abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98273754
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ja ik zie wat je zegt, zie jij ook dat dat geen direct antwoord op mijn vraag is?
Hoe ik (of ze in dit geval) het hard willen maken, geen idee.
Ik weet alleen dat het moeilijk gaat worden.
[b]Op zondag 12 september 2010 13:49 schreef swarmahoer het volgende:[/b]
mannen die zeker zijn van hun geaardheid kunnen gewoon rosebier drinken, ik snap dat het voor jou gewaagd is, dus dat je maar aan de sterke drank ging :P
pi_98273854
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:07 schreef baggerbart het volgende:

[..]

Hoe ik (of ze in dit geval) het hard willen maken, geen idee.
Ik weet alleen dat het moeilijk gaat worden.
Dus je wil nu beweren dat je een harde toezegging over de prijzen van de panden hebt gehad? :')

Dit begint een beetje op een cirkelredening te lijken
pi_98273937
Overigens word er wel door VEH gezegd dat iedereen die er niet mee eens is een aangetekende brief te sturen.

De Makelaar vind dat dit niet kan in zo vroeg stadium.

En de rechtsbijstand ging kijken of ze er iets mee kunnen doen.

Dat zijn de ontwikkelingen op dit moment.
mannen die zeker zijn van hun geaardheid kunnen gewoon rosebier drinken, ik snap dat het voor jou gewaagd is, dus dat je maar aan de sterke drank ging :P
pi_98274028
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:10 schreef baggerbart het volgende:
De Makelaar vind dat dit niet kan in zo vroeg stadium.
De 'Makelaar' heeft niets te vertellen... (Nee, echt niet, die lult gewoon in jouw richting)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98274045
Misschien kan je je verhaal op Hart van Nederland vertellen..
pi_98274048
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:09 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Dus je wil nu beweren dat je een harde toezegging over de prijzen van de panden hebt gehad? :')

Dit begint een beetje op een cirkelredening te lijken
Dat zeg ik niet, tegen mij is er gezegd dat de prijs niet onderhandelbaar is en er dus niks af kan.

Andere mensen willen ermee verder en zover ik ze kan zal ik ze steunen zolang het mij verder geen moeite of geld kost.
pi_98274062
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De 'Makelaar' heeft niets te vertellen... (Nee, echt niet, die lult gewoon in jouw richting)
Dit zijn berichten van andere die hier mee bezig zijn.
pi_98274089
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:12 schreef brulaap112 het volgende:
Misschien kan je je verhaal op Hart van Nederland vertellen..
Succes ^O^
pi_98274167
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:13 schreef baggerbart het volgende:
Dit zijn berichten van andere die hier mee bezig zijn.
Mijn bericht kwam echter van mij af. En het feit blijft staan dat de makelaar NIETS te vertellen heeft.
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:20:37 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98274396
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:13 schreef baggerbart het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, tegen mij is er gezegd dat de prijs niet onderhandelbaar is en er dus niks af kan.

Andere mensen willen ermee verder en zover ik ze kan zal ik ze steunen zolang het mij verder geen moeite of geld kost.
Over een prijs valt altijd te onderhandelen, zeker wanneer het niet verkocht wordt, maar zolang het wel verkocht wordt zal de prijs vast zijn....

De ruimte in een verkoopprijs is bij onroerend goed omgekeerd evenredig aan de belangstelling voor het pand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_98274562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Over een prijs valt altijd te onderhandelen, zeker wanneer het niet verkocht wordt, maar zolang het wel verkocht wordt zal de prijs vast zijn....

De ruimte in een verkoopprijs is bij onroerend goed omgekeerd evenredig aan de belangstelling voor het pand.
toen ik het kocht wisten ze niet eens of ze de 70% zouden halen omdat veel mensen afhankelijk waren van de koop subsidie en starterslening die achter elkaar weg viel en er gewoon niet veel interesse in was.
pi_98274627
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:24 schreef baggerbart het volgende:
toen ik het kocht wisten ze niet eens of ze de 70% zouden halen
Ja reden te meer dus om geen korting te kunnen geven. (!)
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:27:38 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98274705
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:24 schreef baggerbart het volgende:
[..]
toen ik het kocht wisten ze niet eens of ze de 70% zouden halen omdat veel mensen afhankelijk waren van de koop subsidie en starterslening die achter elkaar weg viel en er gewoon niet veel interesse in was.
Tsja, het is vervelend voor je maar ze hebben het wel gehaald en met die laatste paar appartementen zijn ze nu aan het stunten.... waarschijnlijk nemen ze dus genoegen met minder winst.

Want daar draait het natuurlijk om bij zo'n project; de winst.
En ze verwachten de komende tijd kennelijk geen stijging van de prijzen, anders zouden ze het er wel op wagen het te verkopen als het af is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_98274716
Precies, het ging hen er om of ze voldoende cash binnen hadden om te kunnen financieren... Dan hadden ze minimaal 70% nodig voor de normale prijs, anders was het niet rendabel..
dag
pi_98274721
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja reden te meer dus om geen korting te kunnen geven. (!)
met een korting van een paar duizend had ik het zonder koop subsidie/starterslening kunnen halen.
pi_98274963
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:27 schreef Peter het volgende:
Precies, het ging hen er om of ze voldoende cash binnen hadden om te kunnen financieren... Dan hadden ze minimaal 70% nodig voor de normale prijs, anders was het niet rendabel..
Om precies te zijn moeten ze de laatste 30% nog verkopen (ze waren volgens mij ook al eerder dan bij de 70% begonnen met bouwen)
pi_98274968
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:27 schreef baggerbart het volgende:
met een korting van een paar duizend had ik het zonder koop subsidie/starterslening kunnen halen.
En dat is boeiend voor die projectontwikkelaar omdat?
pi_98274980
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:27 schreef baggerbart het volgende:

[..]

Wat boeit die makelaar dat nou.. je hebt nu toch meer betaald? = meer winst voor hem. Je kon het immers toch wel betalen.
dag
pi_98275000
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En dat is boeiend voor die projectontwikkelaar omdat?
Op die manier hadden waarschijnlijk meer mensen het kunnen kopen omdat meer mensen afhankelijk waren van de koop subsidie en starterslening
pi_98275019
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:32 schreef baggerbart het volgende:

[..]

[..]

[..]

Om precies te zijn moeten ze de laatste 30% nog verkopen (ze waren volgens mij ook al eerder dan bij de 70% begonnen met bouwen)
En dus? ( waarschijnlijk omdat werk dat nu gedaan wordt de BTW-korting kan toepassen.. voordeeltje voor de bouwer.
dag
pi_98275411
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:33 schreef baggerbart het volgende:

[..]

Op die manier hadden waarschijnlijk meer mensen het kunnen kopen omdat meer mensen afhankelijk waren van de koop subsidie en starterslening
Als hij ze voor de helft van de prijs had weggedaan waren ze waarschijnlijk allemaal verkocht. Alleen zo werkt het natuurlijk niet. Het doel is om zoveel mogelijk winst te halen, dus verkoop je de huizen tegen de volle prijs, wanneer dat niet werkt moet je gaan verlagen.
pi_98275635
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:41 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als hij ze voor de helft van de prijs had weggedaan waren ze waarschijnlijk allemaal verkocht. Alleen zo werkt het natuurlijk niet. Het doel is om zoveel mogelijk winst te halen, dus verkoop je de huizen tegen de volle prijs, wanneer dat niet werkt moet je gaan verlagen.
Licht er maar net naar hoe je het bekijkt.

Ik heb iig mijn antwoord op me vraag en merk vanzelf wel wat er gaat gebeuren.
Ik hoef er iig vrij weinig van te verwachten als ik het zo lees.
pi_98275711
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:46 schreef baggerbart het volgende:

[..]

Licht er maar net naar hoe je het bekijkt.
De makelaar heeft het zo bekeken.
quote:
Ik heb iig mijn antwoord op me vraag en merk vanzelf wel wat er gaat gebeuren.
Ik hoef er iig vrij weinig van te verwachten als ik het zo lees.
En dat moge duidelijk zijn inderdaad.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 08:48:01 #99
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98282701
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:33 schreef baggerbart het volgende:

[..]

Die mensen die toen afhaakte kunnen het nu alsnog kopen. Dat is veel interessanter omdat ze nu een aantal maal de hoofdprijs hebben gevangen en nu pas die lagere prijs gaan rekenen. Per saldo dus meer winst.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 09:43:40 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_98283721
Als ze nog zo'n 30% niet verkocht hebben dan hebben ze gewoon een probleem: wel de bouwverplichting voor de 70% die al wel verkocht is, maar nog geen winst.
En gezien een projectontwikkelaar in principe van 1/3 grond, 1/3 bouw en 1/3 winst uitgaat, moet hij de winst halen uit wat er nu nog verkocht moet worden, en dat is een kwestie van met minder winst genoegen nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')