Dan mis je toch echt élk greintje compassie?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:17 schreef Tamashii het volgende:
Dierenbeulen mogen van mij echt 20 jaar gevangenisstraf krijgen. Als je je op zo'n manier met dieren bezighoud, ben je echt stapelgek en een gevaar.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:22 schreef Eisoep het volgende:
dat er mensen zijn die zoiets kunnen doen, walgelijk.
Op Bokt.nl staat een topic van de eigenares van bovenstaande veulens:quote:Raadselachtige dood veulens
Regio | 08 juni 2011
SCHAGERBRUG - Twee veulens zijn onlangs overleden aan verwondingen die zij op een onbekende manier hebben opgelopen in een weiland in Schagebrug. Dat meldt de Schager Courant. Volgens de krant twijfelen dierenartsen tussen een natuurlijke oorzaak en mishandeling door mensen (foto: archief).
In totaal raakten drie veulens, die met hun moeders en twee andere paarden in een groot weiland nabij de volkstuinen achter het industrieterrein in Schagerbrug stonden, gewond. Twee van hen kwamen om.
quote:We hebben dit weekend 2 veulens verloren aan mishandeling en we hebben er 1 kunnen redden.
Van 1 veulen had ik al een topic gemaakt die hebben we vrijdag laten inslapen met een gebroken been gister kreeg ik telefoon dat er nog een veulen dood op het land lag (de mijne ) toen ging er bij mij een lichtje branden dit kan niet anders als mishandeling zijn!!
Aan sterre was niets te zien maar ze is waarschijnlijk vergiftigd.
Ik vind het moeilijk om er over te praten maar ik wil mensen waarschuwen in de noordkop want ze zijn weer lekker bezig.
Me andere veulentje heb ik kunnen redden die had een enorme hoofdwond opgelopen met hem gaat het gelukkig al beter.
Overal maar camerabewaking inzetten dan.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:35 schreef Guppyfriend het volgende:
Het zal je gebeuren... Je kunt je paarden gewoon niet meer veilig buiten laten staan zo...
Ja, het vervelende is ook dat je niet veel meer kunt doen... De weilanden liggen meestal niet in de achtertuin. De paarden worden op verschillende plekken ingezet voor begrazing, dus je bent er ook niet de hele dag bij... Walgelijk...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Overal maar camerabewaking inzetten dan.
Het is walgelijk dat het uberhaupt nodig is en dat de eigenaars dus op kosten gejaagd worden, maar wellicht dat dit soort zieke geesten dan eens op heterdaad betrapt kunnen worden.
Die kan je moeilijk maanden lang bij elk weiland met veulens neerleggen. Want die lafbek(ken) die met hun bijl op pad gaan, doen dat lekker laf stiekem af en toe en je weet nooit waar ze nu weer toeslaan.quote:
sick, schagerbrug is akelig dicht bij mij.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:33 schreef Greys het volgende:
En op 8 juni:
[..]
Op Bokt.nl staat een topic van de eigenares van bovenstaande veulens:
[..]
Die papieren tijger waar rechts zijn vingers bij aflikt ?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:10 schreef Greys het volgende:
Kom op met die Dierenpolitie. Het wordt tijd dat dit soort types gewoon eens voor 10 jaar achter de tralies verdwijnen met hun zieke rotkop.
Barrett "Light Fifty" M82A1quote:
En hoe heeft dat zin als de wet niet veranderd en dieren een hogere status geeft dan goederen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:10 schreef Greys het volgende:
Dierenbeul takelt veulens toe
Kom op met die Dierenpolitie. Het wordt tijd dat dit soort types gewoon eens voor 10 jaar achter de tralies verdwijnen met hun zieke rotkop.
De wet gaat veranderen. Er is een nieuwe wet dieren op komst om de gwwd te vervangen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 12:30 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoe heeft dat zin als de wet niet veranderd en dieren een hogere status geeft dan goederen?
Dat geeft de burger moed, alhoewel ik dan benieuwd ben naar de inhoud, of daar echt veel in veranderd en dieren hoger gaat inschatten dan goederen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:43 schreef Samzz het volgende:
[..]
De wet gaat veranderen. Er is een nieuwe wet dieren op komst om de gwwd te vervangen.
Ik weet het niet. Ik hoop het van harte, het is zo jammer dat wetten maken, wijzigen en invoeren zo'n langdurig proces is.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 13:59 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat geeft de burger moed, alhoewel ik dan benieuwd ben naar de inhoud, of daar echt veel in veranderd en dieren hoger gaat inschatten dan goederen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |