quote:
Ik moet zeggen dat ik er toch erg blij mee was toen ik in het donker in de bergen reed.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:15 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Zelfs goed afgesteld is het contrast met de omgeving bij die dingen veel te groot. Ja, stoer, wit licht, zelf meer kunnen zien maar damn, kanker op de wegen.
Die kutverlichting werkt alleen fatsoenlijk als het af fabriek in een auto zit, of als het door de dealer van het merk officieel en professioneel wordt ingebouwd. Alle andere uitvoeringen met die verlichting maken een auto direct tot een pauperkoekblik voor sjonnies.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En laat ze dan in godsnaam wel goed afstellen!
Dank voor je verhelderende kijk op de zaken, ik waardeer je mening.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:44 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Die kutverlichting werkt alleen fatsoenlijk als het af fabriek in een auto zit, of als het door de dealer van het merk officieel en professioneel wordt ingebouwd. Alle andere uitvoeringen met die verlichting maken een auto direct tot een pauperkoekblik voor sjonnies.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik op dit moment alleen aftermarket kopen en zo geweldig vind ik het ook niet. Bovendien ga ik daar geen honderden euro's voor neerleggen, want er moet ook nog e.e.a. omgebouwd worden dus ik loop zelfs het risico dat het niet werkt. Ik doe het gewoon met wat ik heb, en daarvoor ben ik op zoek naar meningen.quote:
Kun je nog iets zeggen over de levensduur?quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:15 schreef TSI het volgende:
[..]
Ik was best tevreden over die Xtreme Powers
Hoe lang heb je er ongeveer mee gedaan dan? Ik was echt verbaasd toen ik na 3k en 10k moest gaan vervangen namelijk... ik was van m'n vorige auto gewend dat ik zo'n 50k met een setje lampen kon doen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:31 schreef Redah het volgende:
Ik ben wel tevreden met mijn Philips Nightguide dingen. Bewegwijzering (rechts) is super helder, terwijl je iets 'minder' licht hebt op de vangrail... Tot nu toe pas 1tje hoeven vervangen, maar naar mijn mening niet sneller dan gewone lampjes.
Als ik zou moeten gokken rond de 20k. Maar er is me maar 1 lampje kapot gegaan, de 2e uit de set doet het gewoon nog, dus ik heb nog een reserve over. Geen idee dus of dat toeval is of niet, ik merk namelijk ook niet echt verschil in sterkte tussen het nieuwe lampje en de oude.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:52 schreef Mikkie het volgende:
Hoe lang heb je er ongeveer mee gedaan dan? Ik was echt verbaasd toen ik na 3k en 10k moest gaan vervangen namelijk... ik was van m'n vorige auto gewend dat ik zo'n 50k met een setje lampen kon doen.
Dit. Stomme irritante kutdingenquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En laat ze dan in godsnaam wel goed afstellen!
JIJ wel, dat hoor je me ook niet ontkennen. De mensen die jij tegenkwam waren er waarschijnlijk wat minder blij mee. Overigens kun je ook gewoon je fricking snelheid aanpassen...quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:18 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik er toch erg blij mee was toen ik in het donker in de bergen reed.
quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:49 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dank voor je verhelderende kijk op de zaken, ik waardeer je mening.Voor je spoilertje, ja, natuurlijk weet ik dat. Dus ik blijf gewoon bij mijn statement... de meeste van die setjes die je ziet zien er gewoon bijzonder sneu uit... en het is ook nog eens zwaar kut voor mede weggebruikers. Ik zie namelijk meerdere opmerkingen daarover...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met of zonder Xenon tegen een boom, die boom wint toch wel. Wel sneu dat die boom daardoor beschadigd raakt...quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:09 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
JIJ wel, dat hoor je me ook niet ontkennen. De mensen die jij tegenkwam waren er waarschijnlijk wat minder blij mee. Overigens kun je ook gewoon je fricking snelheid aanpassen...
Da's voor mensen die niet goed zien in het donker. Verder ben ik het wel met je eens: Het verandert niets aan veiligheid, alleen aan het gevoel van veiligheid voor de bestuurder. Alle andere weggebruikers lopen juist meer risico door verblinding etc.quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:12 schreef DutchErrorist het volgende:
Ik haat iedereen met felle witte lichten. Ik weet niet wie die grap bedacht heeft, maar die mogen ze ook wel eeuwig opsluiten.
Ik heb een bril en nee ik koop geen normale lampen....quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:27 schreef Redah het volgende:
[..]
Da's voor mensen die niet goed zien in het donker. Verder ben ik het wel met je eens: Het verandert niets aan veiligheid, alleen aan het gevoel van veiligheid voor de bestuurder. Alle andere weggebruikers lopen juist meer risico door verblinding etc.
Voor mensen die niet zonder xenon etc. kunnen: Koop normale lampjes en een bril of blijf uit de auto als het donker is.
Dat is heel begrijpelijk. En netjes af fabriek, dan werkt het ook optimaal.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:17 schreef Rekkie het volgende:
Zojuist een auto besteld met Xenon.... de testervaringen waren dermate goed dat ik de meerprijs er graag voor over had.
Klopt A6, A67, noem maar op..quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:36 schreef Metro2005 het volgende:
Ik heb gewoon standaard halogeen lampen erin zitten en zelfs op een pikdonker bergweggetje in zuid frankrijk had ik nog gewoon prima zicht. (wel grootlicht aan).
In NL kan je ongeveer zonder verlichting rijden , snelwegen zijn hier prima verlicht.
We hebben in Nederland inderdaad alleen maar snelwegen.....quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:36 schreef Metro2005 het volgende:
In NL kan je ongeveer zonder verlichting rijden , snelwegen zijn hier prima verlicht.
Wilde net zeggen, rijd maar eens richting groningen over de A28. Sowieso zonde om overal lantaarnpalen neer te zetten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 12:16 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
We hebben in Nederland inderdaad alleen maar snelwegen.....
En die verlichting op de snelweg kom je in het noorden van het land niet meer tegen.
Zo goedkoop mogelijk. Overwegingen; ben niet nachtblind, de wegen zijn hier goed verlicht en xenon enzo is echt dure onzin.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:11 schreef Mikkie het volgende:
Vorig jaar eens gekeken voor betere H7-pitten voor in m'n auto. Osram Nightbreakers erin gehad, kapot na 3k. Vervolgens de Nightbreaker Plus geïnstalleerd, die zou veel langer mee moeten gaan. In verhouding: ja. In absolute zin: ruk. Na 10k hebben ze allebei, binnen 200km van elkaar, de geest gegeven..
Nu ben ik aan het kijken voor iets anders. Heb standaard halogeenpitjes erin zitten maar ik merk toch dat die een stuk minder licht geven. Geen ramp als je veel overdag rijdt, maar ik rij regelmatig ook 's avonds en 's nachts en goed zicht vind ik dan erg belangrijk waardoor ik de toegevoegde waarde van goede verlichting herken. Maar nu is de vraag welke nieuwe lampen ik erin moet doen. Ik heb goede verhalen gehoord over Philips Xtreme Power en over Philips Nightguide. Geen idee wat de levensduur is overigens.
Wat zijn jullie ervaringen en overwegingen? Wat is aan te raden en wat niet? Ik hoef niet van de Xenon-look blauwachtige verlichting in elk geval.
Verblinding, dude...quote:Op donderdag 16 juni 2011 11:10 schreef NeNuntiumNecare het volgende:
[..]
Met of zonder Xenon tegen een boom, die boom wint toch wel. Wel sneu dat die boom daardoor beschadigd raakt...
Ik heb nu geen Xenon maar ik heb ook nooit last van anderen met Xenon op een enkeling na (meestal een Golf III of Opel Calibraquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Verblinding, dude...
Ik kan prima zien in het donker, en dan komt er zo'n rijdende stadionlamp op je af of achter je zodat je ogen zich aanpassen aan licht, zodat je in het wat donkerder stuk geen kut meer ziet. Maar daar zul je als aso-xenon geen fuck last van hebben natuurlijk
De xenon sets waardoor jij verblind wordt, zijn de naderhand ingebouwde paupersets. Deze hebben geen automatische niveauregeling en over het algemeen slecht ingebouwd. En de kleur bij deze lampen is vaker blauwig, in plaats van wit. Minder lichtopbrengst, maar wel meer verblinding.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Verblinding, dude...
Ik kan prima zien in het donker, en dan komt er zo'n rijdende stadionlamp op je af of achter je zodat je ogen zich aanpassen aan licht, zodat je in het wat donkerder stuk geen kut meer ziet. Maar daar zul je als aso-xenon geen fuck last van hebben natuurlijk
quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:45 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ik heb nu geen Xenon maar ik heb ook nooit last van anderen met Xenon op een enkeling na (meestal een Golf III of Opel Calibra)
BMW X5quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:46 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
De xenon sets waardoor jij verblind wordt, zijn de naderhand ingebouwde paupersets. Deze hebben geen automatische niveauregeling en over het algemeen slecht ingebouwd. En de kleur bij deze lampen is vaker blauwig, in plaats van wit. Minder lichtopbrengst, maar wel meer verblinding.
Nee vind ik niet.... zeker niet met genoemde modellen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:46 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
BMW X5
Audi A6
Meerdere dus, maar nogmaals: het CONTRAST is te GROOT.
Prima, maar mijn ogen werken wel.quote:
En ook mijn spiegels staan gewoon goed afgesteld. Thanks. Ook tegenliggers zijn gewoon irritant met van die floodlights.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:47 schreef PeeJay1980 het volgende:
Misschien moet je dan eens voor je kijken ipv recht in de lichten van je tegenligger. Je bent toch geen konijn?
Prima, de mijne ookquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:48 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Prima, maar mijn ogen werken wel.
De mijne ook, 20/20 zelfs, maar ik wil geen auto met halogeenlampen meer.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:48 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Prima, maar mijn ogen werken wel.
Puur voor de looks zeker, want qua veiligheid kun je net zo goed op elke hoek een batterij leds gooien.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:49 schreef PeeJay1980 het volgende:
[..]
De mijne ook, 20/20 zelfs, maar ik wil geen auto met halogeenlampen meer.
nee die heb ik zelfs met mist niet aan staan, schokkend he?quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:52 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Puur voor de looks zeker, want qua veiligheid kun je net zo goed op elke hoek een batterij leds gooien.
Het gaat om de zichtbaarheid van je wagen niet die van de weg, het heet DIMlicht voor een reden en voor de echt lege wegen heb je groot licht gekregen.
Jullie rijden bijkans ook met mistlichten aan ofzo? Dat ziet er immers ook zo tof uit
Dat weet ik nog, misschien als ik er denk profijt van te hebben wel.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:55 schreef Skull-splitter het volgende:
Whatever. Als er over tien jaar hippe LCD-lampen in komen, dan ga je daar weer voor.
* Skull-splitter loves good old standaard autolampjes.
Nee, niet voor de looks. Dan koop ik wel van die pauperlampjes van de halfords. Stukken goedkoperquote:Op donderdag 16 juni 2011 13:52 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Puur voor de looks zeker, want qua veiligheid kun je net zo goed op elke hoek een batterij leds gooien.
Het gaat om de zichtbaarheid van je wagen niet die van de weg, het heet DIMlicht voor een reden en voor de echt lege wegen heb je groot licht gekregen.
Jullie rijden bijkans ook met mistlichten aan ofzo? Dat ziet er immers ook zo tof uit
Wat een onzin zeg. Als het om de zichtbaarheid van je wagen ging, hadden we voldoende aan een paar extra stadslichten. Dimlicht is niet minder fel dan groot licht, er worden alleen eisen gesteld aan het lichtbeeld van dimlicht, m.a.w. het is bedoeld om alleen de grond voor je neus te verlichten. Groot licht is bijna zo nutteloos als wat, omdat het meeste licht naar voren en naar boven schijnt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 13:52 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Puur voor de looks zeker, want qua veiligheid kun je net zo goed op elke hoek een batterij leds gooien.
Het gaat om de zichtbaarheid van je wagen niet die van de weg, het heet DIMlicht voor een reden en voor de echt lege wegen heb je groot licht gekregen.
Jullie rijden bijkans ook met mistlichten aan ofzo? Dat ziet er immers ook zo tof uit
Heb de auto met een tellerstand van 15000 verkocht, toen waren ze nog heel, dus zoveel kan ik er niet over zeggenquote:Op donderdag 16 juni 2011 10:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Kun je nog iets zeggen over de levensduur?
Het kunststof in de koplamp kan inderdaad smelten/vervormen. Bedrading die het niet volhoudt komt ook voor.quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:30 schreef TSI het volgende:
[..]
65 is nog wel te doen, maar als je ze vind van bijvoorbeeld 100Watt, dan kunnen je reflectoren in je koplamp wel eens problemen gaan geven
echte hoef je niet af te stellen die zitten in orginele koplampen. zo niet heb je gewoon neppe die iedereen verblinden!quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:13 schreef Maharbal het volgende:
[..]
En laat ze dan in godsnaam wel goed afstellen!
Rara hoe komt dat, en waarom stuit xenon bij de niet-xenon gebruiker op zoveel weestand?quote:Op donderdag 16 juni 2011 14:18 schreef PeeJay1980 het volgende:In het donker komen de xenon lampen 130% verder dan de halogeen lampen in een Volvo. Het gaat dus niet om de zichtbaarheid van mijn auto. Dan is een duplolamp al voldoende.
Het stuit helemaal niet op weerstand bij mij.quote:Op donderdag 16 juni 2011 15:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Rara hoe komt dat, en waarom stuit xenon bij de niet-xenon gebruiker op zoveel weestand?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |