Kan, maar heb je reguliere kanalen al geprobeerd? Regressietherapie is vrij zwaar. Soms is het ook omdat je in je leven een aantal zaken niet in balans hebt.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:31 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik wil graag regressie therapie proberen. Op dit moment voel ik me niet gelukkig en ik weet niet waar het aan ligt. Er zijn dingen gebeurd, maar ook zonder dat er aanleidingen voor hoeven te zijn kan ik me slecht voelen. Misschien dat regressie therapie helpt?
Het enige waar ik wel over nadenk , ik heb enige tijd geleden over valse herinneringen. Dat je bijv. denkt dat je seksueel misbruikt bent , terwijl dit helemaal niet gebeurd is. Iemand hier ervaringen mee?
De herinneringen aan een vorig leven dat je je meent te kunnen herinneren, kunnen heel goed verzonnen zijn.quote:Op woensdag 4 januari 2012 22:31 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik wil graag regressie therapie proberen. Op dit moment voel ik me niet gelukkig en ik weet niet waar het aan ligt. Er zijn dingen gebeurd, maar ook zonder dat er aanleidingen voor hoeven te zijn kan ik me slecht voelen. Misschien dat regressie therapie helpt?
Het enige waar ik wel over nadenk , ik heb enige tijd geleden over valse herinneringen. Dat je bijv. denkt dat je seksueel misbruikt bent , terwijl dit helemaal niet gebeurd is. Iemand hier ervaringen mee?
Je weet dan in ieder geval waarom je je niet veilig voelt. Ik denk dat het probleem kennen de halve oplossing is.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:19 schreef Pizzapuntje het volgende:
Tsja ik weet het niet. Ik weet wel dat er vroeger veel familie ruzie is geweest en dat ik in de steek ben gelaten door ooms en tantes. Ik weet hier verder niks meer van, aan beelden, aan gevoel enz. Maar ik weet dat het gebeurd is, uit verhalen van mijn moeder. Ik heb een muur, waars. vanwege de dingen die er gebeurd zijn. Misschien kan regressie therapie wat meer opheldering geven.
Ja oke, misschien maakt het voor de therapeutische waarde niks uit, en ik ga er ook niet echt van uit dat er hele schokkende dingen uitkomen, maar stel dat het wel gebeurd, is de kans danj niet groot dat ik me daarna alleen maar slechter voel?
Regressie therapie is misschien niet iets waar ik snel aan zou denken voor dit soort verdriet. Wel eventueel aan een aantal Reiki behandelingen. Ook daarbij mag er oud verdriet loskomen en kan er reiki naar een traumatisch punt in het verleden worden gezonden.quote:Op donderdag 5 januari 2012 17:19 schreef Pizzapuntje het volgende:
Tsja ik weet het niet. Ik weet wel dat er vroeger veel familie ruzie is geweest en dat ik in de steek ben gelaten door ooms en tantes. Ik weet hier verder niks meer van, aan beelden, aan gevoel enz. Maar ik weet dat het gebeurd is, uit verhalen van mijn moeder. Ik heb een muur, waars. vanwege de dingen die er gebeurd zijn. Misschien kan regressie therapie wat meer opheldering geven.
Ja oke, misschien maakt het voor de therapeutische waarde niks uit, en ik ga er ook niet echt van uit dat er hele schokkende dingen uitkomen, maar stel dat het wel gebeurd, is de kans danj niet groot dat ik me daarna alleen maar slechter voel?
't Is te zien wat je er mee doet hé.quote:maar stel dat het wel gebeurd, is de kans danj niet groot dat ik me daarna alleen maar slechter voel?
En dat is tevens het gevaarlijke. Denk aan valse aangifte bijv.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:22 schreef Loppe het volgende:
[..]
't Is te zien wat je er mee doet hé.
Zoiets kunnen ze niet bewijzen, denk ik. Het zal meer afhangen van hoe haar kijk is op de dader. Vergeeft ze hen of komt er wrok.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:36 schreef Lavenderr het volgende:
En dat is tevens het gevaarlijke. Denk aan valse aangifte bijv.
Het is niet alleen dit soort verdriet, er zit een depressie, er zit een gevoel van niet mezelf kunnen accepteren zoals ik ben (ik val op vrouwen) en er zit een gevoel van ongelukkigheid, die niet een directe oorzaak heeft. Ik weet niet precies waardoor ik me ongelukkig voel, kan niet bij de kern komen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:14 schreef Bastard het volgende:
[..]
Regressie therapie is misschien niet iets waar ik snel aan zou denken voor dit soort verdriet. Wel eventueel aan een aantal Reiki behandelingen. Ook daarbij mag er oud verdriet loskomen en kan er reiki naar een traumatisch punt in het verleden worden gezonden.
Misschien gewoon eens over nadenken of inlezen, daarvan weet ik zeker dat het niet 'slechter' kan worden.
Succes.
Dat is altijd wel een tricky vraag omdat het afhankelijk is van een aantal dingen.quote:Op donderdag 5 januari 2012 18:51 schreef Pizzapuntje het volgende:
En @ Bastard, hoe weet ik wie nou een goede reiki therapeut is?
Er is natuurlijk via een huisartsenpraktijk ook wel naar andere oplossingen te zoeken buiten het 'alternatieve circuit'.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:02 schreef Loppe het volgende:
Bestaan er geen contactgroepen voor mensen die hetzelfde als jou meegemaakt hebben? Of met dezelfde twijfels zitten?
Dat is erg jammer... De mensen die je het meest na staan zijn toch je ouders. Jammer dat je niet met ze kan praten over je problemen. Als dat atijd al zo geweest is, zal dat je gevoel van basisveiligheid niet bevorderd hebben.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:46 schreef Pizzapuntje het volgende:
Er zullen zeker wel praatgroepen zijn, maar over het feit dat ik op vrouwen val heb ik al met vele vrouwen en jongeren gesproken die dezelfde gevoelens hebben. Dit lost niks op. De ene dag is het oke, en heb ik er geen moeite mee, en sommige dagen kan ik mezelf niet uitstaan dat ik op vrouwen val, ik kan het dan gewoon niet accepteren van mezelf.
Mijn ouders hou ik er liever buiten, ik laat ze liever geloven dat alles oke gaat. Tuurlijk zijn er moment dat ze het door hebben (zoals 2 jaar geleden een opname in psychiatrie). Maar, ik probeer te verbloemen dat het slecht gaat, dat ik op vrouwen val, ik voel me er gewoon niet op mijn gemak bij als ze er dingen over vragen. Of vragen waarom ik mezelf op slechte manieren beschadig. En ook al doen ze het uit liefde, en zeggen ze dat ze er altijd voor me zijn, ik wil gewoon niet dat ze van dingen af weten.
Me op mijn gemak voelen bij iemand is lastig, weinig vertrouwen in mensen. Reiki heeft toch met energie enzo te maken?
@ Lobbe, in het artikel staat dat er vaak naar die gedachten gestuurd wordt door de therapeut zijn/haar vragen. Is dit bij regressie therapie ook, of worden daar gewoon open vragen gesteld, niet doelgericht op bepaalde dingen?
Ik begrijp en herken je punt mbt je ouders wel. Je wilt niet alles opengooien omdat je een andere kijk op dingen hebt en al bij voorbaat weet dat het zou kunnen botsen en dat wil je voorkomen. Althans, uit die ervaringen put ik persoonlijk waarbij ik dus met een reeks zaken, hoe graag ze het ook zouden willen, niet met ze wil spreken.quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:46 schreef Pizzapuntje het volgende:
Er zullen zeker wel praatgroepen zijn, maar over het feit dat ik op vrouwen val heb ik al met vele vrouwen en jongeren gesproken die dezelfde gevoelens hebben. Dit lost niks op. De ene dag is het oke, en heb ik er geen moeite mee, en sommige dagen kan ik mezelf niet uitstaan dat ik op vrouwen val, ik kan het dan gewoon niet accepteren van mezelf.
Mijn ouders hou ik er liever buiten, ik laat ze liever geloven dat alles oke gaat. Tuurlijk zijn er moment dat ze het door hebben (zoals 2 jaar geleden een opname in psychiatrie). Maar, ik probeer te verbloemen dat het slecht gaat, dat ik op vrouwen val, ik voel me er gewoon niet op mijn gemak bij als ze er dingen over vragen. Of vragen waarom ik mezelf op slechte manieren beschadig. En ook al doen ze het uit liefde, en zeggen ze dat ze er altijd voor me zijn, ik wil gewoon niet dat ze van dingen af weten.
Me op mijn gemak voelen bij iemand is lastig, weinig vertrouwen in mensen. Reiki heeft toch met energie enzo te maken?
Ik dacht dat je twijfelde over jouw herinneringen. Los eerst dat op. Vriendje of vriendinnetje kan later toch nog wel?quote:Op donderdag 5 januari 2012 19:46 schreef Pizzapuntje het volgende:
@ Lobbe, in het artikel staat dat er vaak naar die gedachten gestuurd wordt door de therapeut zijn/haar vragen. Is dit bij regressie therapie ook, of worden daar gewoon open vragen gesteld, niet doelgericht op bepaalde dingen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |