abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98300777
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zelfde geld andersom. Maar jullie zijn dus daadwerkelijk tegen de zaken zoals in de OP besproken? Die vind je slecht? :?
Wat wordt er besproken ? Kennelijk gaat het beleid worden "we laten het op z'n beloop". Zoals rechts dat in het begin ook deed. En dat was een succesverhaal zoals we weten.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:32:04 #277
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_98300807
quote:

[..]

Zelfde geld andersom. Maar jullie zijn dus daadwerkelijk tegen de zaken zoals in de OP besproken? Die vind je slecht? :?
Kleding verbieden omdat je niet meer iemands gezicht kan zien. Dat is toch aardig kleinburgerlijk, en natuurlijk totaal ineffectief tegen overlast.
Géén kloon van tvlxd!
pi_98300848
quote:

[..]

Waarom zwart-wit? Sommige zaken ben ik het mee eens (aanpakken huwelijksdwang/iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen bijdrage aan de samenleving) en anderen vind ik onzin (die test is echt een lachertje en dat hele kledingpolitie idee irriteert me ook), maar dat schijnt niet te kunnen....je moet of helemaal voor of helemaal tegen zijn. Apart.
pi_98300862
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:12 schreef MadScientist het volgende:

[..]

In de jaren 60, 70 en 80 inderdaad.
Donner zegt echt niets nieuws hoor.
Alleen dat de regering zijn handen ervan af trekt blijkbaar, net als in die decennia die ik net opnoem. En dan denken dat het goed komt. Ik geloof er niet in.
Dat is niet waar: er was in die latere jaren een gericht beleid: integratie met behoud van eigen cultuur. Iets dat zich oa uitte in subsidies van migrantenorganisaties, subsidies voor onderwijs in eigen taal, meertalige voorzieningen in oa gemeentehuizen, wetswijzigingen voor oa ritueel slachten, makkelijk uitkeringen geven als men vanwege 'culturele redenen' niet wilde werken etc etc etc
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98300870
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:33 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Waarom zwart-wit? Sommige zaken ben ik het mee eens (aanpakken huwelijksdwang/iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen bijdrage aan de samenleving) en anderen vind ik onzin (die test is echt een lachertje en dat hele kledingpolitie idee irriteert me ook), maar dat schijnt niet te kunnen....je moet of helemaal voor of helemaal tegen zijn. Apart.
Inderdaad. Het leven is niet zo zwart-wit :)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_98300880
Waarom wordt trouwens steeds beweert dat integeratie de oplossing is voor problemen rond marokkaanse jongeren ? Die zijn prima geintegreerd volgens mij, of iig verwesterd. Probleem is enkel dat ze de centjes niet hebben om al dat fraais aan te schaffen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:35:27 #282
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_98300900
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat wordt er besproken ? Kennelijk gaat het beleid worden "we laten het op z'n beloop". Zoals rechts dat in het begin ook deed. En dat was een succesverhaal zoals we weten.
Nee, nee, 'immigranten worden zelf verantwoordelijk voor hun integratie'. Geniaal toch?
Verder gewoon blijven klagen over immigratie-specifieke problemen zonder er wat aan te doen onder het mom 'geen apart gericht beleid meer'.

En over een paar jaar komt er weer een Fortuyn (of een Wilders, ...) roepen dat we speciaal aandacht moeten geven aan de integratieproblemen en dat de overheid weer flink moet optreden. Het is zo voorspelbaar.
Géén kloon van tvlxd!
pi_98300904
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:32 schreef Montov het volgende:

[..]

Kleding verbieden omdat je niet meer iemands gezicht kan zien. Dat is toch aardig kleinburgerlijk, en natuurlijk totaal ineffectief tegen overlast.
Jij vindt het kleinburgelijk om gezichtsbedekkende kleding te verbieden? Wat is jouw definitie van kleinburgerlijkheid dan?
Ikzelf vind het niet meer dan normaal dat mensen met hun gezicht toonbaar in de openbare ruimte lopen. Net zoals het niet meer dan normaal is niet naakt in de openbare ruimte te lopen, maar dat zal dan wel ook kleinburgelijk zijn.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:35:57 #284
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_98300915
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:34 schreef gelly het volgende:
Waarom wordt trouwens steeds beweert dat integeratie de oplossing is voor problemen rond marokkaanse jongeren ? Die zijn prima geintegreerd volgens mij, of iig verwesterd. Probleem is enkel dat ze de centjes niet hebben om al dat fraais aan te schaffen.
en waarom hebben ze die centjes niet? Omdat ze en masse scholen zonder diploma verlaten
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_98300929
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Er staat toch echt een stuk meer hoor. Ook duidelijk concrete zaken (oa met betrekking tot uitkeringen, subsidies, afpakken verblijfsvergunning etc)
pi_98300978
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:34 schreef gelly het volgende:
Het gaat wel dieper hoor. Veel Marokkaantjes zijn opgevoed met totaal verknipte normen en waarden en hebben een diepe, diepe haat jegens alles wat niet Marokkaans is.
pi_98301027
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Klopt, de nadenkende mensen die dit kabinet niet kritiekloos achterna lopen en niet stopten met zelfstandig denken zodra het over buitenlanders gaat zijn hier niet in overmaat aanwezig.
Het toevoegen van ' wel nadenkenden' vs ' niet zelfstandig denkenden' maakt je opmerking niet veel sterker moet ik zeggen. Sterker nog, ik vind het een zwaktebod.

Omdat ik anders denk wil het niet zeggen dat ik er niet over nadenk wel? Of is iedereen met een andere mening direct iemand die niet nadenkt??
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:39:54 #288
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_98301029
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij vindt het kleinburgelijk om gezichtsbedekkende kleding te verbieden? Wat is jouw definitie van kleinburgerlijkheid dan?
Ikzelf vind het niet meer dan normaal dat mensen met hun gezicht toonbaar in de openbare ruimte lopen. Net zoals het niet meer dan normaal is niet naakt in de openbare ruimte te lopen, maar dat zal dan wel ook kleinburgelijk zijn.
Ja, dat is ook kleinburgerlijk. Van 2 kanten zelfs. Niet te bloot, maar ook niet teveel bedekken. We moeten wel kuisheid propageren, maar niet de kuisheid volgens de definitie van een ander.
Zaken verbieden omdat ze vies en eng zijn blijft kleinburgerlijk. Zometeen mag je niet meer met volle baard en zonnebril op, want je moet wel herkenbaar blijven.
Géén kloon van tvlxd!
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:41:22 #289
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_98301071
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het gaat wel dieper hoor. Veel Marokkaantjes zijn opgevoed met totaal verknipte normen en waarden en hebben een diepe, diepe haat jegens alles wat niet Marokkaans is.
en dat komt er idd ook nog bij. Veel Marokkaanse ouders zijn blijkbaar niet bij machte om hun kinderen hier in de hand te houden, hetzij door ontwetendheid, hetzij door andere redenen
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:42:01 #290
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98301089
quote:

[..]

Hoe was jouw mening ook al weer bijgedraaid nadat je leraar was geworden op een zwarte school?
Ik ben gelukkig wéér wat wijzer geworden. Net als de multikultilul hoef je ook deze polderkwatsj niet zomaar na te praten. Jij voelt je er nog altijd gemakkelijk bij.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_98301149
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:39 schreef Montov het volgende:

[..]

Ja, dat is ook kleinburgerlijk. Van 2 kanten zelfs. Niet te bloot, maar ook niet teveel bedekken.
We moeten wel kuisheid propageren, maar niet de kuisheid volgens de definitie van een ander.
Dus het verbod, dat er in NL en zo'n beetje de hele wereld is, op naakt lopen buiten vind je kleinburgerlijk? Dus heel de wereld is kleinburgerlijk behalve jij?
quote:
Zaken verbieden omdat ze vies en eng zijn blijft kleinburgerlijk. Zometeen mag je niet meer met volle baard en zonnebril op, want je moet wel herkenbaar blijven.
Nou goed, dan vind je dat maar ik zie dat anders. En een baard is, aangezien het een natuurlijk iets is, wel iets anders als met een stoffen lap je hele gezicht bedekken omdat het zogenaamd zou moeten.

Maar vind je dan ook dat alles zou moeten kunnen qua kleding? KKK-ouftits? SS-uniform? Waar ligt de grens? Die is er volgens jou niet?
pi_98301169
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:42 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben gelukkig wéér wat wijzer geworden. Net als de multikultilul hoef je ook deze polderkwatsj niet zomaar na te praten. Jij voelt je er nog altijd gemakkelijk bij.
Je bent zeker al weer een paar jaar leraar af en hebt niet zoveel meer met ze te maken bedoel je?

Ik moet wel eerlijk zijn dat de recente overval waar 2 asielzoekers m'n kop met een boksbeugel in tienen hebben gebeukt om m'n telefoon te rippen me er niet milder op heeft gemaakt nee, al ben ik dat natuurlijk wel degelijk geworden met de jaren.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:46:52 #293
3542 Gia
User under construction
pi_98301218
Gelukkig gaan er heel veel uitzonderingen verdwijnen.
AOW in het buitenland op basis van de levensstandaard aldaar.
Geen bijstand meer naar het buitenland.
Geen kinderbijslag meer naar het buitenland.
Verbod op onverdoofd slachten ook voor Joden en moslims.
Boerkaverbod.

Gaat er allemaal komen.
pi_98301311
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:46 schreef Gia het volgende:
Boerkaverbod.

Gaat er allemaal komen.
Dat van die AOW hoop ik niet. Ik wil m'n oude dag graag in een warm land doorbrengen en ik heb er premie voor betaald.
pi_98301323
quote:

Boerkaverbod.

Gaat er allemaal komen.
Moeten we helemaal voor of tegen zijn of mag je het ook met sommige eens en met andere maatregelen oneens zijn?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:50:32 #296
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_98301326
quote:
Boerkaverbod.

Gaat er allemaal komen.
In de WAO gaan ze trouwens ook flink snijden. Het gaat er echt van komen.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_98301339
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:49 schreef niels0 het volgende:

[..]

Dat van die AOW hoop ik niet. Ik wil m'n oude dag graag in een warm land doorbrengen en ik heb er premie voor betaald.
Ja jammer joh. De centjes zijn op.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:51:23 #298
3542 Gia
User under construction
pi_98301346
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:49 schreef niels0 het volgende:

[..]

Zijn ze al mee bezig. Mijn man voert o.a. die wet uit en er is al een memo over geweest.

Dus helaas. Maar je kunt er nog wel gaan wonen. Met een AOW gebasseerd op de levensstandaard van dat land. Niks mis mee, toch?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 17:52:08 #299
3542 Gia
User under construction
pi_98301364
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:50 schreef Staal het volgende:

[..]

In de WAO gaan ze trouwens ook flink snijden. Het gaat er echt van komen.
Nieuwe gevallen, ja, maar niet voor gevallen van voor 1995 en niet voor 45+.
pi_98301375
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja jammer joh. De centjes zijn op.
Jamaar als ik in NL zou blijven kost het toch meer. trouwens, er zijn ook landen met een hogere standaard haha, zal wel niet zo zijn dat we dan meer krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')