abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98262911
3 kwart jaar geleden heb ik een nieuwbouw appartement gekocht voor een X bedrag ( V.O.N ).
Uiteindelijk waren er "genoeg" appartementen verkocht om de bouw te starten wat in december is gebeurt.
Op dit moment zijn ze volop bezig met bouwen ( nog geen enkel appartement is klaar, oplevering is 1ste kwartaal 2012 ) maar nog niet alles is verkocht en daarom hebben ze besloten om gemiddeld 10% van de verkoop prijs af te halen voor mensen die het nu willen kopen.

Is dit zomaar mogelijk?
Staat de prijs van een nieuwbouw woning/appartement niet vast en valt daar niet zomaar over te onderhandelen.

( Er zijn dus ook mensen geweest die een week geleden een appartement hebben gekocht om nu te zien dat ze +/- 10% goedkoper uitwaren )
[b]Op zondag 12 september 2010 13:49 schreef swarmahoer het volgende:[/b]
mannen die zeker zijn van hun geaardheid kunnen gewoon rosebier drinken, ik snap dat het voor jou gewaagd is, dus dat je maar aan de sterke drank ging :P
pi_98263148
Geen enkel probleem. Marktwerking is gewoon toegestaan. Je had best mogen onderhandelen trouwens bij de aankoop; de verkoper mag vragen wat hij wil :)
pi_98263163
Over alles valt te onderhandelen. En ja, dat mag.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_98263523
Waarom zou dat niet mogen?
pi_98263783
Ik zie ook het probleem ook niet. En als de projectontwikkelaar had besloten de laatste 3 appartementen weg te geven? Mag dat dan ook niet? Tuurlijk wel, mag hij helemaal zelf beslissen. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98264333
Wat is hier nu precies het probleem? Jij (en de mensen vorige week) hebben iets gekocht waarvan ze vonden dat het bedrag x waard was. Dat andere appartementen nu goedkoper zijn geworden is jammer voor je, had je of beter moeten onderhandelen of langer moeten wachten met kopen.
pi_98264805
De korting waar het om gaat loopt van rond de 20k tot 30k
En bij aankoop viel er niet te onderhandelen waarna ik na veel moeite een hypotheek rond heb gekregen (koop subsidie en starterslening dat afliep), het ging nog om een klein rest bedrag.

Verder heeft dit natuurlijk ook zo zijn nadeel wanneer ik het probeer te verkopen en iemand die het voor 20k goedkoper heeft.
mannen die zeker zijn van hun geaardheid kunnen gewoon rosebier drinken, ik snap dat het voor jou gewaagd is, dus dat je maar aan de sterke drank ging :P
pi_98265010
Verder staan de appartementen er nog niet allemaal ( muren etc. ) dus het is ook niet om leegstand tegen te gaan.
pi_98265024
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:30 schreef baggerbart het volgende:
En bij aankoop viel er niet te onderhandelen waarna ik na veel moeite een hypotheek rond heb gekregen (koop subsidie en starterslening dat afliep), het ging nog om een klein rest bedrag.

Verder heeft dit natuurlijk ook zo zijn nadeel wanneer ik het probeer te verkopen en iemand die het voor 20k goedkoper heeft.
Natuurlijk is het jammer, maar zo werkt de markt nou eenmaal. Iets wat je niet verkocht krijgt maak je goedkoper, of dat nou een huis een auto of een TV is, het principe blijft hetzelfde. Of ben jij ook zo iemand die gaat klagen bij een winkel als de prijs van een TV een week na aankoop verlaagd wordt?
pi_98265056
quote:

Als je je huis deze prijs niet waard vind had je het nooit moeten kopen. Dat andere het voor een andere prijs kopen kan makkelijk en gebeurt overal.

Zelfs met bestaande huizen kan dat makkelijk. Het is maar net hoe goed jij in onderhandelen bent en hoe makkelijk je je zelf om ver laat duwen met loze meldingen als hetgeen je niet kan onderhandelen voor dit huis.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_98265064
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:34 schreef baggerbart het volgende:
Verder staan de appartementen er nog niet allemaal ( muren etc. ) dus het is ook niet om leegstand tegen te gaan.
Wat doet de reden ertoe?
pi_98265075
quote:

Had je ook in de bres gesprongen als de prijzen nu met 10% verhoogd waren?
pi_98265156
Het mag wel ja. Het probleem is natuurlijk dat mocht je je huis later willen verkopen deze andere woningen beter in de markt liggen omdat de vraagprijs lage zal liggen.
pi_98265332
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:36 schreef gelly het volgende:
Het mag wel ja. Het probleem is natuurlijk dat mocht je je huis later willen verkopen deze andere woningen beter in de markt liggen omdat de vraagprijs lage zal liggen.
Hadden ze de andere woningen niet kunnen verkopen en die dus altijd leeg laten staan zal datook niet helpen bij het verkopen van TS zijn woning als hij weg wilt.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_98265465
Een TV die 20k goedkoper word zou apart zijn en nee om een paar 100 euro doe ik niet moeilijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:34 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het jammer, maar zo werkt de markt nou eenmaal. Iets wat je niet verkocht krijgt maak je goedkoper, of dat nou een huis een auto of een TV is, het principe blijft hetzelfde. Of ben jij ook zo iemand die gaat klagen bij een winkel als de prijs van een TV een week na aankoop verlaagd wordt?
pi_98265527
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:41 schreef baggerbart het volgende:
Een TV die 20k goedkoper word zou apart zijn en nee om een paar 100 euro doe ik niet moeilijk.

[..]

Hoe is dit anders dan?
pi_98265619
Volgens mij "klaag" je dan ook niet als iets in je voordeel is.

En nog steeds vraag ik me hier iets af.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Had je ook in de bres gesprongen als de prijzen nu met 10% verhoogd waren?
pi_98265688
Wat vraag je je af?
pi_98265696
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:44 schreef baggerbart het volgende:
Volgens mij "klaag" je dan ook niet als iets in je voordeel is.

En nog steeds vraag ik me hier iets af.

[..]

Waarom is het dan wel reeel om te klagen als de prijs verlaagd wordt?
pi_98265812
http://www.huizenprijs.com/woningprijs-zakt-in-2011.html

Meeste prijzen zakken, dus niet gek dat zij dat ook moeten om de laatste kwijt te raken. Jou huis is al een stuk minder waard blijkbaar dan dat je er voor betaald hebt.
pi_98267959
Omdat dit in mijn nadeel is. Ook omdat er eerst geen geld af kon en ik met moeite alles rond kreeg en nu wanneer de bouw net begonnen is dat ineens wel kan.

quote:
15s.gif Op donderdag 16 juni 2011 20:45 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Waarom is het dan wel reeel om te klagen als de prijs verlaagd wordt?
pi_98268154
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:24 schreef baggerbart het volgende:
Omdat dit in mijn nadeel is. Ook omdat er eerst geen geld af kon en ik met moeite alles rond kreeg en nu wanneer de bouw net begonnen is dat ineens wel kan.
En jij denkt dat de wereld draait om jouw voordeel of wat?

Ik zie het probleem niet hoor. Jij hebt een woning gekocht. Punt. Dat hij nu in prijs daalt (of stijgt) doet niet terzake. Jij hebt hem in ieder geval. Mensen die erop zouden gokken dat hij wellicht in prijs daalt kunnen dus pech hebben. Voor die zekerheid betaal je nu eenmaal.

Net als met last-minute vakantiereizen. Je kunt mazzel hebben, je kunt ook niet op vakantie gaan. En je kunt, net als jij, vroeg boeken om het zeker te weten. ^O^
pi_98268170
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:24 schreef baggerbart het volgende:

[..]

Ah dan vind je het zeker ook wel normaal dat bedrijven bij jou extra geld komen halen als zij de prijs van een product (of in dit geval huis) verhogen? Beetje vreemd beeld heb jij.

Maar los van dit geneuzel heb je het er maar mee te doen.
pi_98268697
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En jij denkt dat de wereld draait om jouw voordeel of wat?

Ik zie het probleem niet hoor. Jij hebt een woning gekocht. Punt. Dat hij nu in prijs daalt (of stijgt) doet niet terzake. Jij hebt hem in ieder geval. Mensen die erop zouden gokken dat hij wellicht in prijs daalt kunnen dus pech hebben. Voor die zekerheid betaal je nu eenmaal.

Net als met last-minute vakantiereizen. Je kunt mazzel hebben, je kunt ook niet op vakantie gaan. En je kunt, net als jij, vroeg boeken om het zeker te weten. ^O^
Heb ik ergens gezegd dat de wereld om mijn voordeel draait.

Ik zeg dat het in me nadeel is en af vraag of het allemaal kan.
Vooral omdat er eerst word gezegd dat er niet over de prijs te praten valt en nu er ineens wel wat af kan terwijl de verkoop in het begin ook al moeizaam ging.

Het was namelijk nog niet zeker of het gebouwd zou gaan worden.
pi_98268746
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:37 schreef baggerbart het volgende:

[..]

Heb ik ergens gezegd dat de wereld om mijn voordeel draait.

Ik zeg dat het in me nadeel is en af vraag of het allemaal kan.
Vooral omdat er eerst word gezegd dat er niet over de prijs te praten valt en nu er ineens wel wat af kan terwijl de verkoop in het begin ook al moeizaam ging.

Ja het mag, klaar.
pi_98268758
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Ah dan vind je het zeker ook wel normaal dat bedrijven bij jou extra geld komen halen als zij de prijs van een product (of in dit geval huis) verhogen? Beetje vreemd beeld heb jij.

Maar los van dit geneuzel heb je het er maar mee te doen.
Volgens mij bepaal ik de prijs niet van een product dat een bedrijf aan bied.
pi_98268832
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:38 schreef baggerbart het volgende:

[..]

Heel goed. Dat bepaalt het bedrijf, in dit geval heeft dat bedrijf bepaald dat jij geen korting hebt gekregen en de kopers vanaf nu wel. Daar heb je maar mee te leven.
pi_98268900
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:39 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Heel goed. Dat bepaalt het bedrijf, in dit geval heeft dat bedrijf bepaald dat jij geen korting hebt gekregen en de kopers vanaf nu wel. Daar heb je maar mee te leven.
Gaat me meer om het feit dat hij begint over als de prijs ineens hoger word dat het bedrijf bij mij langs mag komen om het geld op te halen.

Volgens mij heb jij verder je punt al gemaakt dus waarom blijf je je punt verder door rammen.
pi_98268920
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:37 schreef baggerbart het volgende:

Dat klopt dan toch?

Om te kunnen beginnen met bouwen moeten er EERST een x-aantal woningen verkocht zijn tegen een bepaalde prijs. Daar kan dus niets vanaf.

En nu dat gelukt is moeten ze kiezen: leeg laten staan en dus wellicht langdurig renteverlies incasseren of een beetje korting geven.

Gast, echt, je maakt je druk om niets.
  donderdag 16 juni 2011 @ 21:42:44 #30
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98268977
quote:

[..]

Uiteindelijk wel, samen met alle andere mensen op dee aardkloot. Als iedereen het te duur vind zal de prijs vanzelf omlaag gaan :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_98269025
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat klopt dan toch?

Om te kunnen beginnen met bouwen moeten er EERST een x-aantal woningen verkocht zijn tegen een bepaalde prijs. Daar kan dus niets vanaf.

En nu dat gelukt is moeten ze kiezen: leeg laten staan en dus wellicht langdurig renteverlies incasseren of een beetje korting geven.

Gast, echt, je maakt je druk om niets.
1 ik maak me niet druk, vraag me af waar je dat uit haalt.
2 er moesten x woningen verkocht worden, er is nooit iets gezegd over een x prijs.
pi_98269040
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:41 schreef baggerbart het volgende:

[..]

Gaat me meer om het feit dat hij begint over als de prijs ineens hoger word dat het bedrijf bij mij langs mag komen om het geld op te halen.

Volgens mij heb jij verder je punt al gemaakt dus waarom blijf je je punt verder door rammen.
Omdat jij het niet normaal vind dat de prijs omlaag gaat, maar ik je hier niet had horen klagen als de prijs gestegen was (even een reeele aanname). Dat is toch op zijn minst lichtelijk hypocriet te noemen. Ik ga net zo lang door met mijn punt maken tot dat tot je doordringt.
pi_98269073
quote:
En volgens mij bepaal jij, en jij alleen, of je dat product voor die prijs wilt kopen. Niets verplicht toch?
pi_98269135
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:43 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Omdat jij het niet normaal vind dat de prijs omlaag gaat, maar ik je hier niet had horen klagen als de prijs gestegen was (even een reeele aanname). Dat is toch op zijn minst lichtelijk hypocriet te noemen. Ik ga net zo lang door met mijn punt maken tot dat tot je doordringt.
Dat het mag begrijp ik :W
pi_98269151
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:43 schreef baggerbart het volgende:
1 ik maak me niet druk, vraag me af waar je dat uit haalt.
2 er moesten x woningen verkocht worden, er is nooit iets gezegd over een x prijs.
1) Uit het openen van dit topic wellicht?
2) Je kunt toch zelf wel een klein beetje inschatten hoe het werkt of niet?
pi_98269204
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En volgens mij bepaal jij, en jij alleen, of je dat product voor die prijs wilt kopen. Niets verplicht toch?
Klopt, de vraag gaat daar dan ook niet over maar over het feit dat er eerst word gezegd dat er over de prijs niet te onderhandelen valt en nu ineens wel dmv een uitverkoop.

Voordat dennis beging te piepen, ja dat mag.
pi_98269249
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

1) Uit het openen van dit topic wellicht?
2) Je kunt toch zelf wel een klein beetje inschatten hoe het werkt of niet?
Als ik me ergens om druk om maak of ergens over wil klagen hoor ik het volgens mij niet in WGR te plaatsen.

70% van de woningen moest verkocht worden.
pi_98269315
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:47 schreef baggerbart het volgende:
Als ik me ergens om druk om maak of ergens over wil klagen hoor ik het volgens mij niet in WGR te plaatsen.
Dus als jij je druk maakt over onrecht wat jou volgens jou aangedaan wordt mag dat niet in WGR :?
pi_98269389
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:47 schreef baggerbart het volgende:
70% van de woningen moest verkocht worden.
Ja, tegen prijs X. Dus als prijs X daalt dan hoef je geen wiskunde gestudeerd te hebben om te begrijpen dat dan die 70% omhoog zal moeten....
pi_98269429
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus als jij je druk maakt over onrecht wat jou volgens jou aangedaan wordt mag dat niet in WGR :?
Volgens mij kom ik hier om advies te vragen over iets.

Blijkbaar mag dit dus heb ik er mee te leven, even goede vrienden.
pi_98269585
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:50 schreef baggerbart het volgende:
Volgens mij kom ik hier om advies te vragen over iets.
Advies over door jou vermeend onrecht.

quote:
Blijkbaar mag dit dus heb ik er mee te leven, even goede vrienden.
Je moet je er niet eens druk om maken, dat gaat straks heel je woongenot vergallen. Jij hebt die woning gekocht, en ja, er zijn dalijk een paar mensen die er wat minder voor betalen. Nou en? Dat is met alles in het leven zo. Ga eens naar de markt. Wacht tot 4 uur smiddags en je krijgt ook de mooiste prijzen voor je neus. Of je vist achter het net, kan ook.
pi_98269754
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Advies over door jou vermeend onrecht.

[..]

Je moet je er niet eens druk om maken, dat gaat straks heel je woongenot vergallen. Jij hebt die woning gekocht, en ja, er zijn dalijk een paar mensen die er wat minder voor betalen. Nou en? Dat is met alles in het leven zo. Ga eens naar de markt. Wacht tot 4 uur smiddags en je krijgt ook de mooiste prijzen voor je neus. Of je vist achter het net, kan ook.
En waar staat dat ik me druk heb gemaakt over dat onrecht?
pi_98269941
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:56 schreef baggerbart het volgende:

[..]

En waar staat dat ik me druk heb gemaakt over dat onrecht?
In dit topic :+

En de anderen betalen voor een ander appartement een lager bedrag. Niet voor jouw huis.

Verschil is dat jouw huis wel snel verkocht is (aan jou) en die andere huizen niet. Dus zijn ze als product niet hetzelfde..
dag
pi_98270044
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 21:58 schreef Peter het volgende:

[..]

In dit topic :+

En de anderen betalen voor een ander appartement een lager bedrag. Niet voor jouw huis.

Verschil is dat jouw huis wel snel verkocht is (aan jou) en die andere huizen niet. Dus zijn ze als product niet hetzelfde..
Enigste wat ik hier doe is advies vragen.
Dit omdat er een aantal medebewoners zijn die er wel werk van willen maken en ik me afvraag of het nut heeft.
pi_98270165
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:00 schreef baggerbart het volgende:

[..]

Dit omdat er een aantal medebewoners zijn die er wel werk van willen maken en ik me afvraag of het nut heeft.
Hooguit als de makelaar heeft gezegd dat het voor alle woningen een absolute vaste prijs is. Maar dan nog is het twijfelachtig of je gelijk krijgt bij een rechter.. Je hebt immers zelf ja gezegd tegen het koopbedrag.
dag
pi_98270180
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:00 schreef baggerbart het volgende:
In dat geval, laat je niet meeslepen door je medebewoners... Die zijn blijkbaar nu al verzuurd voordat ze ook maar 1 dag hebben gewoond in het complex. Laat je niet meeslepen in die emotie en geniet gewoon van je nieuwe woning. (En even als hart onder de riem, het zou zomaar kunnen dat jij minder betaald dan de nieuwe bewoners omdat jouw rente waarschijnlijk een stuk lager is, die is de afgelopen 9 maanden namelijk flink gestegen)
pi_98270240
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:02 schreef Peter het volgende:

[..]

Hooguit als de makelaar heeft gezegd dat het voor alle woningen een absolute vaste prijs is. Maar dan nog is het twijfelachtig of je gelijk krijgt bij een rechter.. Je hebt immers zelf ja gezegd tegen het koopbedrag.
Op het moment dat zo'n makelaar dat zegt kan dat best kloppen. Dat de markt vervolgens niet meezit en de prijzen verlaagd moeten worden kan hij van tevoren ook niet weten.
  donderdag 16 juni 2011 @ 22:08:04 #48
545 dop
:copyright: dop
pi_98270440
markt werking is niet verboden.
en het mag duidelijk zijn dat huizen prijzen onder druk staan, gevolg prijzen worden lager.

soms noem je een dergelijk systeem kapitalisme

systeem zonder marktwerking word ook wel communisme genoemd
nadeel daar aan is dat je dan geen huis kan kopen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_98270451
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Op het moment dat zo'n makelaar dat zegt kan dat best kloppen. Dat de markt vervolgens niet meezit en de prijzen verlaagd moeten worden kan hij van tevoren ook niet weten.
Een garantie geven als je daar op terugkomt is natuurlijk niet kies.
Als je door die garantie er vanuit gaat dat alle woningen een x bedrag veronderstellen en dat de toekomstige prijzen daar aan gekoppeld zijn, dan is het zuur als woningen ineens minder waard blijken te zijn/worden.

Als er vooraf garanties zijn gegeven dat er nooit een lagere prijs door die makelaar gevraagd zou worden, dan kun je kijken of je dat hard kan maken en dat dat een belangrijk gegeven was bij de koop..
dag
pi_98270559
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 22:08 schreef Peter het volgende:

[..]

Een garantie geven als je daar op terugkomt is natuurlijk niet kies.
Als je door die garantie er vanuit gaat dat alle woningen een x bedrag veronderstellen en dat de toekomstige prijzen daar aan gekoppeld zijn, dan is het zuur als woningen ineens minder waard blijken te zijn/worden.

Als er vooraf garanties zijn gegeven dat er nooit een lagere prijs door die makelaar gevraagd zou worden, dan kun je kijken of je dat hard kan maken en dat dat een belangrijk gegeven was bij de koop..
Zo'n harde garantie zal niet mondeling gegeven worden, dat zal op papier moeten staan. Zo niet dan vraag je er ook wel een beetje om.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')