Done.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:12 schreef n8n het volgende:
met een verse lay-out
indien opmerkingen: [MOBILE] TouchPhone forumlayout #20
geen idee, ik heb mijn macbook als 'cadeau' voor mijn destijds schoolgaande vriendin gekocht. Korting all minequote:Op donderdag 16 juni 2011 11:20 schreef dj_ko het volgende:
[..]
Dat wel, staat die giftcard actie op de apple site?
Doet Apple daar eigenlijk een Check op? voor zover ik kan zien hoef ik nergens studentengegevens op de apple site in te vullen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:23 schreef n8n het volgende:
[..]
geen idee, ik heb mijn macbook als 'cadeau' voor mijn destijds schoolgaande vriendin gekocht. Korting all mine
Gewoon even uit interesse. Maar toen je dit bericht schreef, had je toen niet zoiets van: laat ik eens naar www.apple.nl gaan en zelf eens kijken?quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:20 schreef dj_ko het volgende:
[..]
Dat wel, staat die giftcard actie op de apple site?
geen idee maar anders is ie van haar, fuck dat Applequote:Op donderdag 16 juni 2011 11:39 schreef dj_ko het volgende:
[..]
Doet Apple daar eigenlijk een Check op? voor zover ik kan zien hoef ik nergens studentengegevens op de apple site in te vullen.
Mijn vriendin is ook nog "student" ze gaat 1 dag per week naar school.
Nee, was ik te lui voorquote:Op donderdag 16 juni 2011 12:11 schreef Wootism het volgende:
[..]
Gewoon even uit interesse. Maar toen je dit bericht schreef, had je toen niet zoiets van: laat ik eens naar www.apple.nl gaan en zelf eens kijken?
Waarom zou je dat via een iTunes-kaart doen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:52 schreef AskMe het volgende:
Als Lion in Juli uitkomt, dan is het toch mogelijk om je account op te waarderen met een Itunes-kaart om vervolgens de software te kopen?
Omdat niet iedereen een CC heeft.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:07 schreef Wootism het volgende:
[..]
Waarom zou je dat via een iTunes-kaart doen?
Ja dat kan.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:52 schreef AskMe het volgende:
Als Lion in Juli uitkomt, dan is het toch mogelijk om je account op te waarderen met een Itunes-kaart om vervolgens de software te kopen?
Ik werk uitsluitend met iTunes kaartjes, niet alleen omdat ik zelf geen creditcard heb (kan er altijd wel eentje lenen) maar ook om de uitgaven overzichtelijker te houden. Met een CC koop je toch net iets te snel een suffe app of game die toch ruk is.quote:Op donderdag 16 juni 2011 16:07 schreef Wootism het volgende:
[..]
Waarom zou je dat via een iTunes-kaart doen?
CC-maatschappijen doen echt niet moeilijk als jouw gegevens worden gejat.quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:14 schreef gamefreek het volgende:
[..]
En tegenwoordig met dat gehack zijn die CC gegevens niet echt meer veilig
Weet ik, maar heb geen zin in dat gezeur allemaal. (ook al is het niet veel)quote:Op donderdag 16 juni 2011 17:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
CC-maatschappijen doen echt niet moeilijk als jouw gegevens worden gejat.
¤ 1599 (MBA) is dan wel een groot verschil met ¤ 1149 (MBP), althans voor mij als student zijnde...quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:13 schreef TC03 het volgende:
Een MBA heeft standaard een 1440*900 scherm en een SSD ingebouwd. Daarnaast is hij veel lichter en relaxter om mee te nemen. Dat zijn drie zaken waar je echt altijd voordeel van hebt en die je altijd merkt.
De MBP is sneller als de processor belast wordt (niet gewoon qua dagelijkse werkzaamheden), maar verder minder dan de MBA. Een stuk dikker en een veel lagere resolutie. Toegegeven, het scherm is beter qua kleuren, maar de MBA heeft ook zeker geen slecht scherm.
Dat verschil qua kleuren merk je alleen als de MBP en MBA naast elkaar houdt, het verschil in resolutie niet. En de prijs... Tja, als je een MacBook koopt koop je deze niet omdat ie zo goedkoop is, dus ik vind het raar om dan nu ineens wel voor de MBP te kiezen 'omdat die goedkoper is'.
MBA > MBP, anytime... Wel met 256 GB SSD.
Ja. Was laatst in de Apple store hier in de stad, en zij geven ook 6% korting.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:49 schreef dj_ko het volgende:
Geeft een Apple Premium Reseller eigenlijk dezelfde korting voor studenten zoals die ook staat beschreven in de Online Apple Store?
Nederland heeft geen Apple Store.quote:Op donderdag 16 juni 2011 18:54 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ja. Was laatst in de Apple store hier in de stad, en zij geven ook 6% korting.
Het is nu een optie.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:32 schreef retorbrapi het volgende:
Hier zitten toch de jongens van de iPad layout? Kunnen jullie user-scalable weer op yes zetten?
zoomen met je nu aanzetten bij je opties ja, veel users wilden dat standaard niet erin hebben.quote:
Zoomen af en toe voor afbeeldingen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:27 schreef Tijn het volgende:
Het maakt me eigenlijk allemaal niet zoveel uit, ik merk nauwelijks verschil. Wat zitten mensen toch te doen dat ze constant tussen horizontaal en vertical switchen en het nodig vinden om te zoomen
Euh, ok... wel eens aan een bril gedacht?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 00:30 schreef retorbrapi het volgende:
Zoomen vind ik handig omdat ik dan desgewenst de tekst groter kan maken.
Is het enige product van Apple dat ik echt ruk vind. Compleet niet ergonomisch.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:52 schreef Svyatagor het volgende:
Meh, gisteren een magic mouse gekocht voor bij mijn MBP, maar ik kan er nog niet echt aan wennen.
quote:Op vrijdag 17 juni 2011 08:52 schreef Svyatagor het volgende:
Meh, gisteren een magic mouse gekocht voor bij mijn MBP, maar ik kan er nog niet echt aan wennen.
Oh ja, note to self: dit weekend 's even goed gaan kijken welke SSD ik in mijn iMac 2009 wil plempen.quote:
Hoeveel GB zoek je?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 09:12 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
[..]
Oh ja, note to self: dit weekend 's even goed gaan kijken welke SSD ik in mijn iMac 2009 wil plempen.
Nadat ik dat veendam@gmail.com gedoe in de appstore 's heb opgelost
Terecht man.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:31 schreef jimjim1983 het volgende:
Apple wil filmen van concerten met iPhone tegengaan
Zo'n nieuwsbericht puur en alleen op basis van een patentaanvraag?quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:31 schreef jimjim1983 het volgende:
1e "ze" is het Parool, 2e "ze" is Apple? Zo ja: het artikel maakt nergens duidelijk hoe ze erbij komen dat Apple het wil implementeren.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:54 schreef jimjim1983 het volgende:
lijkt me niet dat ze dat zomaar doen. en ze zijn gierig genoeg
ze is allebei apple.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 13:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
1e "ze" is het Parool, 2e "ze" is Apple? Zo ja: het artikel maakt nergens duidelijk hoe ze erbij komen dat Apple het wil implementeren.
Je moest eens weten hoeveel patenten Apple heeft waar ze nooit iets mee doen. Belachelijk om daar een nieuwsbericht aan te wijden.quote:
Let me see your cellphones.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:31 schreef jimjim1983 het volgende:
Je hebt echt geen idee he? Een bedrijf zoals Apple zet tientallen software-ingenieurs in een jaar in een kamer en zegt:quote:
En misschien doen ze dat wel om de klant te beschermen.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 14:58 schreef retorbrapi het volgende:
Apple patenteert soms de grootste onzin
Als ze dit soort dingen gaan blokkeren ben ik snel klaar met de iPhone.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 12:31 schreef jimjim1983 het volgende:
Inderdaad, vele mensen zullen dat zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:11 schreef elcastel het volgende:
[..]
Als ze dit soort dingen gaan blokkeren ben ik snel klaar met de iPhone.
Dat ben ik helemaal met je eens. Maarzodra het tegen me gebruikt wordt door allerlei blokkades zou ik afhaken. Maar vooralsnogis het slechts een 'gerucht' lijkt me.quote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:32 schreef __Saviour__ het volgende:
Concerten blokkeren is maar een mogelijk bijkomstig effect van het patent, dat wel interessante dingen kan doen.
Ik denk dat het gewoon een stukje Apple bashing is. In de patentaanvraag is namelijk ook een slider te zien waarmee de infraroodfunctionaliteit kan worden uitgeschakeldquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:35 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat ben ik helemaal met je eens. Maarzodra het tegen me gebruikt wordt door allerlei blokkades zou ik afhaken. Maar vooralsnogis het slechts een 'gerucht' lijkt me.
Ha, slim bedachtquote:Op vrijdag 17 juni 2011 20:03 schreef Junkie het volgende:
[..]
En misschien doen ze dat wel om de klant te beschermen.
Open terminal, en typ:quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:30 schreef Junkie het volgende:
Free Up Disk Space by Deleting Files in the Hidden Dropbox Cache Folder
ff vraagje: Ik snap niet hoe .dropbox.cache in OSX kan vinden.
Hij schijnt dus in de dropbox zelf te zitten. Maar hoe kom ik daar terecht.
1 | defaults write com.apple.Finder AppleShowAllFiles YES |
1 | defaults write com.apple.Finder AppleShowAllFiles FALSE |
Ik kom daar geen grote verborgen bestanden tegen, iets van 200kb... Niet echt de moeite...quote:Op zaterdag 18 juni 2011 01:30 schreef Junkie het volgende:
Free Up Disk Space by Deleting Files in the Hidden Dropbox Cache Folder
ff vraagje: Ik snap niet hoe .dropbox.cache in OSX kan vinden.
Hij schijnt dus in de dropbox zelf te zitten. Maar hoe kom ik daar terecht.
Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6quote:Op zondag 19 juni 2011 19:47 schreef Studiotje het volgende:
Hoi
Sinds donderdag heb ik mijn eerste Mac ding, iMac 27" ding, maar wat zijn nou de programma's die je echt moet hebben?
Ahquote:Op zondag 19 juni 2011 19:49 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 6
als jij die ruimte koopt (en het geen copyright materiaal is) welquote:Op zondag 19 juni 2011 21:07 schreef BradSpit het volgende:
vraagje over iCloud, kan ik ook mijn 3,5 Terrabyte collectie aan pr0nfilms (avi films gedowload via usenet) naar de clouds uploaden?
iPhoto 9.2 beta crashte hier als een dolle, maar als ie het 's deed werkte die Photostream idd best prima.quote:Op zondag 19 juni 2011 23:55 schreef alexmeijer het volgende:
zojuist geupdate naar developer preview 4 , met laatste update
kan ik eindelijk iCloud eens helemaal goed testen
iPhoto beta werkt ook en photostream nu ook
Snow Leopard?quote:Op maandag 20 juni 2011 08:24 schreef Swindler het volgende:
Iemand ervaringen met een exchange account instellen?
Op me iPhone werkt het prima, alleen in Mail krijg ik het niet ingesteld.
Op de iPhone werkt hij met de volgende gegevens:
E-mail : gebruikersnaam@xxx.nl
Server: mobiel.xxx.nl
Domein : xxx
xxx is hier de bedrijfsnaam.
In Mail vraagt hij geen Domein , maar wel server inkomende post, alleen krijg het niet werkend.
Ja.quote:
werkt hier nog steeds zonder crashes enzquote:Op maandag 20 juni 2011 09:35 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
iPhoto 9.2 beta crashte hier als een dolle, maar als ie het 's deed werkte die Photostream idd best prima.
Jij deelt altijd al je gegevens met de overheid is het niet?quote:Op zondag 19 juni 2011 21:07 schreef BradSpit het volgende:
vraagje over iCloud, kan ik ook mijn 3,5 Terrabyte collectie aan pr0nfilms (avi films gedowload via usenet) naar de clouds uploaden?
Nah, ik heb ook mijn iPhone weer terug naar 4.3.3, dus ik heb er sowieso niet zo veel meer aan. Maar zodra iCloud en iOS 5 mooi gepolijst zijn, is het idd een erg mooie aanvulling.quote:Op maandag 20 juni 2011 12:18 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
werkt hier nog steeds zonder crashes enz
toen ik developer 3 draaide crashte hij , maar sinds 4 is hij prima!
Dixons.quote:Op maandag 20 juni 2011 22:49 schreef Syb.ren het volgende:
Weet iemand een winkel waar de ipad 2 wel op voorraad is?
Ik zie er ook voortekenen van Elinin inquote:Op dinsdag 21 juni 2011 00:10 schreef Aether het volgende:
iCloud Logo Infused With Golden Ratio
[ afbeelding ]
Apple's logo artists have infused the iCloud logo with some mathematical elegance. In this case, the golden ratio or φ.
The circles in the 'puffs' of the iCloud are sized in a ratio of 1:1.6, an approximation of golden ratio, as discovered by Australian designer Alan van Roemburg. It seems unlikely the proportion was unintentional; Apple's artists simply have an acute sense of the history of design and mathematics.
The golden ratio has been around since at least Euclid and Pythagoras. Fans of the Da Vinci Code should know it too, as Dan Brown has referenced φ several times in his books. No wonder iCloud seems so elegant and aesthetically pleasing.
ja, ik heb de 2011 imac besteld in mei en die is gewoon zonder problemen afgeleverdquote:Op dinsdag 21 juni 2011 11:53 schreef dj_ko het volgende:
Heeft iemand hier al eens een imac besteld via de TU delft link? (zonder dat hij/zij daadwerkelijk student/leraar is?)
Zij vult jou dus prachtig aan met wijsheid en verstandquote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:59 schreef DutchErrorist het volgende:
Komen er binnekort nog nieuwe macbook uit of updates?
Nee jongens ik ga geen Macbook kopen, mijn vriendin wil er wellicht 1.
Agh ja ik de nerd, zij de hipsterquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:00 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Zij vult jou dus prachtig aan met wijsheid en verstand
Enige gerucht is dat er deze maand een Macbook Air update zou komen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:02 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Agh ja ik de nerd, zij de hipster![]()
Nee grapje, maar even serieus, ik heb daar al zo lang niet naar gekeken, maar komt er binnekort weer een one more thing of niet?
Oh ze wil toch een Macbook Pro 13" hebbenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:05 schreef Aether het volgende:
[..]
Enige gerucht is dat er deze maand een Macbook Air update zou komen.
Niet waar.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:39 schreef Merkie het volgende:
Why? MBA 13" is zo dun en mooi, en met SSD goedkoper dan MB Pro met SSD.
Gewoon kopen. De MacBook Pro is niet lang geleden al vernieuwd, en echt een heerlijke laptop.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh ze wil toch een Macbook Pro 13" hebben
Geen CD speler.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:39 schreef Merkie het volgende:
Why? MBA 13" is zo dun en mooi, en met SSD goedkoper dan MB Pro met SSD.
Ongetwijfeldquote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:44 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Gewoon kopen. De MacBook Pro is niet lang geleden al vernieuwd, en echt een heerlijke laptop.
Nog nooit gebruikt op mijn laptop van 2 jaar oud. Komt ook omdat 'ie kapot is. Maar nooit gemist.quote:
Iedereen is dan ook anders.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:56 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nog nooit gebruikt op mijn laptop van 2 jaar oud. Komt ook omdat 'ie kapot is. Maar nooit gemist.
Dankje!quote:Op zaterdag 18 juni 2011 03:15 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Open terminal, en typ:
[ code verwijderd
start dan je finder opnieuw op (option - rechter klik - start opnieuw)
en om de files weer te verbergen
[ code verwijderd ]
enz
Aanrader! Echt een prima ding!quote:Op dinsdag 21 juni 2011 13:30 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Oh ze wil toch een Macbook Pro 13" hebben
Niet waar. Het grootste voordeel van de MacBook Pro tov de MacBook Air is de mogelijkheid tot aanpassen. Daarnaast moet je de specs zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt brengen:quote:
Hoezo moet je de specs zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt leggen? Ik heb twee eisen:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Niet waar. Het grootste voordeel van de MacBook Pro tov de MacBook Air is de mogelijkheid tot aanpassen. Daarnaast moet je de specs zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt brengen:
Een 2.13GHz MacBook Air met 4GB geheugen en 128GB opslag is niet eens te bestellen, dus moet je voor de 1.86GHz versie kiezen. Die kost je 1399 euro
Een 2.3GHz MacBook Pro met 4GB en 128GB SSD kost je op de Apple site ook 1399 euro
Hij is dus niet duurder, maar kost precies hetzelfde. Dan heb je niet alleen een hogere kloksnelheid, maar ook een processor die twee generaties jonger is. Bovendien moet je sowieso niet via de Apple-site upgraden, maar er gewoon zelf een SSD in zetten.
Een 2.13GHz MacBook Air met 4GB geheugen en 256GB opslag kost je 1789 euro: http://store.apple.com/nl/configure/MC504N/A?mco=MTk0MjI1NTU
Een 2.3GHz MacBook Pro met 4GB geheugen en 256GB SSD kost je 1799 euro. Dat is inderdaad een tientje meer, maar zoals eerder gezegd, ben je een debiel als je 650 euro gaat betalen voor een 256GB SSD, terwijl je die voor 300 euro minder al hebt: http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=SSD+256GB
Bovendien heb je dan je oude harde schijf nog als backup/externe schijf. Daarnaast heeft de MacBook Pro een betere batterij, snellere processor, betere connectiviteit, en een scherm met betere kleurweergave (maar helaas wel lagere resolutie). De Air heeft alleen een veel hogere geilheidsfactor, maar de Pro is de betere laptop, en heeft een betere prijs/kwaliteit-verhouding.
Naast dat je bij de Pro zelf een SSD kan kopen en ze dan even duur zijn, heeft de air een Core2Duo en geen i5. Grote minpunt dus.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoezo moet je de specs zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt leggen? Ik heb twee eisen:
• Macbook
• SSD
Opties:
• MB Pro met SSD (goedkoopste is ¤1399)
• MB Air met SSD (goedkoopste is ¤1299)
Ik kies dan voor de Air.
Voor 239,99 euro!SPOILER: OmschrijvingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:16 schreef Junkie het volgende:
Final Cut Pro in de App Store!![]()
[ afbeelding ]Adobe is gratisSPOILER: OmschrijvingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor 239,99 euro!
Doe dat maar eens na Adobe!
Als je je vergelijking toch irrelevant wilt maken, geef dan de 11" Air als voorbeeld, die maar 999 kostquote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Hoezo moet je de specs zoveel mogelijk bij elkaar in de buurt leggen? Ik heb twee eisen:
• Macbook
• SSD
Opties:
• MB Pro met SSD (goedkoopste is ¤1399)
• MB Air met SSD (goedkoopste is ¤1299)
Ik kies dan voor de Air.
Dit dus. Een MacBook Air is gewoon duurder voor minder. Punt. Kan best dat je het extra geld over hebt voor de form factor, wat ik kan begrijpen. Maar ga niet lopen beweren dat de Air goedkoper is, en vervolgens de specs lopen minimaliseren om je gelijk te halen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 14:22 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Naast dat je bij de Pro zelf een SSD kan kopen en ze dan even duur zijn, heeft de air een Core2Duo en geen i5. Grote minpunt dus.
Nice! Ik twijfel nog steeds tussen de iPad 2 en de Asus Transformer.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:37 schreef Roellie80 het volgende:
overmorgen komt ie dan eindelijk, de iPad2
Ja gewoon de goedkoopste nemen. Meer dan genoeg voor dat soort gebruik.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:45 schreef dj_ko het volgende:
Wat raden jullie trouwens aan? ik wil graag een iMac kopen, voornamelijk ga ik hem gebruiken voor internet/mail en af en toe wat video-bewerken in iMovie. Foto's zal ik een enkele keer bewerken (1 keer per maand een paar foto's)
Welke iMac raden jullie aan? volgens mij volstaat de 21,5 inch i5 instapmodel voor 1149?
quote:Apple Quietly Updates Time Capsule (2TB and 3TB) and AirPort Extreme
Apple has quietly updated their Time Capsule with 2TB and 3TB models, as expected. Pricing of the new units isn't clear as Apple hasn't updated the retail site, though the splash page still indicates "Starting at $299". There seems to be no mention of any new features aside from the hard drive capacities
Apple has also slightly tweaked the promotional pages for the AirPort Extreme, suggesting that that device has also received a quiet update. But again, no details on spec changes have been revealed.
Update: Apple has now posted store pages for the updated 2 TB ($299) and 3 TB ($499) Time Capsules. The new models offer the same price points as before, but with the upgraded capacities.
Apple has also posted a new store page for the AirPort Extreme, although it is still unclear what improvements are included over the previous generation. Pricing remains at $179.
Googlen:quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:54 schreef Nashje het volgende:
Ik probeer een dvdtje te branden, krijg ik deze shit in m'n gezicht gegooid:
the drive reported an error
sense key = medium error
sense code = 0x73 0x03
Hardware kapot?
Probeer eens een ander dvdtje, en dan van een ander merk.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:54 schreef Nashje het volgende:
Ik probeer een dvdtje te branden, krijg ik deze shit in m'n gezicht gegooid:
the drive reported an error
sense key = medium error
sense code = 0x73 0x03
Hardware kapot?
Wow...als ik die aan mijn Ziggo Ubee router hang, krijg ik misschien eindelijk weer 's een normale internetverbindingquote:
Kej, thanks. Ga ik die morgen ff halen bij de Mediamarkt.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 17:56 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Googlen:
Seems unusual in a new machine, but try a lens cleaning disc - get them from most electronics stores - just a DVD with some brushes stuck on that cleans the laser head in the drive as it spins. In the past the sense key error has indicated fluff or dirt on the lens, but there's no guarantee this is what your issue actually is!
Geprobeerd, zelfde errorquote:Op dinsdag 21 juni 2011 19:24 schreef Junkie het volgende:
[..]
Probeer eens een ander dvdtje, en dan van een ander merk.
Mijn oude MacBook heeft die error ook wel eens gegeven, en met een ander merk was er geen probleem.
Dat dacht ik alquote:Op dinsdag 21 juni 2011 15:46 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ja gewoon de goedkoopste nemen. Meer dan genoeg voor dat soort gebruik.
Ik weet niet of je dat wel zou willen, maar misschien moet je een symlink maken ipv een alias?quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:56 schreef De_Hertog het volgende:
Zitten hier eigenlijk ook commandline experts? Ik heb een alias met sudo in m'n .profile staan, maar als ik nog niet mijn wachtwoord heb gegeven werkt het alias niet. Is er een manier om te zorgen dat ik het ww kan invoeren bij het alias als dit nodig is?
Zal even kijken of ik via via wat kan regelen; ik heb nl. nog maar 1 invite over en die gebruik ik als back-up mocht ik ooit zelf geband worden.quote:Op woensdag 22 juni 2011 16:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het zou fijn zijn als voor mij zo'n post maken ook niet meer nodig zou zijn.
Ja, daar heb je wel een punt, in januari kan ik weer een telefoon kiezen. Dus die ontwikkeling maar wel even in de gaten houden. De 4 hoop ik ook wel over te kunnen slaan.quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:03 schreef Tijn het volgende:
Ik wil een nieuwe iPhone, want ik heb nu nog een 3GS en ga geen 4 kopen.
+1quote:Op woensdag 22 juni 2011 18:13 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ik kan altijd een nieuwe telefoon kiezen: long live the unsubsidized iPhone
Deze dan ook nog maar eens posten:quote:Op donderdag 23 juni 2011 13:08 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Special over Steve: http://9to5mac.com/2011/0(...)ow-night/#more-76548
Via firewire? Of wifi?quote:
Dat wil ik ook! Hoe gaat dat precies te werk? Hij baseert het gewoon op je backups, of moet je nog een nieuwe losse backup maken?quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:45 schreef Breuls het volgende:
Vanaf Time Machine, via USB. Vind het nog snel gaan voor 200GB aan data.
Ik maak in principe van m'n nieuwe Mac een kloon van de oude, zodat ik straks gewoon verder kan gaan waar ik gebleven was. Absoluut heerlijk dat dat gewoon kan.
Op die manier draait op m'n iMac nog steeds de installatie die ooit begonnen is op m'n oude PowerBook G4. Die is dus van Panther naar Snow Leopard gegaan. Maar ik denk dat ik toch maar eens opnieuw ga beginnen als ik deze ga vervangenquote:Op donderdag 23 juni 2011 17:45 schreef Breuls het volgende:
Vanaf Time Machine, via USB. Vind het nog snel gaan voor 200GB aan data.
Ik maak in principe van m'n nieuwe Mac een kloon van de oude, zodat ik straks gewoon verder kan gaan waar ik gebleven was. Absoluut heerlijk dat dat gewoon kan.
Bij de installatie krijg je de keuze om een migratie te doen. Dat kan via een kabel, vanaf een Time Machine of in een later stadium met de migratie-assistent. Wat ik nu heb gedaan komt er gewoon op neer dat ik kies voor Time Machine, het ding aansluit via USB en het installatieproces gewoon die schijf uitleest en me de keuze geeft om gebruikers, applicaties en instellingen over te zetten. Kwestie van alles aanvinken en klaar.quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:50 schreef KaMo het volgende:
[..]
Dat wil ik ook! Hoe gaat dat precies te werk? Hij baseert het gewoon op je backups, of moet je nog een nieuwe losse backup maken?
Waarom zou je? Het is zo'n weelde om niet helemaal from scratch te hoeven beginnen en te moeten uitzoeken wat je allemaal wel en niet met de hand moet kopieren. Heerlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2011 17:52 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Op die manier draait op m'n iMac nog steeds de installatie die ooit begonnen is op m'n oude PowerBook G4. Die is dus van Panther naar Snow Leopard gegaan. Maar ik denk dat ik toch maar eens opnieuw ga beginnen als ik deze ga vervangen
Ik had zo'n zelfde soort probleem met Twitter, en het is opgelost door een gepirate versie van Facetime te verwijderenquote:Op donderdag 16 juni 2011 20:10 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Lol, wut?
[ afbeelding ]
Om de gratis twitter app te updaten, moet ik inloggen met een gmail-adres wat ik niet ken?
Omdat er inmiddels wel wat apps op staan die ik niet meer gebruik, en dat lijkt me wel een mooi moment voor een schifting. Of ik nu eerst alles overzet en daarna met de hand dingen ga verwijderen of alleen de dingen overzet die ik nog wil gebruiken maakt dan weinig uit. En ik denk dat ik op de tweede manier net wat meer opruimquote:Op donderdag 23 juni 2011 17:54 schreef Breuls het volgende:
[..]
Waarom zou je? Het is zo'n weelde om niet helemaal from scratch te hoeven beginnen en te moeten uitzoeken wat je allemaal wel en niet met de hand moet kopieren. Heerlijk.
Aha..ga ik ook ff proberenquote:Op donderdag 23 juni 2011 17:56 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik had zo'n zelfde soort probleem met Twitter, en het is opgelost door een gepirate versie van Facetime te verwijderen
Ook geen enkele andere gepirate App Store App?quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Aha..ga ik ook ff proberen
Edit: werkt hier niet. Ik heb geen gepirate versie van Facetime op mijn Macs staan
Nope. Hoewel, ik heb wel Angry Birds op mijn iMac staan, maar op mijn MBA heb ik geen cracker applications. En daar heb ik het probleem ook.quote:Op donderdag 23 juni 2011 18:54 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ook geen enkele andere gepirate App Store App?
Succesquote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:13 schreef henrivo het volgende:
Jeej!! Sinds gisteravond mijn eerste Mac, de 27 inch uitvoering
Nu maar eens alles vergeten wat ik wist van Windows, wens mij veel succes!
Veel plezierquote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:13 schreef henrivo het volgende:
Ik heb het kleine zusje de 21,5 inch sinds gisteren :-Dquote:Op vrijdag 24 juni 2011 08:13 schreef henrivo het volgende:
Ik werk er nu ook een paar dagen mee, best prima. Vooral benieuwd icm Lion!quote:Op donderdag 23 juni 2011 19:49 schreef Studiotje het volgende:
Vandaag maar eens zo'n magic trackpad gehaald, ik vind het fijn
Ik gebruik de Magic Trackpad tegenwoordig veel meer dan de Magic Mouse, merk ook dat ik constant loop te vloeken als ik dan weer een trackpad op Windows moet gebruikenquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:37 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik werk er nu ook een paar dagen mee, best prima. Vooral benieuwd icm Lion!
Zolang die Windows trackpads zo klein blijven zal ik er nooit fatsoenlijk mee kunnen werken, en glas is ook wel fijn ipv dat gekke coating achtig spul dat andere fabrikanten gebruiken.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:57 schreef Breuls het volgende:
Dat heb ik ook vaak als ik op de laptop van een collega even iets doe, dan kan ik niet normaal scrollen en tappen enzo, best irritant.
Al moet ik zeggen, Windows trackpads worden wel langzaam beter. Gelukkig maar, want het is wel zo fijn als iedereen van die geweldige methoden gebruik kan maken.
Ik wilde net vragen hoe jullie dat doen, extern scherm die extra content weer geeft. Of gewoon een desktop, maar dan groter?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:11 schreef Breuls het volgende:
Heeft iemand wel eens problemen gehad met de resolutie van een externe monitor?
Ik heb er eentje die op m'n oude Mac altijd netjes 1440x900 doet (is z'n native resolutie), maar die is niet kiesbaar op mn' nieuwe Mac. Kan er dus niet goed mee werken zo, en ben bang dat ik een of ander hacktooltje moet gaan gebruiken om toch de juiste resolutie in te stellen.
Vage shit in jouw geval.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:27 schreef Breuls het volgende:
Nou, je kunt gewoon een scherm aansluiten en die ofwel mirroren met je hoofdscherm, ofwel je desktop laten uitbreiden. In het eerste geval is het wel zo prettig om dezelfde resolutie te hebben, in het tweede geval maakt het niet uit.
Maar in je systeeminstellingen is de resolutie een keuze, en bij mij is de juiste resolutie niet meer te kiezen. En da's kut.
Heel vreemd, 1440x900 is ook de native resolutie van mijn 15" MBP, dus het is niet zo dat het een compleet afwijkend formaat is ofzo. Bij 'arrangement' krijg je twee verschillende windows he, eentje op je hoofdscherm en eentje op je secondary, dus weet je zeker dat je in het goede veld zit? (misschien te obvious, maar ik heb er wel eens mee zitten kloten omdat ik niet goed keek).quote:Op vrijdag 24 juni 2011 10:11 schreef Breuls het volgende:
Heeft iemand wel eens problemen gehad met de resolutie van een externe monitor?
Ik heb er eentje die op m'n oude Mac altijd netjes 1440x900 doet (is z'n native resolutie), maar die is niet kiesbaar op mn' nieuwe Mac. Kan er dus niet goed mee werken zo, en ben bang dat ik een of ander hacktooltje moet gaan gebruiken om toch de juiste resolutie in te stellen.
Nu je het zegt: bij mijn externe monitor (24") staat de optie 1440 x 900 er ook niet bij...quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:36 schreef Breuls het volgende:
Ja, ik kijk goed. De oude Mac is net als deze een 15" MacBook Pro, en die gaf wel netjes 1440x900 als optie. Qua videokaart zit er wel verschil, dus misschien communiceert deze niet meer goed met wat wellicht al een verouderde monitor is ofzo.
SwitchResX was ik al ergens tegengekomen en lijkt mijn oplossing te gaan worden, maar ik heb veel liever een oplossing zonder tooltjes en troep. Ben alleen bang dat dat er niet in zit.
Weet ik niet, native is 1920 x 1080..quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:36 schreef Breuls het volgende:
Maar zou die monitor die resolutie wel aan moeten kunnen?
Het schijnt qua workflow voor bestaande FCP gebruikers moeilijk over te stappen te zijn en een aantal features te missen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:53 schreef eleusis het volgende:
Zijn er pappies die Final Cut Pro X hebben? Ik heb er met smart op gewacht, maar ik ben heel erg skeptisch na de reviews, het lijkt meer imovie plus te zijn geworden.
Ik ben zelf, na ervaring met Première, op zoek naar iets meer "pro" maar vraag me sterk af of ik mijn tijd in FCP moet gaan investeren...
Dan is 1440x900 misschien geen optie omdat dat een andere verhouding is (en niet mooi past qua pixels). Hoeft bij jou dus geen fout te zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:55 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Weet ik niet, native is 1920 x 1080..
quote:
Dankjewel!quote:
Das ook helemaal geen slechte keus geweest denk ikquote:Op vrijdag 24 juni 2011 09:14 schreef dj_ko het volgende:
[..]
Ik heb het kleine zusje de 21,5 inch sinds gisteren :-D
Vanavond weer lekker mee aan de slag.
Je bent geweldig.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:18 schreef Breuls het volgende:
cmd-L, vermoed ik. Werkt in Chrome en FF ook.
Klopt, de waardes die daar staan zijn de ondersteunde waarden.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:59 schreef Breuls het volgende:
[..]
Dan is 1440x900 misschien geen optie omdat dat een andere verhouding is (en niet mooi past qua pixels). Hoeft bij jou dus geen fout te zijn.
Nee.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:49 schreef dj_ko het volgende:
kan je eigenlijk met je app-store tegoed ook bestalen in de "normale" apple store? (ik kan daar geen optie van vinden)
Ja. Er zit een Intel integrated graphics kaart in voor laag energiegebruik en een dedicated AMD kaart voor meer grafische kracht. Ik neem aan dat alle resoluties gewoon op beide kaarten zouden moeten werken, maar op die manier kun je wel het probleem isoleren. Je kunt de optie om automatisch te switchen wijzigen, zie http://support.apple.com/kb/HT4110. Handmatig wisselen gaat via http://codykrieger.com/gfxCardStatus/quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:34 schreef Breuls het volgende:
Wat bedoel je daarmee? Het is me wel opgevallen dat-ie er twee lijkt te hebben, is dat ook zo?
Extern display lijkt dus sowieso al de Radeon te pakken..quote:Don't worry - nothing is broken. If your external display is not being detected while you're using gfxCardStatus, it means that you have a newer i5/i7 model, and you're currently on Intel Only mode. Switch to Discrete Only or Dynamic Switching to use the display. The Intel graphics chipset is incapable of outputting video through the Mini DisplayPort.
Wel de update 10.6.8 binnen. Welke voorbereid is voor het aanschaffen van lion via de AppStorequote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:15 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Lion op 14 juli beschikbaar?
Zal wel niet, maar toch.
Ben ook benieuwd hoe dat gaat, tast nu nog in het donker over een gratis Lion meukquote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:19 schreef Breuls het volgende:
"In juli" was het laatste officiële woord, dus nog een maandje en dan weten we het zeker, cq. kunnen we allemaal fijn updaten.
In de tussentijd eens uitzoeken hoe 't werkt als je een nieuwe Mac hebt, want dan is-ie volgens mij gratis... daar wil ik als Hollander natuurlijk wel gebruik van maken.
Toen Snow Leopard uitkwam stond er op Apple.nl een linkje waar je het serienummer van je mac kon invullen, om vervolgens een gratis dvd'tje van Snow Leopard te scoren als je ervoor in aanmerking kwam.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:19 schreef Breuls het volgende:
In de tussentijd eens uitzoeken hoe 't werkt als je een nieuwe Mac hebt, want dan is-ie volgens mij gratis... daar wil ik als Hollander natuurlijk wel gebruik van maken.
http://www.apple.com/macosx/uptodate/quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:19 schreef Breuls het volgende:
"In juli" was het laatste officiële woord, dus nog een maandje en dan weten we het zeker, cq. kunnen we allemaal fijn updaten.
quote:Check back in July for details on the OS X Lion Up to Date program.
Is dat Up To Date Program het updaten van je OS als je een nieuwe Mac hebt, of iets waar het wellicht onder valt?quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.apple.com/macosx/uptodate/
[..]
*bookmarked*quote:Op vrijdag 24 juni 2011 14:43 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://www.apple.com/macosx/uptodate/
[..]
Beetje flauw, maar wel leukquote:
quote:.....@me.com is aangemaakt als Windows Live ID, maar het e-mailadres moet bevestigd worden voordat de ID kan worden gebruikt. Het adres kan bevestigd worden door de instructies te volgen in de e-mail die we naar ....@me.com hebben verzonden.
quote:Uw e-mailadres is bevestigd
Het e-mailadres dat u gebruikt als Windows Live ID is nu bevestigd
Microsoftquote:.....@me.com is aangemaakt als Windows Live ID, maar het e-mailadres moet bevestigd worden voordat de ID kan worden gebruikt. Het adres kan bevestigd worden door de instructies te volgen in de e-mail die we naar ....@me.com hebben verzonden.
Gelukkig heb ik maar 1mb van mijn 19gb gebruiktquote:Op vrijdag 24 juni 2011 20:48 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Is deze al de revu gepasseerd: Dropbox Files Left Unprotected, Open To All
Lachen!quote:
misschien is je harde schijf stuk.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:12 schreef -Menn0- het volgende:
M'n macbook start niet meer op. Hij blijft hangen bij het Apple logo en dan ronddraaiende dingetje.... Accu d'r uit heeft niet geholpen opstarten met shift ingedrukt ook niet...
Snelste & makkelijkste manier:quote:Op zaterdag 25 juni 2011 01:17 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Dan ga ik echt heeeeeel hard huilen!
Hoe kan ik checken of dat zo is?
Thanksquote:Op zaterdag 25 juni 2011 02:12 schreef Junkie het volgende:
[..]
Snelste & makkelijkste manier:
Opstarten van de Leopard DVD.
Leopard DVD in drive doen bij opstarten, en op "C" blijven drukken
En daar schijfcontrole opstarten.
En dan kijken of je hem zo nog kan benaderen en misschien repareren.
Professional Video Editors Weigh In on Final Cut Pro Xquote:Op vrijdag 24 juni 2011 12:58 schreef Breuls het volgende:
[..]
Het schijnt qua workflow voor bestaande FCP gebruikers moeilijk over te stappen te zijn en een aantal features te missen.
Qua werkwijze, mogelijkheden en vernieuwingen heb ik in de keynote in april een aantal dingen gezien die me erg enthousiast maakten en me dus wel het idee geven dat het de moeite waard is.
Als je echter specifieke dingen vraagt van de software; ga eerst na of het nog wel mogelijk is.
Nee van m'n muziek enzo niet... Belangrijke documenten wel maar foto's (niet alles maar wel een paar) en muziek staan er nog op..quote:
Hij heeft hem gerepareerd (hij gaf 2 fouten) maar hij doet het alsnog niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 02:12 schreef Junkie het volgende:
[..]
Snelste & makkelijkste manier:
Opstarten van de Leopard DVD.
Leopard DVD in drive doen bij opstarten, en op "C" blijven drukken
En daar schijfcontrole opstarten.
En dan kijken of je hem zo nog kan benaderen en misschien repareren.
Nee ff eentje regelen....quote:Heb je een USB case voor een HDD schijf?
Ik weet er niet genoeg van om dit echt te kunnen beargumenteren, maar het schijnt dus dat ze het van de grond af hebben herschreven, zodat het optimaal gebruik maakt van 64-bit, en Grand Central.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 22:09 schreef eleusis het volgende:
heel veel "pro"-features waren gewoon al niet "broken" dus ik geloof dat ze die relatief makkelijk hadden kunnen porten...
Maar je kan je harde schijf dus wel benaderen met schijfhulpprogramma? Wat zie je als je boot, alleen een grijs scherm of wel ook een appeltje? Of doet ie helemaal niks, ook geen fans die gaan draaien?quote:Op zondag 26 juni 2011 12:18 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nee van m'n muziek enzo niet... Belangrijke documenten wel maar foto's (niet alles maar wel een paar) en muziek staan er nog op..
[..]
Hij heeft hem gerepareerd (hij gaf 2 fouten) maar hij doet het alsnog niet.
[..]
Nee ff eentje regelen....
Ja via m'n Leopard cd heb ik de harde schijf gecontrolleerd, toen gaf hij aan dat hij gerepareerd moest worden. Dit heb ik gedaan maar hij doet nog steeds niks. Hij hangt bij het grijze scherm met het Apple logo en dat rond draaiende wieltje... Hoor verder geen fans draaien.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:14 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Maar je kan je harde schijf dus wel benaderen met schijfhulpprogramma? Wat zie je als je boot, alleen een grijs scherm of wel ook een appeltje? Of doet ie helemaal niks, ook geen fans die gaan draaien?
Hm, klinkt niet alsof je hdd echt helemaal vertiefd is, want anders kon je'm ook niet controleren en repareren. Welke macbook heb je, unibody? Een de schijf eruit halen, in een behuizing doen en en kijken of je er via een andere computer (mac liefst) bij kan.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:11 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ja via m'n Leopard cd heb ik de harde schijf gecontrolleerd, toen gaf hij aan dat hij gerepareers moest wordenen. Dit eb ik gedaan maar hij doet nog steeds niks. Hij hangt bij het grijze scherm met het Apple logo en dat rond draaiende wieltje... Hoor verder geen fans draaien.
Ik ken de code ook niet maar krijg zelf het idee dat ze naast het porten naar het nieuwe systeem ook vooral versimpeld hebben.quote:Op zondag 26 juni 2011 15:46 schreef jakkop het volgende:
Ik weet er niet genoeg van om dit echt te kunnen beargumenteren, maar het schijnt dus dat ze het van de grond af hebben herschreven, zodat het optimaal gebruik maakt van 64-bit, en Grand Central.
Die zit er weer in in OSX Lionquote:Op maandag 27 juni 2011 12:07 schreef Breuls het volgende:
Weet je wat ik mis? Dat mooie overzichtelijke Spotlight-resultatenscherm uit Tiger.
Die Finder-interface vind ik maar niks.
Serieus?quote:Op maandag 27 juni 2011 14:58 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Die zit er weer in in OSX Lion
Aanpassing, meer RAMquote:Op maandag 27 juni 2011 19:33 schreef nelisb het volgende:
Had je de standaard uitvoering of heb je iets aangepast in de configuratie?
Ben benieuwd!quote:Op maandag 27 juni 2011 21:26 schreef eleusis het volgende:
Ik ben gezwicht en heb FCP gekocht. Eerste keer dat ik de App store gebruik.
Dan komt 'ie waarschijnlijk uit China, dus dat kan even duren ja. Plus ze zetten 'm in de fabriek voor je in elkaar met je gewenste configuratie (meer RAM), kost ook klein beetje extra tijd.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:09 schreef KaMo het volgende:
[..]
Aanpassing, meer RAM
maar hij is al verzonden
500/600?quote:Op maandag 27 juni 2011 21:47 schreef Leanotsoynus het volgende:
Ik zit er sterk aan te denken om mijn iMac te verkopen. Vraag me af wat ik er voor kan vragen, hopelijk kan iemand hier mij een antwoord geven.
Aankoopbon is aanwezig, installatie software ook. Verder zit de magic mouse erbij en ook een draadloos bluetooth toetsenbord.
Mac is verder helemaal in orde, altijd super zuinig op geweest en ook nog nooit problemen mee gehad. Aankoopprijs was 1100 euro. Eind 2008 gekocht.
Het gaat om een 20" 2.4 GHz Intel Core 2 Duo. 2GB MHz DDR2 SDRAM. 250GB harde schijf een een ATI Radeon HD 2400 grafische kaart.
Iemand enig idee wat ik hier nog voor kan krijgen?
Maar ik kreeg de mail:quote:Op maandag 27 juni 2011 22:45 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dan komt 'ie waarschijnlijk uit China, dus dat kan even duren ja. Plus ze zetten 'm in de fabriek voor je in elkaar met je gewenste configuratie (meer RAM), kost ook klein beetje extra tijd.
Even een uurtje mee gespeeld. Het werkt lekker op 't eerste gezicht, net als iMovie maar dan met veel meer opties. Het valt me wel gelijk op (in vergelijking met Premiere) dat alle effecten en edit-acties realtime op de monitor verschijnen. En als je een stuk van een clip afsplitst, blijven gelinkte andere clips netjes op de juiste plek. Kleurcorrectie is helaas niet al te uitgebreid, geen curves, maar je kan wel iets. Voor ¤239 is het niet verkeerd.quote:
Allright!quote:Op maandag 27 juni 2011 23:18 schreef eleusis het volgende:
[..]
Even een uurtje mee gespeeld. Het werkt lekker op 't eerste gezicht, net als iMovie maar dan met veel meer opties. Het valt me wel gelijk op (in vergelijking met Premiere) dat alle effecten en edit-acties realtime op de monitor verschijnen. En als je een stuk van een clip afsplitst, blijven gelinkte andere clips netjes op de juiste plek. Kleurcorrectie is helaas niet al te uitgebreid, geen curves, maar je kan wel iets. Voor ¤239 is het niet verkeerd.
Ik spreek niet voor anderen, maar ik ben gewoon een hobbyist die iets specifiekere dingetjes wil doen dan met iMovie. En volgens mij is FCPX daar momenteel wel op gericht.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 09:39 schreef Tijn het volgende:
Ik wist niet dat er hier zoveel video-editors zitten. Mij kan dat hele FCP geen fluit schelen
Doen ze maar met de MBP: de air is gewoon voor werk onderweg of thuis op de bank.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 10:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Zoiets moet Apple ook doen met de air:
Sony's ultraslim 13-inch VAIO Z laptop revealed in Europe, packs external GPU for power on demand
[ afbeelding ]
13" ultralichte krachtpatser met een externe videokaart+dvd/blu-ray drive via Thunderbolt. Resolutie: 1600x900 met een optie voor 1080p.
Doen of niet?quote:iCloud is nu beschikbaar voor uw MobileMe-account
12% ongeveer.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:39 schreef -Menn0- het volgende:
MacBook ligt bij Service centre, die man in de Apple store vreesde het ergste![]()
Nu maar alvast eens kijken naar een nieuwe MacBook Pro. Bij Apple krijg ik als student 6% korting maar bij Surfspot het dubbele! Hoeveel was het bij de TU Delft?
Ow in dat geval gebruik ik de link uit de OP! Nu nog beslissen of ik een 2.3 of 2.7 ghz neem. Ik denk 2.3 omdat 2.7 niet veel toegevoegde waarde heeft voor mij. Ik doe wel wat met foto's en filmpjes maar niet heel veel. Hmmmzquote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Via Surfspot hangt de korting af van je instelling. Als je inlogt met een TU Delft-account komt je op dezelfde link terecht als in de OP.
Tenzij je die-hard gaat rekenen met het dat ding kan je voor dat geld beter een SSD kopen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:36 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ow in dat geval gebruik ik de link uit de OP! Nu nog beslissen of ik een 2.3 of 2.7 ghz neem. Ik denk 2.3 omdat 2.7 niet veel toegevoegde waarde heeft voor mij. Ik doe wel wat met foto's en filmpjes maar niet heel veel. Hmmmz
Wat bedoel je met die hard rekenen? Ik ga er wel filmpjes, foto's en muziek mee bewerken maar die hard rekenen mwoa.. Het is voor mij ook niet helemaal duidelijk welk verschil die .3 ghz gaat maken... Mar jik zegt voor dat geld kan je beter meer werkgeheugen kopen of een SSD?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Tenzij je die-hard gaat rekenen met het dat ding kan je voor dat geld beter een SSD kopen.
Ik kan me nog herinneren dat ik een hele baas was met een CPU op 300 MHz en nu is het een verwaarloosbaar verschilquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:15 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Het is voor mij ook niet helemaal duidelijk welk verschil die .3 ghz gaat maken...
Een snellere processor is imo het geld echt niet waard. De kosten zijn relatief hoog in verhouding tot marginale snelheidswinst die je er voor terugkrijgt. Dat geld kun je inderdaad beter stoppen in een SSD, een snellere / grotere traditionele HDD of een RAM-uitbreiding.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:27 schreef -Menn0- het volgende:
Haha ik heb er geen verstand vandus wie weet is het een wereld van verschil. Mijn vorige macbook heb ik gekocht aan d ehand van advies van een vriend van me. Maar dat is ook al 4,5 jaar geleden...
Ok top dan laat ik doe 0,3 ghz lekker voor wat het is. Maar grotere HD of meer RAM ga ik niet via Apple doen. Dat moet goedkoper kunnen!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:35 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Een snellere processor is imo het geld echt niet waard. De kosten zijn relatief hoog in verhouding tot marginale snelheidswinst die je er voor terugkrijgt. Dat geld kun je inderdaad beter stoppen in een SSD, een snellere / grotere traditionele HDD of een RAM-uitbreiding.
Ja, zeker. Ram kun je gewoon bij een internetboer kopen (even opletten dat je de goeie koopt) en er in zetten. Een HD ook wel, maar da's iets lastiger. Is het bij je oude Macbook inderdaad je HD, of iets anders?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:48 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Ok top dan laat ik doe 0,3 ghz lekker voor wat het is. Maar grotere HD of meer RAM ga ik niet via Apple doen. Dat moet goedkoper kunnen!
Ja maar tegen die tijd vraag ik wel weer even in dit topicquote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:54 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ja, zeker. Ram kun je gewoon bij een internetboer kopen (even opletten dat je de goeie koopt) en er in zetten. Een HD ook wel, maar da's iets lastiger. Is het bij je oude Macbook inderdaad je HD, of iets anders?
Ik zou nog even goed checken of je niet per ongeluk iets van je interne schijf in de prullenbak gezet hebt. Daarna kun je "Finder - Leeg prullenmand veilig" proberen. Het duurt wat langer maar bij mij heeft het weleens geholpen bij een bestand dat niet verwijderd wilde worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 23:31 schreef Saninl het volgende:
Uhm,
Ik ben mijn externe harde schijf aan het organiseren, een aantal dingen verplaatst naar mijn prullenmand op mijn Macbook.
Nu wil ik alle bestanden in de prullenmand verwijderen, en dan krijg ik de melding;
De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het onderdeel 'Versions' in gebruik is.
-"stop"-"ga door"-
En als ik daarop op "ga door" klik, dan krijg ik ongeveer dezelfde melding, maar met "resources".
Als ik daar ook nog 2x klik op "ga door" moet ik mijn Macbook afsluiten en daarna weer opnieuw aanzetten (door zo'n melding).
Wat moet ik doen?
edit; ter aanvulling:
de eerste melding;
[ afbeelding ]
Ik durf nu niet meer verder te klikken omdat ik hem dan wss weer opnieuw moet opstarten
Bedankt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 09:41 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik zou nog even goed checken of je niet per ongeluk iets van je interne schijf in de prullenbak gezet hebt. Daarna kun je "Finder - Leeg prullenmand veilig" proberen. Het duurt wat langer maar bij mij heeft het weleens geholpen bij een bestand dat niet verwijderd wilde worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |