Ow... dat filmpje kende ik al, net in mijn topic geplaatst niet echt een ''humane'' manierquote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Gut gut, wat een vergelijkingen weer. Als je door rood rijdt breng je andere mensen in gevaar, als je er andere eetgewoonten op nahoudt niet.
Maar ga toch vooral je speklapje lekker 'humaan' verdoven voor de slacht.
Hoeveel botten zou die gebroken hebben met zijn knallen tegen de muren op, voor die 'pijnloos' geslacht gaat worden?
en dit...quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:41 schreef Buitendam het volgende:
Jammer dat het dierenleed op deze manier weer ondergeschikt wordt aan religie.
Onzin. De kashrut is het oudste voorschrift om dierenleed tegen te gaan. En als de Nederlandse veeteelt met dezelfde aandacht voor dierenleed te werk zou gaan als waarmee die voorschriften zijn opgesteld zag het er voor de dieren een stuk beter uit.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:41 schreef Buitendam het volgende:
Jammer dat het dierenleed op deze manier weer ondergeschikt wordt aan religie.
Goed punt, met methoden als verdoven door een pin in de hersenstam te schieten, het door middel van elektrocutie verdoven of een gaskamer kun je eigenlijk niet meer van verdoven spreken, dat is gewoon doden.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Sowieso is er helemaal geen sprake van verdoofd slachten. Dat is een eufemisme, propagandataal. De verdoving bestaat uit de slacht zelf. Dat geldt ook voor kosher en halal, alleen is de verdoving iets anders.
In hoeverre verschilt dat van het gegeven dat jij het anders wil op basis van je ongeloof?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 17:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja, ze mogen het geloven wat ze willen, maar uitzonderingen eisen op basis van verzonnen verhalen? Nee. Hoe haal je het überhaupt in je hoofd.
Maar goed, als jij dat vergelijkbaar vindt met opgejaagd en afgeslacht worden, be my guest. Het staat alleen nogal achterlijk.
Nee hoor, ze hebben evenveel rechten, ook zij kunnen het stukje vlees naar hun keuze kopen, net als de ongelovige. En ook de ongelovige mag 'hun' halal/kosjer vlees kopen, mocht die dat willen, niemand die hem tegenhoud.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 18:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
Grappig.
Op dit moment mag een elitair groepje gelovigen iets wat de ongelovigen of aanhangers van "een verkeerd geloof" niet mogen. Dit elitaire groepje gelovigen heeft op dit moment dus meer rechten dan de ongelovigen en minder fortuinlijke religieuzen.
Maar volgens jou zijn de ongelovigen de intolerante onderdrukkers...
+1quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Goed punt, met methoden als verdoven door een pin in de hersenstam te schieten, het door middel van elektrocutie verdoven of een gaskamer kun je eigenlijk niet meer van verdoven spreken, dat is gewoon doden.
Daarin zit misschien ook nog wel een forse onderzoeksbias, namelijk dat men de 'verdoving' als gegeven neemt en dat vervolgens vergelijkt met direct slachten met het mes.
De wet zegt nu dat alleen geselecteerde moslims en joden onverdoofd mogen slachten.quote:
Duh, je moet slager zijn voor je mag slachten, heeft niets met geloof maar met opleiding te maken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
De wet zegt nu dat alleen geselecteerde moslims en joden onverdoofd mogen slachten.
Voor alle andere mensen is het verboden.
Ik zie daar toch echt een verschil in rechten op basis van geloofsovertuiging in
Maakt het uit hoeveel het er zijn dan .. of gaat het om het principe .. vrijheid?quote:Overigens lijkt het erop dat het schrappen van de uitzondering op de wet voor de Joden nauwelijks iets zou veranderen. Naar ik begrepen heb is er welgeteld 1 Joodse slachter in heel Nederland.
Maar dat kan ik mis hebben.
Respect voor anderen, daar begint het mee.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 03:24 schreef Spezza19 het volgende:
Ik las gister een artikel dat zelfs paling niet meer onverdoofd mag sterven, dus waarom zouden sprookjes gelovers dat nog wel mogen?
Zo is dat. Nederlanders die niet vinden wat de meerderheid vindt zijn vrij om op te rotten.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:57 schreef Hathor het volgende:
Moslims en Joden die zich hier niet in kunnen vinden kunnen natuurlijk ook gewoon hun koffers pakken en weggaan, niemand die ze zal tegenhouden.
"Sorry, heb ik geen respect voor. Ik vind het sukkels."quote:Op zaterdag 18 juni 2011 03:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Respect voor anderen, daar begint het mee.
Ja, dat kan. Hang jij dan de vlag uit? Dan weet ik welk huis ik in de fik moet steken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:57 schreef Hathor het volgende:
Moslims en Joden die zich hier niet in kunnen vinden kunnen natuurlijk ook gewoon hun koffers pakken en weggaan, niemand die ze zal tegenhouden.
Dus dat wordt er dan maar ééntje minder. Waar zeuren die joden over!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 00:29 schreef MisterSqueaky het volgende:
Overigens lijkt het erop dat het schrappen van de uitzondering op de wet voor de Joden nauwelijks iets zou veranderen. Naar ik begrepen heb is er welgeteld 1 Joodse slachter in heel Nederland.
Maar dat kan ik mis hebben.
Jawel joh! Gewoon doen! Kunnen we meteen die religieuze idioten een hak zetten! Lachen toch!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:04 schreef Arcee het volgende:
Ik ben principieel voor een verbod, maar als het echt tot zoveel onoverkomelijke problemen leidt dat hoeft het voor mij ook weer niet per se.
Ik zeg net dat dat voor mij niet per se hoeft.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 09:05 schreef Ringo het volgende:
Jawel joh! Gewoon doen! Kunnen we meteen die religieuze idioten een hak zetten! Lachen toch!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |