Dat ben ik helemaal met je eens. We gaan het zien de komende winter. Mijn natte vinger zegt dat het wel goed loopt, maar dat is niet meer dan een gok eigenlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:23 schreef Lagrinta het volgende:
Heb mn post uitgebreid inmiddels. Geen issue nee, bij Kemkers blijven is een goed uit te leggen keuze. Maar als je in een crisis zit in je loopbaan kan je meer elan vinden bij een nieuwe ploeg. En zonder motivatie kan je een goeie trainer hebben maar dan bereik je niks.
In Nederland is dat zeker zo, met Smeets, Du Crot en Dijkstra lullen we gewoon met de winden mee zonder ook maar ergens over na te denken. Smeets mag tot in eeuwigheid Sportzomer van mij presenteren, maar qua echte wielerjournalistiek hebben we toch wel wat minder kontkruipende maar meer objectieve personen nodig die wel van de hoed ende rand weten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:24 schreef Lagrinta het volgende:
Er wordt over het algemeen slechte journalistiek bedreven.
Dit zou het laatste jaar van Smeets zijn las ik vandaag op Teletekst.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:27 schreef danos het volgende:
Smeets mag tot in eeuwigheid Sportzomer van mij presenteren, maar qua echte wielerjournalistiek hebben we toch wel wat minder kontkruipende maar meer objectieve personen nodig die wel van de hoed ende rand weten.
Smeets overschat zich wel enorm als hij vindt dat je tegen journalisten altijd de waarheid moet vertellen. Wat denkt Smeets nou, dat Dekker ineens toegeeft aan een journalistje van de NOS dat hij doping heeft gebruikt? Dan heb je je plek toch niet helemaal helder op het netvlies.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:30 schreef Lagrinta het volgende:
Dekker zei ook dat Smeets em niet gevraagd had of ie doping gebruikt heeft. Daarmee zeggende dat ie dan dus niet gelogen heeft. Maar hij zei meen ik ook dat je zoiets niet vraagt. Wel doen dus, Smeets heeft het volgens mij één keer gevraagd aan Boogerd in een avondetappe. En toen schudde Boogerd nee.
Even goed zijn er dopingzondaars die na hun schorsing toch nog een mooi palmares opbouwen. Basso, Millar, Virenque, Scarponi, Vino o.a, Maar je kan natuurlijk ook een marginaal als Sinkewitz worden en gewoon nogmaals de fout in gaan. Of een marginaal als Landis die de whiskey na rit 16 in 2006 nog steeds niet heeft verteerd. Op de bodem heb je dan nog de Ricco's, Frigo's of VDB's die er uit gewoonte een teringbende van maken of gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:24 schreef danos het volgende:
.
En vele dopingzondaars zijn eeuwig verdwenen, Lotz, die dwaas die de bollentrui won paar jaar geleden uit oostenrijk etc.
Mee eens. Alleen zijn sommige renners nogal onhandig met hun antwoorden en daar kan je dan wel wat mee. In de docu over Boogerd zegt Boogerd specifiek niet aan de Epo gezeten te hebben, maar dan heeft ie het over een Retboeltuh en dat cafeïne een tijdje ook op de dopinglijst stond. Dan denk ik dus: bloedtransfusies.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Smeets overschat zich wel enorm als hij vindt dat je tegen journalisten altijd de waarheid moet vertellen. Wat denkt Smeets nou, dat Dekker ineens toegeeft aan een journalistje van de NOS dat hij doping heeft gebruikt? Dan heb je je plek toch niet helemaal helder op het netvlies.
Dat denk ik dus ook wat jij schrijft. Alleen Dekker zou dit beter moeten weten dan wij hier. Het is schoner, maar er is iets wat een comeback succesvol maakt. Talent ja, hard werken ja maar dan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Even goed zijn er dopingzondaars die na hun schorsing toch nog een mooi palmares opbouwen. Basso, Millar, Virenque, Scarponi, Vino o.a, Maar je kan natuurlijk ook een marginaal als Sinkewitz worden en gewoon nogmaals de fout in gaan. Of een marginaal als Landis die de whiskey na rit 16 in 2006 nog steeds niet heeft verteerd. Op de bodem heb je dan nog de Ricco's, Frigo's of VDB's die er uit gewoonte een teringbende van maken of gemaakt hebben.
Ik denk dat Dekker maar eens langs moet gaan bij een Valverde die waarschijnlijk na zijn schorsing weer zege na zege pakt. Met bijkomend voordeel dat hij misschien ook nog een betere dokter weet dan Dekker nu heeft.
We kunnen alleen maar hopen dat Dekker tot dergelijke categorie behoord, en hij het in zijn kop goed weet te houden. Dit zijn renners die qua hardheid pas veel later in hun carriere werden gepakt. TD heeft nog een lange weg te gaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:33 schreef Ericr het volgende:
[..]
Even goed zijn er dopingzondaars die na hun schorsing toch nog een mooi palmares opbouwen. Basso, Millar, Virenque, Scarponi, Vino o.a
Juist in een periode zonder ploeg is het wel begrijpelijk. Misschien had Rabo of Lotto wel een psycholoog, maar nogmaals, daar is ie niet in dienst dus kan ie geen gebruik van maken.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 01:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vind het altijd verbazend hoe weinig wielrenners, maar ook bijvoorbeeld voetballers, wat met een psycholoog doen. De mentale ontwikkeling is zeer belangrijk voor een topsporter, en ik heb het idee dat Dekker op dat gebied nog veel kan verbeteren.
Je slaat het telefoonboek open en kijkt onder de P. En financiële ruimte is er zo te zien zat. Geen binnenhuisarchitect, maar een psycholoog.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:42 schreef thettes het volgende:
Juist in een periode zonder ploeg is het wel begrijpelijk. Misschien had Rabo of Lotto wel een psycholoog, maar nogmaals, daar is ie niet in dienst dus kan ie geen gebruik van maken.
Zelf een psycholoog inhuren is toch nog net een stapje verder dan vanuit de ploeg een psycholoog hebben. Weinigen zullen die stap uit zichzelf nemen, juist als je een type als TD bent.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je slaat het telefoonboek open en kijkt onder de P.
Hij is niet alleen, hij heeft die broertjes Berkhout. Als een psycholoog niks is kap je ermee. Zo moeilijk is het niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:45 schreef thettes het volgende:
[..]
Zelf een psycholoog inhuren is toch nog net een stapje verder dan vanuit de ploeg een psycholoog hebben. Weinigen zullen die stap uit zichzelf nemen, juist als je een type als TD bent.
Ja, maar zijn omgeving kan hem helpen bij die stap. Daarom vind ik een professionele coach ook zo belangrijk, die kunnen iemand beter met z'n neus op de feiten drukken dan dat je dat zelf kunt. Ik weet een mooi voorbeeld van een groot ingenieursbureau die een nieuw hoofdkantoor nodig had. Hoewel alle kennis in huis was om een prachtig hoofdkantoor neer te zetten heeft men aan de concurrent gevraagd om het hoofdkantoor te ontwerpen en te bouwen. Juist omdat het zo lastig is een echt kritisch oordeel te vellen over je eigen werk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:45 schreef thettes het volgende:
Zelf een psycholoog inhuren is toch nog net een stapje verder dan vanuit de ploeg een psycholoog hebben. Weinigen zullen die stap uit zichzelf nemen, juist als je een type als TD bent.
Hij zei: "Ik heb in mijn ogen niets fouts gedaan" misschien dat ook wel zo.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:35 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Mee eens. Alleen zijn sommige renners nogal onhandig met hun antwoorden en daar kan je dan wel wat mee. In de docu over Boogerd zegt Boogerd specifiek niet aan de Epo gezeten te hebben, maar dan heeft ie het over een Retboeltuh en dat cafeïne een tijdje ook op de dopinglijst stond. Dan denk ik dus: bloedtransfusies.
quote:"We hadden een bloedtransfusie gedaan de nacht voordien", zegt Landis. "Wanneer je het niet precies goed doet, ontstaat er een soort blauwe plek. De volgende dag reed ik naast Michael Boogerd en wees hij naar mijn arm. Daarna wees hij naar zijn eigen arm en maakte hij een gebaar van: 'Ik heb precies hetzelfde'."
Volgens mij heeft hij gewoon een duidelijk plan. Vanaf 1 Augustus gaat hij voor het Chipotle continental team rijden (de satelietploeg van Garmin), tot die tijd rijdt hij kermiskoersen in België, en als dat allemaal goed gaat begint hij begin 2012 bij het hoofdteam van Garmin.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 02:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kramer is in control omdat hij, zoals je zelf als schrijft, bij een team zit, een goede coach heeft en heeft laten zien dat hij ook ingrijpende keuzes durft te maken zoals doorgaan met een coach die je de verkeerde baan in heeft gestuurd. Dekker zit in een totaal andere situatie waarin hij zeker nog niet in control is, hij kan niet aangeven waar hij over een maand, een half jaar en een jaar staat en wat zijn plan van aanpak daarvoor is.
Dat van het topje van de ijsberg. Hij liegt ergens over (maar één keer gebruikt), maar later blijkt dat ie toch langer gebruikt heeft. Zo lijkt hij elke keer oprecht te zijn, maar achteraf was er toch weer meer.quote:
Uitspraken van Landis serieus nemenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 08:43 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Hij zei: "Ik heb in mijn ogen niets fouts gedaan" misschien dat ook wel zo.
en
[..]
Maar hij scoorde al onvoldoende in zijn conditie/krachttest die werd afgenomen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:08 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij gewoon een duidelijk plan. Vanaf 1 Augustus gaat hij voor het Chipotle continental team rijden (de satelietploeg van Garmin), tot die tijd rijdt hij kermiskoersen in België, en als dat allemaal goed gaat begint hij begin 2012 bij het hoofdteam van Garmin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |