1 Dat bedoel ik met: ga NIET naar een adviseur, mar direct met de (een) bank pratenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:53 schreef iekepieke het volgende:
[..]
1 Het hudige loopt al bij Obvion heb ik geen probleem mee, alleen de adviseur "jazeker de.."ben ik minder over te spreken. Alleen Obvion heeft geen Banksparen dacht ik.
2 Klopt het trouwens dat de Rabobank met banksparen (nog steeds) de renteopbrengst op een aparte rekening (dus geen rente op rente) zet..
Dat weet je niet. Je weet ook niet óf en evt. wanneer de HRA wordt omgegooid. E misschien bepaalt de overheid dan wel dat je je opgebouwde kapitaal éénmalig mag gebruiken om je hypotheekschuld te verlagen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het blijft mi minder flexibel. Als bijv de hra wijzigt, kun je niet opeens de boel zomaar omgooien.
Ja, dat schiet op.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:45 schreef Five_Horizons het volgende:
Mwoa..... ik zie het probleem verder niet. Je kunt ook sparen voor je aflossing in box 3
Geen bandbreedte![]()
Bij het kadaster kan je dat per huis navragen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:29 schreef APK het volgende:
Ik heb het hele topic (behalve de OP) niet gelezen, maar weet iemand of het mogelijk is om ergens op te zoeken of een hypotheek op een bepaald huis afbetaald is?
En dan kun je ook precies zien hoeveel de buren in de schuld staan?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:30 schreef blomke het volgende:
Bij het kadaster kan je dat per huis navragen.
Ik geloof het niet. Bron?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij het kadaster kan je dat per huis navragen.
Volgens mij kan het wel.quote:
Of je wordt zwaar genaaid... I.e.g ben je dus afhankelijk van de overheid.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Je weet ook niet óf en evt. wanneer de HRA wordt omgegooid. E misschien bepaalt de overheid dan wel dat je je opgebouwde kapitaal éénmalig mag gebruiken om je hypotheekschuld te verlagen.
Nu bepalen wat je over 30 jaar met je geld doetquote:
Even bij de tijd blijven. De HRA bestaat gewoon, dus wat dat betreft is er geen enkel probleem. Hoe dingen in de toekosmt geregeld worden, kan geen mens (en vooral: geen adviseur) je zeggen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Of je wordt zwaar genaaid... I.e.g ben je dus afhankelijk van de overheid.
Je ziet dus de oude aankoopprijs, niet de hyp die er eventueel op rust.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:36 schreef blomke het volgende:
Nu we
[..]
Nu weet ik het wel:
http://www.kadasterdata.nl/
Die kun je ook opvragen. Althans: inschrijving en hoofdsom.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Je ziet dus de oude aankoopprijs, niet de hyp die er eventueel op rust.
Nee, Rabo voegt deze bij de rest van je opbouw. Ik vraag me af hoe je aan deze informatie komt, ik heb eind 2009/begin 2010 een bankspaarhypotheek bij de Rabo afgesloten en ook daar wordt de rente gewoon maandelijks bij je opbouw geboekt. (Met wat flinke stortingen in het begin tikt dat aardig aan).quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:53 schreef iekepieke het volgende:
[..]
Het hudige loopt al bij Obvion heb ik geen probleem mee, alleen de adviseur "jazeker de.."ben ik minder over te spreken. Alleen Obvion heeft geen Banksparen dacht ik.
Klopt het trouwens dat de Rabobank met banksparen (nog steeds) de renteopbrengst op een aparte rekening (dus geen rente op rente) zet..
En wat kost dat?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die kun je ook opvragen. Althans: inschrijving en hoofdsom.
jij denkt serieus dat er binnen nu en 30 jaar niets gaat veranderen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Even bij de tijd blijven. De HRA bestaat gewoon, dus wat dat betreft is er geen enkel probleem. Hoe dingen in de toekosmt geregeld worden, kan geen mens (en vooral: geen adviseur) je zeggen.
Voor 1% vertel ik je hetquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:43 schreef APK het volgende:
[..]
En wat kost dat?
Ik ben via een erfenis voor 10% eigenaar van een huis en ben best wel benieuwd
Ja, maar niet hoeveel de hyp nu nog is, toch?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die kun je ook opvragen. Althans: inschrijving en hoofdsom.
Kloptquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, maar niet hoeveel de hyp nu nog is, toch?
Gaat toch over hypotheken? Juiste topic lijkt mequote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Kloptmag ik dit zeggen of is het off topic?
Wat is risico? In de eerste plaats heb je nu geen informatie over eventuele wijzigingen. Z lang je die info niet hebt, kan je niet anders dan uitgaan van de bestaande situatie.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
jij denkt serieus dat er binnen nu en 30 jaar niets gaat veranderen?
Om eerlijk te zijn vind ik dat nogal riskant om je nu al 20 jaar vast je leggen aan zo'n product...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |