abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98233085

Ik heb vorige week net het eerste boek van het Song of Ice and Fire/Lied van Ijs en Vuur opnieuw uitgelezen van George RR Martin en was wat op het net aan cruisen voor het tweede deel en wat meer info. Kom ik op meerdere plekken tegen dat HBO dit jaar waarschijnlijk een pilot op gaat nemen om te zien of ze alle boeken in een tv-serie kunnen veranderen.

Om je een idee te geven waar het over gaat, de boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 famillies, de Starks en Lannister die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk en parallel daaraan het verhaal van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Klinkt een beetje corny en cliche maar het is wat mij betreft het allerbeste fantasy boek wat ik tot nu toe gelezen heb. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen. In de boeken zitten niet echt veel tovenaars en met magie gooiende lui, geen dwergen en irritante elven. Enkel pluspunten volgens mij. Lijkt mij heel geknipt voor HBO!

Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart, Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeed en er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.

De serie zelf: http://www.imdb.com/title/tt0944947/
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa XMens Origin, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): http://www.imdb.com/name/nm1125275/
George RR Martin zelf is ook betrokken: http://www.imdb.com/name/nm0552333/

Ook Carolyn Strauss schijnt behoorlijk betrokken te zijn bij dit project en is iemand die van alles gedaan heeft voor HBO met betrekking tot de Sopranos en Six Feet Under.

Kattentrapper...
pi_98233099
Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:11 schreef HiZ het volgende:
Cersei zegt in aflevering 1 dat ze een maand hebben gedaan over de reis van King's Landing naar Winterfell.

Overigens, ik zit net te denken over die Targaryens; eigenlijk trouwden broer en zussen in die familie om de bloedlijn zuiver te houden, en dat in een wereld waarin incest kennelijk toch echt als grote zonde wordt gezien. Dan moeten ze wel een heel goede reden hebben gehad om toch onderling te trouwen. Wat bij mij dus de vraag oproept of the Targaryens wel echt menselijk zijn. Hun band met de draken zou bijvoorbeeld iets 'elf-achtigs' kunnen betekenen?
Ze zijn gewoon een beetje gek.
Kattentrapper...
pi_98233211
Hoi. Waarom is Ned dood?

:'( :'( :'(
Amen.
pi_98233234
Maar goed, dan hebben we dus straks een inteeltbarbaar met drakenbloed die op de wereld is gezet bij zijn stervende vader, een doodbloedend paard en een maffe heks. :D
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_98233277
Ned is dood omdat Joffrey vervelend is :'( :'( :'(
pi_98233278
Had het overigens wel een beetje zien aankomen. Een acteur als Sean Bean zag ik niet lang in deze serie zitten.

Maar het blijft mooi kut. :(
Amen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:24:14 #7
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_98233346
Ned is dood omdat zijn kop is afgehakt
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:27:31 #8
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_98233492
Wat een top serie. Ik hou er wel van als de favoriete karakters dood gaan, als iedereen dood kan blijft de spanning er tenminste in en is de haat voor andere intenser. Enige wat jammer is dat de serie zo kort is en het weer lang wachten wordt op een volgend seizoen.
pi_98233537
Ja het is wel echt jammer dat er maar 10 afleveringen in een seizoen zitten :(
pi_98233623
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:28 schreef BasvB het volgende:
Ja het is wel echt jammer dat er maar 10 afleveringen in een seizoen zitten :(
Indeed. Hadden er prima 12 of 13 kunnen zijn, zoals bij de meeste series. Zal puur budget gericht zijn, want wat zaten er weer prachtige shots in deze aflevering. Robb die met zijn leger op die heuvel stond bijvoorbeeld _O_.

Ze hebben de daadwerkelijke veldslagen wel wat te obvious ontweken vond ik.
Amen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:45:29 #11
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_98234046
Zo'n veldslag kost nou eenmaal teveel ook al is het voornamelijke cgi tegenwoordig. Neem bijvoorbeeld de pilot van Boardwalk Empire die kostte 18 miljoen dollar om te maken en dan moet je nog een heel seizoen(ah 5 miljoen per aflevering, tegen een normale 3). Daarnaast hangt die serie van de cgi aan elkaar en was Martin Scorsese de regisseur, grote namen, veel geld. Ook een ander genre, waar fantasy al snel een niche is.

Het is niet simpel een kwestie van even met de computer aan de slag, maar bakken met geld om één veldslag in beeld te brengen. Daarnaast lijkt me dat het wenselijker is om meer tijd te besteden aan het verhaal wat vol intriges en karakter ontwikkeling zit, dan een kwart van een aflevering op te offeren aan een veldslag, wat er één keer leuk uitziet, maar daarna iedere keer verbetert moet worden om aan de verwachtingen te voldoen, dan wordt ik liever verrast door het verhaal, want hoe vaak kom je nou een serie tegen, waarbij je niet weet wat er gaat of kan gebeuren. Nou ja tenzij je het boek gelezen hebt.
pi_98234178
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:45 schreef Tweek het volgende:
Zo'n veldslag kost nou eenmaal teveel ook al is het voornamelijke cgi tegenwoordig. Neem bijvoorbeeld de pilot van Boardwalk Empire die kostte 18 miljoen dollar om te maken en dan moet je nog een heel seizoen(ah 5 miljoen per aflevering, tegen een normale 3). Daarnaast hangt die serie van de cgi aan elkaar en was Martin Scorsese de regisseur, grote namen, veel geld. Ook een ander genre, waar fantasy al snel een niche is.

Het is niet simpel een kwestie van even met de computer aan de slag, maar bakken met geld om één veldslag in beeld te brengen. Daarnaast lijkt me dat het wenselijker is om meer tijd te besteden aan het verhaal wat vol intriges en karakter ontwikkeling zit, dan een kwart van een aflevering op te offeren aan een veldslag, wat er één keer leuk uitziet, maar daarna iedere keer verbetert moet worden om aan de verwachtingen te voldoen, dan wordt ik liever verrast door het verhaal, want hoe vaak kom je nou een serie tegen, waarbij je niet weet wat er gaat of kan gebeuren. Nou ja tenzij je het boek gelezen hebt.
Kan ik het wel mee eens zijn. Wanneer ze alleen close-ups van vechtende mannetjes hadden laten zien was het nog lamer geweest. Ik hoop dat ze nog wat vuurwerk hebben bewaard voor de seizoensfinale.
Amen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 07:04:39 #13
108228 RedemptioN
genieten & genieten
pi_98236596
de populariteit zal ook wel zorgen voor nog meer budget voor volgend seizoen met wellicht wel een dikke battle, heb de boeken niet gelezen dus of het van toepassing is is weer wat anders :p
PSN: diTani
  donderdag 16 juni 2011 @ 07:33:57 #14
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98236723
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 16 juni 2011 @ 08:10:55 #15
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_98237054
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 07:33 schreef DustPuppy het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_98237842
Bedankt voor de spoilers.
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:11:49 #17
346757 ChrisHantzen
Hoofd zonder man!
pi_98237934
quote:
2s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:22 schreef Jivis het volgende:
Had het overigens wel een beetje zien aankomen. Een acteur als Sean Bean zag ik niet lang in deze serie zitten.

Maar het blijft mooi kut. :(
SPOILER
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:41:01 #18
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_98238544
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:45 schreef Tweek het volgende:

wow 18miljoen , maar veel bekendere acteurs in die serie overigens.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_98239103
jammer dat het bijna is afgelopen, ze hadden er beter 12 tot 15 afleveringen van kunnen maken, om het verhaal toch wat duidelijker over te brenegen...

wel tof trouwens dat ze voor iedere aflevering een net iets andere intro laten zien. Zo zie je een beetje waar het zal gaan afspelen.

wat ook wel tof is, is dat er over de laatste aflevering gewoon 1 heel topic is gemaakt, ik bedoel we zijn nu alweer bij topic #9 :D

nog een paar dagen en dan kunnen we weer een jaar wachten :'(
pi_98239206
De intro sla ik altijd over, veels te lang :') 3/4 minuten ofzo
  donderdag 16 juni 2011 @ 10:44:58 #21
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_98240338
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:08 schreef kort het volgende:
Heerlijke muziek juist en goeie intro :Y
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_98240371
Ik vind de intro ook _erg_ gaaf :D
pi_98240375
Inderdaad, echt heerlijke muziek :)
dry denim, when having blue balls is actually having blue balls.
pi_98240789
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 10:08 schreef kort het volgende:
Onverstandig, de intro zit boordevol met hints.

Muziek ben ik trouwens ook erg van gecharmeerd.
pi_98241127
Ik vond hem er steeds identiek uitzien hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')