Wie is Herman?quote:Op maandag 20 juni 2011 10:59 schreef Stefan het volgende:
Hoi Herman, hier een paar vragen
- Leeft het verhaal over Bruinsma nog wel, er is al zoveel over gezegd en geschreven
- Waarom is die foto met Mabel en Klaas nooit boven water gekomen
- Is het beroep van onderzoeksjournalist wel bevredigend qua resultaat. Sinds je boek Echte Mannen Eten Wel Kaas waarbij je het loverboyverhaal van Maria Mosterd ontmaskerd is het boek van Mosterd zelf gestegen qua verkoopcijfers. Dus het was meer reclame dan dan mensen Mosterd gingen negeren.
Zijn dit je vragen aan dhr. Korterink? Niet zo muggenziften jongen en kom met goede en scherpe vragen waar ik en de andere geinteresseerden door geprikkeld worden.quote:Op maandag 20 juni 2011 17:03 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wie is Herman?
Of ben je in de war met Peppie (van Kokkie), die Herman Kortekaas heette?
Ach ja, Hendrik Jan Korterink, en die schrijft dan ook nog een boek "Echte mannen eten wel kaas ". Ik kan het me wel indenken,....
Zie bovenquote:Op maandag 20 juni 2011 17:09 schreef R2cksson het volgende:
[..]
Zijn dit je vragen aan dhr. Korterink? Niet zo muggenziften jongen en kom met goede en scherpe vragen waar ik en de andere geinteresseerden door geprikkeld worden.
Wie heb je gesproken?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 02:16 schreef Zeroku het volgende:
• Wat is de meestgestelde vraag als u vertelt dat u onderzoek naar Klaas Bruinsma heeft gedaan?
Nee, niet zoveel, Hillis was een bankroverquote:• Stanley Hillis is pas overleden. Buiten het feit dat het ook onder observatie stond, waren er nog meer gelijkenissen tussen Hillis en Bruinsma?
Zeker, staat deze week heel verhaal in Privé. Mijn boek is naar het paleis gestuurd. Misschien dat HM Beatrix en Mabel nog reageren? Ik sta open voor een goed gesprek.quote:• Mabel Wisse Smit schijnt een relatie met Bruinsma te hebben gehad. Is er voor haar ook een plek gereserveerd in uw boek?
Niet corruptquote:• Gelooft u dat Van Looijen geheel zonder vooringenomenheid c.q. corruptie dit soort zaken deed? Het is niet onbekend dat hij veel, maar dan ook echt veel, mensen uit de Amsterdamse onderwereld kent. Denkt u zelf niet dat deze man corrupt was?
Geen idee. Vraag 't hem zelf.quote:• Zouden er, naast strafvermindering, ook anderen redenen zijn geweest voor Steve Brown om uit de school klapte over Hoogland, die naar zijn zeggen Bruinsma heeft vermoord?
quote:
Is een onzinverhaal, weet iedereen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 11:10 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Hoeveel geloofwaardigheid moeten we hechten aan de bekentenis van de broer van Alexander Marianovic? (bekent tegenover journalist Bas van Hout op film dat niet Martin Hoogland, maar hijzelf Bruinsma heeft vermoord of laten vermoorden. Zijn broer Alexander was jaren daarvoor vermoord in opdracht van Bruinsma).
Nee.quote:Was er nooit sprake van een seksuele relatie tussen Bruinsma en Thea Moear?
Zou ik na moeten kijken, heb ik zo niet paraat.quote:Wie waren er nou echt betrokken bij de kettingzaagmoord op kickbokser André Brilleman?
quote:
Ettelijke honderden miljoen guldens, schat ik zo.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:27 schreef R2cksson het volgende:
Hoeveel geld is er uiteindelijk verdiend met drugshandel door de Nederlandse onderwereld dankzij de mannen van het IRT? Een schatting is prima, we kijken niet op een miljoentje meer of minder.
Wel goed. Stuur me anders een mailtje (misdaadjournalist@hotmail.com), stuur ik wel aan hem door.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 16:01 schreef Razwer het volgende:
Ik heb het genoegen gehad (meer dan 10 jaar geleden) om een tijd lang samen te werken met "Ed S." zonder zijn achtergrond te kennen (daar kwam ik 5 jaar later pas achter). Ik ben hem toen uit het oog verloren en heb hem nooit meer gezien daarna.
Ik moet zeggen dat deze vent naar mijn mening een ontzettend sympathieke kerel was en ik moeilijk kon geloven dat hij zo'n geschiedenis had.
Mijn vraag zou zijn: hoe gaat het nu met hem
Wat denkt u dat ze ermee doen? Zullen ze er überhaupt iets mee doen, of verwacht u dat het boek direct bij het oud vuil beland?quote:Op maandag 20 juni 2011 20:30 schreef HendrikJanKorterink het volgende:
Zeker, staat deze week heel verhaal in Privé. Mijn boek is naar het paleis gestuurd. Misschien dat HM Beatrix en Mabel nog reageren? Ik sta open voor een goed gesprek.
Met inlichtingendiensten niet, die zijn als de dood voor journalisten. Bedreigingen: komt wel eens voor, maar niet van geheime diensten, hooguit van wat doorgedraaide figuren.quote:Op maandag 20 juni 2011 02:52 schreef R2cksson het volgende:
Het lijkt me nogal moeilijk om de waarheid van verhalen van criminelen te toetsen, maar zelfs de verhalen van justitie en de politiek zijn niet te vertrouwen lees ik in de boeken over soorgelijke onderwerpen. Soms zijn de verhalen van de criminelen veel betrouwbaarder dan de beleidsmakers in dit land. Hoe heb je dat aangepakt bij dit boek? Hoe weet je nou of iemand een reconstructie niet verdraait om zichzelf er beter vanaf te laten komen?
Meer over je werk in het algemeen:
Heb je wel eens te maken gehad met inlichtingendiensten n.a.v. je werk? Bedreigingen wellicht? En heb je daar wel eens angst of 'de zenuwen' om gehad?
En bedreigingen van criminelen, zijn die je wel eens behoorlijk gaan 'jeuken'?
Je collega Bas van Hout was een pleegzoon van 'Zwarte Joop'. Uit wat voor milieu ben je zelf afkomstig?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |