Natuurlijk is het jammer, maar zo werkt de markt nou eenmaal. Iets wat je niet verkocht krijgt maak je goedkoper, of dat nou een huis een auto of een TV is, het principe blijft hetzelfde. Of ben jij ook zo iemand die gaat klagen bij een winkel als de prijs van een TV een week na aankoop verlaagd wordt?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:30 schreef baggerbart het volgende:
De korting waar het om gaat loopt van rond de 20k tot 30k
En bij aankoop viel er niet te onderhandelen waarna ik na veel moeite een hypotheek rond heb gekregen (koop subsidie en starterslening dat afliep), het ging nog om een klein rest bedrag.
Verder heeft dit natuurlijk ook zo zijn nadeel wanneer ik het probeer te verkopen en iemand die het voor 20k goedkoper heeft.
Als je je huis deze prijs niet waard vind had je het nooit moeten kopen. Dat andere het voor een andere prijs kopen kan makkelijk en gebeurt overal.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:30 schreef baggerbart het volgende:
En bij aankoop viel er niet te onderhandelen waarna ik na veel moeite een hypotheek rond heb gekregen (koop subsidie en starterslening dat afliep), het ging nog om een klein rest bedrag.
Verder heeft dit natuurlijk ook zo zijn nadeel wanneer ik het probeer te verkopen en iemand die het voor 20k goedkoper heeft.
Wat doet de reden ertoe?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:34 schreef baggerbart het volgende:
Verder staan de appartementen er nog niet allemaal ( muren etc. ) dus het is ook niet om leegstand tegen te gaan.
Had je ook in de bres gesprongen als de prijzen nu met 10% verhoogd waren?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:30 schreef baggerbart het volgende:
Hadden ze de andere woningen niet kunnen verkopen en die dus altijd leeg laten staan zal datook niet helpen bij het verkopen van TS zijn woning als hij weg wilt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:36 schreef gelly het volgende:
Het mag wel ja. Het probleem is natuurlijk dat mocht je je huis later willen verkopen deze andere woningen beter in de markt liggen omdat de vraagprijs lage zal liggen.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het jammer, maar zo werkt de markt nou eenmaal. Iets wat je niet verkocht krijgt maak je goedkoper, of dat nou een huis een auto of een TV is, het principe blijft hetzelfde. Of ben jij ook zo iemand die gaat klagen bij een winkel als de prijs van een TV een week na aankoop verlaagd wordt?
Hoe is dit anders dan?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:41 schreef baggerbart het volgende:
Een TV die 20k goedkoper word zou apart zijn en nee om een paar 100 euro doe ik niet moeilijk.
[..]
quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Had je ook in de bres gesprongen als de prijzen nu met 10% verhoogd waren?
Waarom is het dan wel reeel om te klagen als de prijs verlaagd wordt?quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:44 schreef baggerbart het volgende:
Volgens mij "klaag" je dan ook niet als iets in je voordeel is.
En nog steeds vraag ik me hier iets af.
[..]
quote:Op donderdag 16 juni 2011 20:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Waarom is het dan wel reeel om te klagen als de prijs verlaagd wordt?
En jij denkt dat de wereld draait om jouw voordeel of wat?quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:24 schreef baggerbart het volgende:
Omdat dit in mijn nadeel is. Ook omdat er eerst geen geld af kon en ik met moeite alles rond kreeg en nu wanneer de bouw net begonnen is dat ineens wel kan.
Ah dan vind je het zeker ook wel normaal dat bedrijven bij jou extra geld komen halen als zij de prijs van een product (of in dit geval huis) verhogen? Beetje vreemd beeld heb jij.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:24 schreef baggerbart het volgende:
Omdat dit in mijn nadeel is. Ook omdat er eerst geen geld af kon en ik met moeite alles rond kreeg en nu wanneer de bouw net begonnen is dat ineens wel kan.
[..]
Heb ik ergens gezegd dat de wereld om mijn voordeel draait.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En jij denkt dat de wereld draait om jouw voordeel of wat?
Ik zie het probleem niet hoor. Jij hebt een woning gekocht. Punt. Dat hij nu in prijs daalt (of stijgt) doet niet terzake. Jij hebt hem in ieder geval. Mensen die erop zouden gokken dat hij wellicht in prijs daalt kunnen dus pech hebben. Voor die zekerheid betaal je nu eenmaal.
Net als met last-minute vakantiereizen. Je kunt mazzel hebben, je kunt ook niet op vakantie gaan. En je kunt, net als jij, vroeg boeken om het zeker te weten.![]()
Ja het mag, klaar.quote:Op donderdag 16 juni 2011 21:37 schreef baggerbart het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat de wereld om mijn voordeel draait.
Ik zeg dat het in me nadeel is en af vraag of het allemaal kan.
Vooral omdat er eerst word gezegd dat er niet over de prijs te praten valt en nu er ineens wel wat af kan terwijl de verkoop in het begin ook al moeizaam ging.
Het was namelijk nog niet zeker of het gebouwd zou gaan worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |