwam daarna "The View From The Afternoon" :)
Ik merkte trouwens wel dat laatstgenoemde en "Still Take You Home" de enige nummers van WPSIATWIN waren waar ik echt een fuck yeah! gevoel van kreeg - Dancefloor en "When The Sun Goes Down" deden me gek genoeg niet zoveel; misschien omdat ik ze al zo vaak live heb gehoord?

Er zijn er hier een paar erg blij dat AMOS geweest is denk ik? Op het album vind ik het nog steeds een middenmoter, live heeft het mijn mening helaas nog niet veranderd :P Eén van de weinige minder boeiende momenten van gisterenavond wat mij betreft. En nu ik het zelf schrijf kan ik me vaag herinneren dat iemand anders me al voor is gegaan, maar ik ben erachter gekomen dat het intro van "Library Pictures" enigszins lijkt op die van "Do Me A Favour" :o Ik dacht gisteren een paar seconden dat ze eerstgenoemde nógmaals gingen spelen! Trouwens een perfécte opener, "Library Pictures". Damn.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:24:30 #291
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_98595962
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 09:59 schreef Xurk het volgende:
En nu ik het zelf schrijf kan ik me vaag herinneren dat iemand anders me al voor is gegaan, maar ik ben erachter gekomen dat het intro van "Library Pictures" enigszins lijkt op die van "Do Me A Favour" :o Ik dacht gisteren een paar seconden dat ze eerstgenoemde nógmaals gingen spelen!
Ik had precies hetzelfde :D .
2000 light years from home
pi_98595965
Black Treacle en All My Own Stunts, ik was blij :D Had nog mooier geweest als She's Thunderstorms ingewisseld was voor Reckless Serenade, Suck It And See of TWYW.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:26:41 #293
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98596024
Oh ja, één kleine toevoeging op mijn vorige post: daar waar ik "She's Thunderstorms" na de eerste luisterbeurt van SIAS nog het beste nummer vond, deed die me ook vrij weinig gisteren. Maar wellicht dat dat te maken heeft met het feit dat ik tijdens dat nummer merkte hoeveel last ik eigenlijk had in mijn linkeroor [piep enzo]. En ik vind het stukje "acrobatic blood" steeds irritanter worden :+

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 10:24 schreef MilanILF het volgende:
Had nog mooier geweest als She's Thunderstorms ingewisseld was voor Reckless Serenade, Suck It And See.
QFT
  vrijdag 24 juni 2011 @ 10:53:03 #294
2506 Trevor
louder louder marching powder
pi_98596661
Zo te lezen stond ik tussen allemaal Fokkers gisteren, vlakbij Jacobuspower en Merkie, recht tegenover Alex, vlak voor de pit. Fijne plek, behoorlijk vooraan en niet middenin de pit zodat ik niet na twee nummers al buiten adem was. En wat was het tof gisteren! Perfecte setlist, mooie mix tussen oud en nieuw. In tegenstelling tot de reacties hierboven kwam She's Thunderstorms gisteren bij mij erg goed aan. Eerder vond ik het een van de mindere nummers, gisteren vond ik m supertof. Had ook graag Reckless Serenade gehoord maar ik wil niet teveel zeuren want het was gewoon heel vet! Was helemaal doorweekt na afloop, heb toch maar 25 euro betaald voor een heel dun tshirt. Was me het voorkomen van een verkoudheid wel waard. Dit was mijn derde AM concert maar zeker de mooiste! Vooral de locatie waardoor het intiem en exclusief voelde. Heel gaaf. Oogcontact met Alex <3! Ben nog flink aan het nagenieten en leuk te lezen hoeveel Fokkers erbij waren!
  Moderator vrijdag 24 juni 2011 @ 11:03:42 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_98597021
Ik zal vanavond eens een uitgebreide recensie schrijven, dat was het optreden wel waard O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:04:13 #296
65940 Xurk
Burnside Deventer
pi_98597050
Wat me trouwens ook opviel toen ik in de trein terug aan het denken was: van alle album-singles ["Leave Before The Lights Come On" dus buiten beschouwing latend] zijn alleen "Fake Tales" en "My Propellor" niet gespeeld. Eerste snap ik door de inhoud, tweede vind ik wel opvallend als je naar de rest van de setlist kijkt.

Oh en wij zijn inderdaad echt een geweldig publiek - nog nooit meegemaakt dat door het stampvoeten van het publiek om een encore te eisen, een hele zaal aan het trillen werd gebracht :D

Nu zit ik alle recensies te lezen als ze voorbijkomen via Twitter, maar deze heeft wel een ultiem domme opmerking erin staan:
quote:
[...]
na het megasucces van Whatever People Say I Am, That Is What Im Not (2006), viel Favourite Worst Nightmare van een jaar later al tegen, qua hitfabriek
[..]
FWN staat letterlijk vol met potentiele hits kwalitatief gezien. Dat niet alles vervolgens daadwerkelijk een mainstream "hit" wordt, betekent niet dat het tegenvalt. Om dat te behalen ben je namelijk van zoveel factoren afhankelijk naast dat het nummer goed moet zijn.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 11:25:44 #297
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_98597955
Ik vond de pit een beetje irritant. In mijn beleving is duwen een bijgevolg van massaal springen op het ritme van de rifjes, maar gisteravond was het meer duwen om het duwen, ongeacht het ritme. ;( Maar alsnog heb ik echt genoten. :D
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_98598289
jaaaaaa dit concert was geweldig _O_!
pi_98598444
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 00:59 schreef MilanILF het volgende:

[..]

Nee, gelukkig niet :P Maar dit waren van die harde plastic glazen, vol op m'n kaken. Waarom verkopen ze de drank niet gewoon in van die wegwerp bekertjes? Nu liep er een gast tussen allemaal springende en duwende mensen glazen te rapen...
Oh ja die glazenrapers _O- Wat een beroep
pi_98598458
quote:
In november 2009 speelden de Arctic Monkeys voor het laatst in Nederland, maar donderdag, wachtend op de groep in een propvol Paradiso, leek het veel langer geleden.

ARCTIC MONKEYS. PARADISO, 23 JUNI.

Niet zo vreemd, want in 2009 liet de in de jaren daarvoor als een komeet omhooggeschoten band uit Sheffield voor het eerst een matte indruk achter: eerst op Lowlands, daarna in de Amsterdamse Music Hall. Ze leken vermoeid, ze experimenteerden (net als op het album Humbug) met een zompiger en bedachtzamer rockgeluid en hoe begrijpelijk die zoektocht naar een geloofwaardige volgende stap ook was: de vonken spatten er niet af.

Helemaal goed
Daar kwam dus dat gevoel vandaan: het laatste góede Nederlandse Monkeys-optreden was niet twee, maar alweer vier jaar geleden. In Paradiso maakten ze het allemaal weer goed. Om te beginnen is er een sterk vierde album: Suck It And See, een plaat die niet volwassen wil zijn, maar het gewoon ís. Iets van de bedachtzaamheid is gebleven (noem het toegenomen ontspannenheid of beheersing), maar de pakkende popliedjes zijn terug.

Humbug was een overgangsplaat, 2009 een zoekjaar. Het was allemaal ergens goed voor; een boeiende fase in een nu al rijk oeuvre.

Te groot
Het optreden in Amsterdam was onderdeel van een korte Europese tournee in de aanloop naar het festivalseizoen, langs clubs waarvoor de nog altijd jonge Arctic Monkeys (Turner is 25) eigenlijk veel te groot zijn. Alleen dat was al bijzonder: toch nog eens de Monkeys in Paradiso.

Het werd een heerlijke avond. Toen na twee liedjes het zaalgeluid op orde was, klopte alles: de opwinding, de bijna griezelige hechtheid, de over elkaar buitelende riffs, de achteloos coole presentatie van Turner en vooral de hernieuwde focus op líedjes, van het nieuwe Library Pictures tot de gedroomde afsluiter, het majestueus opstijgende 505. Tegen die tijd hing verdampt zweet van het uitbundige publiek als een fijne mist boven de hoofden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')