Tevens ben ik van mening dat de bio-industrie dient te worden afgeschaft.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:59 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Daarom vind ik een verbod ook onzin, het is inderdaad niet helemaal zeker, maar over de 'normale' manier van slachten(bij koeien bijvoorbeeld) wordt ook betwist, waarom verbieden we die dan niet?
Ik moet het ook niet zo hebben religies, maar ik ga ze ook niet pesten.
Hoe was je eindexamen?quote:Op zondag 19 juni 2011 18:59 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Daarom vind ik een verbod ook onzin, het is inderdaad niet helemaal zeker, maar over de 'normale' manier van slachten(bij koeien bijvoorbeeld) wordt ook betwist, waarom verbieden we die dan niet?
Ik moet het ook niet zo hebben religies, maar ik ga ze ook niet pesten.
Je klinkt als Marianne Thieme maar daar ben ik het mee eensquote:Op zondag 19 juni 2011 19:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Tevens ben ik van mening dat de bio-industrie dient te worden afgeschaft.
Juist.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:01 schreef du_ke het volgende:
We zijn volgens mij de tijd dat de religie bepaalt hoe een dier geslacht moet worden wel voorbij volgens mij. Laten we dat slachten een beetje netjes en zo diervriendelijk mogelijk organiseren.
quote:
Omdat jij niet religieus bent, maar wat boeit het nou of een ander wel zo wil leven, laat hem/haar toch z'n gang gaan.quote:Op zondag 19 juni 2011 18:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Daar zijn zelfs wetenschappers het niet over eens. Maar voor mij geldt dat het absurd is om in de 21e eeuw nog religieuze regels te volgen die meer dan duizend jaar oud zijn.
Het hangt nauw samen met homohaat en het minderwaardig vinden van vrouwen van religieuze fundi's. Kom op, de maatschappij is nogal veranderd sinds die heilige schriften zijn opgetekend.
En als die manier van slachten nu juist diervriendelijker is?quote:Op zondag 19 juni 2011 19:01 schreef du_ke het volgende:
We zijn volgens mij de tijd dat de religie bepaalt hoe een dier geslacht moet worden wel voorbij volgens mij. Laten we dat slachten een beetje netjes en zo diervriendelijk mogelijk organiseren.
Het gaat wel om dieren jaquote:Op zondag 19 juni 2011 19:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat jij niet religieus bent, maar wat boeit het nou of een ander wel zo wil leven, laat hem/haar toch z'n gang gaan.
Als dat zo is dan is dat prima maar daar lijken geen serieuze aanwijzingen voor te zijn momenteel.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:02 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
En als die manier van slachten nu juist diervriendelijker is?
Wat een klotepost.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:01 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Désormais favori. Ik denk dat Sarkozy met een ruime meerderheid wordt herkozen.
Nee want het heeft weerslag op andere mensen en/of dieren. Iedereen mag geloven wat ie wil, als ie er maar niemand anders mee lastig valt.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat jij niet religieus bent, maar wat boeit het nou of een ander wel zo wil leven, laat hem/haar toch z'n gang gaan.
Je begrijpt dat die religieuze regels ook een reden (hygiëne) hadden?quote:Op zondag 19 juni 2011 19:01 schreef du_ke het volgende:
Ik sta wat minder welwillend tegenover religie.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die nu al lang niet meer van toepassing is.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:03 schreef waht het volgende:
[..]
Je begrijpt dat die religieuze regels ook een reden (hygiëne) hadden?
Ja, en jij begrijpt dat we qua ontwikkelingen op dat gebied een stuk verder zijn dan 1500-3000 jaar geleden in het midden-oosten?quote:Op zondag 19 juni 2011 19:03 schreef waht het volgende:
[..]
En regels zijn zalig indien ze een religieus karakter hebben?quote:Op zondag 19 juni 2011 19:03 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is toch geen vakantie. Dan ben je onderhand langer onderweg dan je "vakantie" kunt vieren.quote:
Dus?quote:Op zondag 19 juni 2011 19:04 schreef Dutchnative het volgende:
Overigens zal het vee dat nu niet meer geslacht kan worden uit Duitsland worden gehaald.
Ga even zitten Bet. Zit je? Komt hij.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is toch geen vakantie. Dan ben je onderhand langer onderweg dan je "vakantie" kunt vieren.
Vraag ik me af of het verbod hier zin heeft.quote:
Tsja, het zal wel aan mij liggen maar ik vind anderhalve week liggen, zuipen en eten meer dan genoeg.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is toch geen vakantie. Dan ben je onderhand langer onderweg dan je "vakantie" kunt vieren.
Dat begrijp ik, en gelovigen ook. Neemt niet weg dat de waarde van die regels door velen wordt geaccepteerd.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja, en jij begrijpt dat we qua ontwikkelingen op dat gebied een stuk verder zijn dan 1500-3000 jaar geleden in het midden-oosten?
Verbieden heeft ook weerslag op mensen.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee want het heeft weerslag op andere mensen en/of dieren. Iedereen mag geloven wat ie wil, als ie er maar niemand anders mee lastig valt.
Totdat daar ook een verbod komt. En die kans wordt groter als Nederland het verbiedt.quote:Op zondag 19 juni 2011 19:04 schreef Dutchnative het volgende:
Overigens zal het vee dat nu niet meer geslacht kan worden uit Duitsland worden gehaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |