Tuurlijk, ga maar een gesprek voeren.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:03 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
http://www.abnamro.nl/nl/prive/hypotheken/hypotheekvormen.html
Voor de hypotheekrente maakt het niet uit welke van deze vier hypotheekvormen u kiest. U betaalt bij elke vorm dezelfde rente.
Uh..een bancaire spaarhypotheek is banksparen...Open de link maar eens.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Een spaarhypotheek is iets anders dan een bankspaarproduct. Wederom blijkt dat je niet weet waar het over gaat.
Ook hier haal je de dingen door elkaar. Het rente-% wordt niet beïnvloed door (de hoogte van) het spaartegoed.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat je er nog maar eens wat over moet lezen. Het rente% geldt nl ook voor je opgebouwde spaartegoed (wat in het begin nog niet veel is).
Vandaar dat PBF nu al niet meer weet waar het over gaat. Errug handig, dat gratis advies dat je dan niet snapt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:04 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gemiddeld genomen een beter antwoord....en hier betaal je er niet voor
Draai je het nu niet om?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook hier haal je de dingen door elkaar. Het rente-% wordt niet beïnvloed door (de hoogte van) het spaartegoed.
Ga zelf eens een gesprek voeren of vraag een offerte aan. Ik betaal geen cent in hypotheek rente meer voor mijn bankspaargedeelte als voor mijn aflossingsvrije gedeelte.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:04 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Tuurlijk, ga maar een gesprek voeren.
Waar zeg ik dat dan?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook hier haal je de dingen door elkaar. Het rente-% wordt niet beïnvloed door (de hoogte van) het spaartegoed.
Als je je inleest en gerichte vragen stelt kun je hier veel info vandaan halen.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vandaar dat PBF nu al niet meer weet waar het over gaat. Errug handig, dat gratis advies dat je dan niet snapt.
Hoe denk je dat ik het weet?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:06 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
Ga zelf eens een gesprek voeren of vraag een offerte aan. Ik betaal geen cent in hypotheek rente meer voor mijn bankspaargedeelte als voor mijn aflossingsvrije gedeelte.
Ja, ík kan er wat aan doen dat er een discussie gaande isquote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vandaar dat PBF nu al niet meer weet waar het over gaat. Errug handig, dat gratis advies dat je dan niet snapt.
Dat zei je ook niet, blomke draait je tekst precies om:)quote:
Er zitten in de spaarvariant meestal geen kosten. Bij de BEW wel.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:07 schreef blomke het volgende:
Ik heb nu nog steeds geen antwoord gekregen over de kosten bij een bankspaarhypotheek
Nee, niet voordat ik zelf precies weet hoe het zit. Ik ga daar alleen naartoe om bevestiging te krijgen van wat ik al weet zodat ik het ipv 100% daarna 200% zeker weet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga praten met een adviseur, das het enige verstandige wat je kan doen. Op fok krijg je geen antwoord.
Je praat toch over nu? 2 jaar geleden was er wel meer anders dan nu...quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:07 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Hoe denk je dat ik het weet?
Is al weer 2 jr geleden maar vooruit.
Jij hebt een excel met alle kosten toch? Wat staat daarin?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:07 schreef blomke het volgende:
Ik heb nu nog steeds geen antwoord gekregen over de extra kosten bij een bankspaarhypotheek
Zullen we het nu weer over hypotheken hebben?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:09 schreef blomke het volgende:
De vraag aan mij gesteld: houd je ook rekening met de kosten bij 'n bankspaarproduct? WELKE KOSTEN dan?
Open die link nog eens die ik al gepost heb:quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:07 schreef blomke het volgende:
Ik heb nu nog steeds geen antwoord gekregen over de extra kosten bij een bankspaarhypotheek
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:09 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Nee, niet voordat ik zelf precies weet hoe het zit. Ik ga daar alleen naartoe om bevestiging te krijgen van wat ik al weet zodat ik het ipv 100% daarna 200% zeker weet.
Wanneer je er blanco heengaat houden ze de helft van de info achter........de nadelige dingen voor de klant waar je pas achterkomt als je het al hebt afgesloten.
Hier:quote:
quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Zoek de verschillenquote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:12 schreef blomke het volgende:
[..]
Hier:
Ik denk dat je er nog maar eens wat over moet lezen. Het rente% geldt nl ook voor je opgebouwde spaartegoed (wat in het begin nog niet veel is).
De opbrengsten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:10 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jij hebt een excel met alle kosten toch? Wat staat daarin?
Het is al een reeks, maar ik sloop de -deel X- altijd uit de TT. Nooit begrepen waarom het volgnummer in een topic moet....quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:13 schreef PierreBetfair het volgende:
Dit topic gaat een reeks wordenAls ik bij deel 10 weet hoe een banksparen in elkaar zit, ben ik tevree
Laat maar..hij is vermoeiendquote:
Feitelijk is dat overigens gewoon een aflossingsvrije hypotheek waar een kapitaalsopbouwproduct aan verbonden is. Wat dat betreft verschilt het mogen aflossen dus niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:16 schreef PierreBetfair het volgende:
Simpele vraag: Als je hypotheek 100% uit banksparen bestaat, mag je dan tussentijds extra aflossen (kosteloos)
Sterker nog, er is een grote kans dat je helemaal niet gelimiteerd bent tot die 10%.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:24 schreef capricia het volgende:
Wat betreft het percentage wat je boetevrij mag aflossen: vaak is dat standaard 10% per jaar. Ik heb gemerkt dat dat ook heel goed onderhandelbaar is, mocht je een ander % willen.
Omdat je dan bijvoorbeeld de keuze hebt om je niet al voor 30 jaar vast te leggen en niet verbonden zijn aan allerlei fiscale regeltjes en het feit dat de opgebouwde waarde niet in de nalatenschap valt?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik snap het grote nadeel van banksparen nog niet
Terwijl het grote voordeel wel duidelijk is. Je spaart immers tegen een rente die gelijk is aan de rente van je lening. Dat is zo gigantisch veel aantrekkelijker dan bijv. sparen via een spaarhypotheek.
Waarom zijn er dan mensen die nog een spaarhypotheek nemen
Er schijnen kosten aan verbonden te zijn.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Ik snap het grote nadeel van banksparen nog niet
Waar valt ie dan in?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
en het feit dat de opgebouwde waarde niet in de nalatenschap valt?
In de handen van de begunstigdenquote:
Oke, dat laatste snap ik, dat van die fiscale regeltjes niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:30 schreef Five_Horizons het volgende:
Omdat je dan bijvoorbeeld de keuze hebt om je niet al voor 30 jaar vast te leggen en niet verbonden zijn aan allerlei fiscale regeltjes en het feit dat de opgebouwde waarde niet in de nalatenschap valt?
Het is in elk geval wel iets om op te letten.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog, er is een grote kans dat je helemaal niet gelimiteerd bent tot die 10%.
Waarom?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is in elk geval wel iets om op te letten.
Het hoeft geen nadeel te zijn. Het punt is dat je je nu al vastlegt met wat er over 30 jaar met dat opgebouwde tegoed moet gebeuren en dat terwijl je meestal al niet eens 5 jaar vooruit kunt kijken.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:33 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Oke, dat laatste snap ik, dat van die fiscale regeltjes niet.
Als mn situatie ongewijzigd blijft en ik betaal netjes elke maand mn premie, welk fiscaal nadeel heb ik dan?
Dat nadeel heb je bij een spaarhypotheek toch ook?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het hoeft geen nadeel te zijn. Het punt is dat je je nu al vastlegt met wat er over 30 jaar met dat opgebouwde tegoed moet gebeuren en dat terwijl je meestal al niet eens 5 jaar vooruit kunt kijken.
Of het een nadeel is, weet je dus pas later. Ik kies dan persoonlijk voor meer vrijheid en wil die keuze zelf bepalen en laat de fiscus dat niet voor me doen.
Nee, want daar zit je niet verplicht aan box 1 vast.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:40 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat nadeel heb je bij een spaarhypotheek toch ook?
Omdat het voor PierreBetfair kennelijk belangrijk is..de vraag kwam bij hem vandaan.quote:
Leg effe uitquote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, want daar zit je niet verplicht aan box 1 vast.
Dus je kan bij banksparen tussentijds aflossen en later het spaartegeod voor andere doeleinden gebruiken?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:38 schreef blomke het volgende:
Je hoeft dat opgebouwde tegoed toch niet te gebruiken om je hypotheek af te lossen?
Over nadelen aan banksparen:quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:33 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Oke, dat laatste snap ik, dat van die fiscale regeltjes niet.
Als mn situatie ongewijzigd blijft en ik betaal netjes elke maand mn premie, welk fiscaal nadeel heb ik dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |