Dan mag je lekker in een VINEX-wijk wonen! In Tilburg mag je dan lekker naar de Reeshof.quote:
Ja, maar jij bent dan ook "verder".quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:08 schreef Kuukske het volgende:
Ik heb wel 's boodschappen gedaan in de Reeshof. Sterker nog, ik was er laatst nog.
Het is ik inderdaad. De afgelopen maanden erg druk geweest, privé en zakelijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 06:44 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Jij! Hoe is het?
Ik ben niet vertrouwd met een cirkelzaag vrees ik. Een blokschaaf is achterhaald, of is er een andere reden dat men dat niet meer doet?
[..]
5mm eraf zaagt rotter dan een paar centimeter denk ik inderdaad. Tenzij ik ga schaven.
Wat leuk om weer eens wat van je horenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:44 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Het is ik inderdaad. De afgelopen maanden erg druk geweest, privé en zakelijk.
Het afhangen van een deur vereist toch wel wat vakmanschap. De deur moet overal gelijk in het kozijn hangen anders heb je kans op klemmen en piepen. Gebruik je hiervoor een cirkelzaag dan heb je één kans om het goed te doen, met een schaaf kun je met millimeters werken. Bij een nieuwe deur moet je de scharnieren verzinken met een beitel en minimaal het slot en de slotplaat uitboren/beitelen.
Bij een bestaande deur, moet je waarschijnlijk de scharnieren en het slot aanpassen op de bestaande situatie in het kozijn, of omgekeerd. Tenzij identiek, maar het is niet een kwestie van ik haal er "even" 5 mm af en het past. Wellicht bij buurman en buurman wel.
Maar waarom je voordeur vervangen?
Oh ja en hoe is het met jou verder?![]()
Voor de veiligheid zou je het glas kunnen vervangen door draadglas of twee panelen multiplex aan weerszijden te bevestigen met montagekit en slotbouten.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:32 schreef Lolaatje het volgende:
[..]
Wat leuk om weer eens wat van je horen.
Dit is mijn huidige (lelijke) voordeur: https://lh5.googleusercon(...)_U/s512/IMAG0099.jpg
Reden dat ik hem wil vervangen, is dat ik hem niet inbraakveilig vind en liever een massieve deur zou willen (deze is hol). Heb het idee dat dat qua geluidsisolatie zou schelen, maar misschien is dat puur mijn idee.
Dat 'glas' wat erin zit, is flinterdun. Zonder moeite in te tikken en door dat gat kun je makkelijk heen stappen. Heb er een goed LIPS slot opgezet, maar dat is op zich vrij doelloos met zo'n opening. Dus dan zou ik er een rooster o.i.d. voor moeten plaatsen, wat ik niet mooi vind, of de deur opknappen en er een paneel plaatsen, maar dan heb ik net zo lief een nieuwe (massieve) deur denk ik. Of is opknappen beter denk je?
Afhangen wil ik sowieso uitbesteden, ik las al dat dat niet een huis-tuin-en-keuken-klusje is. En ik begreep van een buurman ook dat alle kozijnen hier onwijs krom zijn, dus het zal inderdaad geen kwestie zijn van 5mm eraf halen.
Met mij is het goed. Mijn huisje is nog steeds niet af, maar vordert met kleine stapjes. Ik wacht vooral op het aanleggen van de centrale verwarming, dan kan ik de vloer gaan vervangen.
Belachelijk idd, dat die ouders aan komen zetten met een 2e hands kk scooter! Ik zou ook pislink zijnquote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:16 schreef Kuukske het volgende:
Oh my.
http://www.geenstijl.nl/m(...)isje_krijgt_sco.html
Verwend nest, lijkt dat haar broer maar met papa gebeld heeft?? Die werkt er nog aan mee ook om dat poppetje alles te geven wat ze maar eist?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:16 schreef Kuukske het volgende:
Oh my.
http://www.geenstijl.nl/m(...)isje_krijgt_sco.html
Ja maar Bengel, zo'n 2e hands kk scooter, dat kán toch ook niet voor zo'n chille dushi?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 15:28 schreef Bengeltje het volgende:
[..]
Verwend nest, lijkt dat haar broer maar met papa gebeld heeft?? Die werkt er nog aan mee ook om dat poppetje alles te geven wat ze maar eist?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |