WTF, niet zo'n beste actie van Uncle. Toch niet ten gevolge van een door jou aanbevolen sportsbet mag ik hopenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:37 schreef APK het volgende:
[..]
Oh, ik ben ook een vragensteller.
Een oom van mij is vorig jaar voor de trein gesprongen en nu heb ik dus 10% huis omdat hij geen testament had
Wos ligt even plat wegens uitzendbaantje dat over twee weken stopt, dus vandaar de vraag in dit topic
blomke ik heb je op nog geen enkele vraag van capricia zien antwoorden.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:43 schreef blomke het volgende:
[..]
Je moet lezen wat er staat. Je weet gewoon niet waar je het over hebt.
Het zijn toch kosten? Dus nogmaals de vraag aan Blomke: houd je daar rekening mee in het berekenen van de opbrengst?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:43 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
Die 2000 euro wordt maar 1 keer in rekening gebracht, dat is namelijk de afsluitprovisie die betaald over een hypotheek van 200.000. Voorwaarden lezen is ook een vak op zich?
Het zijn kosten (afsluitprovisie) die aan de lening zijn verbonden. Dat heeft niets met banksparen te maken. Je haalt de zaken finaal door elkaar.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zijn toch kosten? Dus nogmaals de vraag aan Blomke: houd je daar rekening mee in het berekenen van de opbrengst?
Banksparen is toch een behoorlijk belangrijk onderdeel van de lening?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Het zijn kosten die aan de lening zijn verbonden. Dat heeft niets met banksparen te maken. Je haalt de zaken finaal door elkaar.
Dat is wat anders dan dat er elk jaar 2000 euro van de inleg wordt afgehaald aan kosten. Verder zijn het ook geen kosten voor een bankspaarproduct maar kosten die je ongeacht welke hypotheekvorm je ook kiest toch wel betaald.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zijn toch kosten? Dus nogmaals de vraag aan Blomke: houd je daar rekening mee in het berekenen van de opbrengst?
Het zijn dus geen kosten die je betaald voor banksparen, maar kosten voor de hypotheek.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:49 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Banksparen is toch een behoorlijk belangrijk onderdeel van de lening?
En als koper van het product banksparen zou ik graag alle kosten uitgespecificeerd zien.
Klopt maar nogmaals als koper zou ik graag een totaalplaatje zien hoe je het ook brengt.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:51 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
Het zijn dus geen kosten die je betaald voor banksparen, maar kosten voor de hypotheek.
WTF 2K per jaar in rekening brengen voor een hypotheek. Die zullen niet veel verkopenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee,LOL!
Ik bedoel de kosten die de bank in rekening brengt.
Kijk hier bijv: http://www.abnamro.nl/nl/(...)nkspaarhypotheek.pdf
Bank brengt bijv ieder jaar 2000 euro kosten in rekening. En dat gaat gewoon af van je inleg.
Houd jij daar rekening mee in de software? En zo ja, met hoeveel kosten reken je dan?
Volgens mij betaal je ook vaak 0,2% meer aan hyp.rente bij een bankspaarprodukt. Dat is in de loop van 30 jaar redelijk wat...zeker als je in het begin nog niet zoveel spaartegoed hebt opgebouwd.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:49 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
En als koper van het product banksparen zou ik graag alle kosten uitgespecificeerd zien.
Onzin, je weet gewoon niet waar het over gaat. De hypothecaire lenining is één, de aflossingsvorm is heel iets anders en geen onderdeel van de lening. Die kosten gaan éénmalig over de lening, niet over de aflossingsvorm, zo die al aanwezig is. Laat staan over banksparen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:49 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, je krijgt iets voorgeschotelt en je ziet dat het duurder is maar waar het aan ligt wil maar niet boven tafel komen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij betaal je ook vaak 0,2% meer aan hyp.rente bij een bankspaarprodukt. Dat is in de loop van 30 jaar redelijk wat...zeker als je in het begin nog niet zoveel spaartegoed hebt opgebouwd.
En ik denk dat daar vaak de kosten mee betaald worden.
Het is m.i. nogal ondoorzichtig allemaal. Ik begrijp dat mensen denken dat er geen kosten zijn, maar die zijn er wel degelijk.
Had ik jou al niet eens gevraagd een andere woordkeuze te zoekenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:53 schreef blomke het volgende:
[..]
Onzin, je weet gewoon niet waar het over gaat. De hypothecaire lenining is één, de aflossingsvorm is heel iets nders. Die kosten gaan over de lening, niet over de aflossingsvorm. Laat staan over banksparen.
Ook dit is totale onzin, die 0,2%opslag was een opslag die vaak bij een spaarhypotheek werd gebruikt (iig bij abnamro), een spaarhypotheek is totaal wat anders dan een bankspaarhypotheek.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij betaal je ook vaak 0,2% meer aan hyp.rente bij een bankspaarprodukt. Dat is in de loop van 30 jaar redelijk wat...zeker als je in het begin nog niet zoveel spaartegoed hebt opgebouwd.
En ik denk dat daar vaak de kosten mee betaald worden.
Het is m.i. nogal ondoorzichtig allemaal. Ik begrijp dat mensen denken dat er geen kosten zijn, maar die zijn er wel degelijk.
1 Het rente-% heeft niets met het opgebouwde spaartegoed te maken.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:53 schreef capricia het volgende:
[..]
1...zeker als je in het begin nog niet zoveel spaartegoed hebt opgebouwd.
2 En ik denk dat daar vaak de kosten mee betaald worden.
Ja, en mensen hier maar roepen dat er geen kosten zijn...Ondertussen betalen ze wel 0,2% meer rente.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:54 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, je krijgt iets voorgeschotelt en je ziet dat het duurder is maar waar het aan ligt wil maar niet boven tafel komen.
Net als het verschil tussen bestaande klanten en nieuwe klanten.
Mja.. denk dat ik maar eens ga slapen en hoop voor PierreBetfair dat hij nog een goed antwoord krijgtquote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, en mensen hier maar roepen dat er geen kosten zijn...Ondertussen betalen ze wel 0,2% meer rente.
Google maar eens, renteopslag is ook normaal bij banksparen:quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:57 schreef 81Renrew het volgende:
[..]
Ook dit is totale onzin, die 0,2%opslag was een opslag die vaak bij een spaarhypotheek werd gebruikt (iig bij abnamro), een spaarhypotheek is totaal wat anders dan een bankspaarhypotheek.
Een spaarhypotheek is iets anders dan een bankspaarproduct. Wederom blijkt dat je niet weet waar het over gaat.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Bij de bancaire spaarhypotheek wordt vaak een renteopslag toegepast."
Dat zijn dus gewoon kosten die doorberekend worden, hoor.
Ik denk dat je er nog maar eens wat over moet lezen. Het rente% geldt nl ook voor je opgebouwde spaartegoed (wat in het begin nog niet veel is).quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:57 schreef blomke het volgende:
[..]
1 Het rente-% heeft niets met het opgebouwde spaartegoed te maken.
2 Welke kosten?
Ga praten met een adviseur, das het enige verstandige wat je kan doen. Op fok krijg je geen antwoord.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:56 schreef PierreBetfair het volgende:
Kan iemand even duidelijk specificeren welke extra kosten er aan banksparen verbonden zitten.
Ik ben door alle posts finaal de weg kwijt.Zo heb ik geen flauw idee of ik mn hypotheek om moet zetten of het zo laten als het is.
http://www.abnamro.nl/nl/prive/hypotheken/hypotheekvormen.htmlquote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Google maar eens, renteopslag is ook normaal bij banksparen:
http://www.hypotheek-weetjes.nl/soorten-hypotheken/banksparen.php
"Hypotheekrente meestal 0,2% hoger
Bij de bancaire spaarhypotheek wordt vaak een renteopslag toegepast."
Dat zijn dus gewoon kosten die doorberekend worden, hoor.
En als je dat dan doet wel graag een onafhankelijkequote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga praten met een adviseur, das het enige verstandige wat je kan doen. Op fok krijg je geen antwoord.
Waarschijnlijk gemiddeld genomen een beter antwoord....quote:Op zaterdag 9 juli 2011 00:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ga praten met een adviseur, das het enige verstandige wat je kan doen. Op fok krijg je geen antwoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |