abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2011 @ 12:15:43 #51
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_98673640
quote:
2 borrels drinken omdat de Valium op is.
Even jou min of meer citeren Saine. :)
Drink je dan om rustig worden wat anders die Valium zou doen? Ik ga zelf er van uit dat dit de reden was hiervoor. Waardoor ik op de werkelijke vraag kom. Die onrust die je (normaal) zou verzachten met Diazepam, komt dat door onrust vanuit een verslaving? Of bestond die onrust al voordat je last kreeg van verslavingen en begon je daarom met alcohol? Gewoon wat vraagjes uit interesse, als dat geen probleem is.

Ik had eerder in dit topic vernomen dat je al vaker Baclofen hebt gehad(Korte periode, dat terzijde)
Was dat je goed bevallen qua (bij)werking? Of had je eigenlijk alleen negatieve bijwerkingen met alsnog een goed resultaat(Dit gaat trouwens op voor het grootste gedeelte van Baclofen gebruikers, maar die uitspraak kan ik momenteel alleen baseren op eigen constatering ;).
Touching from a distance ~
pi_98677173
Fijn dat het zo goed met je gaat Bonno, vol met energie *O*
Ook bedankt voor de tip hoe een icon te downloaden.

Ik ga morgen een afspraak maken met de huisarts die me dus wil laten betalen voor de Baclofen. Ik denk omdat als er op het etiket staat "voor spierontspanning" dat niet vergoed wordt. Staat er echter op "tegen alcoholverslaving" dan krijg je het wel vergoed.
Mijn vraag aan jullie is, wat staat er op jullie etiketjes?

De pillen zijn niet zo duur maar het is een principekwestie :+
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
  zondag 26 juni 2011 @ 15:10:14 #53
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_98679073
Als ik de combinatie van de woorden principe en kwestie hoor/lees/zie dan tja... Moet ik niet verder op ingaan dat gedeelte overigens en nu ontopic.

Het etiket op mijn doosjes Baclofen geven überhaupt niet aan waarvoor ik het voorgeschreven krijg.
Slechts het totale aantal pillen dat ik per keer meekrijg en hoeveel keer per dag het aantal pillen ik per keer zou moeten innemen. Voor de rest alleen wat waarschuwing qua verkeer en alcohol. 'K geloof zoiets van: Kan met inname van water reactievermogen verminderen wanneer je niet in het verkeer zit met alcohol. Maar dan net iets anders? (A)
pi_98679597
Dat was ontopic hoor Purple :P

Ja die energie moet nog wat meer komen. Net ff dutje moeten doen vanwege verslapte oogleden, viel dus gewoon in slaap, lettertjes op het scherm begonnen te dansen. Kan ook gezellig zijn.

En ben ik net een beetje op temperatuur, begint het hier weer wam te worden, straks eindig ik nog op de noordpool! Zit weer te zweten. Maar misschien duurt het gewoon een maand voordat al die afvalstoffen uit mijn lijf zijn.

Vanmorgen vier sinaasappels uitgeperst en Crusli gegeten. Was eigenlijk best aangenaam. Alleen heeft alles nu weer en hele sterke smaak. Niet heel vervelend maar wel vreemd.

Ik vind dat Donia gewoon die pillen vergoed moet krijgen! Het kan toch niet dat een arts het wel voor wil schrijven, maar dat er dan iets anders op het potje staat? En waarom zou dat volgens jou nodig zijn? Bij mij staat er spieren. Het werkt ook op mijn spieren, da's het enige dat ik ervan merk. En doordat mijn spieren verslappen heb ik minder alcohol en drugs nodig. En ik heb geen trillende handen meer bij sociale angst. Heb je al naar je verzekering gebeld en dit probleem voorgelegd? En waar loopt je verzekering? Dat lijkt me belangrijker.

Mijn dokter heeft helemaal niks over wel of niet betalen gezegd. En voor mij was dat ook niet boeiend, ik zou namelijk rond de 600 euro overhouden omdat ik geen middelen meer hoef te kopen. Maar ik kreeg het gewoon gratis mee bij de apotheek en als ik het wil komen ze het ook nog eens brengen voor nop!

Als ik di middel echt niet zou kunnen krijgen zou ik gewoon een hawaishirt aantrekken en naar Spanje rijden. In iedere plaats zitten wel tien apotheken...

Ibuprofen kan het reactievermogen ook beïnvloeden. Maar ik denk dat men mij liever op de weg tegenkomt met vier baclofens in mijn maag, dan dat ik de dag ervoor 15 flessen bier op heb en dan ben gaan slapen met een nozinan, levomepromazine 's morgens drie oxacepams en twee ritalins.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bonno op 26-06-2011 15:54:18 ]
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
  zondag 26 juni 2011 @ 15:37:33 #55
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_98680055
Ik probeerde slechts mijn éne regel reactie die ik gaf hiervoor wat extra quasi-interessant te laten lijken Bonno.

Maar dat ook weer terzijde. Jij bent gemiddeld ook behoorlijk qua dosis omhoog geschoten Bonno? 125mg per dag nu, daarbij is die 25mg per dosis ook nog een redelijke verhoging van wat je innam per dosis gisteren/paar dagen geleden. De eerste 25mg van de dag merkte je waarschijnlijk weinig extra van wat je gewend was. Maar de dosis van 25mg daar bovenop, terwijl zeer waarschijnlijk die dosis daarvoor niet uitgewerkt is, kan zeer vervelend vallen. En dan heb ik het nog niet gehad over wat daar straks(ga ik er vanuit dat je je huidige planning aanhoudt) bovenop komt.
pi_98680329
Dat klopt helemaal Purple!

Maar dit is gewoon het vinden van de perfecte dosis en ik wil even ervaren wat het beste is. Die tweede van 12 uur viel me een beetje heftig en dat is misschien teveel gebleken. En over 20 minuten moet ik weer iets nemen.

Misschien is dan 40 - 15 - 15 - 40 wel beter ofzo. Maar zo kan ik nog honderd experimenten verzinnen, ben druk bezig iig. Belangrijkste is dat mijn behoefte naar drank weg is en dat wiet ook minder problematisch is. En ik slik verder helemaal geen medicijnen sinds twee weken.

En ik word gewoon wakker vijf uur nadat ik ben gaan slapen, dan werkt het dus gewoon uit.

Had ik al iets gezegd over mijn wens voor een pil met verlengde afgifte? dat elimineert dit probleem. Je zou bijvoorbeeld een pil van 100 mg per dag moeten hebben en dat aan kunnen voelen met losse tabletten naar behoefte.
  zondag 26 juni 2011 @ 15:54:50 #57
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_98680697
Weet je wat ik een beetje vreemd vind, je zegt je behoeft aan drank is weg.
Maar zodra je thuis komt vanuit spanje ren je naar de supermarkt voor een krat pils en ga je zitten blowen.

Waarom haal je een krat pils als de behoeft weg is? Gewoon omdat het kan?
Wat je zegt om te kijken hoe en of het bevalt, vind ik een beetje vreemd.

Ik ben gestopt met roken, die behoefte is vrijwel weg, dan ga ik toch ook geen pakje sigaretten halen. :? Gewoon omdat het kan of om te kijken hoe dat nou is.... :{
Rayen 2½ jaar!
pi_98680845
quote:
quote:
Hai purple sparks zal je even een update geven.
Vorig jaar heb ik het een mnd geslikt, zonder bijwerkingen tot 80 mg. Toen was ik wel al gestopt met drinken.
Had een afspraak voor behandeling via opname. Gewacht op mijn plaats in kliniek in Arnhem en daar moest ik ermee stoppen. Toen 7mnd in behandeling geweest in Zutphen, ging erg goed totdat ik 2 wk voor ontslag in het wkd een heftige terugval heb gehad. Heb nooit last gehad van angsten en gebruikte valium alleen een paar dagen als ik af wilde kicken. Ben duidelijk een periodiek, heftige drinker. Kan soms mnd zonder.
Negen mnd in een veeeilige omgeving, een nieuw huis en woonplaats, weinig klankbord en die heftige terugval vlak voor ontslag zorgen voor wat onzekerheid en angst die nieuw voor me is. Vandaar even wat valium+- 5 tot 10mg perdag. Dit om tot de baclofen terugval te voorkomen.
De 10 valium tabl. waren op dus gisteravond toch maar mezelf toestemming gegeven. Vandaag nog niets op en dat gaat wel goed komen. Sta verder al weer enkele weken droog. Denk ook, weet dat natuurlijk niet zeker, dat het slikken van baclofen zonder andere middelen en drank minder bijwerkingen geeft.
Wil het dit keer graag onder begeleiding doen, dus hoop dat mijn huisarts haar woord houdt en ik er dinsdag mee kan beginnen
pi_98680931
TimeJumper: Als jij zou kunnen stoppen met roken en af en toe een peuk kan roken voor de smaak, dan zou je dat toch ook doen? Maar je bent bang om terug te vallen en weer aan het roken te gaan?

Ik heb twee weken lang misschien drie bier per dag gedronken. Dat was ook mijn doel. Ik ben niet naar de supermarkt gerend, dat maak jij er van. En dat klopt niet. Het is een lange lap tekst, maar als je alles gelezen zou hebben had je deze opmerking volgens mij niet geplaats. Ik heb uitgebreid boodschappen gedaan en ook bier gekocht. Ik drink nu 12 flessen bier per dag minder. Dan ben ik er toch?

In Spanje heb ik ook gewoon een paar biertjes per dag of een glaasje wijn bij het eten gedronken?

En dat blowen wilde ik inderdaad uitproberen. Maar dat boeit me dus niet meer.

Ik hoop dat je me begrijpt :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bonno op 26-06-2011 16:21:40 ]
  zondag 26 juni 2011 @ 16:40:25 #60
330295 Purplesparks
Lovercall baby
pi_98682333
Was die 80mg Baclofen per dag toendertijd voldoende om je alcholverslaving te onderdrukken of een iets te korte periode om dat te kunnen bepalen?
pi_98683033
Het voelde toendertijd voor mij als voldoende om de zucht te onderdrukken, maar zoals ik zeg was het erg kort en 2wk ervan zat ik in de veilige omgeving van de kliniek.
Nu weer thuis te zijn en weer helemaal op mezelf vertrouwen valt niet zo makkelijk als ik dacht.
Wil perse niet meer naar dat zuipen dus wil ik zorgen op mijn benen te blijven met baclofen en mijn leven weer een goede wending te geven.
Ik weet dat ik het kan zonder, dus misschien hoef ik het niet voor altijd te slikken.
Ik zie wel, wanneer dat wel nodig is is dat het me ook waard
pi_98683242
Alcoholist blijf je de rest van je leven. Volgens mij val je hoe dan ook weer terug, tenzij je over een flinke dosis wilskracht en zelfbeheersing bent gaan beschikken.

Tenminste dat geldt voor mij.
pi_98688109
Bonno, ik wil die vraag over waarom ik zou moeten betalen bij de huisarts voorleggen. Iemand die op een alcoholforum zit krijgt Baclofen ook door de huisarts voorgeschreven en hoeft niet te betalen.
Hij is al 8 of 9 maanden van de drank af dankzij Baclofen, slikt 60 mg per dag.

Persoonlijk gezegd vind ik dat je niet moet blijven experimenteren met de doses. Ameisen heeft ook eerst opgehoogd tot hij de drang tot gebruik helemaal kwijt was en is toen langzaam gaan verlagen tot een onderhoudsdosis.
Je moet ook de motivatie hebben om totaal niets meer te gebruiken. Het moet niet alleen van de Baclofen afhangen. Maar ja, je moet het maar kunnen.

Saine, ik zit in zo'n beetje dezelfde situatie als jij, wij moeten zorgen dat we activiteiten ondernemen op tijden van de craving. Dat je niet denkt "de Baclofen doet het werk wel". Je moet ook een knop omzetten.

Ik denk dat hulp van verslavingszorg daarbij nuttig kan zijn, al is het maar voor je motivatie en uitwisseling van gedachtes. Ameisen is als ik me goed herinner ook altijd naar de AA blijven gaan.
pi_98691824
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:27 schreef Donia het volgende:
Bonno, ik wil die vraag over waarom ik zou moeten betalen bij de huisarts voorleggen. Iemand die op een alcoholforum zit krijgt Baclofen ook door de huisarts voorgeschreven en hoeft niet te betalen.
Hij is al 8 of 9 maanden van de drank af dankzij Baclofen, slikt 60 mg per dag.

Persoonlijk gezegd vind ik dat je niet moet blijven experimenteren met de doses. Ameisen heeft ook eerst opgehoogd tot hij de drang tot gebruik helemaal kwijt was en is toen langzaam gaan verlagen tot een onderhoudsdosis.
Je moet ook de motivatie hebben om totaal niets meer te gebruiken. Het moet niet alleen van de Baclofen afhangen. Maar ja, je moet het maar kunnen.

Saine, ik zit in zo'n beetje dezelfde situatie als jij, wij moeten zorgen dat we activiteiten ondernemen op tijden van de craving. Dat je niet denkt "de Baclofen doet het werk wel". Je moet ook een knop omzetten.

Ik denk dat hulp van verslavingszorg daarbij nuttig kan zijn, al is het maar voor je motivatie en uitwisseling van gedachtes. Ameisen is als ik me goed herinner ook altijd naar de AA blijven gaan.
Ik heb ook gemerkt dat het experimenteren niet slim is, dan moet je flink stevig in je schoenen staan. Gelukkig geldt dat voor mij wel. Het is wel zo dat ik nu van de drank af ben en er vertrouwen in heb. En dat was het uitgangspunt. Ik wil niet totaal niks gebruiken, juist af en toe een biertje kunnen drinken en stop te zeggen. Als ik zes biertjes op een dag drink dan zij het zo, dan heb ik mijn doel bereikt.

Die motivatie had ik wel, maar nu ik baclofen gebruik kost het mij totaal geen moeite. Heb echt gewoon geen middelen meer nodig, helemaal niks. Al twee weken geen oxazepam of slaappillen. geen paracetamol of ibuprofen.

Maar ik was echt polygebruiker. Misschien is dat voor iemand die alleen heel veel drinkt allemaal anders.

Ik probeer ook mijn ervaringen te beschrijven zonder mensen iets aan te praten of doktertje te spelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bonno op 26-06-2011 20:55:42 ]
pi_98696120
Ja Donia, afleiding is wat ik nu ook vooral doe en verblijven bij mensen die me niet toestaan te drinken. Vandaag alleen in mijn eigen huis geweest en langs de terrassen gereden en dat ging goed.
Houd ook nog zeker kontakten met de verslavingszorg, ook wanneer ik baclofen krijg.
pi_98709629
Morgen de grote dag voor saine, ben benieuwd.

Ik ben net bij de dokter geweest. Had een andere huisarts dan de vorige keer. Deze mevrouw vond dit namelijk zeer interessant en ik heb daar vijftig minuten gezeten. Nog nooit zo'n fijn gesprek bij een dokter gehad! Ik heb haar aangeboden dat ze me mag uitnodigen als ze vragen heeft. Ze had al meerdere gegadigden namelijk, maar durfde er niet zomaar zelf mee te komen.

Ik heb in de computer laten zetten dat het geheel op mijn eigen risico is.

Ik heb daar uitgebreid met een smile op mijn gezicht zitten vertellen wat het met mij gedaan heeft. Ze gaat helemaal mee in dit experiment en ik blijf nu op 125 mg per dag. Want ik voel me super. Zijn wel veel doosjes, heb voor een maand een recept van pillen van 10 en 5 mg, vond ik handiger doseren. Ik heb gelukkig die bestelwagen!

Ze heeft mijn lever bekeken en die is weliswaar iets groter dan zou moeten, maar dat is niet erg, trekt gewoon weg volgens haar. Ik moet ff bloed laten prikken, doe ik zometeen wel. Ze maakte zich wel zorgen over mijn ademhaling. En toen ze begon over de risico's veegde ik dat van tafel met het argument dat vijf van die pilletjes nooit slechter kunnen zijn dan wat ik op een dag aan alcohol, drugs en medicijnen wegwerkte.

Die rare situaties en gedachten in mijn vakantie, de vieze smaak, stinkende urine, hallucinaties en dergelijke kwamen volgens haar voornamelijk doordat ik van de ene op de andere dag zoveel minder middelen tot mij ben gaan nemen.

Voor Diona heb ik ff de vraag over dat betalen voorgelegd aan de huisarts. Ze zei dat een huisarts er helemaal niks mee te maken heeft of er wel of niet betaald moet worden. Dit is volgens haar iets tussen patiënt en verzekering. Volgens haar wordt dit gewoon voor iedereen vergoed. En anders moet je hierover een klacht indienen.

Ben nu echt wel uitgerust en door die dosis voor het slapen gaan heb ik fijne nachten.

:)

[ Bericht 3% gewijzigd door Bonno op 27-06-2011 10:04:21 ]
pi_98713499
He Bonno helemaal top.
Ik kan haast niet wachten tot morgen, want ben erg nerveus. Zal toch het geduld op moeten brengen.
Heb vanmorgen mijn hulpverlener bij tactus gesproken. Zij had er nog nooit van gehoord en was ook niet bereidt de arts van tactus deventer te bellen, daar baal ik van. Nu gaan zij er weken over doen het te bespreken. Er moet gewoon meer ruimte bij de reguliere verslavingszorg komen meer mensen hiermee te helpen.
Hopelijk krijgt mijn vriendin het woensdag wel van deze arts. Vanwege haar borstkanker medicijnen moest hij eerst even nakijken of het daarvoor geen kwaad kon.
Kan me zo boos maken over de"zogenaamde"hulpverlening. Weet dat dat niet helpt, dus probeer rustig te blijven en dan maar zelf veel initiatief te nemen.
Het verlangen te drinken om de spanning weg te nemen wordt zo wel groter. Wat willen die hulpverleners toch.
He top man dat jij zulke mensen treft, vind het nu wel jammer dat je niets voor me mee kon brengen. Begrijp het echter wel
pi_98713950
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:51 schreef saine het volgende:
He Bonno helemaal top.
Ik kan haast niet wachten tot morgen, want ben erg nerveus. Zal toch het geduld op moeten brengen.
Heb vanmorgen mijn hulpverlener bij tactus gesproken. Zij had er nog nooit van gehoord en was ook niet bereidt de arts van tactus deventer te bellen, daar baal ik van. Nu gaan zij er weken over doen het te bespreken. Er moet gewoon meer ruimte bij de reguliere verslavingszorg komen meer mensen hiermee te helpen.
Hopelijk krijgt mijn vriendin het woensdag wel van deze arts. Vanwege haar borstkanker medicijnen moest hij eerst even nakijken of het daarvoor geen kwaad kon.
Kan me zo boos maken over de"zogenaamde"hulpverlening. Weet dat dat niet helpt, dus probeer rustig te blijven en dan maar zelf veel initiatief te nemen.
Het verlangen te drinken om de spanning weg te nemen wordt zo wel groter. Wat willen die hulpverleners toch.
He top man dat jij zulke mensen treft, vind het nu wel jammer dat je niets voor me mee kon brengen. Begrijp het echter wel
Beste saine, rustig maar, komt echt wel goed met jou!

Ik ben van mening dat je weg moet blijven bij die instanties als je Baclofen wil gaan gebruiken. Maar mij hebben ze nooit kunnen helpen. Maar dat is geen advies, maar mijn mening. Ze hebben liever een dikke portemonnee dan dat jij echt geholpen wordt.

Ik wilde je met alle liefde een doosje toesturen, maar daar ben je niet mee geholpen. Dat zou slechts een week verlichting geven en dan heb je hetzelfde probleem. En als jij helemaal door zou draaien, dan zou ik dat mezelf erg kwalijk nemen.

Ik heb op een andere site (moet je ook ff allemaal doorlezen eigenlijk) over addiction-solutions gelezen, ik weet er het fijne niet van maar volgens mij zit daar iemand die het wel voor schrijft. http://www.addiction-solutions.nl/

quote:
Nicky
17/05/2011 at 14:46
Ik heb contact gezocht met prof.dr. Reinout Wiers, die me door verwees naar secretariaat@addiction-solution.nl.

Ik wil dit middel ook graag gaan gebruiken, maar mijn verslavingsarts wil er niet aan meewerken.

Tja weer een klantje minder denk ik.

Ze nemen contact met me op en hoop dat ze me verder kunnen helpen.
Hmm, ze zijn wel duur. Op de site staat dat ze nog wachten, maar heb ergens gelezen dat het wel wordt voorgeschreven.

Misschien moeten we eens beginnen aan een lijst met huisartsen die het wel voorschrijven?

Heb je je verzekering gebeld? Want jij bent vele malen duurder zonder die pillen, gezien je gebruik van valium en risico's die je loopt door drankgebruik.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bonno op 27-06-2011 12:14:26 ]
pi_98714397
Even heel kort: ik heb om 3 uur een afspraak met de huisarts. Als hij weer begint over zelf betalen zal ik zeggen dat dat een zaak is van de zorgverlenen. Ik kan de zorgverlener nu wel bellen maar moet ik dan al zeggen dat het voor mijn spieren is of voor de alcoholontwenning?

Ik ben ook benieuwd of ik wel begeleiding ga krijgen van de huisarts. Door mijn eigen risico bij de zorgverlener ben ik al heen, kreeg een aantal consulten op de specificatie van FBTO en die 170 gaan ze binnen 2 weken incasseren. Laat ie fijn zijn.
pi_98715095
Gewoon heel het verhaal vertellen. Je spieren ontspannen en daardoor heb jij op den duur geen alcohol meer nodig. En zeggen dat het zijn zaak niet is wie betaalt. Verder niet teveel op in gaan, belangrijkste is om die pillen zo snel mogelijk te hebben.

Maar als je moet betalen dan stap je toch gewoon naar het medisch tuchtcollege?

Misschien moeten we bijvoorbeeld eens naar de volkskrant of Vrij Nederland stappen....
pi_98716035
Oh, als ik bij mijn zorgverzekeraar 6 stuks Baclofan 10 mg gebruik moet ik op jaarbasis ¤ 157,75 betalen. En dat is dan nog van een goedkoop merk Actavis.
pi_98716120
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:14 schreef Donia het volgende:
Oh, als ik bij mijn zorgverzekeraar 6 stuks Baclofan 10 mg gebruik moet ik op jaarbasis ¤ 157,75 betalen. En dat is dan nog van een goedkoop merk Actavis.
Nou, dat is toch geen geld? Ik zou me concentreren op die pillen en me geen zorgen maken om die 13 euro per maand. Da's drie flessen wijn :D
pi_98716184
Klopt. Als je Baclofen Mylan 25 mg 3 per dag neemt (je kunt ze breken immers) dan kost het je niks. Rara, hoe kan dat.
pi_98716214
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 13:18 schreef Donia het volgende:
Klopt. Als je Baclofen Mylan 25 mg 3 per dag neemt (je kunt ze breken immers) dan kost het je niks. Rara, hoe kan dat.
Nou dan doe je dat toch?

Heb jij MSN?
pi_98716528
heb je een pm gestuurd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')