Ik mag jaarlijks 10% aflossen. Maar volgens mij hanteert de bank wel een bandbreedte.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:01 schreef blomke het volgende:
Lienekien: kje haalt twee dingen door elkaar: de inleg SEW min/max moet 1:10 zijn .
Aflossen is bankafhanelij; ik mag jaarlijks 15% aflossen.
Nee, echt niet.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:02 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik mag jaarlijks 10% aflossen. Maar volgens mij hanteert de bank wel een bandbreedte.
Geen bandbreedte voor aflossing op een aflossingsvrije hypotheek? Zeker weten? Haal ik het nu echt door elkaar?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom wil je dat weten, eigenlijk? Er is geen verstrekker die dit hanteert, namelijk.
Maar goed: als je niét aflost, doe je het dus niet goed. (de vergelijking gaat mank, want een verzekering met 0,0 premie voldoet niet aan de criteria voor een verzekering.)
Ik denk het?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Geen bandbreedte voor aflossing op een aflossingsvrije hypotheek? Zeker weten? Haal ik het nu echt door elkaar?
Nou ja, alleen maar gemakkelijk.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:04 schreef blomke het volgende:
Ja Lienekien, je haalt het finaal door elkaar.
Hier is geen zinnig antwoord op te geven idd. Het gaat om je inkomen, de toetsrente en de waarde van het toekomstige huis; de bank bepaalt dan hoeveel hypotheek ze willen geven.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:02 schreef iekepieke het volgende:
[..]
Kun je plz een ruwe schatting maken hoe hoog mijn hypotheek kan/mag zijn, met de onderstaande gegevens:
- Ik wil er max 60K insteken (eerste/of 2de inleg) + max netto 900/maand
- mijn belasting schijf 42%, bankspaar rente zoals is bij deze looptijd 4,2%,
uitgaande 100% aflossing en banksparen zonder te beleggen, wat heb ik dan ongv opgebouwd om mijn eigen huis af te lossen.
Is hier een zinninge antwoord op te geven?
heb totaal geen idee, hoe duur mijn volgend huis mag zijn.. :-)
Maar je kunt wel prima een verzekering hebben waarbij je in enig verzekeringsjaar geen premie inlegt (premievakantie en, meer voor de hand liggen, tegen koopsom). Bij een KEW moet je dat natuurlijk niet doen, het is dan al redelijk snel geen KEW meer.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarom wil je dat weten, eigenlijk? Er is geen verstrekker die dit hanteert, namelijk.
Maar goed: als je niét aflost, doe je het dus niet goed. (de vergelijking gaat mank, want een verzekering met 0,0 premie voldoet niet aan de criteria voor een verzekering.)
Daar gaat het niet om. Hij heeft in die zin een punt, dat ik bedoelde een verzekering waarbij überhaupt geen premie wordt betaald. Die bandbreedte geldt bij SEW en KEW, uiteraard.quote:
Klopt? Dan mag het niet over verzekeringen en bandbreedtes gaan?quote:
De KEW en SEW lijken me inderdaad een belangrijk onderdeel in een hypotheektopic.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:42 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Klopt? Dan mag het niet over verzekeringen en bandbreedtes gaan?
Ik zou zelf ook een verzekering eerst eens lekker in box 3 laten staan, als de vermogenrendementsheffing dit toelaat. Wanneer de waarde dusdanig wordt dat er (in combinatie met ander vermogen uiteraard) belasting betaald moet worden, kan die altijd nog naar box 1 (uiteraard wel voldoen aan de KEW regels).quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:45 schreef Five_Horizons het volgende:
Mwoa..... ik zie het probleem verder niet. Je kunt ook sparen voor je aflossing in box 3
Geen bandbreedte![]()
Het hudige loopt al bij Obvion heb ik geen probleem mee, alleen de adviseur "jazeker de.."ben ik minder over te spreken. Alleen Obvion heeft geen Banksparen dacht ik.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:29 schreef blomke het volgende:
Ga NIET naar een adviseur. Beter naar de bank waar je al prettige ervaringen (what-so-ever) hebt; bijv. je huidige hypotheek
http://www.obvion.nl/Hypo(...)rGerusthypotheek.htmquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:53 schreef iekepieke het volgende:
[..]
Het hudige loopt al bij Obvion heb ik geen probleem mee, alleen de adviseur "jazeker de.."ben ik minder over te spreken. Alleen Obvion heeft geen Banksparen dacht ik.
Klopt het trouwens dat de Rabobank met banksparen (nog steeds) de renteopbrengst op een aparte rekening (dus geen rente op rente) zet..
Wij hebben hetzelfde, over Obvion heel tevreden, over de Jazeker-adviseur totaal niet. Kregen bij de Hypotheker in februari geen fatsoenlijk advies dat afgestemd was op onze huidige situatie, zelfs toen we er specifiek naar vroegen kwam er nog niks wat erop leekquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:53 schreef iekepieke het volgende:
[..]
Het hudige loopt al bij Obvion heb ik geen probleem mee, alleen de adviseur "jazeker de.."ben ik minder over te spreken. Alleen Obvion heeft geen Banksparen dacht ik.
Klopt het trouwens dat de Rabobank met banksparen (nog steeds) de renteopbrengst op een aparte rekening (dus geen rente op rente) zet..
??quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:43 schreef blomke het volgende:
Laten we het dan over hypotheken en hun aflossingen hebben; dus MET premiebetalingen binnen de bandbreedte.
Dat ligt eraan hoe je het benadert. Voor mensen die minder discipline dan jullie hebben, qua het regelen (en volhouden!) van de aflossing, kan banksparen heel mooi zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
??
Ik heb een aflossingsvrije hyp. De aflossing verzorg ik zelf. Ik ben daarom geinteresseerd in al deze mogelijkheden. Lijkt me normaal dat we daar ook over kunnen praten.
Wat mij vervelend lijkt met zo'n bankspaarproduct is dat je het 20 moet laten staan, en ieder jaar verplicht moet storten. Ongeacht of er zaken (fiscaal, of prive) wijzigen. Is gewoon niet flexibel.
Maar het blijft mi minder flexibel. Als bijv de hra wijzigt, kun je niet opeens de boel zomaar omgooien.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:23 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dat ligt eraan hoe je het benadert. Voor mensen die minder discipline dan jullie hebben, qua het regelen (en volhouden!) van de aflossing, kan banksparen heel mooi zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |