Verzekeren. Nooit van een inkomsten verzekering gehoord. Mijne denkt dit gewoon.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:36 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Totdat TS zelf tot aan zijn nek verlamd raakt.
Ik stel voor dat we dit topic dan allemaal uitprinten en aan zijn hoofd vastnieten![]()
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:37 schreef Cactus1 het volgende:
Ik stel voor dat jij voortaan je domme ideeën gewoon voor jezelf houdt. Daar is iedereen bij gebaat
Ik zag het net ook.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:40 schreef Mariposas het volgende:
Wtf, die foto's en onderschrift bij dat artikel.![]()
![]()
Denk je dat?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:39 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Verzekeren. Nooit van een inkomsten verzekering gehoord. Mijne denkt dit gewoon.
En als je alle uitkeringen stopzet krijgt die iemand met zware kanker dus ook niks.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:39 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Verzekeren. Nooit van een inkomsten verzekering gehoord. Mijne denkt dit gewoon.
Daarbij gaat het om het grote plaatje. Kijk iemand met zware kanker is wat anders dat 99,9% van de bijstand trekkers.
In NL is het gewoon zo, wil je gewoon niet werken, val je vanzelf in de bijstand, solliciteren niet verplicht. Gewoon wat koper stelen of zwart werken 1 of 2 dagen en je hebt een net inkomen.
Dit kan gewoon niet langer.
Beperkt natuurlijk, de eerste jaren zijn gedenkt. Daarna niet.quote:
Ja, maar had nog meer als die uitkeringen er niet zouden zijn door belasting verlaging.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:44 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
En als je alle uitkeringen stopzet krijgt die iemand met zware kanker dus ook niks.
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom zoveel mensen zich zo druk maken om anderen die uitkeringen misbruiken. Je hebt zelf toch gewoon eten op je bord?
Onzin, wanneer je een bijstandsuitkering krijgt moet je gewoon solliciteren en eigenlijk alles aannemen. Doe je dit niet dan wordt je gekort of wordt de bijstandsuitkering stopgezet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:39 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
In NL is het gewoon zo, wil je gewoon niet werken, val je vanzelf in de bijstand, solliciteren niet verplicht.
Nou boehoe, hier heb je een zakdoekje, droog je tranen, verman je en ga weer eens werken, anders komen we straks nog geld te kort voor de uitkeringstrekkers!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:47 schreef ZetaOS het volgende:
Ja, maar had nog meer als die uitkeringen er niet zouden zijn door belasting verlaging.
Plus het is gewoon niet eerlijk.
Nope, alleen bij een normale uitkering. Bijstand het laatste vangnet is plichten vrij.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:49 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Onzin, wanneer je een bijstandsuitkering krijgt moet je gewoon solliciteren en eigenlijk alles aannemen. Doe je dit niet dan wordt je gekort of wordt de bijstandsuitkering stopgezet.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:50 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Nou boehoe, hier heb je een zakdoekje, droog je tranen, verman je en ga weer eens werken, anders komen we straks nog geld te kort voor de uitkeringstrekkers!
Daar komen de uitkering trekkers er weer aan hoorquote:
Belastingverlaging? Zie je het al gebeuren? En er zullen altijd dingen gebeuren die niet eerlijk zijn. Zorg nou maar gewoon dat je je eigen zaken goed regelt en maak je niet zo druk over wat een ander allemaal doet. En als je echt jaloers bent moet je zelf maar een uitkering regelen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:47 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja, maar had nog meer als die uitkeringen er niet zouden zijn door belasting verlaging.
Plus het is gewoon niet eerlijk.
Zegt de Turk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:50 schreef menszonderwens het volgende:
[..]
[..]
Daar komen de uitkering trekkers er weer aan hoor
Omdat mijn stukje vlees niet zo groot is als die had kunnen zijn doordat luie mensen te weinig gestimuleerd worden om aan het werk te gaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:44 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
Ik heb trouwens nooit begrepen waarom zoveel mensen zich zo druk maken om anderen die uitkeringen misbruiken. Je hebt zelf toch gewoon eten op je bord?
Jouw inkomstenverzekering dekt zoveel dat jij tot aan je dood door een kapotte rug of 3 beroertes geen geldproblemen hebt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:39 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ik ben niet vies van werkenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:53 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Belastingverlaging? Zie je het al gebeuren? En er zullen altijd dingen gebeuren die niet eerlijk zijn. Zorg nou maar gewoon dat je je eigen zaken goed regelt en maak je niet zo druk over wat een ander allemaal doet. En als je echt jaloers bent moet je zelf maar een uitkering regelen.
[..]
Zegt de Turk.
voorwaarde had ik in een post er onder al genoemd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:54 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Omdat mijn stukje vlees niet zo groot is als die had kunnen zijn doordat luie mensen te weinig gestimuleerd worden om aan het werk te gaan.
[..]
Jouw inkomstenverzekering dekt zoveel dat jij tot aan je dood door een kapotte rug of 3 beroertes geen geldproblemen hebt.
Ik denk dat je even je polis door moet lezen.
Verder ben ik het wel met je eens dat er in Nederland een grote groep mensen is die een ongenadige schop onder hun reet moeten krijgen.
Ik neem aan dat dit een grap is?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:35 schreef ZetaOS het volgende:
Ik stel voor alle uitkeringen en bijstand stop te zetten.
Immers als je mensen betaald arm te zijn, zijn er een hoop armen.
Als voorbeeld deze steun trekken, schijnbaar handig genoeg koper te stelen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/10043416/__Dief_kan_bezoek_verwachten__.html
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:50 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nope, alleen bij een normale uitkering. Bijstand het laatste vangnet is plichten vrij.
Net als jij zeker, alleen een stukje nieuws kopiëren maar veder niks zelf schrijven.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:58 schreef eight het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit een grap is?
Als je serieus genomen wilt worden post je:
a) geen verwijzing naar de telegraaf
b) niet in KLB
c) kom je met argumenten
In een wereld waarin de verschillende gemeenten bepalen wat er voor plichten zijn in de bijstand.quote:
Je wil dus eigenlijk gewoon meer om meer te hebben?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:54 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Omdat mijn stukje vlees niet zo groot is als die had kunnen zijn doordat luie mensen te weinig gestimuleerd worden om aan het werk te gaan.
Het maakt trouwens sowieso geen ruk uit, want als je niet wil werken zorg je wel dat je je sollicitatiegesprek verneukt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:01 schreef hugecooll het volgende:
[..]In welke wereld leeft jij? En wat is voor jou dan een "normale" uitkering?
Kan je doen, nadeel is dat er ook gewoon iemand van de gemeente of het UWV bij aanwezig mag zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:03 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Je wil dus eigenlijk gewoon meer om meer te hebben?
[..]
Het maakt trouwens sowieso geen ruk uit, want als je niet wil werken zorg je wel dat je je sollicitatiegesprek verneukt.
Klopt, dus moet dit stoppen. wedden dat ie dan wel werkt vind.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:03 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Je wil dus eigenlijk gewoon meer om meer te hebben? JA
[..]
Het maakt trouwens sowieso geen ruk uit, want als je niet wil werken zorg je wel dat je je sollicitatiegesprek verneukt.
Je hoeft dan ook niet letterlijk te zeggen dat je geen baan wil, maar zo moeilijk is het niet om te zorgen dat je niet de meest aantrekkelijke kandidaat bent.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:05 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Kan je doen, nadeel is dat er ook gewoon iemand van de gemeente of het UWV bij aanwezig mag zijn.
Dus moet wat stoppen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:06 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Klopt, dus moet dit stoppen. wedden dat ie dan wel werkt vind.
Daar heb je een punt, voor mij gevoel de WW-uitkering.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:07 schreef hugecooll het volgende:
Maarre, wat valt bij jou onder een normale uitkering dan?
En je die vervolgen makkelijk verpest. Jij fail.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:11 schreef Zhalix het volgende:
TS is faal, je raakt je WW uitkering na 2 jaar kwijt, vooral als je niet soliciteert
Mijn gehele schoonfamilie is Zweeds en de zweden denken er zelf echt anders over.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:03 schreef TrippleDistilled het volgende:
Scandinavische landen zijn pas de bom. Zweden, 60% loonbelasting en ongeveer het beste sociale stelsel van de wereld.
WW is nu net het verkeerde voorbeeld, want daar betalen we zelf voor.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:14 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, voor mij gevoel de WW-uitkering.
Direct mee stoppen, mensen misbruiken deze.
Niet mee eens, ok.. wat dacht je van dit Alternatief, niet voor buitenlanders en 1e generatie "Nederlanders" Uitzondering hierop, 1e gen "Nederlanders" die minimaal 15 jaar on afgebroken hebben gewerkt.
WB (Bijstand) direct mee kappen, valnet wordt misbruikt. Voor mij gevoel voor 80%
Dus ook voor huismoedertjes, zie ze te vaak lekker in de gym van ons geld genieten.
Ioaw onzin, ga werken.
Maar stel nou dat 80% de bijstand misbruikt, moet die 20% dan maar verreken zodat jij een voller bord hebt? En hoe moet iemand aan geld komen als hij net zijn baan kwijt is geraakt zonder WW? Jij ziet liever dat mensen op straat staan te bedelen, of uit stelen gaan?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:14 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Daar heb je een punt, voor mij gevoel de WW-uitkering.
Direct mee stoppen, mensen misbruiken deze.
Niet mee eens, ok.. wat dacht je van dit Alternatief, niet voor buitenlanders en 1e generatie "Nederlanders" Uitzondering hierop, 1e gen "Nederlanders" die minimaal 15 jaar on afgebroken hebben gewerkt.
WB (Bijstand) direct mee kappen, valnet wordt misbruikt. Voor mij gevoel voor 80%
Dus ook voor huismoedertjes, zie ze te vaak lekker in de gym van ons geld genieten.
Ioaw onzin, ga werken.
Top dat je wat leuks gevonden hebt! Om even snel te reageren, inderdaad dat meer er per persoon moet gekeken worden zou een goed idee zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:13 schreef Argo het volgende:
Ik zelf heb jeugdreuma, en kan dus niet lang staan. Nu wilt dat niet zeggen dat ik niet kan werken. Maar ik kan zeer zeker geen zwaar lichamelijk werk doen. En zal dus iets moeten zoeken, wat ik a toch nog een beetje leuk vind. En ook iets waar ik het werk kan volhouden. Dit is moeilijker gezegd dan gedaan. Uwv heeft mij hier dan ook bij geholpen. En is met mij gaan praten. Ik heb dan nu iets gevonden wat ik wil doen, maar daar gaat een lange leer weg mee gepaard. Dus stel dat ik dat niet haal, en ik terug val op het niveau waar ik nu zit, en daar is het meeste aanbod lichamelijk werk. Dan ben ik genaaid, dan kan ik misschien halve dagen werken. Maar dan nog zou ik binnen een paar jaar op zijn.
Mijn conclusie is dus dat je niet perse kanker nodig hebt om niet te kunnen functioneren hoe een gezond persoon dat doet. Dat er genoeg mensen zijn die misbruik maken hoef jij mij niet te vertellen. Maar neem van mij aan dat een groot aandeel mensen het echt wel nodig heeft.
Ook wil ik je er op attenderen dat veel uitkeringen die nu lopen ook van ouderen zijn, die bv niet meer dan de timmerschool hebben gedaan, en in dat vak hun rug kapot werken. En dan niks kunnen, maar dit is een probleem dat door tijd word opgelost. Aangezien de meeste mensen de laatste tijd hogere en meer studie mogelijkheden krijgen.
Waar ik het wel mee eens ben is dat de structuur van de uitkering moet stoppen, Als ik thuis zou zitten zou ik meer krijgen dan als ik ging werken/naar school. Met andere woorden als ik bv 600 euro de maand krijg. Om niks te doen, en als ik daarna zou gaan werken en 500 verdien, zou ik nog maar 100 krijgen. En dan zien veel mensen de moeite er niet in. Ik denk dat Ts dan ook erop doelt dat dit moet stoppen. En meer per persoon moet gekeken worden, kan je werken dan word werken beloond. Zo niet dan hanteren we het oude systeem.
Ja ik zie ze liever bedelen, want daarvoor hebben ze gewerkt.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:17 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Maar stel nou dat 80% de bijstand misbruikt, moet die 20% dan maar verreken zodat jij een voller bord hebt? En hoe moet iemand aan geld komen als hij net zijn baan kwijt is geraakt zonder WW? Jij ziet liever dat mensen op straat staan te bedelen, of uit stelen gaan?
of ze gewoon laten betalen door het afstaan van organen waar een tekort aan is, doen ze tenminste wat terug voor de maatschappij.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:35 schreef ZetaOS het volgende:
Uitzondering, ja, Mensen zonder armen en benen, zware kanker, je begrijp het idee wel.
Geen uitzondering, Geen zin, smoesjes over je rug, rug-pijntjes, dat soort werk.
Verplicht, Inkomsten verzekering.
Nee ze hebben gewerkt en daarmee zelf hun eigen WW betaald.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:23 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja ik zie ze liever bedelen, want daarvoor hebben ze gewerkt.
Stelen is verboden en is mijn probleem niet, Justitie zou ze kunnen veroordelen, dwangarbeid wellicht
En ons potje wordt misbruikt, ik verzeker liever met mijn aandeel wat ik nu betaal.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:17 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
WW is nu net het verkeerde voorbeeld, want daar betalen we zelf voor.
Dank u wel, en ja dit klopt. Maar je moet niet vergeten dat iedereen die afgekeurd word sowieso naar een keuring arts moet. Dit zijn ook tegelijkertijd de mensen die het, het meest nodig hebben omdat ze niet goed zoude kunnen werken. Neem nou bv iemand met kanker om het uiterste te nemen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:19 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Top dat je wat leuks gevonden hebt! Om even snel te reageren, inderdaad dat meer er per persoon moet gekeken worden zou een goed idee zijn.
Natuurlijk is dit lastig, zeker met 1000.000+ klanten.
Bedelen is ook verboden. Diefstal is jouw probleem wel, wanneer jij degene bent die beroofd wordt en om veroordeeld te worden, moet je eerst gepakt worden. Nu zullen er wel een aantal gepakt worden, maar ook velen niet. Al met al gaat de maatschappij als geheel er dus op achteruit zodat een aantal individuen er wat op vooruit kunnen gaan.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:23 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Ja ik zie ze liever bedelen, want daarvoor hebben ze gewerkt.
Stelen is verboden en is mijn probleem niet, Justitie zou ze kunnen veroordelen, dwangarbeid wellicht
Verzekeren tegen werkloosheid?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:24 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
En ons potje wordt misbruikt, ik verzeker liever met mijn aandeel wat ik nu betaal.
Niets mis mee. Bron is serieus en ik heb het geplaatst in een discussieforum, niet bij KLB.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:01 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Net als jij zeker, alleen een stukje nieuws kopiëren maar veder niks zelf schrijven.
Jouw pensioen bestaat niet
KLB is geen discussieforum?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:30 schreef eight het volgende:
[..]
Niets mis mee. Bron is serieus en ik heb het geplaatst in een discussieforum, niet bij KLB.
Ik hoop toch dat je het verschil begrijpt..
Oke dan ligt het dus niet aan mij.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:32 schreef Argo het volgende:
[..]
Waar mensen zijn ontstaan discussies, KLB is geen uitzondering dunkt me.
Zeer zeker niet, een keukentafel heeft meestal als doel ''om aan te zitten en te eten'', maar zelfs daar ben je niet veilig van discussies.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:34 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Oke dan ligt het dus niet aan mij.
enige eerlijke oplossing is gewoon iedereen 750 / maand te geven om dit gat op te heffen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:24 schreef Argo het volgende:
[..]
Dank u wel, en ja dit klopt. Maar je moet niet vergeten dat iedereen die afgekeurd word sowieso naar een keuring arts moet. Dit zijn ook tegelijkertijd de mensen die het, het meest nodig hebben omdat ze niet goed zoude kunnen werken. Neem nou bv iemand met kanker om het uiterste te nemen.
Maar het probleem is iemand krijgt een uitkering. En krijgt een X aantal bedrag, als hij dan gaat beginnen met werken zou hij loon - X aantal bedrag krijgen. Met andere woorden je zou 800 euro verdienen met je uitkering. En op het werk verdien je zon 900 euro. Dat is dan maar 100 euro winst, en meeste mensen kopen dan liever B merken en sparen zich dat uit, in plaats van dat ze moeten zweten om te werken. Mijn probleem is dan ook dat de mens niet gemotiveerd word te werken.
Of je schaft belasting af over de eerste ¤ 9.000,- van het jaarsalaris.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
enige eerlijke oplossing is gewoon iedereen 750 / maand te geven om dit gat op te heffen.
daar betaal je al niks overquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:38 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Of je schaft belasting af over de eerste ¤ 9.000,- van het jaarsalaris.
Bestaat al ik dacht ik , 7000 volgensquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:38 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Wow jij bent een harde!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:23 schreef Agentperry het volgende:
[..]
of ze gewoon laten betalen door het afstaan van organen waar een tekort aan is, doen ze tenminste wat terug voor de maatschappij.
Een betere wereld begint bij jezelf.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:42 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Wow jij bent een harde!
Ik wil gewoon een ander systeem want dit slaat nergens op. Ik ken vele turken, lekker in de bijstand, rijden een BMW/Mercedes en geen eens 100jaar oud, maar Ctjes en E46.
Werken zwart en vertellen trots over hen bijstandsfraude.
Of junkies die ik soms spreek, ik vraag graag door en vertellen over hun bijstand en auto~kraken.
Stoppen hun gestolen spulletjes lekker weg in hun huisje bij het Leger des Heils
(Leger des Heils laat automatisch bijstand +/- 500,- naar zich zelf overschrijven, daarvoro krijgt de junk een kamer, en eten, nobel..maar hij slaat ook gestolen spullen daarop, personeel mag daar niks over zeggen)
Ik weet dat mijn voorstel natuurlijk niet 1 op 1 zo ka werken, er zijn mensen zoals onze reuma user, die niet zomaar zonder kunnen, maar deze user heeft wel werk! En onze koperdief zit lekker thuis, huis wordt betaald, beetje koper stelen.
mijn initiële idee was dat we hun armen en benen maar zouden moeten amputeren zodat ze de bijstand echt verdienden maar dit leek me nog wat meer genuanceerd.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:42 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Wow jij bent een harde!
Ik wil gewoon een ander systeem want dit slaat nergens op. Ik ken vele turken, lekker in de bijstand, rijden een BMW/Mercedes en geen eens 100jaar oud, maar Ctjes en E46.
Of junkies die ik soms spreek, ik vraag graag door en vertellen over hun bijstand en auto~kraken.
Stoppen hun gestolen spulletjes lekker weg in hun huisje bij het Leger des Heils
(Leger des Heils laat automatisch bijstand +/- 500,- naar zich zelf overschrijven, daarvoro krijgt de junk een kamer, en eten, nobel..maar hij slaat ook gestolen spullen daarop, personeel mag daar niks over zeggen)
Ik weet dat mijn voorstel natuurlijk niet 1 op 1 zo ka werken, er zijn mensen zoals onze reuma user, die niet zomaar zonder kunnen, maar deze user heeft wel werk! En onze koperdief zit lekker thuis, huis wordt betaald, beetje koper stelen.
Even, leg uit:)quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:38 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Je kan altijd melding doen van fraude als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:42 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Wow jij bent een harde!
Nee je betaalt belasting over je volledige inkomen (met hier en daar wat heffingskortingen), het bestond wel tot 2001, maar ik weet niet waarom het is afgeschaft.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:41 schreef Kapitein_Holbaard het volgende:
[..]
Bestaat al ik dacht ik , 7000 volgens
Mij
Nou als je bij laagbetaald werk niet direct 1/3 van je loon kwijtraakt aan de belastingdienst loont het om te gaan werken omdat je er meer op vooruit gaat. Dit zonder telkens maar weer die uitkeringen omlaag te gooien zodat mensen die het echt nodig hebben en niet illegaal bijklussen niet van water en brood hoeven te leven. Daarbij komt dat ook de rijkere mensen er wat aan hebben omdat ook zij minder belasting hoeven te betalen. Die ¤ 9.000,- is gewoon een getal dat ik mooi vind.quote:
Ik kan die mensen wel begrijpen hoor. Waarom werken voor 1200-1300 als je ook niks doen 900+ kan krijgen. De overige 300/400 klus je zo erbij. En al die zeikers die zeggen je moet dit, je moet dat zou ik recht in hun gezicht uilachen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:27 schreef Yreal het volgende:
Natuurlijk reageer ik in een trolltopic
maaar wat ik me nou altijd afvraag, het merendeel van de arbeidsongeschikte en werkloze willen een leuke baan...
Dus omdat jij de keuze hebt om te wachten mag jij wel voor die leuke baan gaan? Gezonde mensen zonder opleiding hebben die keuze niet en moeten het callcenter in of gaan schoonmaken. Vinden ze ook niet leuk.
Als je kan moet je, leuk of niet. Word het land een stuk beter op.
Hoe kom je daar nu bij? Aan een algemene bijstandsuitkering zijn ook plichten verbonden, waaronder de sollicitatieplicht. Buiten een aantal wettelijke ontheffingen van de sollicitatieplicht, mogen gemeenten wel zelf aanvullend bepalen wie er in aanmerking komt voor ontheffing, maar het is echt niet in het belang van de gemeente om aan een grote groep mensen vrijstelling te geven. Kost ze alleen maar geld.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:50 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Nope, alleen bij een normale uitkering. Bijstand het laatste vangnet is plichten vrij.
Voor dit soort mensen is een uitkering ook niet bedoelt, maar hun ontlopen de wet waardoor ze dit wel kunnen doen. Als je wat aan de subsidieregeling in Nederland wilt veranderen, stel dan prioriteiten en begin bij de duurste subsidie. Dit is namelijk de HRA, die eigenlijk ontstaan is zodat mensen met een laag inkomen een eigen huis konden kopen. Echter half Nederland graait tegenwoordig uit die pot, waardoor we jaarlijks meer dan 15 miljard euro kwijt zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:42 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Wow jij bent een harde!
Of met je auto sigaretten halen. Dat kan ook makkelijk lopend.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:46 schreef OmniRocket het volgende:
Neem dan geen katten als je het niet kan betalen !
Want die slaan terug?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:19 schreef RickoKun het volgende:
Net zoals die pussy's met 'persoonlijkheidsstoornissen' (behalve die met anti sociale)
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:36 schreef Herr_Uberfrutzel het volgende:
Totdat TS zelf tot aan zijn nek verlamd raakt.
Ik stel voor dat we dit topic dan allemaal uitprinten en aan zijn hoofd vastnieten![]()
Kom met een oplossing wat geen uitkering betreft.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:09 schreef pinine het volgende:
probleem als je de uitkeringen afschaft is dat de criminaliteit enorm toeneemt, wie geen geld heeft om een brood te kopen gaat dat brood wel stelen
Wat dacht je dat WW is?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:24 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
En ons potje wordt misbruikt, ik verzeker liever met mijn aandeel wat ik nu betaal.
Niet voor niets dat van je salaris 'sociale verzekeringspremies worden ingehouden. Niet voor niets dat overige verzekeringen vaak ook aanvullende verzekeringen worden genoemd. (Dit uiteraard muv zelfstandigen)quote:Werkloosheidswet of WW is een Nederlandse wet, en een werknemersverzekering die daarin wordt geregeld, die werkloze werknemers, met voldoende arbeidsverleden (voldoen aan de weken-eis) en beschikbaar voor arbeid, een werkloosheidsuitkering garandeert. De eerste versie van de wet dateert van 1949.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Werkloosheidswet
vroeger in het communistische oostblok was er werk voor iedereen en als er geen werk was dan verzonnen ze het wel maar bijna iedereen had een laag inkomen maar wel een zeker inkomen en daarom verlangen veel oudere oostblokkers terug naar die tijd, er was toen ook veel minder criminaliteit en geen daklozen maar wie wil dat vandaag de dag?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:17 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Kom met een oplossing wat geen uitkering betreft.
Kapitalisme for the win!quote:Op vrijdag 17 juni 2011 16:41 schreef pinine het volgende:
[..]
vroeger in het communistische oostblok was er werk voor iedereen en als er geen werk was dan verzonnen ze het wel maar bijna iedereen had een laag inkomen maar wel een zeker inkomen en daarom verlangen veel oudere oostblokkers terug naar die tijd, er was toen ook veel minder criminaliteit en geen daklozen maar wie wil dat vandaag de dag?
60 procent loonbelastingquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:03 schreef TrippleDistilled het volgende:
Scandinavische landen zijn pas de bom. Zweden, 60% loonbelasting en ongeveer het beste sociale stelsel van de wereld.
En hoe zou je dat met 100% zekerheid willen bewijzen? Genoeg mensen die alles doen wat niet goed is en die 90 worden zonder problemen terwijl er ook genoeg mensen zijn die perfect gezond leven en toch kanker ontwikkelen. Het is niet altijd zo zwart-wit als jij wel wilt.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:31 schreef VinceOpHetWittePaard het volgende:
En wat als iemand door eigen toedoen zware kanker heeft gekregen? Roken, zuipen, vet eten... Moeten wij hun uitkering gaan betalen? No way! Je bent verantwoordelijk voor je eigen leefstijl!
Je betaalt pas belasting bij 18k per jaarquote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:55 schreef Tyrone_Biggums het volgende:
[..]
Nee je betaalt belasting over je volledige inkomen (met hier en daar wat heffingskortingen), het bestond wel tot 2001, maar ik weet niet waarom het is afgeschaft.
[..]
Nou als je bij laagbetaald werk niet direct 1/3 van je loon kwijtraakt aan de belastingdienst loont het om te gaan werken omdat je er meer op vooruit gaat. Dit zonder telkens maar weer die uitkeringen omlaag te gooien zodat mensen die het echt nodig hebben en niet illegaal bijklussen niet van water en brood hoeven te leven. Daarbij komt dat ook de rijkere mensen er wat aan hebben omdat ook zij minder belasting hoeven te betalen. Die ¤ 9.000,- is gewoon een getal dat ik mooi vind.
Inderdaad, dat ene voorbeeld dat niemand hier kan checken laat dat wel zien.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:01 schreef Marktplaatsman het volgende:
Iemand die ik ken zit al jaren in WAJONG terwijl hij gewoon gezond is en zijn havo diploma heeft maar geen zin had om verder te studeren of te werken![]()
Verzorgingsstaat wordt nu gewoon uitgebuit
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:03 schreef Specularium het volgende:
[..]
Inderdaad, dat ene voorbeeld dat niemand hier kan checken laat dat wel zien.
En jij trekt dat gemakkelijkheidshalve maar meteen door naar iedereen met een uitkering.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:01 schreef Marktplaatsman het volgende:
Iemand die ik ken zit al jaren in WAJONG terwijl hij gewoon gezond is en zijn havo diploma heeft maar geen zin had om verder te studeren of te werken![]()
Verzorgingsstaat wordt nu gewoon uitgebuit
Ga nog even door joh.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:09 schreef Marktplaatsman het volgende:
En de meeste uitkeringstrekkers roken ook nog dus ze belasten ook nog de gezondheidszorg
Iemand met zware kanker heeft vaak niet meer zo lang een uitkering nodig. Dus daar zit het probleem niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:31 schreef VinceOpHetWittePaard het volgende:
En wat als iemand door eigen toedoen zware kanker heeft gekregen? Roken, zuipen, vet eten... Moeten wij hun uitkering gaan betalen? No way! Je bent verantwoordelijk voor je eigen leefstijl!
Rokers gaan eerder dood. Daarom valt dat belasten van de gezondheidszorg (op financieel gebied) dan ook wel mee.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 14:09 schreef Marktplaatsman het volgende:
En de meeste uitkeringstrekkers roken ook nog dus ze belasten ook nog de gezondheidszorg
alsof je alleen daarvan kanker zou krijgen, ook gezonde mensen krijgen het, jij zou het ook kunnen krijgen want er zijn heel veel soorten kanker en dan wil je toch ook een uitkering als je daarvan arbeidsongeschikt bent zeker?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 11:31 schreef VinceOpHetWittePaard het volgende:
Vergeet de Grieken niet.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:17 schreef TippieTop het volgende:
TS moet zich drukker maken om het grote geld.
Als die geniepige joodse bankiers miljarden mogen ontvangen voor het verduisteren van mijn spaartegoeden dit land F16's boven Libië kan laten vliegen, dan maak ik mij niet druk.
Precies.quote:
Van wie is deze Ford Escort? Uit het jaar 92 of 93!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:22 schreef Koopsie het volgende:
bij deze mogen ze het best afschaffen ja.
Werken?quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:23 schreef Bonzoo het volgende:
[..]
Van wie is deze Ford Escort? Uit het jaar 92 of 93!
Je wil nietquote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:52 schreef First het volgende:
Wat een onzin.
Ik zit al een jaartje in de WW en niet aan het werk KAN komen omdat er geen goede/leuke banen beschikbaar zijn...
Mensen die willen werkenquote:
In de WW zitten en klagen omdat er geen LEUKE banen zijn...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:52 schreef First het volgende:
Wat een onzin.
Ik zit al een jaartje in de WW en niet aan het werk KAN komen omdat er geen goede/leuke banen beschikbaar zijn...
Mensen die geen leuk werk kunnen krijgen omdat ze te bedonderd zijn om wat uit te voerenquote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:55 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Mensen die willen werken
Werken is een verplichting, tuurlijk wilt geen enkel persoon met een sociaal leven werken.
Sorry hoor, maar niet iedereen vind spreadsheets tikken en 8 uur achter de computer leuk.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mensen die geen leuk werk kunnen krijgen omdat ze te bedonderd zijn om wat uit te voeren![]()
Dit is echt één van mijn favoriete plaatjes ooit.quote:
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:54 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
[..]
Jouw inkomstenverzekering dekt zoveel dat jij tot aan je dood door een kapotte rug of 3 beroertes geen geldproblemen hebt.
Ik denk dat je even je polis door moet lezen.
Tuurlijk, die stellen zich maar aan enzo. Stemmetjes? Dan koop je toch oordopjes.quote:Op zondag 19 juni 2011 04:17 schreef Grunge. het volgende:
Je zegt 'alle', dus zonder uitzondering. Psychische problemen zijn zeker niet legitiem voor jou? Omdat je dat niet zo duidelijk kunt zien en zo.
Daar voel je je weer te goed voor, maar niet om je hand op te houdenquote:Op zondag 19 juni 2011 14:35 schreef First het volgende:
[..]
Ik wil wel, niets liever zelfs! maar ik ga zeker geen schoonmaker worden...
Zelf zit je jezelf tevreden te stellen dat je wel een hardwerkende burger bent in je dead end jobquote:Op zondag 19 juni 2011 14:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar voel je je weer te goed voor, maar niet om je hand op te houden![]()
Denken dat ik Dead-End schoonmaker benquote:Op zondag 19 juni 2011 15:25 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Zelf zit je jezelf tevreden te stellen dat je wel een hardwerkende burger bent in je dead end job, en dan haten op mensen die het lef hebben NIET te werken
Een student die hekelt dat anderen niet werken voor zijn stufiquote:Op zondag 19 juni 2011 15:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Denken dat ik Dead-End schoonmaker ben![]()
Schoonmaker verdient 2k per maand trouwens, en ik studeer gewoon hoor
Poeh poeh. Telegraaflezertje.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:50 schreef menszonderwens het volgende:
[..]
[..]
Daar komen de uitkering trekkers er weer aan hoor
Pas als wij 1000 per maand krijgen en er geen voorwaarde aan verbonden zitten is dat vergelijkbaarquote:Op zondag 19 juni 2011 16:36 schreef TippieTop het volgende:
[..]
Een student die hekelt dat anderen niet werken voor zijn stufi_!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Was er niet een Bisschop die vond dat armen best mochten stelen als ze honger hadden?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:35 schreef ZetaOS het volgende:
Je bent functioneel analfabeet en je leest de Telegraaf. Duidelijk zelf ook een uitkeringstrekker. Geen recht van spreken dus.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:35 schreef ZetaOS het volgende:
Uitzondering, ja, Mensen zonder armen en benen, zware kanker, je begrijp het idee wel.
Geen uitzondering, Geen zin, smoesjes over je rug, rug-pijntjes, dat soort werk.
Verplicht, Inkomsten verzekering.
En hoe ga je dat terugbetalen als je geen baan hebt?quote:Op zondag 19 juni 2011 16:51 schreef Yreal het volgende:
Oh vind ik wel een leuke ! Binnen 10 5 jaar een baan vinden anders je bijstand terug betalen
Daar nog serieus op in gaan ookquote:Op zondag 19 juni 2011 16:57 schreef Zero17 het volgende:
[..]
En hoe ga je dat terugbetalen als je geen baan hebt?
Sommige mensen in dit topic snappen zo weinig. Gelukkig zitten die veilig in hun zolderkamertje i.p.v. de 2e kamer.
Je moet de risico's zo klein mogelijk maken! Iedereen weet dat ingezond leven de kans op kanker vergroot. Ik kan het ook krijgen, dat klopt. Daar hoef je geen rocket-scientist voor te zijn...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 23:16 schreef pinine het volgende:
[..]
alsof je alleen daarvan kanker zou krijgen, ook gezonde mensen krijgen het, jij zou het ook kunnen krijgen want er zijn heel veel soorten kanker en dan wil je toch ook een uitkering als je daarvan arbeidsongeschikt bent zeker?
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:23 schreef Agentperry het volgende:
[..]
of ze gewoon laten betalen door het afstaan van organen waar een tekort aan is, doen ze tenminste wat terug voor de maatschappij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |