abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98348451
ik had alleen verschrikkelijke striae, maagzuur en een niet doorslaper (nog steeds niet :P )

Maar ben niet misselijk geweest (niet echt) geen enkele keer moeten overgeven, niet gepoept tijdens de bevalling, ook geen ruptuur, nouja een labiaatje (schaafwondje schaamlip) ook geen naweeen of stolsels.

wel was ik doodsbang om te poepen de eerste keer :D maar dat viel me helemaal mee :D

aambeien mja die heb ik na de bevalling enkele keren gehad en ook dat t sinds de bevalling 'daaronder' bijna altijd droog is, dus lang leve de glijmiddel

momenteel alleen maagzuur..en weer een kneller (benauwdheid als ik achter mn bureau zit) en eh ehhhh dat vaker plassen vind ik 1 van de meest vervelende dingen ('s nachts)
pi_98348595
O en waar ik van geniet!

geuren, ooooh man wat had ik dat gemist na elins zwangerschap zeg! ik kan echt een uur douchen en dan geuren opsnuiven, en poetsen en poetsen en poetsen O+ en freubelen, strijken, wassen en heel veel knuffelen

ik merk dat ik nu ik in mn 2e termijn ben..ik zoveel geduldiger en liever ben voor Elin, niet dat ik voorheen zo'n heks was ..maar gewoon toleranter, langer lontje :)
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:45:22 #228
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98348666
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:20 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

_O_ :{w
en naweeen ken ik ook niet; zelfs niet na mijn supersnelle bevalling...

Ik heb begrepen dat het niet zozeer met een snelle bevalling te maken heeft alswel hoeveel moeite je baarmoeder heeft weer in vorm te komen. Bij elk volgend kind schijnen de naweeen dus heftiger te kunnen zijn. Klopt bij mij iig wel. Bij de eerste niks, bij de tweede een nacht en een dag en bij de derde zowat een week. :{
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:50:27 #229
100412 mefke79
komt goed!
pi_98348876
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 21:38 schreef Poppedein het volgende:

[..]

Ook gemeld...oi!
ja maar ja maar....toen was het al te laat
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 18 juni 2011 @ 21:51:14 #230
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_98348910
dat topic van Yvonne _O-
pi_98349679
Ik heb niet echt alles gelezen, maar ik las iets over kwaaltjes en zag de aambeien voorbij komen, dus ik dacht: ik gooi er even een tip in.
Ik had nl tijdens mijn zwangerschap een klein aambeitje (echt waar 1 en klein!) die tijdens de bevalling helaas uitgroeide tot formaat kippenei :X Echt waar, kon niet eens fatsoenlijk zitten, want ik zat erop.
Maar goed, zonder dirty details: ik kreeg van het ziekenhuis een vrij nieuw medicijn en dat werkte als een trein: curanol.
Het is als crème en als tabletten te verkrijgen. Je kunt ze ook beiden tegelijk gebruiken, dat bevorderd het herstel. De crème is bij de meeste apotheken wel te krijgen, de tabletten nog niet. Maar als je googled op de naam kom je uit bij een apotheek in Harderwijk die ze geïntroduceerd heeft in Nederland en daar kun je ze online bestellen en betalen via iDeal.
Heel simpel en niet duur.
pi_98349982
*kuch* Hilversum ;) Het advies is wel om zowel de zalf als de tabletten te gebruiken, juist deze combinatie maakt dat dit zoveel beter werkt dan andere aambeienzalven..
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_98350000
Het enige dat ik gehad heb is een borstonsteking. En spugen tijdens mijn zwangerschap tijdens de bevalling niet.
Ik vind het aan de ene kant wel jammer dat ik geen natuurlijke bevalling heb meegemaakt Vandaag hoorde ik mijn zus er over praten en toen dacht ik ja dat "mis" ik het is iets natuurlijks en ik heb geen idee hoe het voelt terwijl ik wel een kind heb.
pi_98350096
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 22:08 schreef danic het volgende:
curanol.
Het is als crème en als tabletten te verkrijgen. Je kunt ze ook beiden tegelijk gebruiken, dat bevorderd het herstel. De crème is bij de meeste apotheken wel te krijgen, de tabletten nog niet. Maar als je googled op de naam kom je uit bij een apotheek in Harderwijk die ze geïntroduceerd heeft in Nederland en daar kun je ze online bestellen en betalen via iDeal.
Heel simpel en niet duur.
En op voorraad bij de betere (of iig voorbereide) verloskundige. De mijne had het standaard bij zich met de huisbezoeken.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:23:31 #235
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_98350271
Ja ja ja!!! Curanol inderdaad! Dat heb ik ook gehad!! :Y ^O^ Dat was een tip van onze kraamhulp ook. Ik dacht dat ik van het ziekenhuis wat anders had gekregen en toen later hebben we die Curanol via de apotheek laten komen... goh, dat was ik alweer vergeten... ik zie die naam staan en ik denk er ineens aan
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_98351161
Even een tijdje niet gepost wegens vakantie en drukte en ik val met mijn neus in de boter met verhalen die ik wel weet maar liever niet wil horen. Ik ga ook niet bevallen maar vind ons kleintje 's morgens opeens in de wieg ;-) Alle gekheid op een stokje, ik denk dat ik er na 40\42 weken zo klaar met zwanger zijn ben dat het me niet uit maakt hoe dat kind er uit komt, als het maar er uit komt.

Ik zag een aantal verse baby's, alsnog gefeliciteerd nieuwe papa's en mama's en geniet er van!

Hier ook een blaasontsteking gehad en nu uitslag van de antibiotica, ik word nog net niet gek van de jeuk, maar leve de mentholgel! Verder groeit mijn buik al hard, kan er niet meer omheen dat ik zwanger ben, dus de eerste positiebroeken en stretchjurkjes zijn binnen.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:46:45 #237
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_98351256
Alles gelezen en nog steeds geen bevallingsangst :9 Nah, gelukkig heb ik nog 11 weken om in paniek te raken :7
Oude (on)bekende.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 22:58:04 #238
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_98351793
:W Hee Poezebeest!! Welkom terug weer!! Leuke vakantie gehad? En lekker he, dat je er nu echt niet meer omheen kunt dat je zwanger bent en dat je al positiekleding aan kunt! O+ Geniet ervan! ^O^

Ach en weet je? Over bevallen.. het moet inderdaad gebeuren. Klaar. :9~
Voor m'n eerste bevalling heb ik me expres helemaal niet ingelezen, omdat ik geen zin had in de horrorstories van een ander. Ik dacht 'ik zie wel hoe het loopt'. En ook al was mijn bevalling er niet een volgens het boekje, ik ben nog steeds blij dat ik het toen niet opgezocht heb... het zou me inderdaad alleen maar bang hebben gemaakt...

En weet je? Het gaat ook weer voorbij, de pijn enzo... :+ ;)
pi_98352458
José; je bent bijna aan de beurt, spannend hoor! Las nog ergens dat je vriendin inmiddels ook zwanger is, wat ontzettend super dat het is gelukt én jullie nog even samen zwanger zijn!

Ja, die pijn gaat weer weg en je krijgt er natuurlijk iets heel moois voor terug! Zo'n klein verfrommeld schreeuwend babytje wat dan van jou moet zijn.

Kleine lettertjes; ik post vanaf mijn gsm, weet geen enkele emoticoncode en kan alleen maar zeggen dat ik in een sarcastische bui ben alvorens bovenstaande verkeerd opgevat wordt.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 23:37:11 #240
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_98353453
Ja, Poezebeest, het gaat snel nu hier... kan het me haast niet voorstellen... maar de harde buiken, buikpijn die ik af en toe heb en het feit dat ik al ruim 38 weken ben nu, maakt dat ik het toch maar geloof ;)

En inderdaad, mijn ene vriendin is zwanger *O*... zo leuk! Het was de 3e ronde voor ze in België... :)
pi_98353796
Oeh!
ben ik nog op tijd om te ransbakken? c_/
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 18 juni 2011 @ 23:45:28 #242
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_98353838
*aansluit*

ransbakken? :9
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_98353887
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 23:44 schreef huuphuup het volgende:
Oeh!
ben ik nog op tijd om te ransbakken? c_/
Jij altijd Huup, jij altijd :7
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_98354198
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 23:45 schreef debuurvrouw het volgende:
*aansluit*

ransbakken? :9
:D O+

haha DML

nee ik heb eigk niet eens zoveel te ransbakken :o ja hechtingen oooh ik was zo gehecht aan mn hechtdraad, en mn hechtdraad aan mij O+ die liefde, onverbrekelijk zeg ik je! T afscheid deed zeer ;( Kuthechtingen. :r

En ik heb na Elin nauwelijks gevloeid :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En naweeen, ja, au. Heel.

On the bright side, twee zwangerschappen, twee bevallingen, zero aambeien.
twee zwangerschappen, twee x 25+ kilo (okay 1 keer 23 en 1 keer 27 ofzo) en zero plak-kilo's.
Bevallen vond ik iets moois en bijzonders en ik ben enorm stoned en high geweest op mijn eigen hormonen, pijn heb ik wel geregistreerd maar niet als dusdanig ervaren. En het moment dat het kind er was liet zich met niets vergelijken O+
oh ja, en voor de stats :D 2 keer bevalling, 0 keer poep. :Y)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98354278
Ik heb juist wel alle (horror) verhalen gelezen. Wist iig wat er allemaal gebeuren kon. Ik moest overgeven toen de persweeën kwamen en tijdens het persen gepoept en geplast. Naweeen had ik ook. 1 dag. 1 week kraamverbanden en maar 4weken bloeden totaal. Vind het allemaal wel prima. Niet uitgescheurd, wel schaafwonden. Gaan zitten en staan was de eerste week vreselijk pijnlijk. Aambeien had ik toen niet.

Ben benieuwd hoe het nu zal zijn!

En oh, zit nu met 18 weken op -5 kilo dan toen ik zwanger werd, hadden ik bij Rienk ook. Toen totaal nog geen 10 kilo aangekomen. Ben benieuwd of ik nu de 100 zal halen...
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98354435
ohja! ook leuk, dat wat je wel eens leest, dat de bevalling begonnen is als je aan de poeperette gaat enzo, ja die vlieger ging hier wel op de eerste keer :')

ik zat met een emmer tussen mn knieen op de wc, van boven en van onder grote leegloop hence de geen poep wsl :') . Charmant als ik ben had ik de plee-deur open laten staan en die is toevallig recht tegenover de toegangsdeur bij ons. Halllooooo dienstdoende vk!
"ah mooi, t is iig goed begonnen zie ik" :Y) dus...
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 19 juni 2011 @ 00:02:52 #247
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_98354660
Bevallen is alle remmen los en alle schaamte voorbij :Y)
The way you rock'n'roll
  zondag 19 juni 2011 @ 00:03:49 #248
143848 huuphuup
Dorksided
pi_98354707
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Bevallen is alle remmen los en alle schaamte voorbij :Y)
psies :D
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_98354768
Ja, het moet er toch uit. Het liefste door het kanaal en anders via de nooduitgang :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 19 juni 2011 @ 00:06:54 #250
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_98354850
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 00:05 schreef Vlindur het volgende:
Ja, het moet er toch uit. Het liefste door het kanaal en anders via de nooduitgang :Y
Ik neem aan dat je met de nooduitgang een keizersnede bedoelt. Want in de bewuste filmpjes die de dames hadden gezien elders kwam er ook wat via nog de andere uitgang eruit zetten en dat was een brug te ver geloof ik :P
The way you rock'n'roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')