1 Dat bedoel ik met: ga NIET naar een adviseur, mar direct met de (een) bank pratenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:53 schreef iekepieke het volgende:
[..]
1 Het hudige loopt al bij Obvion heb ik geen probleem mee, alleen de adviseur "jazeker de.."ben ik minder over te spreken. Alleen Obvion heeft geen Banksparen dacht ik.
2 Klopt het trouwens dat de Rabobank met banksparen (nog steeds) de renteopbrengst op een aparte rekening (dus geen rente op rente) zet..
Dat weet je niet. Je weet ook niet óf en evt. wanneer de HRA wordt omgegooid. E misschien bepaalt de overheid dan wel dat je je opgebouwde kapitaal éénmalig mag gebruiken om je hypotheekschuld te verlagen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het blijft mi minder flexibel. Als bijv de hra wijzigt, kun je niet opeens de boel zomaar omgooien.
Ja, dat schiet op.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:45 schreef Five_Horizons het volgende:
Mwoa..... ik zie het probleem verder niet. Je kunt ook sparen voor je aflossing in box 3
Geen bandbreedte![]()
Bij het kadaster kan je dat per huis navragen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:29 schreef APK het volgende:
Ik heb het hele topic (behalve de OP) niet gelezen, maar weet iemand of het mogelijk is om ergens op te zoeken of een hypotheek op een bepaald huis afbetaald is?
En dan kun je ook precies zien hoeveel de buren in de schuld staan?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:30 schreef blomke het volgende:
Bij het kadaster kan je dat per huis navragen.
Ik geloof het niet. Bron?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:30 schreef blomke het volgende:
[..]
Bij het kadaster kan je dat per huis navragen.
Volgens mij kan het wel.quote:
Of je wordt zwaar genaaid... I.e.g ben je dus afhankelijk van de overheid.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat weet je niet. Je weet ook niet óf en evt. wanneer de HRA wordt omgegooid. E misschien bepaalt de overheid dan wel dat je je opgebouwde kapitaal éénmalig mag gebruiken om je hypotheekschuld te verlagen.
Nu bepalen wat je over 30 jaar met je geld doetquote:
Even bij de tijd blijven. De HRA bestaat gewoon, dus wat dat betreft is er geen enkel probleem. Hoe dingen in de toekosmt geregeld worden, kan geen mens (en vooral: geen adviseur) je zeggen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Of je wordt zwaar genaaid... I.e.g ben je dus afhankelijk van de overheid.
Je ziet dus de oude aankoopprijs, niet de hyp die er eventueel op rust.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:36 schreef blomke het volgende:
Nu we
[..]
Nu weet ik het wel:
http://www.kadasterdata.nl/
Die kun je ook opvragen. Althans: inschrijving en hoofdsom.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Je ziet dus de oude aankoopprijs, niet de hyp die er eventueel op rust.
Nee, Rabo voegt deze bij de rest van je opbouw. Ik vraag me af hoe je aan deze informatie komt, ik heb eind 2009/begin 2010 een bankspaarhypotheek bij de Rabo afgesloten en ook daar wordt de rente gewoon maandelijks bij je opbouw geboekt. (Met wat flinke stortingen in het begin tikt dat aardig aan).quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:53 schreef iekepieke het volgende:
[..]
Het hudige loopt al bij Obvion heb ik geen probleem mee, alleen de adviseur "jazeker de.."ben ik minder over te spreken. Alleen Obvion heeft geen Banksparen dacht ik.
Klopt het trouwens dat de Rabobank met banksparen (nog steeds) de renteopbrengst op een aparte rekening (dus geen rente op rente) zet..
En wat kost dat?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die kun je ook opvragen. Althans: inschrijving en hoofdsom.
jij denkt serieus dat er binnen nu en 30 jaar niets gaat veranderen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Even bij de tijd blijven. De HRA bestaat gewoon, dus wat dat betreft is er geen enkel probleem. Hoe dingen in de toekosmt geregeld worden, kan geen mens (en vooral: geen adviseur) je zeggen.
Voor 1% vertel ik je hetquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:43 schreef APK het volgende:
[..]
En wat kost dat?
Ik ben via een erfenis voor 10% eigenaar van een huis en ben best wel benieuwd
Ja, maar niet hoeveel de hyp nu nog is, toch?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:41 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die kun je ook opvragen. Althans: inschrijving en hoofdsom.
Kloptquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, maar niet hoeveel de hyp nu nog is, toch?
Gaat toch over hypotheken? Juiste topic lijkt mequote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Kloptmag ik dit zeggen of is het off topic?
Wat is risico? In de eerste plaats heb je nu geen informatie over eventuele wijzigingen. Z lang je die info niet hebt, kan je niet anders dan uitgaan van de bestaande situatie.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
jij denkt serieus dat er binnen nu en 30 jaar niets gaat veranderen?
Om eerlijk te zijn vind ik dat nogal riskant om je nu al 20 jaar vast je leggen aan zo'n product...
Er schijnt iemand over te vallen... ik denk; ik vraag het evenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat toch over hypotheken? Juiste topic lijkt me
Verkoop jij ze of zo?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Wat is risico? In de eerste plaats heb je nu geen informatie over eventuele wijzigingen. Z lang je die info niet hebt, kan je niet anders dan uitgaan van de bestaande situatie.
Ten tweede leg je je niet meer vast dan aan andere producten. Je hebt NU al een hypotheek waar je aan vast zit voor totaal 30 jaar (?). Bij een bankspaarproduct leg je je spaarpremie in; maar die kan je ook terugkrijgen; weliswaar na afrekenen van de WINST in Box 1.
Volgens mij zit jij vast in je eigen perceptie.
En jij aan wat de gemiddelde Nederlander én adviseur standaard met polissen gekoppeld aan hypotheken doet: in box 1 pletteren zonder dat de gevolgen duidelijk zijn.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:47 schreef blomke het volgende:
Volgens mij zit jij vast in je eigen perceptie.
Dus voor ¤9 kan ik bij het kadaster opvragen of het betreffende huis hypotheekvrij is?quote:
Voor een goed advies is niet alleen het doorrekenen belangrijk maar ook andere zaken. Denk bijv aan wat een eventueel overlijden betekent bij een bankspaarprodukt. Dat kan een nadeel zijn tov een KEW.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:54 schreef blomke het volgende:
Zoals ik al zei; ik reken door wat de opbrengsten van een bankspaarhypotheek zijn. Zelf heb ik er geen, en overweeg er één aan te schaffen.
Omdat ik extreem kritisch ben, heb ik m'n eigen software gemaakt om die opbrengst door te rekenen. Rekenen is m'n vak en m'n hobby. Ook voor anderen wil ik dat doorrekenen. Maar als iemand liever spaart in Box 3: prima!
Omdat ik me afvraag of jij het product ansich wel helemaal begrijpt..de voordelen en de nadelen tov andere producten.quote:
Je kunt zien of er nog een hypotheek is, niet de hoogte van de restant hoofdsomquote:Op vrijdag 8 juli 2011 22:51 schreef APK het volgende:
[..]
Dus voor ¤9 kan ik bij het kadaster opvragen of het betreffende huis hypotheekvrij is?
Edit: En of ik dus op vakantie kan?
Ik begrijp het product niet helemaal, dat heb ik ook nergens gezegd of beweerd. Ik heb alleen software om de opbrengst door te rekenen.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Omdat ik me afvraag of jij het product ansich wel helemaal begrijpt..de voordelen en de nadelen tov andere producten.
Okidoki.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Je kunt zien of er nog een hypotheek is, niet de hoogte van de restant hoofdsom
Daar gaat het toch helemaal niet om.... Daarom heb je een ORV. Met een bankspaarproduct leg je je én vast én valt het opgebouwde tegoed in de nalatenschap. Leuk als je dat niet weet (want veel adviseurs weten het ook niet....)quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:03 schreef blomke het volgende:
Maar over overlijden: weet jij of je de komende 20 of 30 jaar overlijdt?
Als je niet weet wanneer je overlijdt, waarom zou je je dan iets afvragen over de afschaffing van de HRA? Dat is toch net zo onbekend?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om.... Daarom heb je een ORV. Met een bankspaarproduct leg je je én vast én valt het opgebouwde tegoed in de nalatenschap. Leuk als je dat niet weet (want veel adviseurs weten het ook niet....)
Het aan een ieder zelf of hij of zij dat meeneemt in de overweging voor de keuze van een product. Maar het is wel belangrijk dat je op de hoogte bent van de eventuele concequenties van die keuze.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:03 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik begrijp het product niet helemaal, dat heb ik ook nergens gezegd of beweerd. Ik heb alleen software om de opbrengst door te rekenen.
Maar over overlijden: weet jij of je de komende 20 of 30 jaar overlijdt?
Wel of niet een product aan te schaffen.quote:
Wat voor hypotheekproduct(en) je neemt.quote:
Daar hebben we het hier toch over?quote:
Kun je dit uitspecificeren? Heb me er toen in verdiept en een spaarhypo gekozen maar kan het niet meer goed uitleggenquote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:05 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daar gaat het toch helemaal niet om.... Daarom heb je een ORV. Met een bankspaarproduct leg je je én vast én valt het opgebouwde tegoed in de nalatenschap. Leuk als je dat niet weet (want veel adviseurs weten het ook niet....)
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 23:15 schreef blomke het volgende:
Ik heb software om de opbrengst van een bankspaarhypotheek door te rekenen. Niets meer en niets minder. Verder heb ik daar geen enkel belang bij.
Dat als iemand vraagt hoeveel de opbrengst is bij een bepaalde maandelijkse en evt. éénmalige inleg, ik kan doorekenen hoeveel dat waard is na bijv. 25 of 30 jaar. Gegeven het rente-%.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |