een maandkaart van de trein stond toch ook niet altijd op naam?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een treinkaartje is slechts geldig op die dag en voor dat traject. Een strippenkaart kost maximaal een euro of 15 (hoeveel is het tegenwoordig?). Met een gevonden OV-kaart kan je lekker reizen wat je maar wil.
Maar dan sta je tenminste wel zonder stinkende zwervers naast je, al rokend stil. Met een muziekje.quote:
Je opties blijven toch gelijk? Een anonieme kaart of eentje op naam met voordelen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Nee, maar dat is een voordeel wat andere chipkaarthouders wel hebben. En omdat ik niet zoals de rest van NL als mak schaap alles van mezelf wil laten registreren, heb ik dus pech. Dat is achterlijk.
Jawel, dan had je een stamkaart met foto en naam.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:04 schreef rival het volgende:
[..]
een maandkaart van de trein stond toch ook niet altijd op naam?
Bij je telefoonabo wordt alles geregistreerd, met de pin/chip ook.. en met de trein wordt nu ineens een probleem?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:05 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je opties blijven toch gelijk? Een anonieme kaart of eentje op naam met voordelen.
Het wekt op veel vlakken hetzelfde. Telefoon, prepaid of abo, Pinnen of chippen.
Sta je dan opeens stil on the middle of nowherequote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Vooral koperdiefstallen zijn helemaal hot
Het gaat erom dat ik het belachelijk vind dat privacy blijkbaar totaal geen issue is in deze, en als je dat wel hebt, dan krijg je een semi-kutkaart. Dat is belachelijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:05 schreef Godtje het volgende:
[..]
Je opties blijven toch gelijk? Een anonieme kaart of eentje op naam met voordelen.
Het wekt op veel vlakken hetzelfde. Telefoon, prepaid of abo, Pinnen of chippen.
Het is geen recht. Je hebt de keuze uit twee producten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:04 schreef Kluts het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, dat hebben OVchipkaarthouders wel, dat recht. Dus dan zou iedereen het moeten hebben, ik vergelijk neit met de strippenkaart, ik vergelijk nu de verschillende chipkaarten.
Ja, ook zoiets. In elk buitenland accepteren die automaten gewoon briefgeld. Nee hoor, in Nederland moet ik als ik een treinkaartje wil kopen of een zak muntgeld hebben of gewoon aan het loket kopen (dat 's avonds gesloten is), omdat ik geen Nederlandse pinpas heb en credit cards alleen op Schiphol en wat andere stations geaccepteerd worden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:03 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ook al zo'n faaltraject, dat opgedrongen chippen.
Gelukkig kun je bij ons in de ondergrondse parkeergarage voor 2800 auto's alleen cash betalen. Ook zo handig.
Ohquote:
Het gaat erom dat dat steeds verder doorgevoerd wordt. Denk vingerafdrukken.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Bij je telefoonabo wordt alles geregistreerd, met de pin/chip ook.. en met de trein wordt nu ineens een probleem?
Jaquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:06 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Sta je dan opeens stil on the middle of nowhere
Ik wacht nog even met verlengen van paspoort. Ik geloof dat het er weer uitgehaald is.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Het gaat erom dat dat steeds verder doorgevoerd wordt. Denk vingerafdrukken.
De telefoon weten ze echt alles. Ze kunnen meeluisteren, ze weten waar je bent, hoe lang je daar bent, etc etc. Die is inderdaad veel en veel erger.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:06 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Bij je telefoonabo wordt alles geregistreerd, met de pin/chip ook.. en met de trein wordt nu ineens een probleem?
Geloof het wel, of het zit eraan te komen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik wacht nog even met verlengen van paspoort. Ik geloof dat het er weer uitgehaald is.
Vingerafdrukken worden niet meer opgeslagen, dacht ik. Stond laatst nog een artikel over in de krant. Ze kunnen het nut niet voldoende beargumenteren. Of zo.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik begrijp het standpunt hoor. Maar er wordt zo hard tegen geschopt terwijl er al veel privezaken worden bijgehouden maar daar hoor je niemand over (pin/telefoon), wat maakt de trein dan uit. Door je telefoon weten ze toch wel waar je zit, mogen ze ook wel weten hoe ik er ben gekomenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:06 schreef Kluts het volgende:
Wat een mazzeltje dat jij een vervoerbewijs hebt gekocht, zodat de NS het maar uitzoekt, desnoods een taxi gaat regelen maar ze moeten jou krijgen waar je je kaartje voor hebt gekocht.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
JaPrachtig toch. Of mensen die aan de noodrem trekken
Een telefoon bij je hebben is een persoonlijke keuze. Met het OV gaan voor veel paupers niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
De telefoon weten ze echt alles. Ze kunnen meeluisteren, ze weten waar je bent, hoe lang je daar bent, etc etc. Die is inderdaad veel en veel erger.
Veel mensen vinden het natuurlijk vooral lekker om te zeuren.
Waarmee ik niet wil zeggen dat privacy onbelangrijk is en dat je het moet verwaarlozen.
Kloptquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:08 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wat een mazzeltje dat jij een vervoerbewijs hebt gekocht, zodat de NS het maar uitzoekt, desnoods een taxi gaat regelen maar ze moeten jou krijgen waar je je kaartje voor hebt gekocht.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:06 schreef S95Sedan het volgende:
Sta je dan opeens stil on the middle of nowhere
Dan pak je de anonieme kaart.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Een telefoon bij je hebben is een persoonlijke keuze. Met het OV gaan voor veel paupers niet.
Die gaan weer weg.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat wordt dus weer afgeschaft.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:06 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Dat is niet waar.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:07 schreef Godtje het volgende:
[..]
De telefoon weten ze echt alles. Ze kunnen meeluisteren, ze weten waar je bent, hoe lang je daar bent, etc etc. Die is inderdaad veel en veel erger.
Veel mensen vinden het natuurlijk vooral lekker om te zeuren.
Waarmee ik niet wil zeggen dat privacy onbelangrijk is en dat je het moet verwaarlozen.
Sowieso registreert de kaart op naam ook alleen maar als je dat zelf hebt aangezet via internet.quote:
quote:
En het was toen zo ontzettend nodig ook!quote:
sowieso kunnen ze vet makkelijk meeluisteren......quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:09 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Dat is niet waar.
Ga in een gemiddelde bus zitten en je weet alle ins en outs van Marietje van om de hoekquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:11 schreef rival het volgende:
[..]
sowieso kunnen ze vet makkelijk meeluisteren......
Waar haal je dat vandaag? Het is wel waar.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:09 schreef Kluts het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Dat is niet waar.
Altijd aan zulke mensen even vragen of ze hun broek naar beneden willen doen, gewoon om te kijken of ze echt niets te verbergen hebben.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:09 schreef Kluts het volgende:
[..]
En dat allemaal onder het mom van "je hebt toch niks te verbergen".
Ja, volgens mij houden ze het "low profile" tegenwoordig.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Wie doet het met wie tegenwoordig. Ik zie maar weinig ruzies en boze exxen.
Sorry, alleen maar liefde hier.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:11 schreef Kreator het volgende:
Wie doet het met wie tegenwoordig. Ik zie maar weinig ruzies en boze exxen.
I know. Maar ik hou gewoon zo lang mogelijk mijnquote:
30 juni verdwijnt ie hier ook uit de bussenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:13 schreef Kluts het volgende:
[..]
I know. Maar ik hou gewoon zo lang mogelijk mijnstrippenkaart
Hier al veel eerder, vanaf een uurtje of 10 kan ik vanaf Tiel niet meer thuis komen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:06 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Oh![]()
Heb de nachtbus nog niet gehad daar![]()
Hier heb je geen nachtbussen![]()
Vanaf een uur of 12 rijdt er gewoon niks meer
Inteeltgeslijm bedoel je?quote:
Laatst kwam de ex van MissB zeuren. Maar dat was een postquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, volgens mij houden ze het "low profile" tegenwoordig.
Met andere woorden, we zitten niet meer genoeg in een kliek om achter de schermen alles toch mee te krijgen.
Ja, op verzoek van justitie, met een gerechtelijk bevel kan dat ja.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:12 schreef Godtje het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaag? Het is wel waar.
Het moet zelfs kunnen van justitie.
Ja maar dat is logisch daar in dat gat waar jij woontquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:13 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Hier al veel eerder, vanaf een uurtje of 10 kan ik vanaf Tiel niet meer thuis komen.
Ik was laatst in het Oosten van het land, bleek de laatste bus om 20.00 uur al te zijn geweest.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:13 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Hier al veel eerder, vanaf een uurtje of 10 kan ik vanaf Tiel niet meer thuis komen.
In Enschede gaan ze tot half twaalfquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:14 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik was laatst in het Oosten van het land, bleek de laatste bus om 20.00 uur al te zijn geweest.
Dan horen de boeren al op stok te zitten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
In Enschede gaan ze tot half twaalfDat is toch geen tijd.
In Apeldoorn om 12 uur de laatste.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
In Enschede gaan ze tot half twaalfDat is toch geen tijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |