Hij vindt je vast raar.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:18 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Voor mij was dit heel wat. Ook emotionele aantrekkingskracht en zo.
Mijn vriendin zegt dat ik nog een bericht moet sturen met mijn nummer erin. Ze is nog wel een beetje optimistisch en zegt dat het wel een week kan duren dat hij reageert.
Kan me best voorstellen dat hij zo denkt. Hij dacht natuurlijk "Ha, een lekker wijffie"... Dan verwacht je niet al dat wazige gelul.quote:
Waarom zouden autisten dat niet door hebben?quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:30 schreef Mpj het volgende:
Oké, en als je onzeker bent dan weet je van jezelf dat er iets mis is zegmaar toch en een autist heeft dat niet door?
quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan me best voorstellen dat hij zo denkt. Hij dacht natuurlijk "Ha, een lekker wijffie"... Dan verwacht je niet al dat wazige gelul.
Eh er was totaal geen sprake van wazig gelul en daar zou hij het zeker mee eens zijnquote:Op donderdag 16 juni 2011 00:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Kan me best voorstellen dat hij zo denkt. Hij dacht natuurlijk "Ha, een lekker wijffie"... Dan verwacht je niet al dat wazige gelul.
Aan je berichtje ligt het iig niet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:35 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Eh er was totaal geen sprake van wazig gelul en daar zou hij het zeker mee eens zijn
Daarom, ik weet juist niet wat er verkeerd is gegaan.
Ik geloof er niks van.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:35 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Eh er was totaal geen sprake van wazig gelul en daar zou hij het zeker mee eens zijn
Dacht ik. Aangezien je (als je autist bent) denkt, dat hoe jij je gedraagt, normaal is. Lijkt me. En als je onzeker bent, wéét je dat er iets moet veranderen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Waarom zouden autisten dat niet door hebben?
Onzekerheid heeft een heel andere oorzaak dan autisme, tenzij je onzeker bent ómdat je autistisch bent.
Er zijn genoeg autisten die prima doorhebben dat ze anders zijn en zich afwijkend gedragen. En er zijn genoeg onzekere mensen die in hun levensstijl blijven hangen en het stiekem wel prima vinden. Dus zo algemeen kan je het niet stellen.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:38 schreef Mpj het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van.
[..]
Dacht ik. Aangezien je (als je autist bent) denkt, dat hoe jij je gedraagt, normaal is. Lijkt me. En als je onzeker bent, wéét je dat er iets moet veranderen.
Soms zijn jongens alleen op zoek naar eenmalige handelingenquote:Op donderdag 16 juni 2011 00:35 schreef lanterfanteraar het volgende:
[..]
Veel autisten voelen zich volgensmij anders dan anderen. Ook kan je wel merken dat wat bij anderen als natuurlijk komt, voor jou een stuk moeilijker is. Overigens hoef je als onzeker persoon toch niet altijd te veranderen. Hangt er maar net af hoe erg die onzekerheid is, waar je onzeker over bent en of je er regelmatig last van hebt.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:38 schreef Mpj het volgende:
Dacht ik. Aangezien je (als je autist bent) denkt, dat hoe jij je gedraagt, normaal is. Lijkt me. En als je onzeker bent, wéét je dat er iets moet veranderen.
Maar dan weet je dus niet echt wat de specifieke verschillen zijn tussen onzekerheid en autisme. Behalve dat een autist niets kan veranderen aan het gedrag, want dan zou het geen autisme meer zijn, toch.. Ik vind het maar moeilijk en zoek nou al een poosje op google maar niks over te vinden..quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:40 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Er zijn genoeg autisten die prima doorhebben dat ze anders zijn en zich afwijkend gedragen. En er zijn genoeg onzekere mensen die in hun levensstijl blijven hangen en het stiekem wel prima vinden. Dus zo algemeen kan je het niet stellen.
Ze hebben een achterstand. Ze kunnen proberen mee te komen, maar hebben het moeilijker. Daarbij zien sommigen dat ze anders zijn (en willen 'normaal' worden). Iedere situatie is anders.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:40 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Er zijn genoeg autisten die prima doorhebben dat ze anders zijn en zich afwijkend gedragen. En er zijn genoeg onzekere mensen die in hun levensstijl blijven hangen en het stiekem wel prima vinden. Dus zo algemeen kan je het niet stellen.
Inderdaad!quote:
Je hebt toch iemand waar je mee spreekt , daar kan je best het aan vragen die kunnen wat beter professionele mening over autisme gevenquote:Op donderdag 16 juni 2011 00:43 schreef Mpj het volgende:
[..]
Maar dan weet je dus niet echt wat de specifieke verschillen zijn tussen onzekerheid en autisme. Behalve dat een autist niets kan veranderen aan het gedrag, want dan zou het geen autisme meer zijn, toch.. Ik vind het maar moeilijk en zoek nou al een poosje op google maar niks over te vinden..
Vooral dat laatste bedoelde ik ook zeker.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:43 schreef greatjob het volgende:
[..]
Ze hebben een achterstand. Ze kunnen proberen mee te komen, maar hebben het moeilijker. Daarbij zien sommigen dat ze anders zijn (en willen 'normaal' worden). Iedere situatie is anders.
Zie jij echt geen verschillen tussen onzekerheid en autisme dan? Straw noemde al wat puntjes, maar bij autisme is je belevingswereld vaak afwijkend en is de buitenwereld vaak moeilijk te begrijpen en zijn ze beperkt in hun communicatie zowel naar buiten toe als hoe ze het ontvangen. Onzekerheid heeft meer met angsten te maken.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:43 schreef Mpj het volgende:
[..]
Maar dan weet je dus niet echt wat de specifieke verschillen zijn tussen onzekerheid en autisme. Behalve dat een autist niets kan veranderen aan het gedrag, want dan zou het geen autisme meer zijn, toch.. Ik vind het maar moeilijk en zoek nou al een poosje op google maar niks over te vinden..
Nee, heb ik niet meer.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:47 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Je hebt toch iemand waar je mee spreekt , daar kan je best het aan vragen die kunnen wat beter professionele mening over autisme geven
Is hij eerder op de dag nog binnen geweest, met het eten ofzo? Anders laat je hem daarna niet meer naar buiten en kan jijzelf ook op tijd naar bed.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:59 schreef greatjob het volgende:
Ik moet een oplossing vinden voor mijn kats bioritmeDit is de x nacht dat ik naar bed wil, maar waar ik moet wachten tot die binnen is (anders gaat hij voor mijn raam miauwen en word ik klaar wakker als ik hem vervolgens binnen laat).
Het is wel zo dat als iemand al zijn/haar hele leven redelijk onzeker is en daardoor op sociaal vlak tekort schiet, dat overeenkomsten vertoont met autisten die (vaak) ook tekort schieten op sociaal vlak. Autistische mensen kunnen zichzelf bepaalde dingen aanleren, terwijl onzekere mensen vooral hun angsten moeten zien kwijt te raken, de oorzaak van de problemen. Maar daarna hebben die voorheen onzekere mensen sociaal mss ook wel een achterstand omdat ze nooit veel onder de mensen zijn geweest (gebrek aan vrienden). Beetje dezelfde situatie, andere oorzaak.quote:Op donderdag 16 juni 2011 00:48 schreef moneyfornothing het volgende:
Zie jij echt geen verschillen tussen onzekerheid en autisme dan? Straw noemde al wat puntjes, maar bij autisme is je belevingswereld vaak afwijkend en is de buitenwereld vaak moeilijk te begrijpen en zijn ze beperkt in hun communicatie zowel naar buiten toe als hoe ze het ontvangen. Onzekerheid heeft meer met angsten te maken.
Hij weet dat hij dan opgesloten zitquote:Op donderdag 16 juni 2011 01:00 schreef moneyfornothing het volgende:
[..]
Is hij eerder op de dag nog binnen geweest, met het eten ofzo? Anders laat je hem daarna niet meer naar buiten en kan jijzelf ook op tijd naar bed.
Ik ontken ook niet dat er overeenkomsten zijn, maar er werd gevraagd om verschillen dus vandaar dat ik me daar op richtte. Maar goed als je een beetje zoekt kun je zoveel overeenkomsten vinden op allerlei gebieden ook al lijken die op het eerste gezicht totaal verschillend, dus dat zal hier ook niet anders zijn ondanks de grote verschillen tussen individuele situaties.quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:01 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het is wel zo dat als iemand al zijn/haar hele leven redelijk onzeker is en daardoor op sociaal vlak tekort schiet, dat overeenkomsten vertoont met autisten die (vaak) ook tekort schieten op sociaal vlak. Autistische mensen kunnen zichzelf bepaalde dingen aanleren, terwijl onzekere mensen vooral hun angsten moeten zien kwijt te raken, de oorzaak van de problemen. Maar daarna hebben die voorheen onzekere mensen sociaal mss ook wel een achterstand omdat ze nooit veel onder de mensen zijn geweest (gebrek aan vrienden).
Je hebt ook zelfverzekerde autisten, die wel anders zijn in de omgang maar verder niet.
En onzekere mensen lijken soms heel zelfverzekerd terwijl ze dat niet zijn.
In dat geval oordopjes in en hem niet binnenlaten.quote:Op donderdag 16 juni 2011 01:02 schreef greatjob het volgende:
[..]
Hij weet dat hij dan opgesloten zitHet is een te slimme kat. Nu laat ik hem voor 9 uur al niet meer naar buiten. Maar hij blijft sindsdien ik dat doet gewoon langer weg. Daarbij vangt hij 3 muizen op een dag bijna (hij wilt ze laten zien), dus hij heeft minder honger.
Succes. Moet eng geweest zijn om een wildvreemde te hebben (en je eerste gedachte, hoeveel heb ik gisteren in godsnaam gedronken'). Truste
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |