Wat wil je dan nog met dit draadje dat inmiddels al een reeks is geworden? Het is wel een beetje uitgemolken nu.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:01 schreef Re het volgende:
laten we de economische aspecten misschien voor een ander forum?
Nou, de voorzieningen die er zijn zijn er vanwege dat soort mensen. De uitkering die jij krijgt zijn er vanwege dat soort mensen. Ook best, doen we het anders. Schaffen we alle uitkeringen af, every man for him self, recht van de sterkste. Dan delf jij als een van de eersten het onderspit denk ik.quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dit:"Het is echt pertinent onwaar om te zeggen dat de uitgaven van uitkeringsgerechtigden meer bijdragen aan de economie dan die van werkenden".
Edit:Sorrie hoor, maar was jij niet dezelfde die met die bron van hem beweerde dat de uitkeringen 169 miljard kostten terwijl je nog geen 15 secondes had hoeven lezen om tot de inzicht te kunnen komen dat je je bron niet eens goed geinterpreteerd had?
Het enige dat ik weet is dat, als er geld over de grens gaat bij een wajonger, dat de hoeveelheid erg klein zal zijn.
En zoals ik al eerder zei, ik ben geen econoom, en omdat ik geen zin heb om al jouw termen op te gaan zoeken zou ik je ook willen verzoeken om wat meer in 't Nederlands te praten AUB.
Er zullen vast wel heel wat kanaaltjes en weet ik wat zijn, maar je gaat me niet vertellen dat het slim was van diegenen die de economische kennis hadden moeten hebben, om fouten te maken zoals pensioensfondsen die in-ene gaan beleggen, of graaiers die ons deze economische crisis hebben bezorgt.
En nog leuker, iedereen in Nederland moet nu bloeden door de fouten van de zogenaamde personen die het het beste zouden moeten weten, behalve diegene die ons in the first place deze crisis hebben bezorgt.
Dus nee, jullie woorden geloof ik niet meer. Jullie maken er een potje van en gaan vervolgens alleen maar jullie eigen hachje redden.
De HRA, ook zo'n achterlijk idee.
Waar economen in topposities goed in zijn is winst maximaliseren met gebakken lucht. Uiteraard gaat dat vroeger of later fout (zoals een aantal jaar geleden).
Als je me wilt uitleggen hoe het dan zogenaamd echt zou werken, leg het me dan uit ipv met dure termen te gooien, want dure termen zijn erg inefficiente kennisoverdrachtstaalelementen.
Nee, want dan trap ik gewoon jouw deur in, sla met een knuppel je hasses in en ga d'r met jouw wijf, auto, vreten en geld vandoor.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:04 schreef CoolGuy het volgende:
Dan delf jij als een van de eersten het onderspit denk ik.
En die vraag was?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:04 schreef CoolGuy het volgende:
En ik heb nog steeds geen antwoord op mn vraag. Wel apart, die vraag heb ik al meerdere keren gesteld, maar je ontwijkt 'm.
Tegen de tijd dat jij op je fiets bent gestapt ben je alweer moe jongen, of kun je dit ineens wel? Je mag het altijd proberen, kijken hoe ver je komtquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee, want dan trap ik gewoon jouw deur in, sla met een knuppel je hasses in en ga d'r met jouw wijf, auto, vreten en geld vandoor.
CoolGuy, het leven is niet zo 1-2-3 simpel als jij doet voorkomen.
Alles is aan elkaar gekoppelt
Mijn vraag had betrekking op die Porsche. Jij gaf aan dat er dan zomaar veel geld uit de Nederlandse maatschappij verdwijnt.quote:
En jij denkt dat ik niemand ken met een auto?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:07 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Tegen de tijd dat jij op je fiets bent gestapt ben je alweer moe jongen, of kun je dit ineens wel? Je mag het altijd proberen, kijken hoe ver je komt![]()
Ik weet wel dat alles aan elkaar gekoppeld is, ik ben niet van gisteren. Maar niet alles is gekoppeld zoals jij denkt dat het gekoppeld is.
En ik heb nog steeds geen antwoord op mn vraag.
Oh ik denk niet dat je een watje bent. Ik denk dat je jezelf schromelijk overschat.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:09 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En jij denkt dat ik niemand ken met een auto?
En denk niet dat ik een watje ben of zo, ik ben namelijk een heel stuk slimmer dan de meesten, hebben zich dan ook meer mensen in mij vergist.
Je bedoelt in mijn "persoonlijke" situatie?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mijn vraag had betrekking op die Porsche. Jij gaf aan dat er dan zomaar veel geld uit de Nederlandse maatschappij verdwijnt.
De vraag die ik daarbij had is, hoe heeft dat betrekking op jouw situatie. Dat geld verdwijnt niet uit de nederlandse maatschappij, maar goed, stel even dat dat wel zo is, wat maakt dat uit voor jouw situatie?
Dat bedoel ik inderdaad.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je bedoelt in mijn "persoonlijke" situatie?
Dat heb ik ook al meer gehoordquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh ik denk niet dat je een watje bent. Ik denk dat je jezelf schromelijk overschat.
Dat zal wel, maar als jij zo verschrikkelijk veel slimmer bent dan de meesten dan vraag ik me af waarom je het nog steeds moet doen met een uitkering.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook al meer gehoord
Dan nog. Hoe heeft het verdwijnen van dat geld uit de maatschappij door de aanschaf van die porsche invloed op de wajong in het algemeen?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik had het niet over alleen mezelf, maar over de wajong in het algemeen
Heb ik deels al uitgelegd, en als dat niet genoeg was, dan is dat jammer voor jequote:Op donderdag 16 juni 2011 23:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zal wel, maar als jij zo verschrikkelijk veel slimmer bent dan de meesten dan vraag ik me af waarom je het nog steeds moet doen met een uitkering.
Deels ja. Niet volledig dus.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Heb ik deels al uitgelegd, en als dat niet genoeg was, dan is dat jammer voor je
Hoe heeft het misbruik van de wajong invloed op jouw leven?quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:12 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dan nog. Hoe heeft het verdwijnen van dat geld uit de maatschappij door de aanschaf van die porsche invloed op de wajong in het algemeen?
Geen. Zoals ik eerder aangaf. Of er nou 1 cent of 1 euro van mijn belastinggeld naar de wajong gaat, dat maakt me echt geen fluit uit. Maar áls we het dan over dat onderwerp hebben, dan denk ik dat er een hoop geld weg gegooid wordt aan mensen die die wajong niet zo heel hard nodig hebben, en dan denk ik, als er toch een potje gereserveerd wordt voor dergelijke mensen, laat dat geld dan wel naar mensen gaan die dat écht nodig hebben.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hoe heeft het misbruik van de wajong invloed op jouw leven?
Je moet internet niet zo serieus nemenquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
Voor geval je het nog steeds niet door hebt, ik heb nu even niet zo'n zin in dat sociale gebabbel, en al helemaal niet op fok. Doe ik wel met mensen die wel de moeite waard zijn.
sjonge jonge jonge zegquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:14 schreef magnetronkoffie het volgende:
Over mensen gesproken die wel de moeite waard zijn, ik moet nog een paar belletjes plegen. BRB
De vraag:quote:Op donderdag 16 juni 2011 22:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
Sorrie hoor, maar was jij niet dezelfde die met die bron van hem beweerde dat de uitkeringen 169 miljard kostten terwijl je nog geen 15 secondes had hoeven lezen om tot de inzicht te kunnen komen dat je je bron niet eens goed geinterpreteerd had?
Dat was niet wat je in eerste instantie beweerde, jij zei namelijk het volgende:quote:Het enige dat ik weet is dat, als er geld over de grens gaat bij een wajonger, dat de hoeveelheid erg klein zal zijn.
De absolute hoeveelheid is vrij klein, de relatieve hoeveelheid en het percentage van het besteedbaar inkomen is hoger dan bij een miljonair. Er zijn ook ruwweg 3 keer zoveel wajongers als miljonairs.quote:vrijwel al het geld dat een wajonger krijgt, linksom of rechtsom weer terug vloeit in de NEDERLANDSE economie.
Pensioenfondsen moeten wel gaan beleggen, anders kunnen ze niet de waarde van jouw pensioen garanderen. Het op een spaarrekening zetten, zet amper zoden aan de dijk, dat kan jij zelf ook wel. Er moet een optimale mix van assets worden opgenomen in het beleggingsportfolio, voor ouderen meer vastrenderende producten, voor jongeren meer risicovolle.quote:Er zullen vast wel heel wat kanaaltjes en weet ik wat zijn, maar je gaat me niet vertellen dat het slim was van diegenen die de economische kennis hadden moeten hebben, om fouten te maken zoals pensioensfondsen die in-ene gaan beleggen, of graaiers die ons deze economische crisis hebben bezorgt.
Ben er weer. Hij was niet thuis.quote:Op donderdag 16 juni 2011 23:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
sjonge jonge jonge zegje doet wel heel erg veel moeite om interessant over te komen.
Als die mensen jou ook de moeite waard vinden bellen ze jou wel lijkt me.
Leuk, en nu kan IK natuurlijk weer JOUW bron gaan zitten opzoeken...affeinquote:Op donderdag 16 juni 2011 23:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De vraag:
Kosten de uitkeringsgerechtigden echt zo ontzettend veel geld, meer dan andere overheidsuitgaven want zo lijtk het, dat iedereen zo over deze groep moet vallen?
De bron:
In 2009 kostte sociale bescherming 169 miljard euro. Onder sociale bescherming vallen alle uitkeringen die tot doel hebben de lasten voor gezinnen en personen te verlichten.
Waar heb ik het verkeerd geinterpreteerd?
Tenzij jij het niet eens bent met de definitie dat sociale bescherming = uitkeringen en zegt: nee, zorg en pensioenen zijn geen uitkeringen. Dan houdt het verhaaltje snel op. Dit is de definitie die het CBS zal hanteren; sociale bescherming = uitkeringen.
[..]
Dat was niet wat je in eerste instantie beweerde, jij zei namelijk het volgende:
[..]
De absolute hoeveelheid is vrij klein, de relatieve hoeveelheid en het percentage van het besteedbaar inkomen is hoger dan bij een miljonair. Er zijn ook ruwweg 3 keer zoveel wajongers als miljonairs.
[..]
Pensioenfondsen moeten wel gaan beleggen, anders kunnen ze niet de waarde van jouw pensioen garanderen. Het op een spaarrekening zetten, zet amper zoden aan de dijk, dat kan jij zelf ook wel. Er moet een optimale mix van assets worden opgenomen in het beleggingsportfolio, voor ouderen meer vastrenderende producten, voor jongeren meer risicovolle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |