abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98302702
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 14:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Gut gut, wat een vergelijkingen weer. Als je door rood rijdt breng je andere mensen in gevaar, als je er andere eetgewoonten op nahoudt niet.

Maar ga toch vooral je speklapje lekker 'humaan' verdoven voor de slacht.
Hoeveel botten zou die gebroken hebben met zijn knallen tegen de muren op, voor die 'pijnloos' geslacht gaat worden?
Ow... dat filmpje kende ik al, net in mijn topic geplaatst niet echt een ''humane'' manier
van verdoven :N

De Bio-industrie

quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:41 schreef Buitendam het volgende:
Jammer dat het dierenleed op deze manier weer ondergeschikt wordt aan religie.
en dit...
  vrijdag 17 juni 2011 @ 19:36:48 #227
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_98305179
"Het lot van de familie Meijer"
pi_98306343
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:41 schreef Buitendam het volgende:
Jammer dat het dierenleed op deze manier weer ondergeschikt wordt aan religie.
Onzin. De kashrut is het oudste voorschrift om dierenleed tegen te gaan. En als de Nederlandse veeteelt met dezelfde aandacht voor dierenleed te werk zou gaan als waarmee die voorschriften zijn opgesteld zag het er voor de dieren een stuk beter uit.

Sowieso is er helemaal geen sprake van verdoofd slachten. Dat is een eufemisme, propagandataal. De verdoving bestaat uit de slacht zelf. Dat geldt ook voor kosher en halal, alleen is de verdoving iets anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98306752
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Sowieso is er helemaal geen sprake van verdoofd slachten. Dat is een eufemisme, propagandataal. De verdoving bestaat uit de slacht zelf. Dat geldt ook voor kosher en halal, alleen is de verdoving iets anders.
Goed punt, met methoden als verdoven door een pin in de hersenstam te schieten, het door middel van elektrocutie verdoven of een gaskamer kun je eigenlijk niet meer van verdoven spreken, dat is gewoon doden.

Daarin zit misschien ook nog wel een forse onderzoeksbias, namelijk dat men de 'verdoving' als gegeven neemt en dat vervolgens vergelijkt met direct slachten met het mes.
pi_98313428
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja, ze mogen het geloven wat ze willen, maar uitzonderingen eisen op basis van verzonnen verhalen? Nee. Hoe haal je het überhaupt in je hoofd.
Maar goed, als jij dat vergelijkbaar vindt met opgejaagd en afgeslacht worden, be my guest. Het staat alleen nogal achterlijk.
In hoeverre verschilt dat van het gegeven dat jij het anders wil op basis van je ongeloof?

En ik had het niet over de excessen van de inquisitie maar over haar gedachtegoed, het strenge bewaken van de heersende katholieke waarden, iets wat daarvan afweek werd niet toegestaan.
pleased to meet you
pi_98313879
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:27 schreef MisterSqueaky het volgende:
Grappig.

Op dit moment mag een elitair groepje gelovigen iets wat de ongelovigen of aanhangers van "een verkeerd geloof" niet mogen. Dit elitaire groepje gelovigen heeft op dit moment dus meer rechten dan de ongelovigen en minder fortuinlijke religieuzen.

Maar volgens jou zijn de ongelovigen de intolerante onderdrukkers...
Nee hoor, ze hebben evenveel rechten, ook zij kunnen het stukje vlees naar hun keuze kopen, net als de ongelovige. En ook de ongelovige mag 'hun' halal/kosjer vlees kopen, mocht die dat willen, niemand die hem tegenhoud.
Zo'n verbod zou dus betekenen dat de ongelovige bepaald hoe het vlees van de gelovige geslacht moet worden .. of anders eet die het maar niet
pleased to meet you
pi_98314009
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Goed punt, met methoden als verdoven door een pin in de hersenstam te schieten, het door middel van elektrocutie verdoven of een gaskamer kun je eigenlijk niet meer van verdoven spreken, dat is gewoon doden.

Daarin zit misschien ook nog wel een forse onderzoeksbias, namelijk dat men de 'verdoving' als gegeven neemt en dat vervolgens vergelijkt met direct slachten met het mes.
+1
pleased to meet you
pi_98319649
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 22:45 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee hoor, ze hebben evenveel rechten
De wet zegt nu dat alleen geselecteerde moslims en joden onverdoofd mogen slachten.
Voor alle andere mensen is het verboden.
Ik zie daar toch echt een verschil in rechten op basis van geloofsovertuiging in ;)

Overigens lijkt het erop dat het schrappen van de uitzondering op de wet voor de Joden nauwelijks iets zou veranderen. Naar ik begrepen heb is er welgeteld 1 Joodse slachter in heel Nederland.
Maar dat kan ik mis hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door MisterSqueaky op 18-06-2011 00:46:25 ]
pi_98320623
Het blijft vreemd dat er nog steeds mensen zijn die meer waarde hechten aan een oud sprookjesboek dan aan de ontwikkelingen die de mens heeft doorgemaakt sinds het verzinnen van de sprookjes.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 00:57:32 #235
117098 Hathor
Effe niet
pi_98320836
Moslims en Joden die zich hier niet in kunnen vinden kunnen natuurlijk ook gewoon hun koffers pakken en weggaan, niemand die ze zal tegenhouden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_98321687
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:29 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

De wet zegt nu dat alleen geselecteerde moslims en joden onverdoofd mogen slachten.
Voor alle andere mensen is het verboden.
Ik zie daar toch echt een verschil in rechten op basis van geloofsovertuiging in ;)
Duh, je moet slager zijn voor je mag slachten, heeft niets met geloof maar met opleiding te maken.
Als jij geen slager bent is het voor jou dus ook verboden.

Verder maakt het voor de ongelovige niet uit welk geloof diegene aanhangt die het dier op zijn bord geslacht heeft, voor de gelovige maakt dat wel uit, voor de moslim moet het een moslim zijn en voor de Jood een Jood.
Met een verbod op hun manier van slachten wordt hun deze keuzevrijheid ontnomen, terwijl het nog maar de vraag is hoeveel humaner onze manier van 'verdoofd' slachten nu eigenlijk is.

quote:
Overigens lijkt het erop dat het schrappen van de uitzondering op de wet voor de Joden nauwelijks iets zou veranderen. Naar ik begrepen heb is er welgeteld 1 Joodse slachter in heel Nederland.
Maakt het uit hoeveel het er zijn dan .. of gaat het om het principe .. vrijheid?
pleased to meet you
pi_98324492
Prima iets dat verbod!

Ik las gister een artikel dat zelfs paling niet meer onverdoofd mag sterven, dus waarom zouden sprookjes gelovers dat nog wel mogen?
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_98324610
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 03:24 schreef Spezza19 het volgende:
Ik las gister een artikel dat zelfs paling niet meer onverdoofd mag sterven, dus waarom zouden sprookjes gelovers dat nog wel mogen?
Respect voor anderen, daar begint het mee.
pi_98325110
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:57 schreef Hathor het volgende:
Moslims en Joden die zich hier niet in kunnen vinden kunnen natuurlijk ook gewoon hun koffers pakken en weggaan, niemand die ze zal tegenhouden.
Zo is dat. Nederlanders die niet vinden wat de meerderheid vindt zijn vrij om op te rotten.
Lang leve de democratie, de meerderheid bepaalt!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98325115
En als de meerderheid vindt dat slachtvee hersendood moet worden geslagen alvorens dood te bloeden, dan is dat een objectieven wetenschappelijke en moderne keuze.
Want! Namelijk!

Echt - het ontgaat me welk groot goed erachter zit wat maakt dat het logisch is om deze verplichting op te leggen.

En om het verdoving te noemen is een gotspe.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_98325378
quote:
15s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 03:39 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Respect voor anderen, daar begint het mee.
"Sorry, heb ik geen respect voor. Ik vind het sukkels."
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 08:44:35 #242
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98325466
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:57 schreef Hathor het volgende:
Ja, dat kan. Hang jij dan de vlag uit? Dan weet ik welk huis ik in de fik moet steken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 08:45:54 #243
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98325470
Moslim-pesten. Daar is het de grauziaanse stumpers allemaal om te doen.
pi_98325501
Terwijl die moslims er wel omheen kunnen.
De joden, waarvoor het bijna geen verschil maakt want:
quote:
3s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 00:29 schreef MisterSqueaky het volgende:

Dus dat wordt er dan maar ééntje minder. Waar zeuren die joden over!
  zaterdag 18 juni 2011 @ 08:55:05 #245
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98325519
Precies, als we maar hard genoeg schreeuwen dat het er maar één is, dan kan die zichzelf niet eens meer verstaan. Zijn we er meteen vanaf. Wat doet die idioot eigenlijk nog hier? Waarom is ie niet geëmigreerd naar Israël?
pi_98325526
Ringo lijkt me zo'n metalballetje.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 08:58:09 #247
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98325535
En verder is het van groot belang dat iedereen gelooft aan het nieuwe sprookje van ons heerlijke tafeldier, dat onder wiegeliedjes langzaam in slaap wordt gesust, alvorens de slager het een diervriendelijk duwtje geeft naar de andere wereld.

Eet smakelijk!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 juni 2011 @ 09:04:23 #248
862 Arcee
Look closer
pi_98325578
Ik ben principieel voor een verbod, maar als het echt tot zoveel onoverkomelijke problemen leidt dat hoeft het voor mij ook weer niet per se.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 18 juni 2011 @ 09:05:34 #249
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_98325586
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 09:04 schreef Arcee het volgende:
Ik ben principieel voor een verbod, maar als het echt tot zoveel onoverkomelijke problemen leidt dat hoeft het voor mij ook weer niet per se.
Jawel joh! Gewoon doen! Kunnen we meteen die religieuze idioten een hak zetten! Lachen toch!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 juni 2011 @ 09:10:17 #250
862 Arcee
Look closer
pi_98325622
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 juni 2011 09:05 schreef Ringo het volgende:
Jawel joh! Gewoon doen! Kunnen we meteen die religieuze idioten een hak zetten! Lachen toch!
Ik zeg net dat dat voor mij niet per se hoeft. ;)

Aan de andere kant: ja, ik ben er principieel tegen dat gelovigen rechten menen te kunnen ontlenen aan hun geloof.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')