Tsja, da's ook weer zo...quote:Op zondag 19 juni 2011 22:11 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Ik ben al boosMaar op dit moment voed ik ook al tegen zijn zin in en ik voel me daar heel ongemakkelijk bij, alsof ik me voor hem moet schamen.
Maar R gaat dus ook komende tijd de hele avond hem troosten als Niels liever bij mama wil drinken?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:58 schreef Twinkly het volgende:
Asy, 's avonds zou mijn man het doen![]()
Als Niels niet kan slapen kan ik hem vaak ook niet troosten zonder hem de borst te geven, dan raakt hij echt hysterisch (gelukkig komt dat helemaal niet vaak voor). Mijn man lukt het dan wel, al huilt Niels dan ook.
Tussendoor hoef ik hem de borst vrijwel nooit te weigeren omdat hij vrijwel nooit tussendoor vraagt. Maar ik kan hem dan vaak wel afleiden. Bij naar bed brengen is dat wel anders natuurlijk, voeden zit in het ritueel.
Als Nils dat van mij zou verwachten en z'n poot stijf zou houden, zou dat echt een optie zijn. Ik vind borstvoeding zo'n basisrecht.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:16 schreef miss_sly het volgende:
Maar dat is toch geen goede basis om te stoppen? Ik ben het met Ssserpente eens: het zou hier de relatie ook ernstig schaden als ik gedwongen werd te stoppen. En dan zou ik ook bedenken: stel dat het je relatie zo ernstig zou schaden dat die zelfs beeindigd wordt, dan ben je voor niets gestopt. Dat zou je achteraf ook nog eens heel boos en verdrietig kunnen maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet boos op Twinkly d'r lief, hoor. Da's haar taak als ze dat wil. Ik ben boos op een denkbeeldige Nils.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:29 schreef oeke het volgende:
Poeh Twinks, we hebben het er al over gehad en ik vind het zo heftig voor je.![]()
Het zijn gewoon twee kwaden eigenlijk. Of je voedt door en dat zorgt voor een onbalans in je relatie of je stopt en dat zorgt voor een onbalans.
Ik kan helemaal mee met Sserpente in haar woede, toch vind ik het niet zo simpel.
Het zou fijn zijn als hij gewoon sec naar de situatie keek en kon zien wat het jullie beiden oplevert.
Mooi zou zijn als hij kan inzien dat het aantal voedingen vanzelf afbouwt. Ko is nu 2 jaar en hij drinkt enkel nog 's avonds. En zelfs dan niet altijd.
Wie weet waar jij en Niels tegen die tijd staan. Misschien kan 1 voeding je partner wel minder schelen dan 3 keer per dag.
Het zou mooi zijn als jullie het nu beiden kunnen laten rusten. Niels is nog geen 2 en wie weet hoe het loopt. Dan kun je er nu nog van genieten en Niels ook.
Emma! Geweldig!
Ik kan me hier helemaal in vinden, maar ook omdat ik me niet kan voorstellen dat Mart dat van me zou verwachten.. Zou hij dat wel doen, zou dat hier ook een flinke deuk opleveren.quote:Op zondag 19 juni 2011 22:32 schreef Ssserpente het volgende:
Haha, het is toch helemaal niet erg om een andere mening te hebben, Pessie? Niks persoonlijks, hoor!![]()
Je hebt gelijk dat het goed is om compromissen te sluiten. Maar ik zou dat in deze situatie nooit kunnen. Ik zou de eis van Nils in de basis namelijk al onvoorstelbaar vinden. Het gevoel dat hij erbij heeft, zou ik nooit ernstig genoeg vinden om daar Lente zo'n fijn momentje voor te ontnemen. Daar zou ie zich maar overheen moeten zetten.
Ik zou dus nooit achter dat compromis kunnen staan. En als ik er toch in mee zou gaan, zou ik 'm dat altijd kwalijk blijven nemen.
Het idee dat Nils dat ooit van me zou verwachten om te stoppen met de borstvoeding enkel door een 'naar gevoel' vind ik echt onvoorstelbaar.
Eensch. Maar ik wil ook niet voor Twink spreken. Daarom hou ik m'n commentaar zo dicht bij mezelf en onze (hypothetischequote:Op zondag 19 juni 2011 22:39 schreef Orea het volgende:
[..]
Ik kan me hier helemaal in vinden, maar ook omdat ik me niet kan voorstellen dat Mart dat van me zou verwachten.. Zou hij dat wel doen, zou dat hier ook een flinke deuk opleveren.
Máár, als hij er toch moeite mee zou hebben dan zou je samen naar een compromis kunnen werken waar je je beide nog wel in kunt vinden. Dat geld dan wel voor Twink haar situatie. Maar het klinkt helemaal niet alsof Twink achter dat 'compromis' staat, dus zullen ze daar nog aan moeten werken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |