abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106423225
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:31 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik wil graag regressie therapie proberen. Op dit moment voel ik me niet gelukkig en ik weet niet waar het aan ligt. Er zijn dingen gebeurd, maar ook zonder dat er aanleidingen voor hoeven te zijn kan ik me slecht voelen. Misschien dat regressie therapie helpt?

Het enige waar ik wel over nadenk , ik heb enige tijd geleden over valse herinneringen. Dat je bijv. denkt dat je seksueel misbruikt bent , terwijl dit helemaal niet gebeurd is. Iemand hier ervaringen mee?
Kan, maar heb je reguliere kanalen al geprobeerd? Regressietherapie is vrij zwaar. Soms is het ook omdat je in je leven een aantal zaken niet in balans hebt.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  donderdag 5 januari 2012 @ 11:02:05 #277
342898 MissVanity
Wijkt af van het onderwerp
pi_106431179
Hypno-regressie therapie kan heel waardevol zijn. Het werkt alleen enorm op mijn lachspieren. De laatste sessie die ik had kreeg ik de slappe lach en mijn therapeut ook :D Maar je kan er veel aan hebben hoor.
Op dinsdag 20 september 2011 14:48 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik werk bij MissVanity en neem wel eens een onderwerp mee.
Ik bedoel, zij wijkt er toch vanaf.
pi_106436852
Ik heb medicatie voor depressie en paniekaanvallen en pleinvrees. Verder niet echt een behandeling gehad omdat dit tot op heden niet gelukt is (geen klik met de psycholoog). Ik zou ook echt niet weten wat voor reguliere behandeling ik zou moeten doen. Ik heb het niet echt op praten. We praten en blablabla, maar vervolgens komen er geen veranderingen.
pi_106437003
Die valse herinneringen waren mss onderdrukte?
pi_106440985
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 22:31 schreef Pizzapuntje het volgende:
Ik wil graag regressie therapie proberen. Op dit moment voel ik me niet gelukkig en ik weet niet waar het aan ligt. Er zijn dingen gebeurd, maar ook zonder dat er aanleidingen voor hoeven te zijn kan ik me slecht voelen. Misschien dat regressie therapie helpt?

Het enige waar ik wel over nadenk , ik heb enige tijd geleden over valse herinneringen. Dat je bijv. denkt dat je seksueel misbruikt bent , terwijl dit helemaal niet gebeurd is. Iemand hier ervaringen mee?
De herinneringen aan een vorig leven dat je je meent te kunnen herinneren, kunnen heel goed verzonnen zijn.
Maar dat maakt voor de therapeutische waarde niet uit. Want het schijnt goed te helpen. :)

En wie weet.. misschien herinner je je wel echt dingen uit een vorig leven?
pi_106445615
Tsja ik weet het niet. Ik weet wel dat er vroeger veel familie ruzie is geweest en dat ik in de steek ben gelaten door ooms en tantes. Ik weet hier verder niks meer van, aan beelden, aan gevoel enz. Maar ik weet dat het gebeurd is, uit verhalen van mijn moeder. Ik heb een muur, waars. vanwege de dingen die er gebeurd zijn. Misschien kan regressie therapie wat meer opheldering geven.

Ja oke, misschien maakt het voor de therapeutische waarde niks uit, en ik ga er ook niet echt van uit dat er hele schokkende dingen uitkomen, maar stel dat het wel gebeurd, is de kans danj niet groot dat ik me daarna alleen maar slechter voel?
pi_106447921
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:19 schreef Pizzapuntje het volgende:
Tsja ik weet het niet. Ik weet wel dat er vroeger veel familie ruzie is geweest en dat ik in de steek ben gelaten door ooms en tantes. Ik weet hier verder niks meer van, aan beelden, aan gevoel enz. Maar ik weet dat het gebeurd is, uit verhalen van mijn moeder. Ik heb een muur, waars. vanwege de dingen die er gebeurd zijn. Misschien kan regressie therapie wat meer opheldering geven.

Ja oke, misschien maakt het voor de therapeutische waarde niks uit, en ik ga er ook niet echt van uit dat er hele schokkende dingen uitkomen, maar stel dat het wel gebeurd, is de kans danj niet groot dat ik me daarna alleen maar slechter voel?
Je weet dan in ieder geval waarom je je niet veilig voelt. Ik denk dat het probleem kennen de halve oplossing is.
Zou een een probleem of een trauma erger kunnen worden, als je je er meer van bewust bent?
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:14:10 #283
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106448017
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 17:19 schreef Pizzapuntje het volgende:

Regressie therapie is misschien niet iets waar ik snel aan zou denken voor dit soort verdriet. Wel eventueel aan een aantal Reiki behandelingen. Ook daarbij mag er oud verdriet loskomen en kan er reiki naar een traumatisch punt in het verleden worden gezonden.
Misschien gewoon eens over nadenken of inlezen, daarvan weet ik zeker dat het niet 'slechter' kan worden.

Succes.
The truth was in here.
pi_106448383
quote:
maar stel dat het wel gebeurd, is de kans danj niet groot dat ik me daarna alleen maar slechter voel?
't Is te zien wat je er mee doet hé.
pi_106448921
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:22 schreef Loppe het volgende:

[..]

't Is te zien wat je er mee doet hé.
En dat is tevens het gevaarlijke. Denk aan valse aangifte bijv.
pi_106449211
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:36 schreef Lavenderr het volgende:
En dat is tevens het gevaarlijke. Denk aan valse aangifte bijv.
Zoiets kunnen ze niet bewijzen, denk ik. Het zal meer afhangen van hoe haar kijk is op de dader. Vergeeft ze hen of komt er wrok.
pi_106449556
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:14 schreef Bastard het volgende:

[..]

Regressie therapie is misschien niet iets waar ik snel aan zou denken voor dit soort verdriet. Wel eventueel aan een aantal Reiki behandelingen. Ook daarbij mag er oud verdriet loskomen en kan er reiki naar een traumatisch punt in het verleden worden gezonden.
Misschien gewoon eens over nadenken of inlezen, daarvan weet ik zeker dat het niet 'slechter' kan worden.

Succes.
Het is niet alleen dit soort verdriet, er zit een depressie, er zit een gevoel van niet mezelf kunnen accepteren zoals ik ben (ik val op vrouwen) en er zit een gevoel van ongelukkigheid, die niet een directe oorzaak heeft. Ik weet niet precies waardoor ik me ongelukkig voel, kan niet bij de kern komen.

Zowel mijn vader als moeder hebben een reiki diploma, maar heb daar verder eigenlijk niks mee gedaan. Heb laatst wel een energetische massage gehad maar dit heeft niks veranderd.

Nou blijft het feit dat, stel dat er wel dingen zijn gebeurd die echt niet kunnen (mishandeling, misbruik), voel ik me dan niet alleen maar meer verdrietig?

Wat loppe zegt klopt wel, het hangt dan af van mijn kijk op de dader. Maar stel dat het helemaal niet waar is, dat dat misbruik verzonnen is?

Ik twijfel nog een beetje, maar zie ook niet echt een andere oplossing.

En @ Bastard, hoe weet ik wie nou een goede reiki therapeut is?
pi_106450124
Bestaan er geen contactgroepen voor mensen die hetzelfde als jou meegemaakt hebben? Of met dezelfde twijfels zitten?
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:05:35 #289
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106450249
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:51 schreef Pizzapuntje het volgende:

En @ Bastard, hoe weet ik wie nou een goede reiki therapeut is?
Dat is altijd wel een tricky vraag omdat het afhankelijk is van een aantal dingen.
Maar je zou kunnen beginnen met het zoeken naar verenigingen en masters die zich daar bij aangesloten hebben bijvoorbeeld. (NVRM, de cirkel.. )
Ik weet niet in welke regio je zoekt, ik ken een goede therapeut in Mijdrecht, en ook iemand in Delft. Maar omdat ik ze goed vind hoeft dat niet voor jou te gelden.. als je er niet helemaal bij op je gemak zou voelen is het denk ik ook niet helemaal goed.
Dat is ook de reden waarom, en hoe liefdevol ze het vast ook bedoelen met je, je ouders niet de juiste therapeuten voor je zijn. Ik denk dat je je daarbij toch wat meer gesloten wil houden tijdens behandelingen, je wil niet alles delen met je ouders? Niet dat ik verder je relatie met hun kan beoordelen maar zou het zeker met deze problemen in het achterhoofd, onafhankelijk willen houden zonder familie.
The truth was in here.
  donderdag 5 januari 2012 @ 19:06:51 #290
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106450289
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:02 schreef Loppe het volgende:
Bestaan er geen contactgroepen voor mensen die hetzelfde als jou meegemaakt hebben? Of met dezelfde twijfels zitten?
Er is natuurlijk via een huisartsenpraktijk ook wel naar andere oplossingen te zoeken buiten het 'alternatieve circuit'.
The truth was in here.
pi_106452320
Er zullen zeker wel praatgroepen zijn, maar over het feit dat ik op vrouwen val heb ik al met vele vrouwen en jongeren gesproken die dezelfde gevoelens hebben. Dit lost niks op. De ene dag is het oke, en heb ik er geen moeite mee, en sommige dagen kan ik mezelf niet uitstaan dat ik op vrouwen val, ik kan het dan gewoon niet accepteren van mezelf.

Mijn ouders hou ik er liever buiten, ik laat ze liever geloven dat alles oke gaat. Tuurlijk zijn er moment dat ze het door hebben (zoals 2 jaar geleden een opname in psychiatrie). Maar, ik probeer te verbloemen dat het slecht gaat, dat ik op vrouwen val, ik voel me er gewoon niet op mijn gemak bij als ze er dingen over vragen. Of vragen waarom ik mezelf op slechte manieren beschadig. En ook al doen ze het uit liefde, en zeggen ze dat ze er altijd voor me zijn, ik wil gewoon niet dat ze van dingen af weten.

Me op mijn gemak voelen bij iemand is lastig, weinig vertrouwen in mensen. Reiki heeft toch met energie enzo te maken?

@ Lobbe, in het artikel staat dat er vaak naar die gedachten gestuurd wordt door de therapeut zijn/haar vragen. Is dit bij regressie therapie ook, of worden daar gewoon open vragen gesteld, niet doelgericht op bepaalde dingen?
pi_106452484
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:46 schreef Pizzapuntje het volgende:
Er zullen zeker wel praatgroepen zijn, maar over het feit dat ik op vrouwen val heb ik al met vele vrouwen en jongeren gesproken die dezelfde gevoelens hebben. Dit lost niks op. De ene dag is het oke, en heb ik er geen moeite mee, en sommige dagen kan ik mezelf niet uitstaan dat ik op vrouwen val, ik kan het dan gewoon niet accepteren van mezelf.

Mijn ouders hou ik er liever buiten, ik laat ze liever geloven dat alles oke gaat. Tuurlijk zijn er moment dat ze het door hebben (zoals 2 jaar geleden een opname in psychiatrie). Maar, ik probeer te verbloemen dat het slecht gaat, dat ik op vrouwen val, ik voel me er gewoon niet op mijn gemak bij als ze er dingen over vragen. Of vragen waarom ik mezelf op slechte manieren beschadig. En ook al doen ze het uit liefde, en zeggen ze dat ze er altijd voor me zijn, ik wil gewoon niet dat ze van dingen af weten.

Me op mijn gemak voelen bij iemand is lastig, weinig vertrouwen in mensen. Reiki heeft toch met energie enzo te maken?

@ Lobbe, in het artikel staat dat er vaak naar die gedachten gestuurd wordt door de therapeut zijn/haar vragen. Is dit bij regressie therapie ook, of worden daar gewoon open vragen gesteld, niet doelgericht op bepaalde dingen?
Dat is erg jammer... De mensen die je het meest na staan zijn toch je ouders. Jammer dat je niet met ze kan praten over je problemen. Als dat atijd al zo geweest is, zal dat je gevoel van basisveiligheid niet bevorderd hebben.
  donderdag 5 januari 2012 @ 20:14:16 #294
8372 Bastard
Persona non grata
pi_106453928
quote:

Ik begrijp en herken je punt mbt je ouders wel. Je wilt niet alles opengooien omdat je een andere kijk op dingen hebt en al bij voorbaat weet dat het zou kunnen botsen en dat wil je voorkomen. Althans, uit die ervaringen put ik persoonlijk waarbij ik dus met een reeks zaken, hoe graag ze het ook zouden willen, niet met ze wil spreken.

Gaat het hier om zelfacceptatie om je eigen sexuele voorkeur? Het houden van jezelf omdat je op de zelfde sexe valt? Er zijn veel lotgenoten zoals jij die met zichzelf in de knoop zitten om de zelfde redenen en er zijn een hoop mensen die hetzelfde als jou al doorgemaakt hebben.
The truth was in here.
pi_106475584
Ja, ergens is er ook gewoon schaamte, ik praat nou eenmaal niet graag met mijn ouders over vriendjes/vriendinnetjes en alles wat daarbij komt. Ook is het ongemakkelijk als ze over mijn problemen proberen te praten. Het voelt voor mij gewoon heel vervelend. Niet zozeer omdat ze er een andere kijk op hebben, want ze accepteren de dingen gewoon, maar misschien uit een soort schaamte dan.

Niet alleen om zelfacceptatie, de ene dag lukt dat namelijk prima, de andere dag niet. Ook het boze gevoel wat er altijd wel zit, de woede, en het ongelukkig zijn gevoel, zonder directe reden.
pi_106480966
quote:

Ik dacht dat je twijfelde over jouw herinneringen. Los eerst dat op. Vriendje of vriendinnetje kan later toch nog wel?
Ik heb éénmaal zo'n regressietherapie meegemaakt maar ik kwam niet in de juiste toestand.
pi_106536100
Ik twijfel niet aan herrinneringen, ik weet van verhalen van mijn ouders dat er dingen gebeurd zijn, maar ik weet ze niet meer, maar ik weet wel dat ze een grote negatieve invloed op me hebben gehad en me hebben gemaakt tot wie ik nu ben.

Loppe, waarom niet de keuze gemaakt om nog een keer te proberen?
pi_106536771
Ik denk dat ik er niet vatbaar genoeg voor ben. Het is zoiets als hypnose, denk ik, bij sommige lukt het gewoon niet.
pi_106536867
Ik heb zoiets van, baat het niet dan schaadt het niet.
Tenminste, als het dus niet schaadt, want daar zitten mijn twijfels nog wel.

Alleen eerst maar even wat geld sparen, is redelijk duur.
pi_106537340
quote:
is redelijk duur.
Ja, das jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')