Ja en? Jij hoeft hem niet op te voeden. Roken doet hij toch wel en hij komt vanzelf op het moment dat hij stopt, of niet. Dat is iig niet jouw zaak en ik ga er vanuit dat je ouders het ook al lang weten. Ouders hebben dat soort dingen sneller door dan jij denkt.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:00 schreef computerprobleem het volgende:
Mensen die roken en zo nodig anti-TS (ik) moeten reageren, doe dat a.u.b. niet.
Wil gewoon weten wat jullie denken over zijn rookgedrag. Zelf ben ik er tegen, aangezien mijn vader er een hersenbloeding aan over heeft gehouden en een goede kennis is overleden (als gevolg van roken). Misschien dat jullie nu begrijpen waarom ik er zo bovenop zit.
quote:Op zondag 19 juni 2011 12:21 schreef Document1 het volgende:
Mensen het is een troll en jullie trappen er allemaal in.![]()
Rookt mijn broertje? Het bewijs spreekt hem tegen.
quote:Op zondag 19 juni 2011 00:39 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Sigaretten hebben meer invloed op een mens. En ik heb het niet over dat er elke dag, niet eens elke week gedronken word. Niemand wordt er dronken van, iedereen houd zich in, besloten sfeer e.d. Ken genoeg mensen die 20 jaar lang gedronken hebben, een gezin kregen en omwille van hen begonnen te minderen (om een goed voorbeeld te geven, niet om problemen) en vervolgens zelf gestopt zijn en enkel uit respect voor anderen binnen de familie soms mee drinken.
Als ik je vader was had ik daar niet achter moeten komen.quote:Op zondag 19 juni 2011 00:51 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Iemand probeerde mij een keer te laten roken (toen ik 8 jaar was of zo), nam een trekje en moest hoesten en sloeg hem in zijn gezicht omdat hij loog: het was helemaal niet zo lekker als hij zei. Sindsdien die dingen verafschuwd en toen mijn vader rookte meerdere malen sloffen weggegooid en verscheurd (niet alleen om het eerste, maar gewoon omdat ik vond dat hij moest stoppen. Ik had ook astma en het werd er alleen maar erger om, 4 pakjes per dag op roken is niet niets namelijk).
Jij bent hier de twaalfjarige rokende neger...quote:Op zondag 19 juni 2011 12:05 schreef Stoeprand het volgende:
Ik vind dat de TS maar een ziekelijke obsessie heeft voor het rookgedrag van zijn broertje.
Voordat je dingen uitkraamt zou je je er beter in kunnen verdiepen. Echt..quote:Op zondag 19 juni 2011 01:08 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ja, maar roken is slecht voor je want het is niet controleerbaar (daar doel ik niet op dat je niet kunt controleren of iemand rookt, aan de OP is duidelijk te zien dat dat wel kan, maar wanneer je verslaafd bent kom je er niet vanaf).
Bij drinken is dat niet zo, enkel bij mensen die het heel slecht hebben en zwak zijn (makkelijk beïnvloedbaar). Daarom zijn er ook veel minder alcohol verslaafde dan rokers. Alcohol = een drank wat meestal gebruikt worden om een bepaalde sfeer te creëren, rokers roken constant en hun rookgedrag beïnvloed anderen ongevraagd (mee-rokers e.d.).
Er zit dus degelijk een heel groot verschil tussen die twee dingen. Daarnaast is het al lang bekend dat roken zeer dodelijk is, daarom staat het ook al decennia op die verpakkingen. Natuurlijk is alcohol ook dodelijk, maar alleen als je een extreem geval bent, je het combineert met o.a. tabak, je het gebruikt omdat het een gewoonte is geworden etc. En dat geldt nou eenmaal niet voor zoveel mensen. Er zijn kinderen van 3 die verslaafd zijn aan roken, maar ik geen kinderen van 12 die elke dag een fles Wodka achterover slaan (onder bier versta ik geen drank, bier is... gewoon bier).
Is het nu iets duidelijker?
Maar wij zijn niet degenen die op zaterdagavond lappen tekst schrijven voor een beetje vermaak. The joke's on him.quote:Op zondag 19 juni 2011 12:21 schreef Document1 het volgende:
Daar heb je idd een punt te pakken.quote:Op zondag 19 juni 2011 13:15 schreef MASD het volgende:
[..]
Maar wij zijn niet degenen die op zaterdagavond lappen tekst schrijven voor een beetje vermaak. The joke's on him.
quote:Op zondag 19 juni 2011 12:21 schreef Document1 het volgende:
Lees het topics eens doorquote:Op zondag 19 juni 2011 12:21 schreef Document1 het volgende:
quote:Op zondag 19 juni 2011 13:15 schreef MASD het volgende:
[..]
Maar wij zijn niet degenen die op zaterdagavond lappen tekst schrijven voor een beetje vermaak. The joke's on him.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |