abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98390057
pessie, persoonlijk vind ik het nu juist makkelijk om af en toe nee te zeggen dan voor de anderhalf. Ik denk dat het ook meer aan het kind ligt en niet voor ieder op gaat. Last van het bekken tijdens cyclus? Check. Maar dat had ik al vóór ik ooit zwanger was. Iedere maand een lichte vorm van ischias en tijdens de zwangerschap was het helemaal bal. Ik weet daardoor dat het niks met borstvoeding te maken kan hebben, voorheen voedde ik natuurlijk niet.

Twinks, ik vind het zo rot voor je, maar ik weet ook echt geen oplossing. Ik heb het nog aan mijn R voorgelegd en hij kon zich er eigenlijk ook niks bij voorstellen. Ik hoop dat jullie tot een oplossing kunnen komen die voor jullie alle 3 goed is.

En dan wilde ik ook nog een foto spammen van vandaag :@

Vroemmmmm!
huup, dat is Amélie's overgooier O+
  Moderator zondag 19 juni 2011 @ 22:16:51 #77
5428 crew  miss_sly
pi_98390061
Maar dat is toch geen goede basis om te stoppen? Ik ben het met Ssserpente eens: het zou hier de relatie ook ernstig schaden als ik gedwongen werd te stoppen. En dan zou ik ook bedenken: stel dat het je relatie zo ernstig zou schaden dat die zelfs beeindigd wordt, dan ben je voor niets gestopt. Dat zou je achteraf ook nog eens heel boos en verdrietig kunnen maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 juni 2011 @ 22:16:52 #78
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98390062
Twinkly :*
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_98390168
Op Nils.

Bij de gedachte dat hij het zo op de spits zou drijven en daarmee Lente en mij zoiets moois zou ontnemen. En dat door een naar gevoel dat ie niet eens kan omschrijven.

Als Lente er nog zo van geniet zou ik haar dat niet kunnen ontnemen. En ik zou boos op Nils zijn omdat ie dat van me zou verwachten. Heel boos.

Nee, ik zou het nooit kunnen accepteren.

Maar ik praat nu voor mezelf uiteraard. :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 19 juni 2011 @ 22:19:54 #80
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98390201
is afspreken dat je na z'n tweede jaar dan alleen nog maar thuis zal voeden geen optie Twinkly? Ik voorzie op den duur hier hetzelfde probleem, dat mijn man wil dat ik stop, maar ik ben zo eigenwijs om zijn eis naast me neer te leggen, omdat ik mijn kind(eren) die afhankelijk zijn van mij (en hem) belangrijker vind dan zijn mening/eisen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 19 juni 2011 @ 22:19:58 #81
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_98390207
Nou ja dat dus serpente.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_98390235
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:11 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Ik ben al boos :P Maar op dit moment voed ik ook al tegen zijn zin in en ik voel me daar heel ongemakkelijk bij, alsof ik me voor hem moet schamen.
Tsja, da's ook weer zo...

Maar nog steeds vind ik niet dat ie dit van je mag verwachten. Ik vind het echt onacceptabel.
  zondag 19 juni 2011 @ 22:22:24 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98390332
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 21:58 schreef Twinkly het volgende:
Asy, 's avonds zou mijn man het doen ;)
Als Niels niet kan slapen kan ik hem vaak ook niet troosten zonder hem de borst te geven, dan raakt hij echt hysterisch (gelukkig komt dat helemaal niet vaak voor). Mijn man lukt het dan wel, al huilt Niels dan ook.
Tussendoor hoef ik hem de borst vrijwel nooit te weigeren omdat hij vrijwel nooit tussendoor vraagt. Maar ik kan hem dan vaak wel afleiden. Bij naar bed brengen is dat wel anders natuurlijk, voeden zit in het ritueel.

Maar R gaat dus ook komende tijd de hele avond hem troosten als Niels liever bij mama wil drinken?

Ow en dat hysterisch dat had Harry ook hoor! Gewoon tot rood en bezweet toe. Mijn man is zelfs een keer komen vragen of ik hem niet gewoon de borst kon geven omdat hij het zo zielig vond. Maar ik wilde niet elk troostmoment mijn borsten weer tevoorschijn ploppen. Dus ik heb volgehouden. Ik vond het niet makkelijk maar ik wist dat hij het op dat moment gewoon niet nodig had. Niet die slok bv, wel mijn nabijheid

Ik vind het ook een heel moeilijke situatie hoor. Ook om advies te geven. Hoewel ik nooit van plan ben geweest om langvoedster te worden, ben ik het toch en mijn man vindt het allemaal best. Die vraagt ook nooit wanneer ik ga stoppen. Ik geloof niet dat hij er op het werk over praat maar als het gevraagd zou worden, geeft hij wel eerlijk antwoord.
Ik vind het zo jammer dat R er zo over denkt...
en ik heb er een beetje hetzelfde gevoel bij als Ssserpente :Y
pi_98390408
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:16 schreef miss_sly het volgende:
Maar dat is toch geen goede basis om te stoppen? Ik ben het met Ssserpente eens: het zou hier de relatie ook ernstig schaden als ik gedwongen werd te stoppen. En dan zou ik ook bedenken: stel dat het je relatie zo ernstig zou schaden dat die zelfs beeindigd wordt, dan ben je voor niets gestopt. Dat zou je achteraf ook nog eens heel boos en verdrietig kunnen maken.
Als Nils dat van mij zou verwachten en z'n poot stijf zou houden, zou dat echt een optie zijn. Ik vind borstvoeding zo'n basisrecht.

Maar Twink, nogmaals, ik praat voor mezelf. Als dit voor jou de beste oplossing (lees: het minste kwaad is) en je je er goed bij voelt, is het alleen maar prima. Sterkte! :*
  zondag 19 juni 2011 @ 22:24:28 #85
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_98390428
Wup wat een geweldige foto! Die auto!!

Twinkly, ik denk dat je er goed aan doet om een compromis te sluiten. Dat moment is sowieso nog een eind weg (hij is anderhalf toch?) en dan heb je een tijd om eraan te wennen/werken. Daarnaast is het binnen een relatie belangrijk om rekening met elkaar te houden en af en toe houd een compromis sluiten daarbij. Ik bedoel maar, ik doe ook wel es dingen die ik echt niet tof vind omdat mijn man dat het beste vind voor ons gezin. Net als dat dat andersom geldt. Als met een compromis de ruzies/het onbegrip voor het moment verdwijnt denk ik wel dat dat ook belangrijk is. Je bent namelijk papa en mama, maar in eerste instantie ben je partner. Als mijn kind over 20 jaar zn eigen pad gaat volgen en ik weer samen ben met mijn man wil ik dat we het dan ook weer leuk/gezellig hebben en een goede relatie hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98390435
Wat Serpente zegt, máár ik begrijp wel dat het lastig is als je partner er heel anders over denkt.
Maar wát is het dan precies wat hem tegenstaat? Als Niels 10 is heb je hem (als het goed is ;)) echt niet meer aan de borst.. eenmaal gestopt is gestopt en stoppen helpt echt niet tegen het heel vaak wakker worden... Ik denk ook dat het altijd zal blijven wringen..

Maar ik heb dan de mazzel dat mijn partner er precies over denkt als ik..
pi_98390489
Emma! En echte vrouw kan prima twee dingen tegelijk! :D
pi_98390550
Pessie, die spoiler is niet nodig hoor. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar de bv periode is maar zo'n korte.. Als Twinks er zelf niet volledig achter staat kan het gaan wringen. Dan zou er een compromis (want dat doe je toch wel in een relatie, je moet ergens BEIDE achter staan) gesloten moeten worden waar beide zich goed bij voelen.

Op dit moment voelt Twinkly zich daar duidelijk niet goed bij.. Dus daar zou dan nog over gesproken moeten worden tot er een compromis is waar beiden zich goed bij voelen... wát daar de uitkomst dan ook van is..
pi_98390590
Jee :') ik val in 3 zinnen wel heel erg in herhaling :')
  zondag 19 juni 2011 @ 22:28:09 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98390677
Poeh Twinks, we hebben het er al over gehad en ik vind het zo heftig voor je. :'(
Het zijn gewoon twee kwaden eigenlijk. Of je voedt door en dat zorgt voor een onbalans in je relatie of je stopt en dat zorgt voor een onbalans.
Ik kan helemaal mee met Sserpente in haar woede, toch vind ik het niet zo simpel.

Het zou fijn zijn als hij gewoon sec naar de situatie keek en kon zien wat het jullie beiden oplevert.
Mooi zou zijn als hij kan inzien dat het aantal voedingen vanzelf afbouwt. Ko is nu 2 jaar en hij drinkt enkel nog 's avonds. En zelfs dan niet altijd.
Wie weet waar jij en Niels tegen die tijd staan. Misschien kan 1 voeding je partner wel minder schelen dan 3 keer per dag.
Het zou mooi zijn als jullie het nu beiden kunnen laten rusten. Niels is nog geen 2 en wie weet hoe het loopt. Dan kun je er nu nog van genieten en Niels ook.

Emma! Geweldig! O+
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98390839
Haha, het is toch helemaal niet erg om een andere mening te hebben, Pessie? Niks persoonlijks, hoor! :*

Je hebt gelijk dat het goed is om compromissen te sluiten. Maar ik zou dat in deze situatie nooit kunnen. Ik zou de eis van Nils in de basis namelijk al onvoorstelbaar vinden. Het gevoel dat hij erbij heeft, zou ik nooit ernstig genoeg vinden om daar Lente zo'n fijn momentje voor te ontnemen. Daar zou ie zich maar overheen moeten zetten.

Ik zou dus nooit achter dat compromis kunnen staan. En als ik er toch in mee zou gaan, zou ik 'm dat altijd kwalijk blijven nemen.

Het idee dat Nils dat ooit van me zou verwachten om te stoppen met de borstvoeding enkel door een 'naar gevoel' vind ik echt onvoorstelbaar.
  zondag 19 juni 2011 @ 22:33:01 #93
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_98390848
Maar ik begreep dat met 2 jaar de boel afgebouwd 'moet' zijn, niet dat er dan pas afgebouwd gaat worden en dat Twinkly nog 3-4 voedingen per dag geeft.

Maar het is zeker niet makkelijk om door te blijven voeden als je man dat eigenlijk niet wil...
pi_98390943
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:29 schreef oeke het volgende:
Poeh Twinks, we hebben het er al over gehad en ik vind het zo heftig voor je. :'(
Het zijn gewoon twee kwaden eigenlijk. Of je voedt door en dat zorgt voor een onbalans in je relatie of je stopt en dat zorgt voor een onbalans.
Ik kan helemaal mee met Sserpente in haar woede, toch vind ik het niet zo simpel.

Het zou fijn zijn als hij gewoon sec naar de situatie keek en kon zien wat het jullie beiden oplevert.
Mooi zou zijn als hij kan inzien dat het aantal voedingen vanzelf afbouwt. Ko is nu 2 jaar en hij drinkt enkel nog 's avonds. En zelfs dan niet altijd.
Wie weet waar jij en Niels tegen die tijd staan. Misschien kan 1 voeding je partner wel minder schelen dan 3 keer per dag.
Het zou mooi zijn als jullie het nu beiden kunnen laten rusten. Niels is nog geen 2 en wie weet hoe het loopt. Dan kun je er nu nog van genieten en Niels ook.

Emma! Geweldig! O+
Ik ben niet boos op Twinkly d'r lief, hoor. Da's haar taak als ze dat wil. Ik ben boos op een denkbeeldige Nils. :+
pi_98391139
Oja, voordat hij 2 jaar is. :D
Tja, hier kreeg ik het in januari erg druk en zo viel de middagvoeding er snel af, daarop volgde de ochtendvoeding en nu is de avondvoeding over. Dus van 19 maanden tot 2 jaar hebben we best snel afgebouwd.
Maar goed, het scheelde een hoop dat ik dan zelf er niet bij was. Dat Twinks Niels moet weigeren maakt het inderdaad een stuk lastiger om relaxed af te bouwen. ;(

Sserpente, dat bedoel ik ook. Ik word ook boos bij de gedachte dat P. me zoiets zou ontzeggen.
:@
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_98391196
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:32 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, het is toch helemaal niet erg om een andere mening te hebben, Pessie? Niks persoonlijks, hoor! :*

Je hebt gelijk dat het goed is om compromissen te sluiten. Maar ik zou dat in deze situatie nooit kunnen. Ik zou de eis van Nils in de basis namelijk al onvoorstelbaar vinden. Het gevoel dat hij erbij heeft, zou ik nooit ernstig genoeg vinden om daar Lente zo'n fijn momentje voor te ontnemen. Daar zou ie zich maar overheen moeten zetten.

Ik zou dus nooit achter dat compromis kunnen staan. En als ik er toch in mee zou gaan, zou ik 'm dat altijd kwalijk blijven nemen.

Het idee dat Nils dat ooit van me zou verwachten om te stoppen met de borstvoeding enkel door een 'naar gevoel' vind ik echt onvoorstelbaar.
Ik kan me hier helemaal in vinden, maar ook omdat ik me niet kan voorstellen dat Mart dat van me zou verwachten.. Zou hij dat wel doen, zou dat hier ook een flinke deuk opleveren.

Máár, als hij er toch moeite mee zou hebben dan zou je samen naar een compromis kunnen werken waar je je beide nog wel in kunt vinden. Dat geld dan wel voor Twink haar situatie. Maar het klinkt helemaal niet alsof Twink achter dat 'compromis' staat, dus zullen ze daar nog aan moeten werken...
pi_98391334
Toch denk ik dat afbouwen makkelijker gaat dan je verwacht, Twinks.

De laatste tijd weiger ik ook steeds vaker in openbare gelegenheden omdat ik er geen zin in heb. De eerste paar keren bleef ze het proberen, mar na consequent volhouden, acceptert ze nu heel makkelijk een nee. Heb je een alteratief? Ik geef Lente op zulke momenten bijv. altijd d'r knuffeldoekje, daar haalt ze ook een hoop troost uit.

Nu drinkt ze eigenlijk alleen nog maar 's ochtends. :)
pi_98391644
quote:
0s.gif Op zondag 19 juni 2011 22:39 schreef Orea het volgende:

[..]

Ik kan me hier helemaal in vinden, maar ook omdat ik me niet kan voorstellen dat Mart dat van me zou verwachten.. Zou hij dat wel doen, zou dat hier ook een flinke deuk opleveren.

Máár, als hij er toch moeite mee zou hebben dan zou je samen naar een compromis kunnen werken waar je je beide nog wel in kunt vinden. Dat geld dan wel voor Twink haar situatie. Maar het klinkt helemaal niet alsof Twink achter dat 'compromis' staat, dus zullen ze daar nog aan moeten werken...
Eensch. Maar ik wil ook niet voor Twink spreken. Daarom hou ik m'n commentaar zo dicht bij mezelf en onze (hypothetische :P ) situatie.

Mss is het voor Twink wel de beste oplossing en ik wil 'r niet in een bepaalde richting duwen.

Maar net als jij vind ik wel dat ze dan echt goed bij zichzelf te rade moet gaan of ze hier wel echt (en ook op de lange termijn) achter staat.
pi_98391901
Kijk, mijn natuurtalentje een paar minuutjes oud. O+

pi_98392275
Oh kiek nou zo vers O+
Komt door KD dat we die foto's zitten door te spitten he :D

Half uurtje oud
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')