abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98261978
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:20 schreef sigme het volgende:
Verdoofd slachten is een geloofsartikel.
En het wetenschappelijk bewijs dat een dier er minder onder zou lijden rammelt, zoals inmiddels bekend.

Ik krijg de indruk dat men denkt dat onverdoofd slachten betekent dat een beest levend in stukken wordt gehakt en verdoofd slachten dat een dier zacht zingend in slaap wordt gewiegd.

Júist bij verdoofd slachten gebeurt het dat beesten levend worden gevild. Van die kipslachtproductielijnen, waarover al jaren wordt gerapporteerd dat er te weinig stroom op het electrocutiebad staat. En de koeslachtfabrieken, waarbij een verdoofde koe (dus een pin door de kop geslagen) niet binnen de slandaardtijd uitgebloed is en een endje verderop als de onderpoten afgezaagd worden, gaat tegenspartelen.

Tegen de tijd dat het op je bord ligt is het heus dood, maak je geen zorgen.
Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat erom dat regels gelden voor iedereen en dat er geen uitzondering wordt gemaakt voor onzinwezens.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98262104
Ach, dan worden die dieren ergens in een ander land ritueel geslacht, waar wij er geen zicht op hebben.

Goed gedaan hoor.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98262165
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:33 schreef waht het volgende:
Ach, dan worden die dieren ergens in een ander land ritueel geslacht, waar wij er geen zicht op hebben.

Goed gedaan hoor.
Maar he, we hebben wel weer wat gelovigen dwars gezeten ! Chapeau !
pi_98262211
quote:

Goed gedaan hoor.
Tijd om papaverteelt in NL toe te staan.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98262247
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Daar gaat het toch helemaal niet om? Het gaat erom dat regels gelden voor iedereen en dat er geen uitzondering wordt gemaakt voor onzinwezens.
De regel is een slechte, maar dat is een mening (de mijne ;)).

Het argument voor afschaffing van de gereguleerde uitzondering zou dierenwelzijn zijn. En dat is onzin.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98262255
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Tijd om papaverteelt in NL toe te staan.
Goed idee, die Afghanen hebben nu nog een monopolie. :(
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98262263
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:27 schreef sigme het volgende:

[..]

Omdat ze dus niet als uitzondering op de regel zijn opgenomen.
Klinkt belachelijk.En even voordat iemand het Europees slachten weer als christelijk wil beslaan, er bestaat volgens mij niet zoiets als christelijk slachten. Goed zijn voor dieren tijdens leven (dus ook voor slachtdieren) is niet alleen de opdracht voor joden en moslims, maar volgens mij voor alle geloven.

Dus wat is dan de reden van opgaaf waarom ze niet als uitzondering zijn opgenomen? Wie willen ze nu eigenlijk met de wet dwarsbomen? De slager die ook halal wil slachten, maar geen moslim of jood is?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_98262292
quote:

Goed gedaan hoor.
Gebeurt nu toch ook ?
Hoeveel Koshere slachthuizen hebben wij in Nederland ? 1 ?
pi_98262303
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

En de uitzondering geldt niet voor Jahweh of Allah, maar voor echte mensen van vlees en bloed.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98262401
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:37 schreef sigme het volgende:

[..]

En de uitzondering geldt niet voor Jahweh of Allah, maar voor echte mensen van vlees en bloed.
Maar met beroeping op: jawel, jahweh of allah en he: je moet nog eens aantonen via een officieel document dat je je beroept op hun regels. _O- Dat verzin je toch niet? Toch is het zo :D
pi_98262417
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:36 schreef paddy het volgende:

[..]

Klinkt belachelijk.En even voordat iemand het Europees slachten weer als christelijk wil beslaan, er bestaat volgens mij niet zoiets als christelijk slachten. Goed zijn voor dieren tijdens leven (dus ook voor slachtdieren) is niet alleen de opdracht voor joden en moslims, maar volgens mij voor alle geloven.

Dus wat is dan de reden van opgaaf waarom ze niet als uitzondering zijn opgenomen? Wie willen ze nu eigenlijk met de wet dwarsbomen? De slager die ook halal wil slachten, maar geen moslim of jood is?
Er is geen reden van opgaaf voor niet gemaakte uitzonderingen. Er is wel historische reden waarom Joden toestemming kregen voor hun rite en dit later werd meegenomen in de wetgeving.

Overigens lijkt het een vorm van "logica" om nietbestaande geloven en rites uit de grond te stampen om wetten te toetsen, maar zo zit de werkelijkheid niet in elkaar.
pi_98262444
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:36 schreef paddy het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat het CDA voor een verbod op megastallen en bioindustrie in het algemeen is. Oh, wacht...
quote:
Misschien is er nooit een verzoek tot gedaan ? En de imam of rabbijn slacht zelf niet hoor. Dat gebeurt gewoon door slagers die het niks boeit of ze nu een keel doorsnijden of een pin de kop schieten.
pi_98262485
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:36 schreef sigme het volgende:

[..]

De regel is een slechte, maar dat is een mening (de mijne ;)).

Het argument voor afschaffing van de gereguleerde uitzondering zou dierenwelzijn zijn. En dat is onzin.
Waarom ? Als het verboden is om redenen van dierenwelzijn, en ze nu de uitzondering op de wet om redenen van dierenwelzijn ook willen intrekken is dat volmaakt consequent en logisch.

Nu vind ik persoonlijk het idd een beetje een non-argument, want zoveel erger is het leed helemaal niet, maar goed.
pi_98262574
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:40 schreef gelly het volgende:

Misschien is er nooit een verzoek tot gedaan ?
De wet verbiedt het expliciet he. Je moet uitgekozen zijn door een geloofsorganisatie - je mag niet als atheistisch slager op de Joodse wijze ritueel slachten zonder toestemming van het rabbinaat.
Die die toestemming vanzelfsprekend niet gaat geven.
pi_98262578
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Maar met beroeping op: jawel, jahweh of allah en he: je moet nog eens aantonen via een officieel document dat je je beroept op hun regels. _O- Dat verzin je toch niet? Toch is het zo :D
Si, en ik vind deze vorm van wetgeving een flagrante schending is van scheiding kerk en staat. De staat mag niet bepalen wat/wie een "echt genoege" jood/moslim is.

Maar ik ben tegenstander van een algemeen gebod tot verdoofd slachten.
En de argumentatie om de uitzondering te schrappen deugt niet.
pi_98262654
quote:
3s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:41 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Waarom ? Als het verboden is om redenen van dierenwelzijn, en ze nu de uitzondering op de wet om redenen van dierenwelzijn ook willen intrekken is dat volmaakt consequent en logisch.

Nu vind ik persoonlijk het idd een beetje een non-argument, want zoveel erger is het leed helemaal niet, maar goed.
Behalve dat dat dierenwelzijn niet lijdt onder onverdoofd slachten.
Maar verder heb je gelijk :).
pi_98262794
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:43 schreef sigme het volgende:

[..]

Behalve dat dat dierenwelzijn niet lijdt onder onverdoofd slachten.
Strikt gesproken wel. Het dier lijdt ongeveer 30 seconden langer dan nodig.
pi_98262798
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat het CDA voor een verbod op megastallen en bioindustrie in het algemeen is. Oh, wacht...
CDA en christelijk _O- Verbod op megastallen is toch niets mis mee trouwens? Wanneer we het dan toch hebben over "dieren in het leven het goed hebben gehad"

[..]

quote:
Misschien is er nooit een verzoek tot gedaan ? En de imam of rabbijn slacht zelf niet hoor. Dat gebeurt gewoon door slagers die het niks boeit of ze nu een keel doorsnijden of een pin de kop schieten.
Dat zou dan niet halal zijn want het moet wel degelijk door een slager gedaan worden die het met respect doet. Er moet ook bij gebeden worden. Ik heb trouwens niets tegen die manier van slachten, omdat de gedachte erachter goed is. Een dier moet het goed hebben gehad bij leven.

Dat een Imam of Rabbijn het niet zelf doet, snap ik ook :)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_98262849
quote:
7s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Si, en ik vind deze vorm van wetgeving een flagrante schending is van scheiding kerk en staat. De staat mag niet bepalen wat/wie een "echt genoege" jood/moslim is.
Mee eens. Maar dat doen ze hier dus wel. En dit is bij lange na niet het enige voorbeeld.
quote:
Maar ik ben tegenstander van een algemeen gebod tot verdoofd slachten.
En de argumentatie om de uitzondering te schrappen deugt niet.
Prima, maar dat zeg ik: of toestaan of niet. Niet die uitzonderingsshit.
pi_98262894
gamezz had toen dit filmpje geplaatst een tijdje geleden alweer in dit topic

'PvdA had moslims moeten spreken over slacht'

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 03:21 schreef gamezz het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)ng-van-diere_animals
Let op: Niet kijken indien je niet goed tegen schokkende beelden kunt.

In dit filmpje (2e fragment) wordt een halal-slachting getoond (na eerst een niet-halal slachting). Ziet er niet erg diervriendelijk uit.
Volgens mij zijn beide manieren volkomen k.t :')

Het wordt tijd dat er eens een humanere manier komt om te slachten, het is gewoon
weer enorm hypocriet op onverdoofd slachten te verbieden en wel die gruwelijke Bio-industrie
in leven te houden, nee ''wij'' gaan lekker met onze dieren om, kom nou...

pi_98262903
Trouwens, waar is het nog meer verboden in Europa?
Sowieso in Zwitserland en ik dacht ook in Frankrijk, maar daar kan ik niets van terugvinden opeens.
pi_98262929
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:48 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
gamezz had toen dit filmpje geplaatst een tijdje geleden alweer in dit topic

'PvdA had moslims moeten spreken over slacht'

[..]

Volgens mij zijn beide manieren volkomen k.t :')

Het wordt tijd dat er eens een humanere manier komt om te slachten, het is gewoon
weer enorm hypocriet op onverdoofd slachten te verbieden en wel die gruwelijke Bio-industrie
in leven te houden, nee ''wij'' gaan lekker met onze dieren om, kom nou...

Halal-vlees is ook bio-industrievlees.
pi_98262938
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 17:54 schreef niels0 het volgende:

[..]

Slap argument. Alles moet maar mogen? begrijp ik je goed?
De schade door onverdoofd slachten is nihil, enkele duizenden beesten per jaar.
pi_98262994
quote:
13s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:49 schreef kort het volgende:

[..]

De schade door onverdoofd slachten is nihil, enkele duizenden beesten per jaar.
Hahaha.
http://www.depers.nl/econ(...)overt-Nederland.html
pi_98263049
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 19:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Halal-vlees is ook bio-industrievlees.
Ja, dat weet ik dat staat zelfs in de OP van dit topic De Bio-industrie

Neemt niet weg dat ''onze'' manier van slachten ook niet bepaald ''Koosjer'' is..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')