abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 20:28:29 #1
42184 crew  DaMart
pi_98264702
110615_195885_bv_bruinsma_hdr_frm.jpg

Op 27 juni 1991werd de Amsterdamse maffiabaas Klaas Bruinsma doodgeschoten. Nog steeds komen er nieuwe feiten, anekdotes en theorieën aan het licht. In De BV Bruinsma beschrijft onderzoeksjournalist Hendrik Jan Korterink hoe het de hoofdrolspelers en ‘de erfgenamen’ is vergaan. Er zijn er veel dood. De laatste en meest geruchtmakende: Stanley Hillis. Net als Bruinsma stond hij onder observatie toen hij werd geliquideerd, net als bij Bruinsma zullen er vragen blijven. Over het motief, over de rol van de politie.

De meeste namen klinken bekend: Thea Moear, Sam Klepper, John Mieremet, Etienne Urka, Mink Kok en Geurt Roos. Korterink belicht uitvoerig hun wel en wee in en na het tijdperk Bruinsma. Minder bekend maar zeker zo interessant is Ed S., alias de Secretaris. Rechterhand van Klaas Bruinsma, tot aan diens dood. Voor het eerst vertelt hij uitvoerig over zijn leven met de man die hij nog steeds mist, over de tragische laatste maanden van de ooit zo flamboyante maffiabaas.

‘Supercop’ Jan van Looijen stond aan de wieg van het Bruinsma-imperium, hij stond ook bij de graven van de nazaten. Wie is deze geheimzinnige man op de achtergrond, die dodelijke spelletjes lijkt te spelen met de Amsterdamse onderwereld? Had hij de dood van Bruinsma kunnen voorkomen of was hij juist de veroorzaker?

Klaas Bruinsma en de vrouwen vormen een verhaal apart. Zijn vriendinnen, zijn vaste vrouwen en de meisjes van de clubs, ze komen allemaal langs. De Colombiaanse Yenis vertelt over haar leven met Bruinsma, Liesbeth uit club Chatterley haalt herinneringen op aan ‘Bruinsma in het bordeel’. Daar was hij vaak samen met Martin Hoogland, de oud-politieman die ook in een fatale spiraal van drank, drugs en seks was beland. Hoogland schoot Bruinsma dood, daar is haast iedereen van overtuigd. Of is er toch nog een ander scenario denkbaar?

Auteur Hendrik Jan Korterink (1955) is freelancejournalist voor onder meer Panorama en Nieuwe Revu. Korterink onderhoudt een druk bezochte website: www.misdaadjournalist.nl

Stel vragen en win!
Op maandag 20 juni beantwoordt Hendrik Jan Korterink van 20:30 uur tot 22:30 uur in dit topic vragen van users. Tijdens dit interview kan ook jij je vragen aan de auteur van het boek ‘De BV Bruinsma’ stellen.

In samenwerking met Just Publishers mag FOK! 5 exemplaren van ‘De BV Bruinsma’ weggeven aan mensen die vragen hebben gesteld aan de auteur. De auteur kiest welke vijf vragenstellers de origineelste, opmerkelijkste of leukste vragen hebben gesteld. Die personen winnen het boek. Ook crew mag meedoen.
De Winterspiegel (een kerstverhaal) | Bebbie (een Halloweenverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 02:16:40 #2
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98280319
• Wat is de meestgestelde vraag als u vertelt dat u onderzoek naar Klaas Bruinsma heeft gedaan?
• Stanley Hillis is pas overleden. Buiten het feit dat het ook onder observatie stond, waren er nog meer gelijkenissen tussen Hillis en Bruinsma?
• Mabel Wisse Smit schijnt een relatie met Bruinsma te hebben gehad. Is er voor haar ook een plek gereserveerd in uw boek?
• Gelooft u dat Van Looijen geheel zonder vooringenomenheid c.q. corruptie dit soort zaken deed? Het is niet onbekend dat hij veel, maar dan ook echt veel, mensen uit de Amsterdamse onderwereld kent. Denkt u zelf niet dat deze man corrupt was?
• Zouden er, naast strafvermindering, ook anderen redenen zijn geweest voor Steve Brown om uit de school klapte over Hoogland, die naar zijn zeggen Bruinsma heeft vermoord?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:10:44 #3
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_98286337
Hoeveel geloofwaardigheid moeten we hechten aan de bekentenis van de broer van Alexander Marianovic? (bekent tegenover journalist Bas van Hout op film dat niet Martin Hoogland, maar hijzelf Bruinsma heeft vermoord of laten vermoorden. Zijn broer Alexander was jaren daarvoor vermoord in opdracht van Bruinsma).

Was er nooit sprake van een seksuele relatie tussen Bruinsma en Thea Moear?

Wie waren er nou echt betrokken bij de kettingzaagmoord op kickbokser André Brilleman?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  zaterdag 18 juni 2011 @ 00:27:44 #4
39510 R2cksson
KLIK VOORAL OP MIJN FOTOBOEK!!
pi_98319578
Hoeveel geld is er uiteindelijk verdiend met drugshandel door de Nederlandse onderwereld dankzij de mannen van het IRT? Een schatting is prima, we kijken niet op een miljoentje meer of minder.
Ik gebruik text-only. Mijn excuses voor het ongemak.
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
pi_98336398
Ik heb het genoegen gehad (meer dan 10 jaar geleden) om een tijd lang samen te werken met "Ed S." zonder zijn achtergrond te kennen (daar kwam ik 5 jaar later pas achter). Ik ben hem toen uit het oog verloren en heb hem nooit meer gezien daarna.
Ik moet zeggen dat deze vent naar mijn mening een ontzettend sympathieke kerel was en ik moeilijk kon geloven dat hij zo'n geschiedenis had.
Mijn vraag zou zijn: hoe gaat het nu met hem :)
  zondag 19 juni 2011 @ 22:30:42 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98390732
Morgen is het al zo ver, dus stel je vraag nu het nog kan.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 20 juni 2011 @ 02:52:48 #7
39510 R2cksson
pi_98399867
Het lijkt me nogal moeilijk om de waarheid van verhalen van criminelen te toetsen, maar zelfs de verhalen van justitie en de politiek zijn niet te vertrouwen lees ik in de boeken over soorgelijke onderwerpen. Soms zijn de verhalen van de criminelen veel betrouwbaarder dan de beleidsmakers in dit land. Hoe heb je dat aangepakt bij dit boek? Hoe weet je nou of iemand een reconstructie niet verdraait om zichzelf er beter vanaf te laten komen?

Meer over je werk in het algemeen:

Heb je wel eens te maken gehad met inlichtingendiensten n.a.v. je werk? Bedreigingen wellicht? En heb je daar wel eens angst of 'de zenuwen' om gehad?

En bedreigingen van criminelen, zijn die je wel eens behoorlijk gaan 'jeuken'?

Je collega Bas van Hout was een pleegzoon van 'Zwarte Joop'. Uit wat voor milieu ben je zelf afkomstig?
"I believe in Spinoza's God who reveals himself in the orderly harmony of what exists, not in a God who concerns himself with the fates and actions of human beings."
  maandag 20 juni 2011 @ 10:59:44 #8
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_98403673
Hoi HendrikJan, hier een paar vragen

- Leeft het verhaal over Bruinsma nog wel, er is al zoveel over gezegd en geschreven

- Waarom is die foto met Mabel en Klaas nooit boven water gekomen

- Is het beroep van onderzoeksjournalist wel bevredigend qua resultaat. Sinds je boek Echte Mannen Eten Wel Kaas waarbij je het loverboyverhaal van Maria Mosterd ontmaskerd is het boek van Mosterd zelf gestegen qua verkoopcijfers. Dus het was meer reclame dan dan mensen Mosterd gingen negeren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stefan op 20-06-2011 18:29:57 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
  maandag 20 juni 2011 @ 13:47:54 #9
280275 Ragboer
Forza FC Utreg!
pi_98409352
Beste meneer Korterink,

Bij deze mijn vraag over Klaas Bruinsma.

• Men is er altijd van uit gegaan dat Bruinsma als platzak stierf. Onlangs is er vanwege een procedurefout zo'n zeven miljoen euro van Bruinsma in Zwitserland vrijgegeven. Nu hebben de erfgenamen recht op dat geld. Wie zijn die ergenamen/wie hebben er recht op dat geld? Zou er door het vrijgeven van deze zeven miljoen euro een nieuw conflict in het criminele milieu kunnen ontstaan?
Utereg, me stadje daar gebeurt van allerhand
`t bruis an alle kant, in `t hartje van `t land
de Sterrenwijk, `t Houtplein en `t lange Rozendaal
Utereg, `t mooist van allemaal
  maandag 20 juni 2011 @ 16:59:21 #10
39510 R2cksson
pi_98418412
En er valt mij nog iets in waar ik niet helemaal duidelijkheid over heb.

Mink K. heeft beschikking gehad over wapens en explosieven van de vroegere I/O. Nou waren die wapens en explosieven her en der begraven in Nederland en waren ze zonder serienummers. Ik heb begrepen dat ze (even in het midden gelaten wie ze heeft opgegraven, wat op zichzelf al een goede vraag is) die wapens dus hebben opgegraven en hebben vervangen voor koelkasten.

Hoe kan het dat ze wisten waar deze wapens lagen en hoe wisten ze dan dat ze die wapens moesten vervangen voor andere metalen voorwerpen zodat er bij controle niet werd ontdekt dat ze weg waren? Hoe komt dat spul bij de Delta-organisatie terecht?

Ik ben bang dat meer antwoorden alleen maar meer vragen gaat opleveren...
  maandag 20 juni 2011 @ 17:03:49 #11
3647 B.R.Oekhoest
pi_98418613
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 10:59 schreef Stefan het volgende:
Hoi Herman, hier een paar vragen

- Leeft het verhaal over Bruinsma nog wel, er is al zoveel over gezegd en geschreven

- Waarom is die foto met Mabel en Klaas nooit boven water gekomen

- Is het beroep van onderzoeksjournalist wel bevredigend qua resultaat. Sinds je boek Echte Mannen Eten Wel Kaas waarbij je het loverboyverhaal van Maria Mosterd ontmaskerd is het boek van Mosterd zelf gestegen qua verkoopcijfers. Dus het was meer reclame dan dan mensen Mosterd gingen negeren.
Wie is Herman?

Of ben je in de war met Peppie (van Kokkie), die Herman Kortekaas heette?

Ach ja, Hendrik Jan Korterink, en die schrijft dan ook nog een boek "Echte mannen eten wel kaas ". Ik kan het me wel indenken,....
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 20 juni 2011 @ 17:09:16 #12
39510 R2cksson
pi_98418895
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Wie is Herman?

Of ben je in de war met Peppie (van Kokkie), die Herman Kortekaas heette?

Ach ja, Hendrik Jan Korterink, en die schrijft dan ook nog een boek "Echte mannen eten wel kaas ". Ik kan het me wel indenken,....
Zijn dit je vragen aan dhr. Korterink? Niet zo muggenziften jongen en kom met goede en scherpe vragen waar ik en de andere geinteresseerden door geprikkeld worden.
  maandag 20 juni 2011 @ 17:22:31 #13
3647 B.R.Oekhoest
pi_98419467
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 17:09 schreef R2cksson het volgende:

[..]

Zijn dit je vragen aan dhr. Korterink? Niet zo muggenziften jongen en kom met goede en scherpe vragen waar ik en de andere geinteresseerden door geprikkeld worden.
Zie boven
pi_98422528
Beste mijnheer Korterink,

Het is bekend dat Willem Endstra tientallen, zo niet honderden miljoenen misdaadgeld heeft witgewassen, oa afkomstig van de XTC-organisatie van Ronald van E. en Ton van D. via ingenieuze vastgoedtransacties. Er wordt zelfs beweert dat de onderwereldoorlog, die woedde in de jaren '90 en begin deze eeuw onder meer met deze drugsmiljoenen te maken had. Zo is Ronald van E. bijna geliquideerd, en kreeg Johnny M. en Sam K. hun geld aanvankelijk ook niet terug.

Vind u het niet vreemd dat er geen enkele moeite schijnt te worden gedaan door justitie om in het kader van de pluk-ze wetgeving de door misdaad zoals witwassen van drugsgeld, verkregen miljoenen terug te halen bij de erven Endstra?,

Je zou kunnen zeggen: "Tja, maar het is al zielig genoeg voor de familie Endstra dat die man is doodgeschoten", echter dacht Willem Endstra wel aan alle ellende die verslaafden en familieleden van drugs-slachtoffers hebben moeten doorstaan?

Waarom denkt u dat dit tot nu toe niet gebeurd is?

Dat niemand er ook maar over klaagt, dat Justitie de familie Endstra als slachtoffers blijven beschouwen van afperser Willem Holleeder, omdat dat beter in de strategie van de jacht op de top van de onderwereld past, is dat niet op z'n minst reden tot kritische Kamervragen te stellen, denkt u?

Anders riekt het feit dat men de Endstra-miljoenen ongemoeid laat, en wel bij (hoogstwaarschijnlijk zelf ook afgeperste op straffe van liquidatie) Jan Dirk Paarlberg 18 miljoen weg probeert terug te halen, toch naar klasse-justitie, of vind u van niet?

Het is toch ongelovelijk dat justitie een man als Paarlberg 4,5 jaar gevangenisstraf geeft terwijl men best weet dat hij altijd al schathemeltjerijk was en hij het dus echt niet nodig had om een crimineel als Holleeder te gaan helpen afpersingsmiljoenen weg te helpen sluizen. Mocht de man geld onder dwang hebben weggesluist, is het toch vals van het OM om deze meneer omdat hij niet durft te praten, toch zijn zakelijke en privéleven te ruïneren en als slotstuk naar de gevangenis willen sturen? Wat vind u daar nou van?

Had Klaas Bruinsma ook contacten met de vastgoedhandelaar Willem Endstra?

Zijn er überhaupt aanwijzingen dat Klaas Bruisma zich heeft bezig gehouden met de (eind jaren 80 in NL)nog betrekkelijk nieuwe drug: xtc, met name dus eind tachtiger jaren, begin negentiger jaren, toen dhr Bruinsma nog in leven was?

Dank u wel. Groet Omnibus33

[ Bericht 5% gewijzigd door Omnibus33 op 20-06-2011 18:44:23 ]
  Admin maandag 20 juni 2011 @ 19:50:08 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_98426865
Ik heb je boek gelezen tijdens m'n vakantie en nu heeft het meer vragen opgeleverd dan beantwoord eigenlijk :)

Ik zal het proberen kort te houden

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het nu niet het slimste deel van de bevolking is/was waar we het over hebben.
Uitstraling werkelijk nul, een stel kruimeldiefjes die opeens mazzel hadden door de opkomst van softdrug en gokautomaten.
En uiteraard de mazzel hadden van een meer dan sukkelig opererend politie-apparaat.
Ik kan in geen van die lui nou een echte gangster/zakenman ontdekken.
Ja Bruinsma en Thea misschien.

Hoe is het in godsnaam mogelijk ( geweest) dat dit zo lang kan spelen, het politie apparaat is nergens, geen moment het niveau Bromsnor ontstegen, de rechtspraak is bedenkelijk en hoe de advocatuur zich gedragen heeft tart werkelijk alles, sinds de jaren Bruinsma en cs kun je toch de hele advocatuur niet meer serieus nemen.
En blijkbaar werkt het nog steeds door, want politie/justitie laat gewoon toe dat de hele erven Bruinsma wordt uitgemoord.
Hoe dan ook, wat dan ook, een eerlijk proces heeft er nooit ingezeten voor ze.

Wanneer slaan jullie ( je collega misdaad-verslaggevers)de handen ineen en komen jullie gezamelijk met een standaardwerk over die periode en spelers?
Want jij en je collega's moeten toch écht meer weten dan je nu laat zien.
Of komen jullie daar pas mee als de laatste 'erven'vermoord is?
Ergens wringt het dat er op hoog niveau zoveel mis is gegaan, domheid? corruptie?

Mijn indruk is domheid en corruptie, maar goed, ik ben dan ook als lezer afhankelijk wat jullie in de afgelopen jaren gepubliceerd hebben en kan me alleen op de gegeven informatie baseren.
En ik kijk nu al uit het naar het vuistdikke standaardwerk :) ^O^

Oh, mag ik me nog even ergens mee bemoeien?
Je boek, het had zo handig geweest als je een hoofdstuk(je) wie is wie had toegevoegd, ik moest nu verdomde diep in m'n geheugen spitten waar het ook weer over ging en wie het nu weer was.

Bedankt
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:28:37 #16
39510 R2cksson
pi_98428982
Misschien dat ik mijn eerste vraag voor yvonne kan aanvullen met: en hoeveel geld daarvan was bestemd voor de mannen van het IRT en de meehelpende overheidslui?

Volgens mij waren die bedragen zo hoog dat het laten liggen als behoorlijk dom zou worden bestempeld... Ik denk dat ik ook gewoon had toegehapt hoor!
  maandag 20 juni 2011 @ 20:30:19 #17
348216 HendrikJanKorterink
Auteur De BV Bruinsma
pi_98429068
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 02:16 schreef Zeroku het volgende:
• Wat is de meestgestelde vraag als u vertelt dat u onderzoek naar Klaas Bruinsma heeft gedaan?
Wie heb je gesproken?
quote:
• Stanley Hillis is pas overleden. Buiten het feit dat het ook onder observatie stond, waren er nog meer gelijkenissen tussen Hillis en Bruinsma?
Nee, niet zoveel, Hillis was een bankrover
quote:
• Mabel Wisse Smit schijnt een relatie met Bruinsma te hebben gehad. Is er voor haar ook een plek gereserveerd in uw boek?
Zeker, staat deze week heel verhaal in Privé. Mijn boek is naar het paleis gestuurd. Misschien dat HM Beatrix en Mabel nog reageren? Ik sta open voor een goed gesprek.
quote:
• Gelooft u dat Van Looijen geheel zonder vooringenomenheid c.q. corruptie dit soort zaken deed? Het is niet onbekend dat hij veel, maar dan ook echt veel, mensen uit de Amsterdamse onderwereld kent. Denkt u zelf niet dat deze man corrupt was?
Niet corrupt
quote:
• Zouden er, naast strafvermindering, ook anderen redenen zijn geweest voor Steve Brown om uit de school klapte over Hoogland, die naar zijn zeggen Bruinsma heeft vermoord?
Geen idee. Vraag 't hem zelf.
quote:
  Moderator maandag 20 juni 2011 @ 20:30:24 #18
42184 crew  DaMart
pi_98429071
Van harte welkom op FOK! Hendrik Jan Korterink. Zoals u ziet, zijn er al veel vragen gesteld over het boek 'De BV Bruinsma'. Wij zijn erg nieuwsgierig naar uw antwoorden hierop.

Uiteraard kunnen mensen ook nu nog hun vragen posten.
De Winterspiegel (een kerstverhaal) | Bebbie (een Halloweenverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  Admin maandag 20 juni 2011 @ 20:31:28 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_98429122
Wie hebben er trouwens het boek al gelezen?

Welkom trouwens :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:31:58 #20
Auteur De BV Bruinsma
pi_98429155
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Hoeveel geloofwaardigheid moeten we hechten aan de bekentenis van de broer van Alexander Marianovic? (bekent tegenover journalist Bas van Hout op film dat niet Martin Hoogland, maar hijzelf Bruinsma heeft vermoord of laten vermoorden. Zijn broer Alexander was jaren daarvoor vermoord in opdracht van Bruinsma).
Is een onzinverhaal, weet iedereen.
quote:
Was er nooit sprake van een seksuele relatie tussen Bruinsma en Thea Moear?
Nee.
quote:
Wie waren er nou echt betrokken bij de kettingzaagmoord op kickbokser André Brilleman?
Zou ik na moeten kijken, heb ik zo niet paraat.
quote:
  maandag 20 juni 2011 @ 20:33:15 #21
Auteur De BV Bruinsma
pi_98429234
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:27 schreef R2cksson het volgende:
Hoeveel geld is er uiteindelijk verdiend met drugshandel door de Nederlandse onderwereld dankzij de mannen van het IRT? Een schatting is prima, we kijken niet op een miljoentje meer of minder.
Ettelijke honderden miljoen guldens, schat ik zo.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:34:02 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_98429277
Welkom!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:34:47 #23
Auteur De BV Bruinsma
pi_98429329
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 16:01 schreef Razwer het volgende:
Ik heb het genoegen gehad (meer dan 10 jaar geleden) om een tijd lang samen te werken met "Ed S." zonder zijn achtergrond te kennen (daar kwam ik 5 jaar later pas achter). Ik ben hem toen uit het oog verloren en heb hem nooit meer gezien daarna.
Ik moet zeggen dat deze vent naar mijn mening een ontzettend sympathieke kerel was en ik moeilijk kon geloven dat hij zo'n geschiedenis had.
Mijn vraag zou zijn: hoe gaat het nu met hem :)
Wel goed. Stuur me anders een mailtje (misdaadjournalist@hotmail.com), stuur ik wel aan hem door.
  maandag 20 juni 2011 @ 20:36:34 #24
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_98429424
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 20:30 schreef HendrikJanKorterink het volgende:

Zeker, staat deze week heel verhaal in Privé. Mijn boek is naar het paleis gestuurd. Misschien dat HM Beatrix en Mabel nog reageren? Ik sta open voor een goed gesprek.

Wat denkt u dat ze ermee doen? Zullen ze er überhaupt iets mee doen, of verwacht u dat het boek direct bij het oud vuil beland?
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  maandag 20 juni 2011 @ 20:37:38 #25
Auteur De BV Bruinsma
pi_98429480
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 02:52 schreef R2cksson het volgende:
Het lijkt me nogal moeilijk om de waarheid van verhalen van criminelen te toetsen, maar zelfs de verhalen van justitie en de politiek zijn niet te vertrouwen lees ik in de boeken over soorgelijke onderwerpen. Soms zijn de verhalen van de criminelen veel betrouwbaarder dan de beleidsmakers in dit land. Hoe heb je dat aangepakt bij dit boek? Hoe weet je nou of iemand een reconstructie niet verdraait om zichzelf er beter vanaf te laten komen?

Meer over je werk in het algemeen:

Heb je wel eens te maken gehad met inlichtingendiensten n.a.v. je werk? Bedreigingen wellicht? En heb je daar wel eens angst of 'de zenuwen' om gehad?

En bedreigingen van criminelen, zijn die je wel eens behoorlijk gaan 'jeuken'?

Je collega Bas van Hout was een pleegzoon van 'Zwarte Joop'. Uit wat voor milieu ben je zelf afkomstig?
Met inlichtingendiensten niet, die zijn als de dood voor journalisten. Bedreigingen: komt wel eens voor, maar niet van geheime diensten, hooguit van wat doorgedraaide figuren.

Ik kom zelf niet uit een crimineel milieu (voor zover ik weet), meer 'Boer zoekt vrouw'.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')