Ben reuze benieuwd wat haar definitie van diervriendelijk is.quote:Zij is een groot pleitbezorger van diervriendelijke stallen. Hier
werden een zieke zeug met een miskraam, dode biggen, een big die niet kon staan en varkens
die zich te goed doen aan de ontstoken staart van een soortgenoot gefilmd.
Met oog op het dier gedurende zijn leven, in plaats van oog op het $_$ en de consumptie.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:37 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ben reuze benieuwd wat haar definitie van diervriendelijk is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.nrc.nl/youp/2011/06/17/wie-verstaat-er-kips/
kijk eens naast het filmpje....quote:Op maandag 20 juni 2011 09:41 schreef Stranger het volgende:
Is dit alles dat ze konden vinden in een paar maanden en 26 stallen? Valt wel mee dus.
Kijk dat de Megastallen een verschrikking zijn dat wist ik al voor 100% zeker en ondanksquote:
Precies dat heb ik helemaal hetzelfde. Ik eet ook niet elke dag vlees en als ik vlees koop koop ik diervriendelijk. Nou wat ik op die beelden zie vind ik verre van diervriendelijk. De beestjes zijn niet meer dan een product dus laat ze maar kreperen. Ronduit afschuwelijk en dit overtuigt me alleen maar meer om definitief vegetarier te worden want op het keurmerk 'diervriendelijk' durf ik niet meer te vertrouwen.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Kijk dat de Megastallen een verschrikking zijn dat wist ik al voor 100% zeker en ondanks
al het getrol en proberen om het belachelijk te maken door andere of te bagatelliseren heb
ik dat ook steeds (meestal tegen dovemans oren of gewoon totaal ongeïnteresseerde users)
proberen uit te leggen en duidelijk te maken.
Het echte nieuws is eigenlijk alleen dat nu ook werkelijk is aangetoond dat je zelfs niet
meer op de Keurmerken kunt vertrouwen, wantrouwen had ik al, maar zeker weten deed
ik het niet, nu dus helaas wel.
en geloof me, blij ben ik daar niet om !
Yep, maar tot nu toe waren er niet echt bewijzen en nu dus wel,quote:Op maandag 20 juni 2011 10:05 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Die keurmerken worden ook gewoon te pas en te onpas gebruikt door het merendeel van de bedrijven. Waar het uiteindelijk om draait is dat de chef een dikke portemonnee heeft aan het einde van de dag, niet of de dieren gezond leven.
Er zijn anders al onderzoeken van jaren terug die deze claim al bevestigden. Er zijn wel echte keurmerken die wel legitiem zijn maar zoals bijvoorbeeld het 'ik kies bewust'-logo en dat viskeurmerk met die dolfijn zijn larie.quote:Op maandag 20 juni 2011 09:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Kijk dat de Megastallen een verschrikking zijn dat wist ik al voor 100% zeker en ondanks
al het getrol en proberen om het belachelijk te maken door andere of te bagatelliseren heb
ik dat ook steeds (meestal tegen dovemans oren of gewoon totaal ongeïnteresseerde users)
proberen uit te leggen en duidelijk te maken.
Het echte nieuws is eigenlijk alleen dat nu ook werkelijk is aangetoond dat je zelfs niet
meer op de Keurmerken kunt vertrouwen, wantrouwen had ik al, maar zeker weten deed
ik het niet, nu dus helaas wel.
en geloof me, blij ben ik daar niet om !
Ga dat maar eens proberen uit te leggen op Fokquote:Op maandag 20 juni 2011 10:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Er zijn anders al onderzoeken van jaren terug die deze claim al bevestigden. Er zijn wel echte keurmerken die wel legitiem zijn maar zoals bijvoorbeeld het 'ik kies bewust'-logo en dat viskeurmerk met die dolfijn zijn larie.
Dat behoeft geen uitleg. Alleen al het gebruik van een afbeelding van een zoogdier in een viskeurmerk...quote:Op maandag 20 juni 2011 10:07 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Er zijn anders al onderzoeken van jaren terug die deze claim al bevestigden. Er zijn wel echte keurmerken die wel legitiem zijn maar zoals bijvoorbeeld het 'ik kies bewust'-logo en dat viskeurmerk met die dolfijn zijn larie.
Zal wel zijn omdat er vaak dolfijnen per ongeluk in visnetten komen en sterven of zo.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat behoeft geen uitleg. Alleen al het gebruik van een afbeelding van een zoogdier in een viskeurmerk...
Inderdaad, het is een keurmerk, dus jouw woord tegen het keurmerk, dan zie je ook meteen wat voor invloed een keurmerk heeft op mensen.quote:Op maandag 20 juni 2011 10:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ga dat maar eens proberen uit te leggen op Fok![]()
Ik heb mijn lesje wel geleerd... alleen recent nieuws, post ik nog, en zelfs dan
moet je op het ergste voorbereid zijn, gelukkig valt het dit keer mee, maar de
''trolletjes'' zullen nog wel komen...
Omdat zelf controlleren nogal lastig is?quote:Op maandag 20 juni 2011 10:49 schreef beestjuh het volgende:
Waarom überhaupt vertrouwen op een keurmerk?
Mensen konden tientallen jaren geleden al op hun kousen aanvoelen dat de richting waarin de dieren-industrie zich ontwikkelde schadelijk zou zijn voor álle betrokkenen. Doe je oogkleppen af en vertrouw op je eigen beoordelingsvermogen, en maak je eigen keuzes. think for yourself, question authority!
Wil wel zeggen dat ik in 17 jaar tijd, nooit spijt of twijfels heb gehad bij mijn beslissing om een vegetarisch leven te leiden, enkel voldoening, en (door de niet aflatende stroom van dit soort berichten in het nieuws, maar ook mijn gezondheid en zelfbeeld) de continue bevestiging dat het de juiste stap is geweest.
Als je dat eerste filmpje bekijkt komen er verschillende keurmerken in beeld, hopenlijkquote:
Precies, en dat geldt voor een groot aantal mensen, maar zolang er nog steeds te weinigquote:Op maandag 20 juni 2011 11:44 schreef Isegrim het volgende:
Ik wil kunnen vertrouwen op een keurmerk omdat ik nou eenmaal niet de mogelijkheid heb om zelf mijn beesten te houden en laten slachten door een slager die ik vertrouw. Dan is het fijn als er een instantie is die mij kan garanderen dat e.e.a. gebeurt volgens mijn normen.
Mits die smaakpapillen natuurlijk nog niet volledig naar de klote zijn geholpen door dequote:Op maandag 20 juni 2011 11:46 schreef Dance99Vv het volgende:
Nou zeg........Op naar de kilo-knallers dan maar weer!
Eh, dus bij twijfel gewoon niet kopen? De overheid (welke deze keurmerken subsidiëert) handelt zelden (niet?) met de gezondheid van mens en dier als uitgangspunt, maar belangen van de industrie. Dat is toch niks nieuws?quote:Op maandag 20 juni 2011 11:50 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Omdat zelf controlleren nogal lastig is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |