Ik denk dat het wel meevalt, net als vorig jaar. Of ze moeten de affaire Nigrelli/Lampre laten barsten tijdens de tour.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:21 schreef AntiSocial het volgende:
Hier kun je je voorspelling kwijt.
Wie wordt er betrapt?
Welke smoezen worden er bedacht?
quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:35 schreef Waaghals het volgende:
op de voorlaatste dag wordt de hele top10 uit koers gehaald
quote:
tja ik zou mijn handen er niet voor in het vuur steken hoorquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:21 schreef Madhouse11 het volgende:
Vandaag twee verschillende collega's gehoord :
"Die jongens van Rabobank rijden opeens wel opvallend goed, wel verdacht !"
Lijken me twee collega's met nogal weinig wielerkennis.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:21 schreef Madhouse11 het volgende:
Dat doe ik voor niemand meer in de wielersportquote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:37 schreef Waaghals het volgende:
[..]
tja ik zou mijn handen er niet voor in het vuur steken hoor
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:21 schreef Madhouse11 het volgende:
ja daarom zei ik dat ook, was niet specifiek bedoeld op de Nederlanders die nu boven komen drijvenquote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat doe ik voor niemand meer in de wielersport
Mjah, op zich een begrijpelijke gedachte. Toch verdenk ik de Rabo's niet, simpelweg omdat dopingzondaars altijd -opeens- heel goed zijn, zomaar uit het niets.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:21 schreef Madhouse11 het volgende:
Nou ja dat zijn de opvallende gevallen ja, maar er worden ook regelmatig renners gepakt die nog nooit een platte prijs hebben gereden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:26 schreef UltraR het volgende:
[..]
Mjah, op zich een begrijpelijke gedachte. Toch verdenk ik de Rabo's niet, simpelweg omdat dopingzondaars altijd -opeens- heel goed zijn, zomaar uit het niets.
De huidige doorbraak van de jonge Rabo-Nederlanders verloopt heel geleidelijk over meerdere jaren en is gebaseerd op een gedegen opleiding bij de continentals.
Alleen misschien de Tank.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:20 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat doe ik voor niemand meer in de wielersport
In het verleden is al gebleken dat dat ook niks zegt. Neem een Rebellin en zo zijn er zat te noemen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:26 schreef UltraR het volgende:
[..]
Toch verdenk ik de Rabo's niet, simpelweg omdat dopingzondaars altijd -opeens- heel goed zijn, zomaar uit het niets.
Klopt wel, maar om nu iedereen te gaan verdenken die maar een beetje goed rijd. Zo extreem goed zijn Kruijswijk en Mollema ook weer niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:56 schreef OProg het volgende:
[..]
In het verleden is al gebleken dat dat ook niks zegt. Neem een Rebellin en zo zijn er zat te noemen.
In wat voor koersen?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 10:21 schreef Madhouse11 het volgende:
Wat een verschrikkelijke onzin zeg.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:41 schreef thumbnail het volgende:
[..]
In wat voor koersen?
De enige koersen waar echt vol gereden wordt door ronde renners zijn de Tour en het WK.
De rest is allemaal voorbereiding of ervaring opdoen.
Onzin.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:41 schreef thumbnail het volgende:
[..]
In wat voor koersen?
De enige koersen waar echt vol gereden wordt door ronde renners zijn de Tour en het WK.
O ja, vandaar dat Schleck nu zo vaak te zien is.quote:
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:51 schreef thumbnail het volgende:
[..]
O ja, vandaar dat Schleck nu zo vaak te zien is.
Of wat dacht je van Gesink?
In de Tour staan ze er dus wat bedoel je dan met onzin?
quote:Op zaterdag 18 juni 2011 15:41 schreef thumbnail het volgende:
[..]
In wat voor koersen?
Das wel gek, want ze rijden daar tig keer dezelfde rondequote:Op zaterdag 18 juni 2011 18:29 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Wat een onzin inderdaad, ronderenners gaan helemaal niet vol op het WK.
Ik heb het over ronde renners dus niet over 1 dags koersen.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:55 schreef Felagund het volgende:
![]()
Niet iedereen is top in iedere wedstrijd. Dat betekent niet dat er niet door anderen wordt gekoerst. De Tour de France is niet de enige (belangrijke) wedstrijd.
En ooit van de Giro gehoord? Of de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix?
Inderdaadquote:Op zaterdag 18 juni 2011 17:55 schreef Felagund het volgende:
[..]![]()
Niet iedereen is top in iedere wedstrijd. Dat betekent niet dat er niet door anderen wordt gekoerst. De Tour de France is niet de enige (belangrijke) wedstrijd.
En ooit van de Giro gehoord? Of de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix?
WKquote:Op zondag 19 juni 2011 12:21 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Inderdaad
Voor mij persoonlijk zijn Ronde van Vlaanderen, Parijs - Roubaix , het WK en de Giro mooier dan de Tour.
Horner lijkt me meer het type Robert Millar qua leef- en eetgewoontes.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:06 schreef Pedroso het volgende:
Lijkt me duidelijk dat Horner de eerste gaat wezen.
Ligt op dit moment ergens aan het infuus in de USA waar ie 2 dagen voor de Tour vanaf gaat.
Hij neemt geen vliegtuig, hij kan zelf vliegen tegen die tijd.
Dat was niet de Evans die we gaan zien in de Tour.quote:Op zondag 19 juni 2011 15:38 schreef groenen het volgende:
Toch al de Tirreno en de Ronde van Romandie gewonnen dit jaar.
Misschien kan ie over een aantal jaar als Christina nog een Longootje doenquote:Op zondag 19 juni 2011 17:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Horner lijkt me meer het type Robert Millar qua leef- en eetgewoontes.
Lol....geruchten, geruchten.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:11 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Misschien kan ie over een aantal jaar als Christina nog een Longootje doen
quote:Op zondag 19 juni 2011 12:09 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Ik heb het over ronde renners dus niet over 1 dags koersen.
De Giro is een goed voorbeeld.
Dat was de ronde waar Lemond zich in vorm ging rijden en aangezien Lemond de Tour een paar keer won gingen meer renners dat doen.
Maar tijden veranderen en dat zag je bijvoorbeeld bij Armstrong die zich als ronde renner puur en alleen nog op de Tour richte en hij stond er elke keer weer.
Vroeger was degene die in de ronde van Zwitserland bij de eerste drie zat een serieuze kandidaat voor de top drie in de Tour en nu is zo'n renner te vroeg in vorm.
Dus ik heb Evans nog niet gezien, de gebroeders Schleck niet, Gesink niet en toch rijden die mannen voor de top drie in de Tour.
De enige uitzondering is Contador en ik vraag me af of hij nog op niveau kan komen, ik denk het niet.
quote:Op zondag 19 juni 2011 17:09 schreef thumbnail het volgende:
[..]
Dat was niet de Evans die we gaan zien in de Tour.
De vorm komt nu en dat hij dat soort rondes wint is meegenomen maar geen doel.
Kijk maar naar de uitslagen per dag en kijk wat voor renners daar bij staan.
Die zie je niet in de Tour top behalve Vino en Gesink misschien.
Gesink haalt ook 1 of twee dagen uit in dat soort rondes maar hij kan natuurlijk veel beter en veel constanter maar dat zien we pas in de Tour.
Ik tip Evans trouwens voor de Tourzege.
Ik ga voor het halve Katoesja team, omdat ik die Russen nog onbetrouwbaarder vindt. Heb nog steeds ouderwetse Oostblokgevoelens als het om sport en doping gaat.quote:Op zondag 19 juni 2011 20:25 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Altijd leuk
Ik ga voor Cunego, gewoon omdat ik dat vermoed ergens.
Iemand van Leopard Trek.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:21 schreef AntiSocial het volgende:
Hier kun je je voorspelling kwijt.
Wie wordt er betrapt?
Die zwanenzang van Indurain blijft indrukwekkend.quote:Op woensdag 22 juni 2011 23:44 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Volgens mij wordt er al minder hard gereden dan jaren geleden. Het ziet er allemaal net wat menselijker uit als je het mij vraagt:
Mijn eerste wielerherinnering, hoewel een zeer vage herinnering.quote:Op donderdag 23 juni 2011 01:29 schreef Szura het volgende:
[..]
Die zwanenzang van Indurain blijft indrukwekkend.
Helaas rijd Ricco niet mee, anders hadden we op zeker een winnaar in dit topicquote:Op donderdag 23 juni 2011 13:44 schreef brandlex het volgende:
De UCI doet de controles, dus zal er geen enkel positief geval zijn. In de tijd van Ricco deed de ASO de controles.
quote:Aan de vooravond van de Tour de France duikt Levy onder in het wielerpeloton. Hoe werkt doping en wat bereik je ermee? Om hier achter te komen neemt Levy zelf wat preparaten tot zich en laat hij z'n bloedwaarden testen. Hij laat zich masseren door oud-verzorger Jef d' Hont, fietst een rondje met oud-renner en NOS-commentator Maarten Ducrot en gaat in gesprek met voormalig wielrenner en 'dopingzondaar' Bernhard Kohl (foto).
Deel 1, woensdag 22 juni: in het eerste deel van dit tweeluik wil Levy weten wat hij zelf nodig heeft om harder te fietsen. Hij laat zn bloedwaarden meten en ondergaat een zware test op de hometrainer. Van de omstreden oud- soigneur Jef dHont krijgt hij een speciaal bidonneke. DHont was bijna 40 jaar een van de belangrijkste verzorgers in het wielerpeloton. In de jaren '90 maakte hij deel uit van de befaamde Duitse wielerploeg Team Telecom, met oud- Tourwinnaars Bjarne Riis en Jan Ullrich. Deze ploeg raakte ook verstrikt in een omvangrijk dopingschandaal.
In Oostenrijk ontmoet Levy Bernhard Kohl, bergkoning en nummer drie van de Tour van 2008. Nadat hij werd betrapt op het gebruikt van bloeddoping, stopte Kohl onmiddellijk met wielrennen. En Levy gaat op bezoek bij Stefan Matschiner. Deze voormalig atleet beschikte over een geheime bloedcentrifuge, waarmee hij Kohl en andere topsporters voorzag van verrijkt bloed. Matschiner zat een tijdje gevangen en schreef het boek Uit het leven van een dopingdealer.
Kwam toevallig ook voorbij in die AVRO-docu.quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:28 schreef Horry het volgende:
Ach, dopingaffaires zijn van alle tijden.
De mooiste blijft toch Michel Pollentier die een bolletje onder zijn oksel had met schone pis .....
Of de Festina methode:
vlak voor de controle schone pis injecteren in je pisbuis
hij doelt op mensen die betrapt worden, niet op die gebruikenquote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:08 schreef Darklight het volgende:
Ja natuurlijk 0
Bekijk deze docu eens, zonder doping is het niet eens vol te houden
http://community.avro.nl/debat/p/levy.aspx
[..]
Soms denk ik wel eens, ze betrappen een paar knechten om te laten zien dat er gecontroleerd wordt, en de grote namen laat men lopen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 16:55 schreef Darklight het volgende:
Gebruiken doen ze allemaal, ben ook wel benieuwd wie er gepakt wordt
Wielrennen niet gevolgd de laatste 25 jaar?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 04:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Soms denk ik wel eens, ze betrappen een paar knechten om te laten zien dat er gecontroleerd wordt, en de grote namen laat men lopen.
Men speelt een beetje onder 1 hoedje....
Ja dat kan, maar gezond is het niet, wordt ook door een arts gezegd in die docuquote:Op vrijdag 24 juni 2011 17:30 schreef Ereinion het volgende:
[..]
![]()
Nee, zonder doping is het niet vol te houden. Vandaar dat ze voor de uitvinding van EPO, groeihormoon, testosteron of amfetaminen al op veel lastiger parcoursen ook gewoon konden uitrijden.
Waarom denk je dat? De laatste 10 jaar zijn er relatief veel grote jongens gepakt t.o.v. het aantal knechten.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 04:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Soms denk ik wel eens, ze betrappen een paar knechten om te laten zien dat er gecontroleerd wordt, en de grote namen laat men lopen.
Men speelt een beetje onder 1 hoedje....
Je, en? Jij denkt dat renners doping gebruiken omdat ze zo bezorgd zijn over hun gezondheid of zo?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 12:23 schreef Darklight het volgende:
[..]
Ja dat kan, maar gezond is het niet, wordt ook door een arts gezegd in die docu
Er is wel een hemelsbreed verschil tussen even over het randje gaan en illegale paardendoping in Australië bestellen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:29 schreef kroegtijger het volgende:
Iedereen loopt continue op het randje te balanceren van wat wel en wat niet mag. Wie het dichtst tegen het randje aan loopt zonder er overheen te gaan is de held. Wie een teen-nagel over die lijn heen zet wordt direct afgeserveerd. Zie bijvoorbeeld Contador die een miniscule hoeveelheid Clenbuterol te veel had in zn bloed. Alle renners nemen voedings-suplementen tot zich om maar tegen die rand van wat mag aan te zitten, en dan kan je erop wachten dat er wel eens iemand overheen gaat. Wat dat betreft ben ik het ook niet helemaal eens met de regelgeving die er nu ligt...
Zeker. En zaken als illegale paardendoping in Australië bestellen moet ook gewoon bestraft worden, maar een hoestdrankje bij een verkoudheid is nu ook verboden en dat gaat me toch echt te ver... Daar moet wat meer rekening mee worden gehouden dat renners ook gewone mensen zijn en als je normaal leeft en niet bewust naar die middelen grijpt, moet je gewoon kunnen koersen.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:32 schreef Beregd het volgende:
[..]
Er is wel een hemelsbreed verschil tussen even over het randje gaan en illegale paardendoping in Australië bestellen.
Had m gelezen inderdaad... Vansevenants is inderdaad gewoon echt over de schreef gegaan als we de berichten mogen geloven, maar ook daar vind ik dat de authoriteiten gewoon te laat zijn. Als je 3 jaar later nog eens een keer komt aanschijten met zoiets, dan vind ik dat een beetje onzin. Dat doe je meteen of je doet het niet. Vandaar dat ik ook aangaf dat zoiets binnen 6 maanden na einde koers moet zijn, en anders is het jammer dan en heeft de renner verdomde veel geluk gehad. Is er ten minste duidelijkheid wanneer je jezelf echt "winnaar" mag noemen, en benje ook van die rare langslepende beschuldigingen af zoals bijvoorbeeld bij Armstrong nog steeds maar blijft spelen. Er wordt zelfs over zn 1e overwinning in de tour (uit 1999 dacht ik) gesproken...12 jaar later... Wanneer mag je jezelf dan winnaar noemen? En zeker omdat er nog steeds geen harde bewijzen op tafel zijn gekomen...quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:44 schreef Beregd het volgende:
ja, sorry, dacht ff dat ik in het andere topic zat in dit een reactie was op vansevenants verhaal, my bad
Als je ziek wordt, dan heb je maar pech. Als je hoestdrankjes toestaat, dan zijn al die pechvogels uit het verleden met "inspanningsasthma" nu plots allemaal een heel jaar verkouden.quote:Op woensdag 29 juni 2011 14:40 schreef kroegtijger het volgende:
[..]
Zeker. En zaken als illegale paardendoping in Australië bestellen moet ook gewoon bestraft worden, maar een hoestdrankje bij een verkoudheid is nu ook verboden en dat gaat me toch echt te ver... Daar moet wat meer rekening mee worden gehouden dat renners ook gewone mensen zijn en als je normaal leeft en niet bewust naar die middelen grijpt, moet je gewoon kunnen koersen.
Ik zeg ook niet dat je het blindelings maar moet vrijgeven, maar je kan het wel regulerenquote:Op woensdag 29 juni 2011 18:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Als je ziek wordt, dan heb je maar pech. Als je hoestdrankjes toestaat, dan zijn al die pechvogels uit het verleden met "inspanningsasthma" nu plots allemaal een heel jaar verkouden.
da's ook een heel lastige om door te voeren, want een maskerings-middel geeft je dan een heel laag percentage, terwijl je wel stijf stond van de doping... Dat geeft ook scheve gezichtenquote:Op woensdag 29 juni 2011 19:04 schreef Schnappieter het volgende:
Er zou wel een ander strafsysteem moeten komen. Als je bijv. 1% boven de toegestane norm zit krijg je nu dezelfde straf als iemand die daar 20% boven zit. Ik begrijp best dat het moeilijk word dat in te voeren, maar je zou in ieder geval een paar categorieën kunnen maken.
Dus er is een affaire omega pharma lotto? De enige link is dat Vansevenant af en toe met het VIP busje mag rijden. Het is geen verzorger, dokter, ploegleider, mekanieker... Hij zou zelfs niet in hetzelfde hotel gaan slapen. Dat spul kan voor iedereen in het peloton zijn, of daarbuiten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 14:24 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Twee dopingaffaires zijn er natuurlijk al. Ik denk dat Omega-Pharma Lotto en BMC tussen nu en een paar weken na de Tour volledig opgerold worden, of in ieder geval één daarvan.
Maar er zijn wel heel veel gebeurtenissen/situaties op hetzelfde moment die tegen Lotto wijzen.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:21 schreef VDBisgod het volgende:
[..]
Dus er is een affaire omega pharma lotto? De enige link is dat Vansevenant af en toe met het VIP busje mag rijden. Het is geen verzorger, dokter, ploegleider, mekanieker... Hij zou zelfs niet in hetzelfde hotel gaan slapen. Dat spul kan voor iedereen in het peloton zijn, of daarbuiten.
Je mag de prestaties van Gilbert wel in vraag stellen. Dat doe ik ook wel, bij hem en anderen. Maar ik vind het fout om hier direct mensen te gaan beschuldigen, terwijl er eigenlijk weinig of zelfs geen bewijs is tegen de Lotto ploeg.
Welke zijn dat dan precies? Bedoel je het sterk presteren van Lotto ofzo?quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:27 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Maar er zijn wel heel veel gebeurtenissen/situaties op hetzelfde moment die tegen Lotto wijzen.
Vertel. Je schijnt meer te weten.quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:27 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Maar er zijn wel heel veel gebeurtenissen/situaties op hetzelfde moment die tegen Lotto wijzen.
quote:Op donderdag 30 juni 2011 23:58 schreef VDBisgod het volgende:
[..]
Welke zijn dat dan precies? Bedoel je het sterk presteren van Lotto ofzo?
Het is natuurlijk geen bewijs, maar er zijn wel een aantal zaken:quote:
Dat was vanwege de Lampre zaak, hoewel je je natuurlijk wel kan afvragen waarom een ploeg in vredesnaam een arts met een Saunier Duval/Lampre verleden in dienst gaat nemen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:19 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
[..]
Het is natuurlijk geen bewijs, maar er zijn wel een aantal zaken:
- Gilbert doet het natuurlijk opeens erg goed
- Een ex-renner die doping gebruikt voor zijn "conditie"? Wel een vage smoes...
- Het collectief is ook veel beter
- Die dokter moest toch voor de rechter komen vanwege banden met Fuentes?
- Via Evans is er goed contact met BMC, een andere ploeg die nu ook iets verdachter is, ook vanwege Ballan
- Lotto gaat weg vanwege onderlinge spanningen waarover?
- Matthew Lloyd is onder vage omstandigheden ontslagen
- Heeft Thomas Dekker kennis meegenomen?
- En ga zo maar verder...
Ik dacht dat er laatst ook al iets over was verteld in een ander topic.
Dit lijkt me wel iets meer dan gebruikelijk, behalve dan de dingen van "ze zijn beter".quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:29 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Dat was vanwege de Lampre zaak, hoewel je je natuurlijk wel kan afvragen waarom een ploeg in vredesnaam een arts met een Saunier Duval/Lampre verleden in dienst gaat nemen.
De rest van je argumenten zijn nou niet bepaald sterk. Het opmerkelijke bij Dekker is eerder dat ze hem in dienst hebben genomen, terwijl ze hem bij Rabobank (niet direct de meest strenge ploeg) om zijn bloedwaarden hebben ontslagen, en Vaughters na één blik op zijn bloedwaarden hem haast weg gelachen heeft (en dan ook nog Kohl aannemen....). Het kan natuurlijk ook zijn dat ze gewoon niet zulke goede dokters in dienst hebben, ze moesten er al een ontslaan nadat die Björn Leukemans doping had gegeven.
Maar meer dan de gebruikelijke geruchten die rond elke ploeg rijden is er ook niet veel te noemen.
Die zie ik vaker terugkomen en die begrijp ik niet goed. Vooral niet wat er opeens is aan de prestaties van Gilbert. Hij staat al 4 jaar aan een stuk in de top 10 van de CQranking, heeft al meerdere topklassiekers gewonnen, etc... Tuurlijk is hij dit jaar beter dan ooit, maar ik vind het redelijk onnozel wanneer men doet alsof dit uit het niets komt. Dit zat er gewoon aan te komen.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 13:19 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Het is natuurlijk geen bewijs, maar er zijn wel een aantal zaken:
- Gilbert doet het natuurlijk opeens erg goed
Hij is natuurlijk niet ineens zo goed, maar het is ook weer niet zo dat het "eraan zat te komen" dat hij zo'n beetje elke wedstrijd waaraan hij deelneemt op zijn sloffen wint.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die zie ik vaker terugkomen en die begrijp ik niet goed. Vooral niet wat er opeens is aan de prestaties van Gilbert. Hij staat al 4 jaar aan een stuk in de top 10 van de CQranking, heeft al meerdere topklassiekers gewonnen, etc... Tuurlijk is hij dit jaar beter dan ooit, maar ik vind het redelijk onnozel wanneer men doet alsof dit uit het niets komt. Dit zat er gewoon aan te komen.
Dat betekent uiteraard niet dat hij zeker clean is of zo, maar qua progressie is 't nauwelijks zo excessief als sommigen willen laten uitschijnen.
Wie had er dan nog meer tegenstand kunnen bieden? De Schleck's & Gilbert reden iedereen los uit het wiel in LBL.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 15:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het bijzondere van dit jaar was vooral dat rijtje van 4 overwinningen op 10 dagen en daar vond ik vooral de tegenstand dom rijden. Qua individuele topprestaties zou ik een paar van zijn overwinningen in Lombardije, Parijs-Tours of de Omloop het Volk van vorige jaren hoger zetten dan die losstaande overwinningen van dit jaar, want dat was hoofdzakelijk volgen en afmaken (alleen renners met de naam Schleck probeerden tegenstand te bieden).
Neuh geloof ik niet. Gewoon een talent, met een smetje van vorig jaar, maar verder weinig om je zorgen om te maken. Ik denk ook niet dat er vorig jaar veel aan de hand was, anders was hij wel wat zwaarder gestraft.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:31 schreef DeMessias het volgende:
Binnenkort misschien de winnaar van vandaag, Rui Costa?
Volledig akkoord. Gilbert rijdt te goed om zuiver te zijn. VDB stuurde een sms dat hij zeker was van het podium en Vanendert klimt met de allerbesten.. Voeckler en Kern presteren ruimschoots boven de verwachtingen dit jaar.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:11 schreef Rudieh het volgende:
ik zou er niet raar van opkijken als er binnenkort een paar Omega-Pharma (JVDB, Gilbert, Vanendert) en Europcar (Voeckler, Rolland, Kern) renners bij de kraag worden gevat....doet me iets teveel denken aan Gerolsteiner en Saunier Duval in 2008
zou er weer een nieuwe generatie EPO op de markt zijn?
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 19:31 schreef DeMessias het volgende:
Binnenkort misschien de winnaar van vandaag, Rui Costa?
Kan ik het alleen maar mee eens zijn. Vanendert, kan bijna niet, maar goed. Totdat het tegendeel is bewezen, zal ik het maar geloven.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:22 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Volledig akkoord. Gilbert rijdt te goed om zuiver te zijn. VDB stuurde een sms dat hij zeker was van het podium en Vanendert klimt met de allerbesten.. Voeckler en Kern presteren ruimschoots boven de verwachtingen dit jaar.
Allemaal renners die elk jaar steeds iets beter zijn gaan presteren. Niets byzonders aan en Kern presteert al helemaal niet byzonder, afgezien van de Dauphiné, maar elk jaar weet hij wel ergens een leuke uitslag te rijden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:22 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Volledig akkoord. Gilbert rijdt te goed om zuiver te zijn. VDB stuurde een sms dat hij zeker was van het podium en Vanendert klimt met de allerbesten.. Voeckler en Kern presteren ruimschoots boven de verwachtingen dit jaar.
Tsja, dit dacht ik vanmiddag ook.quote:Op donderdag 14 juli 2011 23:11 schreef Rudieh het volgende:
ik zou er niet raar van opkijken als er binnenkort een paar Omega-Pharma (JVDB, Gilbert, Vanendert) en Europcar (Voeckler, Rolland, Kern) renners bij de kraag worden gevat....doet me iets teveel denken aan Gerolsteiner en Saunier Duval in 2008
zou er weer een nieuwe generatie EPO op de markt zijn?
En die bron is? Anders kunnen we allemaal wel interessant gaan lopen doen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:33 schreef Panthera. het volgende:
Overigens kan ik uit vrij betrouwbare bron melden dat Jurgen Vandenbroeck al in de jeugd spullen kreeg van De Cauwer (ja, de huidige Sporzacommentator).
Kijk dat is dan weer wel betrouwbare info. Thnx Micson.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:11 schreef Micson het volgende:
Ik krijg net een belletje van Frans Maassen, ze beginnen morgen met een EPO kuur voor Robert
Helpt dat?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:58 schreef boekenplank het volgende:
Maar ook ik vertrouw de suprematie van Gilbert niet helemaal. Het geverfde haar om eventuele sporen van dopegebruik te camoufleren.
door de waterstofperoxide zal een drugstest op zijn haar wel mislopenquote:
Idd.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:16 schreef Waaghals het volgende:
[..]
door de waterstofperoxide zal een drugstest op zijn haar wel mislopen
Als ze haarzakjes op het hoofd van Gerard Joling (en Wesley Sneijder) in kunnen planten dan moet het toch mogelijk zijn om een niet geblondeerde haar ergens op het lijf van Gilbert te vinden?quote:Op vrijdag 15 juli 2011 01:16 schreef Waaghals het volgende:
door de waterstofperoxide zal een drugstest op zijn haar wel mislopen
Iets beterquote:Op vrijdag 15 juli 2011 00:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Allemaal renners die elk jaar steeds iets beter zijn gaan presteren. Niets byzonders aan en Kern presteert al helemaal niet byzonder, afgezien van de Dauphiné, maar elk jaar weet hij wel ergens een leuke uitslag te rijden.
Elke renner is verdacht in het huidige wielrennen.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 06:58 schreef jpjedi het volgende:
Gilbert
-geblondeerd haar
-rijdt ineens de sterren van de hemel
-Lotto trekt zich terug na vele jaren,
-"foute" teamdokter
-Vansevenant wordt gepakt met pakketje TB500
Oftewel, hij is in mijn ogen verdacht.
Gilbert rijdt nu al 3 jaar de sterren vd hemel.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 06:58 schreef jpjedi het volgende:
Gilbert
-geblondeerd haar
-rijdt ineens de sterren van de hemel
-Lotto trekt zich terug na vele jaren,
-"foute" teamdokter
-Vansevenant wordt gepakt met pakketje TB500
Oftewel, hij is in mijn ogen verdacht.
Betwijfel ik. Maar voor mij persoonlijk staat het vast. De Belgen en Fransen hebben iets nieuws ontdektquote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef Mani89 het volgende:
Op de 2de rustdag gaan OPL en Europcar eraan.
Misschien de eerste, de tweede is gevuld met Fransen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:39 schreef Mani89 het volgende:
Op de 2de rustdag gaan OPL en Europcar eraan.
OPl stopt na dit seizoen...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:48 schreef Pedroso het volgende:
Anderszijds lijkt het me sterk dat een ploeg stelselmatig aan de doping zit. Denk dat de sponsors daar ook niet echt blij mee zijn, komt toch altijd uit.
Maar moet wel zeggen dat OPL wel erg extreem presteert momenteel maar heb ook de indruk dat het niveau aan de top ook wel erg gezakt is.
Die gedachte kwam vanmiddag bij mij ook op.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:50 schreef sausagin het volgende:
Voeckler , die rijdt hier moeiteloos met de favorieten
I know. Mischien het laatste kunstje van Omega Pharma om z'n produkten in de Tour uit te proberen.quote:
Omega Pharma en Lotto kunnen het niet meer met elkaar vinden. Niet hetzelfde toekosmtperspectief zeker? Het is niet zoals bij andere 1 hoofdsponser , maar 2 hoofdsponsers en die moeten het dus eens zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
I know. Mischien het laatste kunstje van Omega Pharma om z'n produkten in de Tour uit te proberen.
Waarom gaan ze uit elkaar eigenlijk ? Is niet bekend gemaakt maar zou wel eens met doping te maken hebben. Lotto is er waarschijnlijk niet zo blij mee.
Die liggen al in de Seine.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ben benieuwd hoe fanatiek ze in Châtenay-Malabry de stalen van Europcar gaan blijven controleren..
Gilbert heeft het team bij elkaar geroepen en gezegd; mannen, het team stopt ermee. Als je volgend jaar nog in de World Tour wil rijden moet je even mijn vriend Wim V. bellen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
I know. Mischien het laatste kunstje van Omega Pharma om z'n produkten in de Tour uit te proberen.
Waarom gaan ze uit elkaar eigenlijk ? Is niet bekend gemaakt maar zou wel eens met doping te maken hebben. Lotto is er waarschijnlijk niet zo blij mee.
Die is wel wat verdacht ja. Als hij zo makkelijk bijblijft kan hij de tour gewoon winnen dit jaar.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 17:50 schreef sausagin het volgende:
Voeckler , die rijdt hier moeiteloos met de favorieten
Ze zien niet dat ze het rustig deden en dat ze Vanendert en Samuel niet als gevaar zien, Voeckler kan ook bergop aardig mee als ze niet aanvallen blijft hij er gewoon bij.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:07 schreef Kingstown het volgende:
Wow....jaloezie viert hier wel hoogtij zeg.
Je zou bijna denken dat de frustraties over de magere Rabo prestaties hier gebotvierd wordt....bijna.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze zien niet dat ze het rustig deden en dat ze Vanendert en Samuel niet als gevaar zien, Voeckler kan ook bergop aardig mee als ze niet aanvallen blijft hij er gewoon bij.
Vanendert en Sanchez horen toch zeker bij de zeven beste klimmers in deze Tour.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze zien niet dat ze het rustig deden en dat ze Vanendert en Samuel niet als gevaar zien, Voeckler kan ook bergop aardig mee als ze niet aanvallen blijft hij er gewoon bij.
Voeckler kan bergop inderdaad aardig mee, maar vandaag was hij degene die de gaten dichtreed, dat is toch wel wat anders.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Hij is idd 1 van de opvallende renners deze Tour, maar ben je daar echt verbaasd over? Ik vind het wel in de lijn der verwachtingen liggen, zeker als je ziet wat hij dit seizoen al gewonnen/gepresteerd heeft. Heb hem ook in al m'n pooltjes gespeeld.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:13 schreef Idler het volgende:
[..]
Voeckler kan bergop inderdaad aardig mee, maar vandaag was hij degene die de gaten dichtreed, dat is toch wel wat anders.
Ik zal niet zeggen dat hij wat gebruikt heeft, maar dit is een speculatietopic en hij is toch wel één van de opvallende renners.
Dat hij zo meedoet in het algemeen klassement dat verbaasd me wel behoorlijk ja.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hij is idd 1 van de opvallende renners deze Tour, maar ben je daar echt verbaasd over? Ik vind het wel in de lijn der verwachtingen liggen, zeker als je ziet wat hij dit seizoen al gewonnen/gepresteerd heeft. Heb hem ook in al m'n pooltjes gespeeld.
Niet omdat het een Belg is hoor, over de Fransen van Europcar wordt ook hevig gespeculeerd. Zijn gewoon mensen die ver boven verwachting rijden, en in het verleden is praktisch altijd gebleken dat er dan doping in het spel is.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:17 schreef Mujahedine het volgende:
Wat een gezeik allemaal. Als de favorieten gewoon doorrijden, wordt Vanendert gewoon 6e of 7e deze rit en zegt iedereen achteraf 'leuk geprobeerd jongen' en wordt het niet meteen als verdacht gezien. Dat een sprinter de dag ervoor een bergrit wint is blijkbaar okee, maar een belg mag niets winnen zonder dat het meteen verdacht is. Want belgen kunnen niet bergop rijden. Nederlanders uiteraard wel (Boogerd, Dekker, Gesink, Kruijswijk, Mollema)... ???? Vreemde logica, vind ik, maar goed.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Als je als Belg hier niet tegen kan, moet je tijdens de Tour ook niet op een Nederlands forum komen. Ik ging als Nederlander ook niet naar een Belgisch forum tijdens het WK voetbal, wat daar allemaal geroepen werd...
Die kwam vandaag in de bus binnen wat normaal is voor hem na zo'n etappe die hij gisteren reed.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:34 schreef DeMessias het volgende:
Rijden voor mij op zijn minst vreemd:
Garmin: Hushovd
Tuurlijk omdat het een Belg is, dat lijkt me duidelijk. Bij elke trap van Gilbert volgt eenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet omdat het een Belg is hoor, over de Fransen van Europcar wordt ook hevig gespeculeerd. Zijn gewoon mensen die ver boven verwachting rijden, en in het verleden is praktisch altijd gebleken dat er dan doping in het spel is.
Als je als Belg hier niet tegen kan, moet je tijdens de Tour ook niet op een Nederlands forum komen. Ik ging als Nederlander ook niet naar een Belgisch forum tijdens het WK voetbal, wat daar allemaal geroepen werd...
Ik bedoel gewoon dat als de echte toppers de gas vol opendraaien Vanendert, Voeckler e.d. mijns inziens helemaal niet zullen kunnen volgen en er vervolgens dan ook niemand gaat roepen. Rolland is overigens al jaren één van de grootste klimtalenten, op zich dus niet vreemd dat hij er een keertje doorkomt.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:24 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Niet omdat het een Belg is hoor, over de Fransen van Europcar wordt ook hevig gespeculeerd. Zijn gewoon mensen die ver boven verwachting rijden, en in het verleden is praktisch altijd gebleken dat er dan doping in het spel is.
Zelden zo'n onzin gelezenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tuurlijk omdat het een Belg is, dat lijkt me duidelijk. Bij elke trap van Gilbert volgt eenyear right
, bij Hushovd een
wat een held
Verder moeten Belgen die hier posten daar inderdaad maar tegen kunnen, maar ze mogen er dan ook ongegeneerd van genieten wanneer de "kritische blik" vandaag serieus doorslaat naar excessieve frustratie en jaloezie en hele groepen zich serieus belachelijk maken.
Behalve dat ik geen Belg ben danquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Tuurlijk omdat het een Belg is, dat lijkt me duidelijk. Bij elke trap van Gilbert volgt eenyear right
, bij Hushovd een
wat een held
Verder moeten Belgen die hier posten daar inderdaad maar tegen kunnen, maar ze mogen er dan ook ongegeneerd van genieten wanneer de "kritische blik" vandaag serieus doorslaat naar excessieve frustratie en jaloezie en hele groepen zich serieus belachelijk maken.
Wacht maar, vorige week lieten jullie je ook zo triomfalistisch uit...dat werd direct afgestraftquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:46 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat jij vandaag het deftig gehouden hebt (niet-sarcastisch)
Als Nederlander ben ik het grotendeels met je eens. Is vooral een hoop frustratie van andere forumbezoekers hier die vooraf dachten dat "wij" goed zouden presteren en nu we er niets van bakken, maar met het vingertje gaan wijzen....blijkbaar voelen ze zich daar beter door.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:45 schreef Mujahedine het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon dat als de echte toppers de gas vol opendraaien Vanendert, Voeckler e.d. mijns inziens helemaal niet zullen kunnen volgen en er vervolgens dan ook niemand gaat roepen. Rolland is overigens al jaren één van de grootste klimtalenten, op zich dus niet vreemd dat hij er een keertje doorkomt.
Het is bovendien al jaren een tendens dat de echte grote mannen in de bergen de ritwinst gewoon laten schieten. Denk maar aan de overwinningen van Fedrigo, Riblon, Casar, Feillu en Garate in de voobije Tours. Om dan meteen te gaan roepen dat zoiets enkel kan d.m.v. doping vind ik een beetje flauw.
Dat ik hier, als belg, niet zou mogen komen tijdens de tour is overigens helemaal nonsens. Ik zeg gewoon mijn mening en fundeer deze ook. Als je niet akkoord bent met mijn argumenten, weerleg ze dan ipv op de man te spelen.
VDB, Kern, Riblon en Hushovd snap ik niet. Hushovd kan dit, heeft hij vorig jaar ook al laten zien op jacht naar groene trui. VDB en Kern waren er al uit voordat ze iets konden laten zien en Riblon valt mij zelfs een beetje tegenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:34 schreef DeMessias het volgende:
Rijden voor mij op zijn minst vreemd:
Omega Pharma Lotto: Gilbert, Vandenbroeck, Vanendert
Europcar: Voeckler, Riblon, Kern
FDJ: Delaplage, Roy
Garmin: Hushovd
+ Fransen en Belgen in het algemeen.
Als kanttekening plaats ik erbij dat ik persoonlijk geloof dat > driekwart van het peloton op doping rijdt.
Euh, nee hoor. Vanendert kon moeiteloos de versnellingen van Andy Schleck en anderen volgen, en die probeerde echt wel voluit te gaan. Misschien dat Evans, Andy en Voeckler hier vandaag beter waren, maar dat was het ook wel. Vanendert rijdt hier een half minuut langzamer dan Armstrong deed in 2002 en 2004. Waarom zou je dat niet als verdacht zien?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:17 schreef Mujahedine het volgende:
Wat een gezeik allemaal. Als de favorieten gewoon doorrijden, wordt Vanendert gewoon 6e of 7e deze rit en zegt iedereen achteraf 'leuk geprobeerd jongen' en wordt het niet meteen als verdacht gezien. Dat een sprinter de dag ervoor een bergrit wint is blijkbaar okee, maar een belg mag niets winnen zonder dat het meteen verdacht is. Want belgen kunnen niet bergop rijden. Nederlanders uiteraard wel (Boogerd, Dekker, Gesink, Kruijswijk, Mollema)... ???? Vreemde logica, vind ik, maar goed.
Zeker een talent, maar dan toch eentje van het niveau van De Weert of Monfort. Dit had niemand zien aankomen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:02 schreef Mujahedine het volgende:
Vanendert is bovendien altijd al een klimtalent geweest. Door een aantal lastige blessures werd hij de laatste jaren (ook door de media) compleet over het hoofd gezien, maar een vijftal jaar geleden was hij nog belgië's grootste rondehoop.
Ter illustratie, in 2007 werd hij bij zijn eerste deelname 12e in de waalse pijl en 25e in L-B-L en later dat jaar, in de Ronde van de Toekomst eindigde in iedere bergrit in de top-5. Daarna volgden enkele jaren met vooral rug- en knieproblemen, waardoor hij zijn potentieel nimmer heeft weten te benutten.
Dat rijtje namen wat je noemt, won een bergrit door in de vroege vlucht mee te gaan en (soms nipt) stand te houden op de slotklim. Dat is toch niet echt te vergelijken met Vanendert vandaag.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:45 schreef Mujahedine het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon dat als de echte toppers de gas vol opendraaien Vanendert, Voeckler e.d. mijns inziens helemaal niet zullen kunnen volgen en er vervolgens dan ook niemand gaat roepen. Rolland is overigens al jaren één van de grootste klimtalenten, op zich dus niet vreemd dat hij er een keertje doorkomt.
Het is bovendien al jaren een tendens dat de echte grote mannen in de bergen de ritwinst gewoon laten schieten. Denk maar aan de overwinningen van Fedrigo, Riblon, Casar, Feillu en Garate in de voobije Tours. Om dan meteen te gaan roepen dat zoiets enkel kan d.m.v. doping vind ik een beetje flauw.
Dat ik hier, als belg, niet zou mogen komen tijdens de tour is overigens helemaal nonsens. Ik zeg gewoon mijn mening en fundeer deze ook. Als je niet akkoord bent met mijn argumenten, weerleg ze dan ipv op de man te spelen.
Hij heeft gewoon 3 jaar op de sukkel gezeten met blessure's en komt er nu eindelijk door.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zeker een talent, maar dan toch eentje van het niveau van De Weert of Monfort. Dit had niemand zien aankomen.
Klopt. In 2008 bekkenbreuk, in 2010 zware blessure aan de knie. Er werd gevreesd voor zijn carrière. En nu zo presteren is gewoon geweldig.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:07 schreef Sasman het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon 3 jaar op de sukkel gezeten met blessure's en komt er nu eindelijk door.
Tjaa.
Kijk eens naar het rijtje hierboven. Jij bent vast ook degene die om het hardst roept dat iedereen in de Armstrong periode aan de dope zat. En Vanendert rijd hier even 30 seconden sneller dan diezelfde Armstrong. Echt gewoon geweldigquote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:21 schreef VDBisgod het volgende:
[..]
Klopt. In 2008 bekkenbreuk, in 2010 zware blessure aan de knie. Er werd gevreesd voor zijn carrière. En nu zo presteren is gewoon geweldig.
Maak jezelf toch niet zo belachelijk man. Ik heb persoonlijk al eerder aangegeven dat het me geen zak uitmaakt of er een belg, nederlander, duitser, keniaan of amerikaan wint.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
, bij Hushovd een
wat een held
Open dan maar snel even een topic over Europcar en FDJ.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:37 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Maak jezelf toch niet zo belachelijk man. Ik heb persoonlijk al eerder aangegeven dat het me geen zak uitmaakt of er een belg, nederlander, duitser, keniaan of amerikaan wint.
Maar je kan gewoon niet glashard gaan ontkennen dat er in deze Tour rare dingen gebeuren. Een Roy die al 600 km+ in de aanval rijd en Moncoutie er op een HC afrijd? Sure thing![]()
Gilbert die een gat dichtrijd in 7 minuten waar Mollema al een hele Aubisque voor aan het knokken is? Gilbert die vanaf April tot aan eind Juli de sterren van de hemel rijd? No way.
Vanendert klimt ineens als een raket, tuurlijk die jongen heeft vast altijd al talent gehad maar dit gaat natuurlijk nergens meer over.![]()
Voeckler sprint gaten dicht op een berg waar Armstrong en consorten alleen maar van konden dromen
Edit: En over Hushovd, die heeft al jaren laten zien dat hij zulke etappes kan verteren. En door zijn daalcapaciteiten kwam het er nu eens op de goede manier uit.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:43 schreef VDBisgod het volgende:
[..]
Open dan maar snel even een topic over Europcar en FDJ.![]()
Moet toch echt wonderspul zijn waar de Belgen en de Fransen op rijden.
In 2002 reed Armstrong die rit wel 30km langer, waarvan 7km meer bergop, met o.m. de Menté die met 9% stijgingspercentage gevoelig zwaarder is dan de Laptrape van vandaag. In 2004 was de rit nog langer en bevatte ze, bovenop exact hetzelfde parcours als vandaag, nog een extra col. De tijden vergelijken heeft dus sowieso geen zin.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:30 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Kijk eens naar het rijtje hierboven. Jij bent vast ook degene die om het hardst roept dat iedereen in de Armstrong periode aan de dope zat. En Vanendert rijd hier even 30 seconden sneller dan diezelfde Armstrong. Echt gewoon geweldig
Stel dat dat 1 minuut uitmaakt.(In het eerste geval) Dan rijd Vanendert dus halve minuut langzamer dan alle volgespoten renners van die tijd?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:46 schreef Mujahedine het volgende:
[..]
In 2002 reed Armstrong die rit wel 30km langer, waarvan 7km meer bergop, met o.m. de Menté die met 9% stijgingspercentage gevoelig zwaarder is dan de Laptrape van vandaag. In 2004 was de rit nog langer en bevatte ze, bovenop exact hetzelfde parcours als vandaag, nog een extra col. De tijden vergelijken heeft dus sowieso geen zin.
quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:47 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Stel dat dat 1 minuut uitmaakt.(In het eerste geval) Dan rijd Vanendert dus halve minuut langzamer dan alle volgespoten renners van die tijd?
Dat bedoel ik ook, als je even terugleest wat ik zeg.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:49 schreef DeMessias het volgende:
[..]Want nu rijden ze natuurlijk zuiver.
Hij had wind mee.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:47 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Stel dat dat 1 minuut uitmaakt.(In het eerste geval) Dan rijd Vanendert dus halve minuut langzamer dan alle volgespoten renners van die tijd?
Moet niet, want het wordt een eentonige discussie over het al dan niet dopinggebruik van Vanendert en Lotto.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:49 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, als je even terugleest wat ik zeg.
En Europcar en FDJquote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:52 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Moet niet, want het wordt een eentonige discussie over het al dan niet dopinggebruik van Vanendert en Lotto.
Het zou toch wel héél onrealistisch zijn als de gevestigde top van het wielrennen van de voorbije jaren (De Schlecks, Contadors, Evans, ...) niet aan dezelfde doping als Voeckler of Vanendert zou kunnen geraken zeker ???quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:55 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
En Europcar en FDJ![]()
Maar jij gelooft dus dat deze 3 teams op dezelfde doping rond rijden als een Schleck en een Evans?
Het kunnen regelen is wat anders dan ook gebruiken.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het zou toch wel héél onrealistisch zijn als de gevestigde top van het wielrennen van de voorbije jaren (De Schlecks, Contadors, Evans, ...) niet aan dezelfde doping als Voeckler of Vanendert zou kunnen geraken zeker ???
En Cera? Werd dat door alle toppers verkregen/gebruikt? Nee toch zeker???quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:15 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het zou toch wel héél onrealistisch zijn als de gevestigde top van het wielrennen van de voorbije jaren (De Schlecks, Contadors, Evans, ...) niet aan dezelfde doping als Voeckler of Vanendert zou kunnen geraken zeker ???
Niet te snel oordelen, de Tour is nog niet afgelopen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:19 schreef BechirPSV het volgende:
VanEndert, Voeckler en Gilbert onvermijdelijk. En dan vooral vanwege het contrast met vorig jaar. Onmogelijk in een jaar zo te groeien, zeker gezien hun leeftijd(25+)
Ik vraag me of Gilbert dit niet enigszins bewust deed. Ik kan me voorstellen dat je van een doping niet ineens een klassementsrenner pur sang wordt. Je moet wel een beetje aanleg/talent er voor hebben natuurlijk. Misschien wilde hij gewoon krachten sparen door rustig naar boven te peddelen omdat hij wellicht nog voor een ritzege wil gaan ipv plek 14 in het AK.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Niet te snel oordelen, de Tour is nog niet afgelopen.
Gilbert liet lopen vandaag en die andere 2 gaan ook nog wel een chasse-patat krijgen.
Ongeveer net zo bewust als menig ander die nog denkt kans te maken in de laatste week.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:23 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Ik vraag me of Gilbert dit niet enigszins bewust deed.
Gilbert is in feite niet eens echt beter geworden hoor. Alleen zijn nu de Valverde's , Rebellin's ed die hem vroeger voorop bleven verdwenen en zijn sommige anderen genre Gesink niet in vorm. Of waren ze zoals Rodriguez in het voorjaar gekwetst en reden ze de Giro ipv de Tour ...quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:19 schreef BechirPSV het volgende:
VanEndert, Voeckler en Gilbert onvermijdelijk. En dan vooral vanwege het contrast met vorig jaar. Onmogelijk in een jaar zo te groeien, zeker gezien hun leeftijd(25+)
Nou ja, zoals hij in de AGR iedereen terug haalde en kilometers zelf op kop reed. Om vervolgens op z'n Armstrong's (op een steilere col dan uiteraard) weg te rijden.. Dat schaar ik toch wel onder beter worden. Hetzelfde dat hij eigenlijk al vanaf April tot aan nu in bloedvorm (no pun intended) is.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gilbert is in feite niet eens echt beter geworden hoor. Alleen zijn nu de Valverde's , Rebellin's ed die hem vroeger voorop bleven verdwenen en zijn sommige anderen genre Gesink niet in vorm. Of waren ze zoals Rodriguez in het voorjaar gekwetst en reden ze de Giro ipv de Tour ...
Hoe bedoel je "dat geeft te denken"?quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die Vansevenant is echt niet de enige dopedealer die rondloopt en dat geeft te denken.
Dat renners op eigen houtje de "markt" aan het verkennen zijn.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:33 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "dat geeft te denken"?
Op die manier. Maar wanneer een renner iets heeft waar hij ineens een stuk harder van fietst, komen zijn kameraden binnen en buiten de ploeg hier echt wel achterquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat renners op eigen houtje de "markt" aan het verkennen zijn.
De ploegen zijn wel schoon maar renners nog niet.
Lekkere vergelijking. Probeer het nog eens zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:41 schreef opgebaarde het volgende:
Stel, puur hypothetisch. Donderdag start ipv het normale peleton alleen tien rolstoelers die speciaal geselecteerd zijn in zorgcentrum "nogekkes" en Ruigh en Ruijgh wint met een uur voorsprong op de top van de d'Huez... Heeft hij dan doping gepakt of is dat alleen het geval als het niet Ruijgh maar een niet-Nederlqnders betreft?
Je hebt in een ploeg altijd groepsvorming en als die meeprofiteren dan houden ze hun bek wel.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:38 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Op die manier. Maar wanneer een renner iets heeft waar hij ineens een stuk harder van fietst, komen zijn kameraden binnen en buiten de ploeg hier echt wel achter
Precies. Maar daarom zijn er nog steeds behoorlijk wat renners en ploegen aan elkaar gelinkt. In dit geval zou je bijv een link tussen Gilbert en FDJ kunnen leggen. En tussen FDJ en Europcar waarschijnlijk ook wel.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je hebt in een ploeg altijd groepsvorming en als die meeprofiteren dan houden ze hun bek wel.
Nou, we redeneren en beschuldigen hier wel een beetje simpel. En laat simpel nu net mijn specialiteit zijnquote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:42 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Lekkere vergelijking. Probeer het nog eens zou ik zeggen.
Zolang er ex wielrenners gepakt worden met vage spullen voor eigen gebruik zal de smet nooit verdwijnen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Precies. Maar daarom zijn er nog steeds behoorlijk wat renners en ploegen aan elkaar gelinkt. In dit geval zou je bijv een link tussen Gilbert en FDJ kunnen leggen. En tussen FDJ en Europcar waarschijnlijk ook wel.
Volgens mij rijden de renners allemaal op een vergelijkbare fiets en hebben ze allemaal 2 benen die goed functioneren.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 22:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nou, we redeneren en beschuldigen hier wel een beetje simpel. En laat simpel nu net mijn specialiteit zijn
Helaas is alle sport verziekt. We hebben het nu hier (mijzelf inclusief) vooral over de Belgen en de Fransen. Maar de Nederlanders zitten er natuurlijk ook gewoon aan, maar nog niet aan de nieuwe soort blijkbaar.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:23 schreef Kluupkluup het volgende:
Een bekende van mij (niet via-via bekend, maar een directe bekende) heeft een spreekverbod en ¤50.000,- ontvangen van een bekende Nederlandse sportbond. Hem is als junior in een buitenlandstage gedwongen om doping te gebruiken om wereldrecords aan te scherpen en zo sponsorcontracten binnen te slepen. Hij weigerde en is door zijn ouders opgehaald. ¤50.000,- is niks om het schandaal af te kopen.
Ik moet er eigenlijk niet aan denken, het maakt het wielrennen minder leuk met deze kennis.
Kijk naar pakweg Messi die bij de jeugd van Barcelona doodleuk groeihormonen kreeg om zijn kleine gestalte bij te werken. En daar komen ze gewoon voor uit.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:25 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Helaas is alle sport verziekt. We hebben het nu hier (mijzelf inclusief) vooral over de Belgen en de Fransen. Maar de Nederlanders zitten er natuurlijk ook gewoon aan, maar nog niet aan de nieuwe soort blijkbaar.
Ook in andere sporten (voetbal, tennis, F1 etc etc) komt het gewoon voor alleen zijn de controles daar dusdanig kut dat het allemaal recht gepraat wordt. Kijk maar naar die braziliaanse topzwemmer Cielho die onlangs betrapt is. Die krijgt een waarschuwing van de braziliaanse zwembond!
Even een vraagje: kijk jij naar de Tour?quote:Op zondag 17 juli 2011 15:13 schreef Harunobu het volgende:
Om er nog even over door te gaan, ik ga er even vanuit dat iedereen het er mee eens is dat ook Armstrong doping gebruikte en dat de getuigenissen van Hamilton kloppen.
Het is dan dus zo dat EPO als je het correct gebruikt niet te detecteren is. Men gebruikt het zo zodat je toch door de test heen komt. We weten dat veel sporters EPO gebruikt hebben maar geen positieve tests kregen. Zoals Marion Jones, Hamilton, Riise, Pantani, Indurain etc.
Je moet het op een bepaalde manier doseren en vlak voor de ettape start kun je snel nog even een bloedtransfusie doen. Het schijnt dat de meeste renners nu een hematocriet van iets van 49 hebben terwijl boven de 50 nu verboden is.
De renners zouden hun hematocriet verhogen met hoogtestages en lage-zuurstof tents. Maar waarschijnlijk zijn dat een dekmantels voor EPO.
Riis weet hoe je met EPO tests kunt omzijlen. Bruyneel en Astana hebben die kennis ook. Schijnbaar kon men met CERA minder voorzichtig zijn en men is daar dus af en toe wel op gepakt. CERA is derde generatie EPO. Er bestaat nu al 4de generatie EPO maar dat wordt nog getest.
Vansevenant is die ex renner die voor Omega Pharma-Lotto werkt en die vlak voor de tour gepakt was met TB-500. Dat is een eiwit dat het lichaam als een gek aan zet tot het produceren van z'n eigen groeifactoren/hormonen. Het wordt gebruikt als doping voor racepaarden. Het zou heel duur en nieuw zijn. Hij zegt dat hij het heeft als een middeltje tegen ouderdom. WTF. Het is levensgevaarlijk om een mens dat te geven.
Je gaat toch niet 2500 dollar betalen voor paardendoping omdat je iets tegen ouderdom wilt hebben?
Kolobnev is gepakt voor een plaspil. Dat is natuurlijk een maskerinsmiddel en niet het dopingmiddel zelf. Op de echte doping is hij dus niet gepakt, wat het ook mocht zijn.
In 2009 had een werknemer van het BMC team van Evans 200 ambullen EPO. Dat was volgens hem voor eigen gebruikt.
Dan zijn er ook nog de emails van de fysio van Gerolsteiner over hoe groeihormonen, insuline, enzo effectief te gebruiken.
Vanwege de aard van de doping moet er veel getest en uitgeprobeerd worden. Je kunt bijna niet zelf besluiten om stiekem doping te gebruiken terwijl het team een eigen manier van training voor je heeft. Het is ook raar dat bij veel teams de renners individueel trainen. Dat zijn waarschijnlijk de teams waarbij het team de doping niet zelf wil organiseren.
Teams die in teamverband trainen en waarbij het team elke keer je prestaties bijhouden, daar moet het teamarts meewerken aan de doping.
Ik denk dat het bij zwemmen, atletiek op korte termijn ook erg veel verschil kan maken.quote:Op zondag 17 juli 2011 15:34 schreef Kluupkluup het volgende:
Maar bij fietsen heeft het heel snel effect..
Ik bedoel, hoeveel doping ik ook zal gebruiken, ik zal geen Messi worden.
Maar als ik vanaf de jeugd aan wielrennen doe en ik heb er de bouw+talent voor, dan kan je met doping ver komen.
Wie zegt dat Messi wel "een messi" was geweest als hij 10 cm kleiner zou zijn ???quote:Op zondag 17 juli 2011 15:34 schreef Kluupkluup het volgende:
Maar bij fietsen heeft het heel snel effect..
Ik bedoel, hoeveel doping ik ook zal gebruiken, ik zal geen Messi worden.
Maar als ik vanaf de jeugd aan wielrennen doe en ik heb er de bouw+talent voor, dan kan je met doping ver komen.
Klopt dit wel? Ik kom op verschillende andere fora dit tegen.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 19:00 schreef Van_Poppel het volgende:
2011 168.5 Jelle Vanendert 45:04
2007 170 Alberto Contador 44:08
2004 205.5 Lance Armstrong 45:30
2002 198 Lance Armstrong 45:43
1998 170 Marco Pantani 43:30
Dit zegt genoeg...
http://en.wikipedia.org/wiki/Plateau_de_Beillequote:Op zondag 17 juli 2011 18:38 schreef VDBisgod het volgende:
[..]
Klopt dit wel? Ik kom op verschillende andere fora dit tegen.
Year Stage Start of stage Distance (km) Category of climb Stage winner Yellow jersey Time
2011 14 Saint-Gaudens 168.5 HC Jelle Vanendert Thomas Voeckler 46:04
2007 14 Mazamet 170 HC Alberto Contador Michael Rasmussen 44:08
2004 13 Lannemezan 205.5 HC Lance Armstrong Thomas Voeckler 45:30
2002 12 Lannemezan 198 HC Lance Armstrong Lance Armstrong 45:43
1998 11 Bagnères-de-Luchon 170 HC Marco Pantani Jan Ullrich 43:30
"dubious, discuss"quote:Op zondag 17 juli 2011 18:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Plateau_de_Beille
Vanendert sneller dan Armstrong
Heeft er niemand een betrouwbare bron?quote:Op zondag 17 juli 2011 18:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Plateau_de_Beille
Vanendert sneller dan Armstrong
José De Cauwer had z'n chrono ingedrukt vanaf de voet van de klim, maar kan zijn dat hij 'm stopzette op drie kilometer van de meet omdat ze toen ongeveer 39 min aan het klimmen waren en de besttijd niet in gevaar was.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:45 schreef VDBisgod het volgende:
[..]
Heeft er niemand een betrouwbare bron?
Wikipedia schijnt even betrouwbaar als The British Encyclopedia te zijnquote:Op zondag 17 juli 2011 18:45 schreef VDBisgod het volgende:
[..]
Heeft er niemand een betrouwbare bron?
Maar op de Franse wikipedia is de klimtijd 46.04. Nu kan je zeggen dat Fransen een onbetrouwbaar volk zijnquote:Op zondag 17 juli 2011 18:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wikipedia schijnt even betrouwbaar als The British Encyclopedia te zijn
In iedergeval niet meer zoals in het verleden. Ik ga niet zeggen dat ze nu massaal oude EPO gebruiken. Maar het is wel een feit dat je EPO kan gebruiken op zo een manier dat je niet positief test. Met CERA enzo hoefde men schijnbaar niet te doseren omdat men dacht dat het niet te detecteren was.quote:Op zondag 17 juli 2011 18:27 schreef Nator het volgende:
Maar zouden mensen nog EPO gebruiken dan? Want daar wordt echt heel veel op getest. Ik denk eerder dat de meeste renners gewoon de nieuwste producten uit de farmaceutische wereld hebben en niet allemaal bekende shit als EPO.
Bovendien, het moet met dat nieuwe paspoort toch onmogelijk zijn om 'hematocrietdoping' te gebruiken. Ik kan me niet voorstellen dat je die waardes constant op een hoger niveau kan houden met doping, zonder dat er veel schommelingen zijn.
Morgen rustdag, komt vast wel een nieuwe dopingklant bij!
Inderdaad, wie kan er wel eens aan de schandpaal gehangen worden morgen?quote:Op zondag 17 juli 2011 18:44 schreef One_of_the_few het volgende:
Morgen weer een rustdag. Altijd spannend.
Ja, en sowieso, mensen die goed presteren hebben meer tests moeten afleggen en hebben dus ook meer kans om gepakt te worden.quote:Op zondag 17 juli 2011 19:19 schreef One_of_the_few het volgende:
of een tiralongo.
Mensen die wel goed presteren zou iemand van de FDJ ploeg kunnen zijn.
De renners die jij noemt zaten in een ontsnapping, die reden niet weg bij de favorietenquote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:45 schreef Mujahedine het volgende:
[..]
Dat was totaal niet op de manquote:Dat ik hier, als belg, niet zou mogen komen tijdens de tour is overigens helemaal nonsens. Ik zeg gewoon mijn mening en fundeer deze ook. Als je niet akkoord bent met mijn argumenten, weerleg ze dan ipv op de man te spelen.
Gilberts prestaties zijn wel wat anders dan Hushovds prestaties. Je zou het meer met Cavendish kunnen vergelijken, en daar hoor je inderdaad weinig dopinggeruchten over. Echter, als je bekijkt hoe Vanendert, Rolland en Voeckler benaderd worden, dan moeten veel mensen denken dat de laatste twee Belgen zijn als de 'Belgen-theorie' klopt.quote:Op zaterdag 16 juli 2011 18:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
, bij Hushovd een
wat een held
Snap inderdaad dat het vervelend is dat bij elke actie van een renner X meteen om doping geschreeuwd wordt. Vind het ook een prima idee als dat gewoon beperkt blijft tot dit topic.quote:
Men gebruikt sowieso zo goed als geen EPO meer in het peloton. Het is te opspoorbaar geworden ... (allicht doen er zich nu al andere producten de ronde ...)quote:Op dinsdag 19 juli 2011 03:29 schreef Harunobu het volgende:
Of dit zijn minder getalenteerde renners( lees renners die minder goed reageren op doping) met doping. Of men gebruikt inderdaad minder EPO.
Je haalt nu wat dingen door elkaar, Gesink haalde wel eens 7 w /kg in een test, maar dat zegt niet veel, Theo Eltink heeft nog steeds de beste testen die ooit bij Rabo neergezet zijn. In een koers is Gesink echt nooit boven de 6 w /kg gekomen op langere beklimmingen, anders zou hij wel al een paar grote rondes gewonnen hebben.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 03:29 schreef Harunobu het volgende:
In 1998 was het hoogtij van de EPO. Het is onmogelijk dat Boogerd daar zonder EPO 5de werd. Was Boogerd wel clean en de rest was dat ook dan had hij alle toppers op de grote cols eraf gereden.
Landis deed 6.4 watt/kg. Armstrong 6.6 en Pantani 7. Het schijnt dat Gesink ook 7 of 7.3 watt per kilogram kan produceren. Dat is heel raar gezien zijn gewicht tov Pantani. Helemaal als dat zonder doping is.
Alles boven de 6.2 zou op doping (of absurd veel genetische aanleg) kunnen duiden.
Tot nu toe zijn we nog niet boven de 5.9 watt/kg geweest. Of dit zijn minder getalenteerde renners( lees renners die minder goed reageren op doping) met doping. Of men gebruikt inderdaad minder EPO.
Zeer interessant..quote:Op zondag 17 juli 2011 15:13 schreef Harunobu het volgende:
Om er nog even over door te gaan, ik ga er even vanuit dat iedereen het er mee eens is dat ook Armstrong doping gebruikte en dat de getuigenissen van Hamilton kloppen.
Het is dan dus zo dat EPO als je het correct gebruikt niet te detecteren is. Men gebruikt het zo zodat je toch door de test heen komt. We weten dat veel sporters EPO gebruikt hebben maar geen positieve tests kregen. Zoals Marion Jones, Hamilton, Riise, Pantani, Indurain etc.
Je moet het op een bepaalde manier doseren en vlak voor de ettape start kun je snel nog even een bloedtransfusie doen. Het schijnt dat de meeste renners nu een hematocriet van iets van 49 hebben terwijl boven de 50 nu verboden is.
De renners zouden hun hematocriet verhogen met hoogtestages en lage-zuurstof tents. Maar waarschijnlijk zijn dat een dekmantels voor EPO.
Riis weet hoe je met EPO tests kunt omzijlen. Bruyneel en Astana hebben die kennis ook. Schijnbaar kon men met CERA minder voorzichtig zijn en men is daar dus af en toe wel op gepakt. CERA is derde generatie EPO. Er bestaat nu al 4de generatie EPO maar dat wordt nog getest.
Vansevenant is die ex renner die voor Omega Pharma-Lotto werkt en die vlak voor de tour gepakt was met TB-500. Dat is een eiwit dat het lichaam als een gek aan zet tot het produceren van z'n eigen groeifactoren/hormonen. Het wordt gebruikt als doping voor racepaarden. Het zou heel duur en nieuw zijn. Hij zegt dat hij het heeft als een middeltje tegen ouderdom. WTF. Het is levensgevaarlijk om een mens dat te geven.
Je gaat toch niet 2500 dollar betalen voor paardendoping omdat je iets tegen ouderdom wilt hebben?
Kolobnev is gepakt voor een plaspil. Dat is natuurlijk een maskerinsmiddel en niet het dopingmiddel zelf. Op de echte doping is hij dus niet gepakt, wat het ook mocht zijn.
In 2009 had een werknemer van het BMC team van Evans 200 ambullen EPO. Dat was volgens hem voor eigen gebruikt.
Dan zijn er ook nog de emails van de fysio van Gerolsteiner over hoe groeihormonen, insuline, enzo effectief te gebruiken.
Vanwege de aard van de doping moet er veel getest en uitgeprobeerd worden. Je kunt bijna niet zelf besluiten om stiekem doping te gebruiken terwijl het team een eigen manier van training voor je heeft. Het is ook raar dat bij veel teams de renners individueel trainen. Dat zijn waarschijnlijk de teams waarbij het team de doping niet zelf wil organiseren.
Teams die in teamverband trainen en waarbij het team elke keer je prestaties bijhouden, daar moet het teamarts meewerken aan de doping.
Dat is in vlakke ritten nooit veel anders geweest natuurlijk of het moet een rit zijn geweest in beestenweer met een lengte die je nu eigenlijk nooit meer tegenkomt. Het zou pas opvallend zijn als ze na een loodzware bergrit gelijk na de finish er bij staan alsof ze net onder de douche vandaan komen en okselfris zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:14 schreef poiuytr het volgende:
Wat is jullie mening trouwens over Nikki afgelopen zondag (rit naar Montpellier)? Hij rijdt bijna hele dag met een kopgroep vooruit springt weg samen met rus uit de kopgroep en wordt +- 5km voor de meet terug gepakt door het peleton. Zo gauw die over de finish komt staat zo'n renner fris en fruitig voor de camera zijn verhaal te doen.
http://nos.nl/video/25691(...)ich-in-slotfase.html
Was dat over die langlaufers?quote:Op dinsdag 19 juli 2011 11:15 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Zeer interessant..
Wat zou ik er voor over hebben om jou bi een TdJ of Avondetappe te zien zitten![]()
Ben je zelf toevallig ook sporter? Of heb je deze kennis gewoon dankzij eigen onderzoek?
En hoe heet die ene docu uit Duitsland over doping in de Tour?
De test zei dat Gesink dat behoorlijk lang vol kon houden, 30 minuten ofzo. Vraag me af hoe betrouwbaar die getallen zijn.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:49 schreef Ereinion het volgende:
Overigens moet je niet teveel waarde hechten aan zo'n onderzoek. Leuk die getalletjes van voordeel dat je krijgt, maar ze kunnen natuurlijk lang niet de dosissen nemen die zoveel voordeel geven...als ze al niet volledig op bloedtransfusies en wat voor TB500's ook zijn overgestapt.
Dat hele Garmin zit vol met dope, als ik de redeneringen hier een beetje moet volgen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 16:32 schreef jpjedi het volgende:
Moet je nu weer zien. Rot toch op Voeckler Hushovd.... Kan gewoon niet.
Als je vaak op sportsscientists komt weet je ook dat in de derde week op een slotklim na een bergetappe een renner nog 80 tot 85% van zijn VO2max haalt, dan zou Gesink op 5.6 tot 6 w / kg komen, dan zou 7 w /kg over een half uur in een losse test best kunnen.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:21 schreef Harunobu het volgende:
[..]
De test zei dat Gesink dat behoorlijk lang vol kon houden, 30 minuten ofzo. Vraag me af hoe betrouwbaar die getallen zijn.
Kijk, dit zijn de betere bijdragen. Héérlijk gedaan.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:21 schreef Harunobu het volgende:
[..]
De test zei dat Gesink dat behoorlijk lang vol kon houden, 30 minuten ofzo. Vraag me af hoe betrouwbaar die getallen zijn.
Vroeger kon men voluit EPO gebruiken omdat men wist dat er geen test tegen was. Toen reed Boogerd oa ook met de beste mee. En toen zagen we bepaalde prestaties. Die kun je wel degelijk vergelijken natuurlijk met voor EPO en met wat we nu hebben.
Toen men geen EPO meer zou gebruiken ging men niet significant langzamer rijden. Dat hadden we wel moeten zien als ze helemaal clean waren.
We weten dat dopers bijna nooit positief testen omdat ze precies weten hoe een dopingtest te omzeilen. We kunnen uit de bio pasporten wel wat dingen zien.
[ afbeelding ]
http://www.sportsscientis(...)ogical-passport.html
Uit een studie van Yorck Schumacher. Het gaat over hoeveel onvolwassen rode bloed cellen er in het bloed zitten. De groene blokjes suggereren EPO omdat er hier meer dan gemiddeld onvolwassen bloedcellen zijn. De rose zijn waardes die lager dan normaal zijn. Dit suggereert bloeddoping. Pas na het biologisch paspoort krijg je een veel lager aantal abnormale waardes.
Als je precies op de goede manier EPO and bloeddoping doseert kun je van beide voordeel pakken zonder dat je abnormale waardes hebt.
Veel minder voordeel dan vroeger. Maar daarom zijn er waarschijnlijk zuurstofdragende stoffen die men in hun bloed stopt ipv dat men zelf zo veel rode bloedcellen aan maakt.
Testosteron, groeihormonen en TB-500, daar ga je niet 10% of meer sneller van fietsen zoals van EPO of kunstmatige zuurstofdragers.
Ze helpen inderdaad wel met herstel en hoeveel je kan trainen en het vermijden van een slechte dag.
Contador ging in 2009 ook als een gek die bergen op. Toen was er al een biologisch paspoort en hij is niet gepakt op dat. Verder zag ik ook dat hij maar een verdachtheid van 5 had op de uitgelekte lijst omtrend het biologische paspoort.
Dus het was toen nog mogelijk om bijna net zo hard als de EPO hoogtijdagen te fietsen terwijl je wel alle tests omzeilt.
Tot nu toe valt het inderdaad nog mee. Maar het kan zijn dat men nog inhoud en dat Contador gewoon niet zo hard kan vanwege de Giro en zijn val.
Welke renners wel clean zijn dat is niet te zeggen. Maar de Nederlanders zijn natuurlijk niet per definitite clean. Boogert en Gesink konden/kunnen soms met de toppers die onder de dope zitten omhoog.
Er zullen vast renners zijn die niet willen dopen. Maar die gaan niet zo hard en erger, die kunnen de boel verklikken. Je kunt beter een minder goede renner die wel wil dopen hebben. Die gaat misschien harder en die kun je meer vertrouwen.
Omdat ze alle tests omzeilen duidt dat op dat men precies weet wat men doet. Hiervoor zijn speciale artsen nodig die ook constant testen uitvoeren. Hoe men dat allemaal precies doet is mij ook een raadsel. Dat kun je niet zo maar in je eentje doen.
Als Rasmussen ooit bekent wil ik wel eens horen wat hij gaat zeggen over Breuking/Rabo.
Zo maak je je dus niet populair als renner, al vind ik het wel een goed idee.twitter:TheDPate twitterde op woensdag 20-07-2011 om 11:23:30After an athlete has tested positive at an event the team should either leave or be thrown out to show respect (cont) http://tl.gd/bre3de reageer retweet
Tsja...iedereen die tegenwoordig met meer dan een halve minuut voorsprong wint, daar gaan de dopingsensoren bij af. Ik raad je aan om de sensoren af te zetten, dan is het veel leuker wielrennen kijken.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:06 schreef GotenSSJ het volgende:
Vandaag weer een staaltje gezien waarbij de dopingsensoren in mijn hoofd afgaan
Doelde meer op Voecklerquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:08 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Tsja...iedereen die tegenwoordig met meer dan een halve minuut voorsprong wint, daar gaan de dopingsensoren bij af. Ik raad je aan om de sensoren af te zetten, dan is het veel leuker wielrennen kijken.
Die twee kunnen gebruiken wat ze willen want ze zijn Frans.quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:10 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Doelde meer op VoecklerIk heb die jongen nog nooit bij de eerste 15 berg op zien rijden (Ok 14de in 2004 op Plateau) en nu lost hij mensen als Cunego, Contador, en noem ze allemaal maar op). Nu zal die gele trui best een moraal geven en dergelijke. Maar dit
![]()
Plus dat zijn teammaat ook weer als een raket ging, het is dat Voeckler niet direct met Andy mee wilde, Rolland zat al in het wiel hoor
Met Voeckler en Rolland daar aan toegevoegd. Roy en Delage mogen er ook bij, die hebben samen ook al 2700 km in de aanval gereden geloof ikquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:20 schreef frits22 het volgende:
Vanendert & Gilbert zijn voor mij gewoon de meest verdachte renners.
Dat zijn Fransen die zullen niet in de tour worden gepaktquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:23 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Met Voeckler en Rolland daar aan toegevoegd. Roy en Delage mogen er ook bij, die hebben samen ook al 2700 km in de aanval gereden geloof ik
Maar zijn wel ongeloofwaardigquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:25 schreef frits22 het volgende:
[..]
Dat zijn Fransen die zullen niet in de tour worden gepakt
Als jij die meer verdacht vindt dan Voecklerquote:Op donderdag 21 juli 2011 20:20 schreef frits22 het volgende:
Vanendert & Gilbert zijn voor mij gewoon de meest verdachte renners.
Niet zo calimeroquote:Op donderdag 21 juli 2011 21:10 schreef sausagin het volgende:
[..]
Als jij die meer verdacht vindt dan VoecklerEnkel omdat het Belgen zijn zeker?
Hoogerland heeft ook al heel wat in de aanval gereden. Vind je hem ook verdacht, of eet hij gewoon goede mosselen?quote:Op donderdag 21 juli 2011 20:23 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Met Voeckler en Rolland daar aan toegevoegd. Roy en Delage mogen er ook bij, die hebben samen ook al 2700 km in de aanval gereden geloof ik
Johnny Testosteronny is sowieso ook wel een verdachte renner.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 09:18 schreef BusterPosey het volgende:
[..]
Hoogerland heeft ook al heel wat in de aanval gereden. Vind je hem ook verdacht, of eet hij gewoon goede mosselen?
quote:Op dinsdag 19 juli 2011 14:21 schreef Harunobu het volgende:
[..]
Vroeger kon men voluit EPO gebruiken omdat men wist dat er geen test tegen was. Toen reed Boogerd oa ook met de beste mee. En toen zagen we bepaalde prestaties. Die kun je wel degelijk vergelijken natuurlijk met voor EPO en met wat we nu hebben.
Toen men geen EPO meer zou gebruiken ging men niet significant langzamer rijden. Dat hadden we wel moeten zien als ze helemaal clean waren.
We weten dat dopers bijna nooit positief testen omdat ze precies weten hoe een dopingtest te omzeilen. We kunnen uit de bio pasporten wel wat dingen zien.
[ afbeelding ]
http://www.sportsscientis(...)ogical-passport.html
Uit een studie van Yorck Schumacher. Het gaat over hoeveel onvolwassen rode bloed cellen er in het bloed zitten. De groene blokjes suggereren EPO omdat er hier meer dan gemiddeld onvolwassen bloedcellen zijn. De rose zijn waardes die lager dan normaal zijn. Dit suggereert bloeddoping. Pas na het biologisch paspoort krijg je een veel lager aantal abnormale waardes.
Als je precies op de goede manier EPO and bloeddoping doseert kun je van beide voordeel pakken zonder dat je abnormale waardes hebt.
Veel minder voordeel dan vroeger. Maar daarom zijn er waarschijnlijk zuurstofdragende stoffen die men in hun bloed stopt ipv dat men zelf zo veel rode bloedcellen aan maakt.
Testosteron, groeihormonen en TB-500, daar ga je niet 10% of meer sneller van fietsen zoals van EPO of kunstmatige zuurstofdragers.
Ze helpen inderdaad wel met herstel en hoeveel je kan trainen en het vermijden van een slechte dag.
Contador ging in 2009 ook als een gek die bergen op. Toen was er al een biologisch paspoort en hij is niet gepakt op dat. Verder zag ik ook dat hij maar een verdachtheid van 5 had op de uitgelekte lijst omtrend het biologische paspoort.
Dus het was toen nog mogelijk om bijna net zo hard als de EPO hoogtijdagen te fietsen terwijl je wel alle tests omzeilt.
Tot nu toe valt het inderdaad nog mee. Maar het kan zijn dat men nog inhoud en dat Contador gewoon niet zo hard kan vanwege de Giro en zijn val.
Welke renners wel clean zijn dat is niet te zeggen. Maar de Nederlanders zijn natuurlijk niet per definitite clean. Boogert en Gesink konden/kunnen soms met de toppers die onder de dope zitten omhoog.
Er zullen vast renners zijn die niet willen dopen. Maar die gaan niet zo hard en erger, die kunnen de boel verklikken. Je kunt beter een minder goede renner die wel wil dopen hebben. Die gaat misschien harder en die kun je meer vertrouwen.
Omdat ze alle tests omzeilen duidt dat op dat men precies weet wat men doet. Hiervoor zijn speciale artsen nodig die ook constant testen uitvoeren. Hoe men dat allemaal precies doet is mij ook een raadsel. Dat kun je niet zo maar in je eentje doen.
Als Rasmussen ooit bekent wil ik wel eens horen wat hij gaat zeggen over Breuking/Rabo.
Vorig jaar reed Contador op Alpe D'Huez nog het record van Pantani uit de boeken.quote:Op dinsdag 19 juli 2011 10:49 schreef Ereinion het volgende:
Overigens waren de resultaten van Contador in de Giro ook niet zo indrukwekkend hoor. 5.9 w / kg op de Etna, nog wat minder op de Zoncolan. Zijn aanvallen waren wat hoger, maar er is ook niemand beweert dat dat niet kan over een korte periode. De Contador van 2009 0f 2007 zullen we in ieder geval niet meer terug zien, dat is intussen wel duidelijk, die van de Giro leek vooral zo indrukwekkend omdat de competitie er gewoon niet was.
Ze werken nu samen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:04 schreef Waaghals het volgende:
In 2008 onder het bewind van de franse bond werden er veel meer gevangen. Bij de UCI zijn het er altijd minder.
Als je met 'het record uit de boeken rijden' bedoelt dat hij bijna vijf minuten trager was, dan ja.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 13:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
[..]
Vorig jaar reed Contador op Alpe D'Huez nog het record van Pantani uit de boeken.
Kijk dat Rolland goed bergop kan, was al langer bekend. Die jongen stond altijd bekend als een goede klimmer, maar wat hij nu doet, had ik pas over een jaar of 2 van hem verwacht. Dus dat geloof ik nog. Maar wat Voeckler doet, nee dat geloof ik niet. Net zo min als dat ik vandaag Jerome en Quemeneur opeens bij de beste 30 bergop zag rijden. Kom op zegquote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Kern is een beetje de vdb van europcar, die had nog beter gereden dan die al verbluffende teamgenoten van hem
Ja, want die wint zoveelquote:Op zaterdag 23 juli 2011 00:27 schreef Kingstown het volgende:
Grootste verdachte is natuurlijk Johnny Hoogerland.
want als je doping neemt win je allesquote:
Ik weet het niet , als je de rest van die beste 30 namen bekijkt dan zie je eigenlijk dat dit een héél héél zwak bezette Tour is ...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 23:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk dat Rolland goed bergop kan, was al langer bekend. Die jongen stond altijd bekend als een goede klimmer, maar wat hij nu doet, had ik pas over een jaar of 2 van hem verwacht. Dus dat geloof ik nog. Maar wat Voeckler doet, nee dat geloof ik niet. Net zo min als dat ik vandaag Jerome en Quemeneur opeens bij de beste 30 bergop zag rijden. Kom op zeg
Meest trieste bezetting in jaren inderdaad...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 01:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik weet het niet , als je de rest van die beste 30 namen bekijkt dan zie je eigenlijk dat dit een héél héél zwak bezette Tour is ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |