Ben reuze benieuwd wat haar definitie van diervriendelijk is.quote:Zij is een groot pleitbezorger van diervriendelijke stallen. Hier
werden een zieke zeug met een miskraam, dode biggen, een big die niet kon staan en varkens
die zich te goed doen aan de ontstoken staart van een soortgenoot gefilmd.
Met oog op het dier gedurende zijn leven, in plaats van oog op het $_$ en de consumptie.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ben reuze benieuwd wat haar definitie van diervriendelijk is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.nrc.nl/youp/2011/06/17/wie-verstaat-er-kips/
kijk eens naast het filmpje....quote:Op maandag 20 juni 2011 09:41 schreef Stranger het volgende:
Is dit alles dat ze konden vinden in een paar maanden en 26 stallen? Valt wel mee dus.
Kijk dat de Megastallen een verschrikking zijn dat wist ik al voor 100% zeker en ondanksquote:
Precies dat heb ik helemaal hetzelfde. Ik eet ook niet elke dag vlees en als ik vlees koop koop ik diervriendelijk. Nou wat ik op die beelden zie vind ik verre van diervriendelijk. De beestjes zijn niet meer dan een product dus laat ze maar kreperen. Ronduit afschuwelijk en dit overtuigt me alleen maar meer om definitief vegetarier te worden want op het keurmerk 'diervriendelijk' durf ik niet meer te vertrouwen.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Kijk dat de Megastallen een verschrikking zijn dat wist ik al voor 100% zeker en ondanks
al het getrol en proberen om het belachelijk te maken door andere of te bagatelliseren heb
ik dat ook steeds (meestal tegen dovemans oren of gewoon totaal ongeïnteresseerde users)
proberen uit te leggen en duidelijk te maken.
Het echte nieuws is eigenlijk alleen dat nu ook werkelijk is aangetoond dat je zelfs niet
meer op de Keurmerken kunt vertrouwen, wantrouwen had ik al, maar zeker weten deed
ik het niet, nu dus helaas wel.
en geloof me, blij ben ik daar niet om !
Yep, maar tot nu toe waren er niet echt bewijzen en nu dus wel,quote:Op maandag 20 juni 2011 10:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Die keurmerken worden ook gewoon te pas en te onpas gebruikt door het merendeel van de bedrijven. Waar het uiteindelijk om draait is dat de chef een dikke portemonnee heeft aan het einde van de dag, niet of de dieren gezond leven.
Er zijn anders al onderzoeken van jaren terug die deze claim al bevestigden. Er zijn wel echte keurmerken die wel legitiem zijn maar zoals bijvoorbeeld het 'ik kies bewust'-logo en dat viskeurmerk met die dolfijn zijn larie.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Kijk dat de Megastallen een verschrikking zijn dat wist ik al voor 100% zeker en ondanks
al het getrol en proberen om het belachelijk te maken door andere of te bagatelliseren heb
ik dat ook steeds (meestal tegen dovemans oren of gewoon totaal ongeïnteresseerde users)
proberen uit te leggen en duidelijk te maken.
Het echte nieuws is eigenlijk alleen dat nu ook werkelijk is aangetoond dat je zelfs niet
meer op de Keurmerken kunt vertrouwen, wantrouwen had ik al, maar zeker weten deed
ik het niet, nu dus helaas wel.
en geloof me, blij ben ik daar niet om !
Ga dat maar eens proberen uit te leggen op Fokquote:Op maandag 20 juni 2011 10:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Er zijn anders al onderzoeken van jaren terug die deze claim al bevestigden. Er zijn wel echte keurmerken die wel legitiem zijn maar zoals bijvoorbeeld het 'ik kies bewust'-logo en dat viskeurmerk met die dolfijn zijn larie.
Dat behoeft geen uitleg. Alleen al het gebruik van een afbeelding van een zoogdier in een viskeurmerk...quote:Op maandag 20 juni 2011 10:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Er zijn anders al onderzoeken van jaren terug die deze claim al bevestigden. Er zijn wel echte keurmerken die wel legitiem zijn maar zoals bijvoorbeeld het 'ik kies bewust'-logo en dat viskeurmerk met die dolfijn zijn larie.
Zal wel zijn omdat er vaak dolfijnen per ongeluk in visnetten komen en sterven of zo.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat behoeft geen uitleg. Alleen al het gebruik van een afbeelding van een zoogdier in een viskeurmerk...
Inderdaad, het is een keurmerk, dus jouw woord tegen het keurmerk, dan zie je ook meteen wat voor invloed een keurmerk heeft op mensen.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ga dat maar eens proberen uit te leggen op Fok![]()
Ik heb mijn lesje wel geleerd... alleen recent nieuws, post ik nog, en zelfs dan
moet je op het ergste voorbereid zijn, gelukkig valt het dit keer mee, maar de
''trolletjes'' zullen nog wel komen...
Omdat zelf controlleren nogal lastig is?quote:Op maandag 20 juni 2011 10:49 schreef beestjuh het volgende:
Waarom überhaupt vertrouwen op een keurmerk?
Mensen konden tientallen jaren geleden al op hun kousen aanvoelen dat de richting waarin de dieren-industrie zich ontwikkelde schadelijk zou zijn voor álle betrokkenen. Doe je oogkleppen af en vertrouw op je eigen beoordelingsvermogen, en maak je eigen keuzes. think for yourself, question authority!
Wil wel zeggen dat ik in 17 jaar tijd, nooit spijt of twijfels heb gehad bij mijn beslissing om een vegetarisch leven te leiden, enkel voldoening, en (door de niet aflatende stroom van dit soort berichten in het nieuws, maar ook mijn gezondheid en zelfbeeld) de continue bevestiging dat het de juiste stap is geweest.
Als je dat eerste filmpje bekijkt komen er verschillende keurmerken in beeld, hopenlijkquote:
Precies, en dat geldt voor een groot aantal mensen, maar zolang er nog steeds te weinigquote:Op maandag 20 juni 2011 11:44 schreef Isegrim het volgende:
Ik wil kunnen vertrouwen op een keurmerk omdat ik nou eenmaal niet de mogelijkheid heb om zelf mijn beesten te houden en laten slachten door een slager die ik vertrouw. Dan is het fijn als er een instantie is die mij kan garanderen dat e.e.a. gebeurt volgens mijn normen.
Mits die smaakpapillen natuurlijk nog niet volledig naar de klote zijn geholpen door dequote:Op maandag 20 juni 2011 11:46 schreef Dance99Vv het volgende:
Nou zeg........Op naar de kilo-knallers dan maar weer!
Eh, dus bij twijfel gewoon niet kopen? De overheid (welke deze keurmerken subsidiëert) handelt zelden (niet?) met de gezondheid van mens en dier als uitgangspunt, maar belangen van de industrie. Dat is toch niks nieuws?quote:Op maandag 20 juni 2011 11:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Omdat zelf controlleren nogal lastig is?
Zoals te lezen is, zijn de boeren/fokkers volgens bestaande wetgeving verplicht om dagelijks de ronde te doen, juist om dit soort dingen voor te zijn. De overheid heeft dus weldegelijk al lang gehandeld in het voordeel van het dierenwelzijn, echter de boeren in kwestie doen of die rondes niet elke dag, of de filmers hebben gewoon gewacht totdat ze iets sappigs om te filmen hadden. Ik gun beide partijen niet automatisch het voordeel van de twijfel in dit geval.quote:Op maandag 20 juni 2011 11:55 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Eh, dus bij twijfel gewoon niet kopen? De overheid (welke deze keurmerken subsidiëert) handelt zelden (niet?) met de gezondheid van mens en dier als uitgangspunt, maar belangen van de industrie. Dat is toch niks nieuws?
Als je dat belangrijk vindt:quote:
Dat klinkt wel heel dramatisch en schurkt alweer tegen BNW aan!quote:De overheid (welke deze keurmerken subsidiëert) handelt zelden (niet?) met de gezondheid van mens en dier als uitgangspunt, maar belangen van de industrie. Dat is toch niks nieuws?
Diervriendelijk is natuurlijk een relatief iets, en in dat opzicht zijn die sterretjes op de verpakking niet echt een stap vooruit natuurlijk. Maar 100% biologisch vlees is toch wel weer een stap verder, en daar zijn dit soort uitwassen niet aan de orde.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:12 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zo zie je maar weer dat dat ''diervriendelijke'' en ''biologische'' gehuil puur volksverlakkerij is. En al die domme hippies het maar kopen, want wat zijn we toch nobel met ons warme kloppende hart voor zielige varkentjes.
Ik zal er geen schnitzel minder om eten hoor, maakt mij geen kont uit of en in wat voor mate het dier geleden heeft.
Dat zijn letterlijk Amerikaanse praktijken, in de EU is het gebruik van CO2 op deze manier/voor dit doel bij mijn weten niet toegestaan. Hoe is dat relevant als we het over misstanden in Nederlandse stallen hebben?quote:
Omdat er zoveel gebeurd dat ''niet is toegestaan''.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:30 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat zijn letterlijk Amerikaanse praktijken, in de EU is het gebruik van CO2 op deze manier/voor dit doel bij mijn weten niet toegestaan. Hoe is dat relevant als we het over misstanden in Nederlandse stallen hebben?
In het bio-industrie was er ook iemand die vertelde dat kennissen van hem bijquote:
ach, jou schaar ik maar weer onder één van de trolletjes of de totaal afgestompte mensenquote:Op maandag 20 juni 2011 12:40 schreef SicSicSics het volgende:
Dat er misstanden zijn (en blijven) geloof ik wel. Van alle kanten. Daar moet je op controleren en die gevallen aanpakken. Ook het verkeerd gebruik van keurmerken of het onterecht bestempelen als biologisch moet je aanpakken. Kiloknallers zijn vaut, dat weet ook iedereen en in de vleesverwerking gebeurt hetzelfde als in de hele industrie. Ik durf te wedden dat er ook wel gevallen te vinden zijn van medewerkers die in Zonnatura thee hebben gespuugd.
En ik heb van kennissen van een vriend van mij gehoord dat alle koetjes door de wei dartelen alvorens ze tot broodjes bapao worden omgetoverd door de lieve slachtfee.
Maar dat is nu even niet relevant!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat is wel zo makkelijk ja! Ik schaar jou onder de gedesillusioneerde mensen die door de grote hoeveelheid aan (vaak valse) informatie hun relativeringsvermogen kwijt zijn geraak aan waanideeën en overijverige zelfverheerlijking.
Ik ook niet!quote:Ik weet ook wel dat een koe of schaap of what ever ... uiteindelijk gedood moet worden
voor de mensen die nog wel vlees willen eten, waar ik niks op tegen heb als alles
op de juiste manier gebeurd.
De slachterijen? Of sommige/ meerdere/ een grote hoeveelheid slachterijen? Structureel? Incidenteel?quote:Bij de slachterijen gaat er het er buiten ongelovelijk goor en onhygienisch ook nog eens
letterlijk ''beestachtig'' aan toe en nogmaals we hoeven er geen slaapliedje bij te zingen
als zo'n dier ''verdoofd / gedood'' wordt, dood moet ie toch anders lig je aan een levende
kip te knagen en dat wil je vast ook niet...
In sommige gevallen? Absoluut!quote:maar een beetje humaner zou wel kunnen toch?
Papegaai!quote:want wie zijn er hier nu eigenlijk de ''beesten'' de mens of het dier?
quote:Op maandag 20 juni 2011 12:53 schreef SicSicSics het volgende:
Ik ben niet gedesillusioneerd maar nuchter en bij mijn volle verstand en mijn verstandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zegt dat ik voor mijn eigen gezondheid beter geen vlees kan eten dat vol zit met antibiotica
en andere rotzooi.
En buiten verstand heb ik ook nog gevoel en een geweten en die verzetten zich beide nogal
heftig tegen de bio-industrie in het algemeen niet alleen voor het Dier maar ook voor
het Milieu.
en als je verdere info wilt ga je maar het topic lezen over de Bio industie, link staat in mijn sig.
Ik ga een broodje (biologische) kaas eten![]()
Dat heb je goed!quote:Op maandag 20 juni 2011 13:02 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik ben niet gedesillusioneerd maar nuchter en bij mijn volle verstand en mijn verstand
zegt dat ik voor mijn eigen gezondheid beter geen vlees kan eten dat vol zit met antibiotica
en andere rotzooi.
Dat mag maar; 'the schmuck is strong in this one'quote:En buiten verstand heb ik ook nog gevoel en een geweten en die verzetten zich beide nogal
heftig tegen de bio-industrie in het algemeen niet alleen voor het Dier maar ook voor
het Milieu.
en als je verdere info wilt ga je maar het topic lezen over de Bio industie, link staat in mijn sig.
Ik ga een broodje (biologische) kaas eten
Dat is dan your loss, want als je eenmaal het verschil geproefd hebt zou je niet andersquote:Op maandag 20 juni 2011 13:08 schreef SicSicSics het volgende:
En ik ben blij dat ik niet met je hoef te eten!
Wat is de juiste manier?quote:Op maandag 20 juni 2011 12:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ach, jou schaar ik maar weer onder één van de trolletjes of de totaal afgestompte mensen
die het toch geen ruk interesseert hoe zo'n beest leeft en aan zijn einde komt.
Ik weet ook wel dat een koe of schaap of what ever ... uiteindelijk gedood moet worden
voor de mensen die nog wel vlees willen eten, waar ik niks op tegen heb als alles
op de juiste manier gebeurd.
Nou het lijkt me duidelijk dat mega stallen waar het leed van het dier van ondergeschikt belang is in ieder geval geen keurmerk zouden mogen dragen.quote:
nou... daar heb ik een heel topic aan gewijd (zie sig) je verwacht toch niet dat ik hier allesquote:
Nou... voorlopig hou ik me even verre van vleesquote:Op maandag 20 juni 2011 17:12 schreef fruityloop het volgende:
Als het om voeding (vlees) gaat zijn de belangrijkste het EKO keurmerk, en voor in dit specifieke geval het dierenwelzijn, is er het beter leven keurmerk van de dierenbescherming. Als je een vleesproduct koopt met drie beter leven sterren, is het ook meteen een biologisch product.
Bedrijven zoals AH zaaien twijfel met bijvoorbeeld hun "puur en eerlijk" merk, wat veel vlees met 1 ster heeft, en maar een vrij klein percentage "EKO"/Biologische vleesproducten kent.
Men kan bij twijfel ook afgaan op de prijs, een échte biologische kipfilet is met afstand het duurste stuk kip bij AH in het schap namelijk.
dit is een redenquote:Op maandag 20 juni 2011 18:12 schreef Isegrim het volgende:
Van kip heb ik overigens nooit begrepen waarom dat biologisch zo absurd veel duurder is dan regulier. De prijs gaat echt een aantal maal over de kop.
had je hier al gekeken ?quote:Op maandag 20 juni 2011 18:56 schreef Isegrim het volgende:
Ik had net wat gepost en dat is blijkbaar misgegaan.Opnieuw:
Ik vind het jammer dat scharrelvlees niet of nauwelijks meer bestaat. Het boeit mij niet zo wat dat beest eet, als het maar een goed leven heeft.
ja schat, dat weet ik maar je moet gewoon even op zoek gaan naar een boerderij bijquote:
Had ik nog nooit van gehoord. Dan voor de link.quote:Op maandag 20 juni 2011 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
Daarom eet ik tegenwoordig livar varkensvlees
http://livar.nl/
Hier idd ook slecht verkrijgbaar. Ik koop tegenwoordig meestal http://www.beemsterlantsvarken.nl goed verkrijgbaar hier in de buurt (maar bij jou wellicht ook nietquote:Op maandag 20 juni 2011 21:01 schreef Gulo het volgende:
Helaas is er natuurlijk weer geen slager in de buurt waar het verkrijgbaar is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |