Hoe past dit binnen de efficiente markthypothese?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:45 schreef LXIV het volgende:
Uiteindelijk gaat het er om hoe de Griekenland-affair afgehandeld wordt. Dat zal de koersen op de korte termijn (3-6 mnd) bepalen. De uitkomst hiervan wordt niet bepaald door TA !
Volgens een snelle google-scan snijdt je bewering hout maar wat ik me dan direct afvraag is in hoeverre deze tactiek ook daadwerkelijk leidt tot gemiddeld betere cashflows? Het uitstellen van investeringen zal overduidelijk bedoeld zijn om meer retentie te bieden tegen volatiliteitsdreiging maar als dat geld post-crisis weer vrijkomt voor de uitgestelde investeringen dan zal dat (imo) direct leiden tot bubblevorming gezien de concurrentie die hetzelfde wil en de cashflows alsnog de das om doen wegens te dure overnames. M.a.w. financiele bedrijven kunnen dan beter geld oppotten pre-crisis om ten tijde van een crisis goedkoop in te kunnen kopen. Alhoewel dergelijke aannames voor zich lijken te spreken zijn er altijd consultancybedrijven die zeggen dat de crisis bij uitstek de gelegenheid is om te shoppen (en flink betaald krijgen voor dat advies). Ik ben benieuwd hoe jij deze paradox als accountant ervaart.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 21:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zou zelfs willen stellen dat in tijden van crisis de (netto gemiddelde) cash flows voor bedrijven aanzienlijk hoger zijn dan in tijden van hoog conjunctuur
Ow, je hebt gelijk hoor, vaak is het juist voor langere termijn funest.quote:Op woensdag 22 juni 2011 12:28 schreef Arkai het volgende:
[..]
Volgens een snelle google-scan snijdt je bewering hout maar wat ik me dan direct afvraag is in hoeverre deze tactiek ook daadwerkelijk leidt tot gemiddeld betere cashflows? Het uitstellen van investeringen zal overduidelijk bedoeld zijn om meer retentie te bieden tegen volatiliteitsdreiging maar als dat geld post-crisis weer vrijkomt voor de uitgestelde investeringen dan zal dat (imo) direct leiden tot bubblevorming gezien de concurrentie die hetzelfde wil en de cashflows alsnog de das om doen wegens te dure overnames. M.a.w. financiele bedrijven kunnen dan beter geld oppotten pre-crisis om ten tijde van een crisis goedkoop in te kunnen kopen. Alhoewel dergelijke aannames voor zich lijken te spreken zijn er altijd consultancybedrijven die zeggen dat de crisis bij uitstek de gelegenheid is om te shoppen (en flink betaald krijgen voor dat advies). Ik ben benieuwd hoe jij deze paradox als accountant ervaart.
Geloof dat Philips begin dit jaar door analisten toch wel als lievelingetje werd aan geduid. Snapte het toen al niet en nu nog steeds niet.quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:35 schreef JimmyJames het volgende:
Weinig verbazingwekkend dat de AEX het slechter doet met aandelen zoals Philips.
Iemand nog wat Philips-aandelen opgepakt? Ik pas.
Zou 't aandeel niet weer wat omhoog kunnen zodra de VS opent?quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:35 schreef JimmyJames het volgende:
Weinig verbazingwekkend dat de AEX het slechter doet met aandelen zoals Philips.
Ik had het idee dat lighting de stabiele kurk was waar Philips op dreef, als het daarmee slechter begint te gaan....... (maandje geleden ging mij trouwens al een 'lichtje' toen Siemens zijn lichtdivisie (Wolfram geloof ik) wilde desinvesteren..... )quote:Op woensdag 22 juni 2011 13:35 schreef JimmyJames het volgende:
ja, meneer de analist, door dat akkefeitje in Japan hebben ze daar de komende 10 jaar geen lampen meer nodig, natuurlijk licht weetjewel.....quote:Op woensdag 22 juni 2011 14:12 schreef tjoptjop het volgende:
Trek dan op z'n minst gewoon de Tsunami kaart
misschien is de reden dat dit niet werkt dat het nooit heeft gewerkt en dat het puur toeval was dat het leek te werken. ik vind volume toch één van de meest verwarrende elementen uit klassieke TA. de strategie die je aangeeft is ook te vaag omschreven. wat is stijgend volume en wat is dalend volume? stijgende in vergelijking met gisteren? of ivm eergisteren? idem dito voor dalend? Niemand weet het of iedereen verzint iets arbitrair. Iedereen heeft er weer andere regels voor, dat vermindert de waarde naar mijn mening. Het is een beetje zoals ditquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is klassieke technische analyse: volume beweegt altijd in de richting van de trend. In een uptrend krijg je een koopgolf en als die afzwakt (= lager volume) dan krijg wat winstnemingen en dus dalingen onder laag volume. Daarna ontstaat er weer een nieuwe golf en nadat het volume is gepiekt volgen er weer winstnemingen onder laag volume. In een downtrend is de logica precies omgedraaid.
Vroeger beschouwde ik dit als een van de weinige aspecten van TA die daadwerkelijk wat voorspellende waarde had. In het verleden heb ik het ook vaak met succes gebruikt (of het achteraf puur mazzel was weet ik niet). Maar tegenwoordig kloppen die patronen niet meer en vooral in de tweede helft van 2009 waren ze vaak zelfs geinverteerd, wat er in mijn ogen echt raar uitzag. Anyway, het is een van de weinige chart technische dingen waar ik toch nog altijd op let.
Zoals alle TA is het natuurlijk subjectief, maar zoals onderstaand plaatje hoort het er ongeveer uit te zien in een uptrend. Aan alleen het volume kun je al zien dat we hier te maken hebben met een uptrend, zonder de prijsgrafiek te zien.quote:Op woensdag 22 juni 2011 15:05 schreef superpiet het volgende:
[..]
misschien is de reden dat dit niet werkt dat het nooit heeft gewerkt en dat het puur toeval was dat het leek te werken. ik vind volume toch één van de meest verwarrende elementen uit klassieke TA. de strategie die je aangeeft is ook te vaag omschreven. wat is stijgend volume en wat is dalend volume? stijgende in vergelijking met gisteren? of ivm eergisteren? idem dito voor dalend? Niemand weet het of iedereen verzint iets arbitrair. Iedereen heeft er weer andere regels voor, dat vermindert de waarde naar mijn mening. Het is een beetje zoals dit
Nope, niet gekocht. Wel overwogen. Ik laat het aandeel nu dan ook staan, besides heb het ook wel wat te druk op het moment om de aandeeltjes zoals 5AB te blijven checken.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:00 schreef tony_clifton- het volgende:
http://www.google.com//fi(...)ine&q=ETR:5AB&ntsp=0
Woops!
Hoop dat je niet gekocht hebt aangezien 't in je koopzone kwam SE?
Als wat meer bekend over je scriptie?quote:Op woensdag 22 juni 2011 19:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Nope, niet gekocht. Wel overwogen. Ik laat het aandeel nu dan ook staan, besides heb het ook wel wat te druk op het moment om de aandeeltjes zoals 5AB te blijven checken.
Suckerrally karakter blijft ook vandaag intact. Vandaag is technisch een stijgende bar (ondanks lager slot), want higher low en higher high en het volume was super laag. Als TA-er moet je dus nog steeds keihard shorten, tenminste als je op het tijdframe van dagen handelt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:10 schreef SeLang het volgende:
Als ik in TA geloofde zou ik nu keihard shorten want kwa prijs-volume heeft dit de kenmerken van een klassieke suckerrally: een spike omhoog onder super laag volume: het kenmerk van een correctie tegen de trend in.
Fundamenteel wordt er ook niet beter opquote:Op woensdag 22 juni 2011 22:14 schreef SeLang het volgende:
[..]
Suckerrally karakter blijft ook vandaag intact. Vandaag is technisch een stijgende bar (ondanks lager slot), want higher low en higher high en het volume was super laag. Als TA-er moet je dus nog steeds keihard shorten, tenminste als je op het tijdframe van dagen handelt.
Maar goed, TA is crap
Morgen hopelijk. Gesprek met het hoofd van de scriptie afdeling.quote:
Succes!quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Morgen hopelijk. Gesprek met het hoofd van de scriptie afdeling.
quote:"Recordkrimp" 2009 toch geen record"
De krimp van de Nederlandse economie in 2009 is toch geen record. Dat blijkt uit cijfers van het CBS.
De investeringen vielen achteraf hoger uit dan geraamd. Ook werd er iets meer geconsumeerd dan was berekend.
De krimp van 3,9 procent werd tot nu toe beschouwd als de grootste in de Nederlandse geschiedenis, maar het percentage is bijgesteld naar 3,5. Dat is minder dan in het crisisjaar 1931, toen de economie met 3,6 procent achteruit ging.
De krimp in 2009 blijft wel de grootste van na de Tweede Wereldoorlog. Door de bijstelling is de recessie minder diep dan eerder werd gedacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |