abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98275128
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:35 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

En wat nu als die supermarkt z'n goederen grotendeels in het buitenland koopt?

Vanwege comperative advantage?
O, is dat wel zo dan?
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:36:58 #77
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98275151
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Als je 1 grote wijk neerpletst waar alleen maar wajongers wonen, komt daar natuurlijk ook een supermarkt, een fietsenmaken, een patatboer.

...volg je me nog een beetje?
Je bedoelt een Aldi, met alle producten uit Duitsland?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_98275161
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

O, is dat wel zo dan?
Mwah, als ik de gemiddelde supermarkt inloop zie ik enorm veel producten die niet van oorsprong uit Nederland komen.
pi_98275190
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je bedoelt een Aldi, met alle producten uit Duitsland?
Je bedoelt, je kent niet meer ketens dan de aldi???
  Moderator donderdag 16 juni 2011 @ 23:37:49 #80
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_98275194
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Die bewering klopt niet, want al ben ik in werkelijkheid wel dom, dan nog verandert jouw bewering dat ik niet zo slim zou zijn als jij denkt, niets aan de waarheid :P
Nee dat weet ik, en dat jij op een forum hoog van de toren blaast dat jij slimmer bent dan de meesten ook niet. En dan ga je straks naar bed, en wat heeft dit je dan allemaal opgeleverd? Niks. Hoop tijd kwijt aan de mensen die de moeite niet waard zijn :P

welterusten mensen :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_98275229
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:37 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Mwah, als ik de gemiddelde supermarkt inloop zie ik enorm veel producten die niet van oorsprong uit Nederland komen.
Ja, maar uiteindelijk draait het er om met wat voor producten wajongers uiteindelijk naar huis lopen
pi_98275267
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, maar uiteindelijk draait het er om met wat voor producten wajongers uiteindelijk naar huis lopen
Ja, en die komen niet uit het buitenland wil je zeggen?
pi_98275272
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:37 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee dat weet ik, en dat jij op een forum hoog van de toren blaast dat jij slimmer bent dan de meesten ook niet. En dan ga je straks naar bed, en wat heeft dit je dan allemaal opgeleverd? Niks. Hoop tijd kwijt aan de mensen die de moeite niet waard zijn :P

welterusten mensen :)
Dit geld volgens jouw eigen theorie voor iedereen, lieve schat :P
pi_98275306
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:39 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ja, en die komen niet uit het buitenland wil je zeggen?
Wil je me gaan vertellen dat alles wat een wajonger in de supermarkt koopt, uit het buitenland komt of zo??

Waarom hebben we 't überhaubt hierover???
pi_98275386
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:39 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wil je me gaan vertellen dat alles wat een wajonger in de supermarkt koopt, uit het buitenland komt of zo??
Nou, een aanzienlijk deel van de producten zal idd uit het buitenland komen.

Een ander deel van de producten zal door een bedrijf als bijv. P&G worden gemaakt, die heeft een boel Nederlandse merken maar het geld wat ze verdienen gaat gewoon naar de VS hoor.
pi_98275456
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:41 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Nou, een aanzienlijk deel van de producten zal idd uit het buitenland komen.

Een ander deel van de producten zal door een bedrijf als bijv. P&G worden gemaakt, die heeft een boel Nederlandse merken maar het geld wat ze verdienen gaat gewoon naar de VS hoor.
Kijk, daar heb je wel weer een punt
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:42:57 #87
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98275481
Daarnaast blijft; de overheid heeft 1,75 mrd aan uitkeringen te doen
Er zijn namelijk 195 520 wajong-ers en die krijgen gemiddeld ¤ 745,87 per maand aan uitkering.
Moet de overheid echter 1,75 miljard binnenschrapen om dit allemaal te kunnen uitkeren? Nee, ook de ambtenaren moeten betaald worden, de kantoren, de registratieformulieren, de belasting gaat ten koste van andere burgers, dit moet geind worden, daar moeten talloze aangifteformulieren voor verstuurd worden.

Uiteindelijk, ook al besteden alle krap 200k wajong-ers hun volledige ¤ 745,87 aan enkel oer-hollandse producten met enkel oerhollandse halffabrikaten en dito grondstoffen, zal er nog steeds geld uit de economie verdwijnen doordat de overheid het ergens vandaan moet halen. Rente op staatsschuld, herverdelingskosten, prima als die begrippen je niets zeggen, maar wees alsjeblieft niet zo eigenwijs. Je blijft maar terugkomen op een discussie die hier niet thuishoort en die we hier niet moeten voeren, maar zeker ook één die jouw stelling:

quote:
vrijwel al het geld dat een wajonger krijgt, linksom of rechtsom weer terug vloeit in de NEDERLANDSE economie.
En al was dit dus zo, dan nog is er een discrepantie tussen wat de wajonger krijgt en wat de economie verliest.
pi_98275551
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:42 schreef GSbrder het volgende:
Daarnaast blijft; de overheid heeft 1,75 mrd aan uitkeringen te doen
Er zijn namelijk 195 520 wajong-ers en die krijgen gemiddeld ¤ 745,87 per maand aan uitkering.
Moet de overheid echter 1,75 miljard binnenschrapen om dit allemaal te kunnen uitkeren? Nee, ook de ambtenaren moeten betaald worden, de kantoren, de registratieformulieren, de belasting gaat ten koste van andere burgers, dit moet geind worden, daar moeten talloze aangifteformulieren voor verstuurd worden.

Uiteindelijk, ook al besteden alle krap 200k wajong-ers hun volledige ¤ 745,87 aan enkel oer-hollandse producten met enkel oerhollandse halffabrikaten en dito grondstoffen, zal er nog steeds geld uit de economie verdwijnen doordat de overheid het ergens vandaan moet halen. Rente op staatsschuld, herverdelingskosten, prima als die begrippen je niets zeggen, maar wees alsjeblieft niet zo eigenwijs. Je blijft maar terugkomen op een discussie die hier niet thuishoort en die we hier niet moeten voeren, maar zeker ook één die jouw stelling:

[..]

En al was dit dus zo, dan nog is er een discrepantie tussen wat de wajonger krijgt en wat de economie verliest.
Ja hallo! Ik reageer op een discussie die zonder mij al op deze wijze aan de gang was. Laten we geen fingertjes gaan wijzen, doe ik toch ook niet?
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:44:43 #89
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98275562
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Sinds wanneer verkoopt de AH enkel hollandse producten?
Sinds wanneer verkoopt de Lidl, dirk van den broek, em-te, coop, spar of c1000 enkel hollandse producten?
pi_98275608
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Sinds wanneer verkoopt de AH enkel hollandse producten?
Sinds wanneer verkoopt de Lidl, dirk van den broek, em-te, coop, spar of c1000 enkel hollandse producten?
Ja, jij kwam toch met de aldi. Ik had het over supermarktketens, en daar horen er meer bij dan alleen de aldi

Ik ga naar bed, moet morgen vroeg op. Mazzel
  donderdag 16 juni 2011 @ 23:48:35 #91
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98275753
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:45 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, jij kwam toch met de aldi. Ik had het over supermarktketens, en daar horen er meer bij dan alleen de aldi
Weet je van wie de C1000 is, weet je van wie de Lidl is?
pi_98276030
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:32 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Achoshie, steeds reageren op de antwoorden die ik aan een ander geef. Wat een zwaktebod van jou weer eens joh
Dit is een publiek forum, iedereen mag reageren op wie of wat hij wil.

Dus reageer ik op jou: je zit fout, die verwoede pogingen je er toch uit te lullen sieren je niet.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_98276919
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:37 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Bij het plaatsen van een Supermarkt wordt wel gekeken naar de omgeving of het bij de doelgroep past. Mensen met een laag inkomen zullen sneller naar de Aldi gaan, vanwege de lage prijzen.
signatuurloos
pi_98277256
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:22 schreef GSbrder het volgende:
Pensioenfondsen moeten wel gaan beleggen, anders kunnen ze niet de waarde van jouw pensioen garanderen. Het op een spaarrekening zetten, zet amper zoden aan de dijk, dat kan jij zelf ook wel. Er moet een optimale mix van assets worden opgenomen in het beleggingsportfolio, voor ouderen meer vastrenderende producten, voor jongeren meer risicovolle.
Inderdaad, pensioenfondsen moeten sowieso minimaal een dekkingsgraad van 105% hebben en dat gaat niet met spaarrekeningen.
signatuurloos
pi_98277444
quote:
4s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:54 schreef waht het volgende:

[..]

Dit is een publiek forum, iedereen mag reageren op wie of wat hij wil.

Dus reageer ik op jou: je zit fout, die verwoede pogingen je er toch uit te lullen sieren je niet.
Dat dus. Magnetron, give it up. Je zat fout, wees een vent, geef het toe. Dan kunnen we gewoon verder.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 01:58:06 #96
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98280091
Dit gekaffer op uitkeringsgerechtigden komt eigenlijk door de staatsschuld. Is het niet zo dat het de bedoeling is van een stel mensen dat Nederland (en alle andere landen in Europa) flink in de shculden komt te zitten. Maw. zou je de kleinsten nu uitkleden en de shuld een klein deel kunnen terugdringen. Dan vindt men weer andere manieren om die staatsschuld verder optelaten lopen. En dan? Het houdt gewoon niet op.. De kleinsten pakken omdat dat makkelijk lijkt is symptoom bestrijding maar niet de oorzaak.

[ Bericht 16% gewijzigd door Schenkstroop op 17-06-2011 02:06:22 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 17 juni 2011 @ 02:04:44 #97
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_98280202
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat jij op je fiets bent gestapt ben je alweer moe jongen, of kun je dit ineens wel? Je mag het altijd proberen, kijken hoe ver je komt :)

Ik weet wel dat alles aan elkaar gekoppeld is, ik ben niet van gisteren. Maar niet alles is gekoppeld zoals jij denkt dat het gekoppeld is.

En ik heb nog steeds geen antwoord op mn vraag.
Dit zijn precies die denigrerende misplaatste opmerkingen die uiteraard niet voor alle Wajongers geldt. Wat weer niet zou betekenen dat ze dan weer wel fulltime zouden kunnen werken als zij wel 15 Km kunnen fietsen. Als je dit niet begrijpt hoe kun je dan extreme meningen vormen over een hele groep waar jij dus helemaal niks van begrijpt. Behalve dat jij rechtse sentimenten najengelt?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_98280726
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 23:42 schreef GSbrder het volgende:
Hoe kom je aan dit bedrag, als ik vragen mag? :) ik neem aan dat dat het bedrag is wat gemiddeld wordt over de Wajongers met zeg maar 25% afkeuring etc, niet alleen de mensen die 100% zijn afgekeurd?
♥ scars make us who we are ♥
  vrijdag 17 juni 2011 @ 02:55:23 #99
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_98280831
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 02:47 schreef Mama_Mia het volgende:

[..]

Hoe kom je aan dit bedrag, als ik vragen mag? :) ik neem aan dat dat het bedrag is wat gemiddeld wordt over de Wajongers met zeg maar 25% afkeuring etc, niet alleen de mensen die 100% zijn afgekeurd?
1,75 mrd / 195k ontvangers / 12 = maandelijkse kosten per Wajong. Jullie weten beter dan ik wat de uitkeringshoogte is.
:)
pi_98280854
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 02:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

1,75 mrd / 195k ontvangers / 12 = maandelijkse kosten per Wajong. Jullie weten beter dan ik wat de uitkeringshoogte is.
:)
Ah okay. Voor 100% afgekeurd ligt het inderdaad hoger per maand.

edit: overigens had ik leeftijd niet meegerekend, onder de 23 ligt daar de uitkering ook lager dan boven 23.
♥ scars make us who we are ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')