abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:14:11 #1
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98217727

Hoe beoordeel je bronnen?
President Abbas voert overleg met Hamas
Israël zet nieuw raketafweersysteem in bij Gaza

Eerdere delen:
Palestina en Israël

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

[ Bericht 2% gewijzigd door Nibb-it op 15-06-2011 20:19:42 ]
  woensdag 15 juni 2011 @ 20:18:04 #2
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98217943
quote:
French flotilla ship won't sail
Members of Jewish community in France band together, send 500 letters of protest against Gaza flotilla, effectively preventing ship bought by organizers for ¤530,000 from docking in Marseille. 'Many battles left until September,' says one

One of the ships slated to participate in the flotilla to Gaza later this month will not set sail, Ynet has learned, less than a day after the Turkish IHH organization announced it was reconsidering its participation in the flotilla as well.

The ship was to set sail from the port of Marseille, but a lengthy battle by the French Jewish community has apparently succeeded in preventing it.

Organizers of the flotilla issued a statement thanking participants Wednesday and urging them to seek other transportation, such as on ships departing from Greece and Turkey.

The French ship – one of 15 participating in the flotilla – was intended to carry a few dozen activists. Organizers bought the vessel for ¤530,000.

Ynet learned Wednesday that the ship was being prevented from docking in France thanks to pressure applied by parliament members and organizations on insurance local companies and authorities. The vessel is currently anchored in waters outside of Marseille, where it has been for the past four days.

"It's fantastic. Even we didn't believe this battle would lead to victory," a member of the French Jewish community told Ynet. He said he and other Jewish representatives had decided to join together to try to prevent the flotilla, and subsequently wrote letters of protest to 500 MPs and organizations.

"We acted fast, sent letters and warned all of the communities. We used social media and the internet, sent mail, set meetings, and made phone calls," he said. "We enlisted 15 non-Jewish organizations to support the battle, and together we warned all of the political parties with no ties to Israel about the consequences."

On Tuesday the battle came to a hilt when Jewish MP Jacques-Alain Bénisti but a query to French Foreign Minister Alain Juppe, asking to learn France's official position on the flotilla. The move was said to have put pressure on local insurance companies and helped to cancel the French ship's participation.

"We feel great joy, but we know that this is just a small battle in a larger war. There are many battles left until September. We must not claim victory, only rejoice in the united front we have presented and move on," a source from the Jewish community said.

"The next goal is to take control of the online field, appeal to youths, explain to them our position, and offer incentives to work with us."

Earlier Wednesday, Turkish newspaper Hurriyet reported that the IHH is considering canceling the flotilla following developments in the region, particularly in Syria. "We think we can achieve our goals regardless of whether we send the Marmara ship to Gaza or not. We shall make a final decision by the end of the week," the IHH spokesman said.

IHH senior official Hussein Uruç confirmed the report saying the group is rethinking the departure date but that preparations are still underway. "Tomorrow we shall make a final decision on the matter, but right now there is still one date and there are no problems with the flotilla," he said.
bron
  woensdag 15 juni 2011 @ 23:52:38 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_98231754
Zelfs Antoin Bodar is het met me eens: De Israeli's herhalen de holocaust.

Hij zit het bij Knevel en vd Brink uit te leggen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_98232846
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 23:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Meneer Bodar heeft ze dan kennelijk niet allemaal op een rijtje. Niet alleen is dat een foute vergelijking, het is ook een bagatellisering van de holocaust.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:14:10 #5
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_98232867
Prominenten steunen hulpvloot naar Gaza]

Cabaretier Najib Amhali, priester Antoine Bodar en de voormalige ministers Laurens Jan Brinkhorst en Jan Pronk bevinden zich onder de Nederlandse prominenten die Freedom Flotilla 2, de hulpvloot naar Gaza, steunen. De lijst bevat namen van bekende Nederlandse politici, kunstenaars, journalisten en wetenschappers. De Nederlanders zijn in gezelschap van onder andere de Amerikaanse schijfster Alice Walker, voormalig Unesco-directeur Federico Mayor Zaragoza, Guatamalese Nobelprijswinnares Rigoberta Menchu en de Amerikaanse wetenschapper en filosoof Noam Chomsky.

Freedom Flotilla 2 vertrekt in het weekend van 25 juni 2011 naar de door Israël vrijwel hermetisch afgesloten Gazastrook. Een Nederlandse-Italiaanse boot vaart mee in het konvooi van 12 schepen. Met delegaties uit Algerije, Australië, België, Canada, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Ierland, Indonesië, Italië, Jordanië, Koeweit, Latijns-Amerika, Libanon, Maleisië, Noorwegen, Nederland, Schotland, Spanje, Tunesië, Turkije, Verenigde Staten, Zweden en Zwitserland is deze vloot de grootste ooit.

De vloot wil op geweldloze wijze de blokkade van de Gazastrook, die de economie nagenoeg heeft lamgelegd en de Gazastrook tot een openluchtgevangenis heeft gemaakt, doorbreken. Ten tweede beoogt het initiatief de nodige hulpgoederen te brengen. De blokkade heeft geleid tot grote tekorten aan onder meer medicijnen, medische hulpmiddelen en schoolspullen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 00:22:41 #6
pi_98233273
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:13 schreef waht het volgende:

[..]

Meneer Bodar heeft ze dan kennelijk niet allemaal op een rijtje. Niet alleen is dat een foute vergelijking, het is ook een bagatellisering van de holocaust.
Wat jammer, dat de Israëli's hun eigen troefkaart ondergraven. ;(
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_98233356
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat jammer, dat de Israëli's hun eigen troefkaart ondergraven. ;(
Nauwelijks.
pi_98234871
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Och, volgens Keessie kan je een jood per definitie nooit geloven (zie mijn ondertitel) EN hij is eens een tijdje permanent verbannen geweest omdat hij zei dat Herr Hitler toch eigenlijk wel gelijk had met het uitroeien van die joden, want sinds zij uit Europa weg waren was er hier geen oorlog meer geweest en sindsdien in het Midden Oosten constant. En he, in dit topic refereert hij daar nog eens aan en zegt dat dat een 'geintje was die hij iemand anders eens zag maken'. :')
Godallemachtig!
Sommige mensen geloven ook alles!
Edit: het is maar goed dat je geen weet hebt van De Speld: je zou gillend gek worden.
http://www.speld.nl/2009/09/30/patatje-holocaust-ongepast/
http://www.speld.nl/2010/(...)nel-onder-amsterdam/
http://www.speld.nl/2010/(...)rael-en-palestijnen/
http://www.speld.nl/?s=holocaust

Het grapje was ook niet van mij, het was van een jood.
Zoals het grapje, dat je een Surinamer en een Marokkaan niet met elkaar moet laten trouwen. Dan krijg je kinderen die nog te lui zijn om te stelen.
Op tv gemaakt, door een duidelijk buitenlandse mevrouw.

Maar het feit van het eerste grapje klopt wel en dat heb ik inderdaad wel benadrukt.
En het past ook in de gewoon te constateren feiten, dat de instroom van joden, door hen toepasselijk met het woord golven aangeduid (wij zouden zeggen tsunami!) tot veel onrust heeft geleid.

Ik heb al eerder gezegd: de beschuldiging van antisemiet glijdt van me af als water van een eend, net zoals de kreten racist, seksist, communist of wat iemand ook mag bedenken.
Me Hollander noemen vind ik beledigend, me dom noemen maakt me boos.

Oh, en waarom ik verbannen geweest ben? Geen idee. Omdat we dit soort mensen hier niet wilden. Maar wat dit soort mensen was is me nooit uiitgelegd. Dus of dat met vermeend anitsemitisme te maken had, is helemaal niet duidelijk. Ga het Yvonne vragen, zou ik zeggen.

Maar goed, wat heeft al dit op de persoon spelen te maken met argumenteren?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kees22 op 16-06-2011 01:42:07 ]
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_98235017
quote:

En trouwens even het betreffende stuk gezien en meneer Papierversnipperaar liegt dat hij barst.
Bodar heeft niets gezegd over de Israëliërs die de holocaust zouden herhalen. Hij zij dat een bepaald beeld dat hij kreeg toen hij in de Palestijnse gebieden was deed denken aan het derde rijk, omdat hij zoveel heeft gezien over het derde rijk.

Dus fantastisch, Papier. Dat was niet nodig.
pi_98235398
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:29 schreef waht het volgende:

[..]

En trouwens even het betreffende stuk gezien en meneer Papierversnipperaar liegt dat hij barst.
Bodar heeft niets gezegd over de Israëliërs die de holocaust zouden herhalen. Hij zij dat een bepaald beeld dat hij kreeg toen hij in de Palestijnse gebieden was deed denken aan het derde rijk, omdat hij zoveel heeft gezien over het derde rijk.

Blijft over dat de behandeling van de Palestijnse gebieden onmenselijk en onwettelijk is.
En blijft toch staan dat een volk dat zich beroept op akelige ervaringen, geacht mag worden die akelige ervaringen niet onwetend aan anderen op te leggen.

Eenvoudiger gesteld: je weet wat de ervaring betekent. Dan ben je toch een lul als je een ander hetzelfde aandoet? Terwijl in dit geval de ander niet eens de tegenpartij is, maar een onschuldige derde.

Het verhaal van de hondentrainer: de baas van de roedel krijgt altijd zijn zin en geeft soms een ondergeschikte op zijn kop. Die reageert af op een lagere en de laagste pakt een graspol om op af te reageren.
De joden hebben op hun donder gekregen en reageren nu af op de Palestijnen.

Vraagje: is dat wat we onder beschaving verstaan? En meer bepaald: onder de voorhoede van de Westerse beschaving tegen de islamitische horden?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_98235500
quote:
14s.gif Op woensdag 15 juni 2011 07:06 schreef Karrs het volgende:

[..]

Jij bent al net zo'n sneue droeftoeter, natuurlijk. :D

Ik ben blij met z'n aanwezigheid. Hij brengt een nuance waar jullie nazi's af en toe totaal geen raad mee weten en dat is soms heerlijk om te zien. Dat sneue gekronkel van jullie om maar te kunnen blijven haten. Maar ja, als dat niet helpt moet je maar op taalgebruik gaan vitten... alles als hij maar weggaat! _O-

Op een serieuze noot: het is zorgwekkend dat zelfs Nederlandse jodenhaters van geen wijken weten als ze te maken krijgen met een Israëliër. Hoe moet dat dan ooit met Palestijnen? Die het veelal nog religieus opgelegd krijgen ook? De enige oplossing die gaat werken in dit conflict, is het wegnemen van haat bij (vooral) kinderen. Maar nogmaals, als zélfs Nederlanders liever blijven haten als ze ook met de andere kant van het conflict in contact komen, hoe moet het dan met de Palestijnen?
Ik heb C_N aangesproken op zijn claim dat hij zijn kinderen niet opvoedde met haat jegens de Palestijnen.
Nu wordt me tegengeworpen dat ik op de man speel, maar deze claim is persoonlijk en ad hominem: ik ben beter dan de anderen.
Hij haakte af op mijn vragen.
Conclusie 1): hij haat Palestijnen en hij liegt daarover tegen zijn zoon.
Die zoon raakt geestelijk verknipt: hij kan zijn vader, de bron van zijn bestaan, niet eens geloven. Dus hij haat Palestijnen, maar weet niet waarom.
Conclusie 2): hij haat Palestijnen, laat dat ook zien aan zijn zoon en liegt tegen mij.
Die zoon gaat ook Palestijnen haten, tenzij hij intelligent genoeg is om zelf na te denken.
pi_98236645
quote:

Ja die industriele vernietigingskampen van de Israeli's zijn berucht. Miljoenen Palestijnen worden erin gedreven en op systematische wijze uitgeroeid. Als dit nog lang doorgaat is er geen Palestijn meer over!!!!!

http://en.wikipedia.org/w(...)estinian_territories

Echt, with friends like these.... :')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98236662
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Godallemachtig!
Sommige mensen geloven ook alles!
Edit: het is maar goed dat je geen weet hebt van De Speld: je zou gillend gek worden.
http://www.speld.nl/2009/09/30/patatje-holocaust-ongepast/
http://www.speld.nl/2010/(...)nel-onder-amsterdam/
http://www.speld.nl/2010/(...)rael-en-palestijnen/
http://www.speld.nl/?s=holocaust
Oh het was een grapje :')
quote:
Het grapje was ook niet van mij, het was van een jood.
Zoals het grapje, dat je een Surinamer en een Marokkaan niet met elkaar moet laten trouwen. Dan krijg je kinderen die nog te lui zijn om te stelen.
Op tv gemaakt, door een duidelijk buitenlandse mevrouw.

Maar het feit van het eerste grapje klopt wel en dat heb ik inderdaad wel benadrukt.
En het past ook in de gewoon te constateren feiten, dat de instroom van joden, door hen toepasselijk met het woord golven aangeduid (wij zouden zeggen tsunami!) tot veel onrust heeft geleid.
Ah ja en de andere kant: je stelling dat Onkel Adolf gelijk had de joden uit te roeien in Europa omdat er sindsdien geen oorlog meer is geweest hier suggereert ook helemaal niets hoor, is geheel onschuldig en zo... :')

quote:
Ik heb al eerder gezegd: de beschuldiging van antisemiet glijdt van me af als water van een eend,
[quote]Oh, en waarom ik verbannen geweest ben? Geen idee. Omdat we dit soort mensen hier niet wilden. Maar wat dit soort mensen was is me nooit uiitgelegd. Dus of dat met vermeend anitsemitisme te maken had, is helemaal niet duidelijk. Ga het Yvonne vragen, zou ik zeggen.
Oh jawel hoor, dat was vanwege dat 'grapje' waar het hierboven over gaat. En dat weet je best dus doe niet zo schijnheilig.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_98237882
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Oh niets hoor. Noem gewoon man en paard man. Kijk, ik heb de tyfus aan islam/moslims omdat die hele steden hier overnemen. Simpel zat. Doe ik ook niet moeilijk over.
Simplistisch zat ja. Het was me al duidelijk dat je gewoon een onderkruiperig racistje met straatvrees bent die zich maar wat graag bang laat maken. Uiteraard vertaalt zich dat in blinde steun voor de zionistische zaak. Daar is veel van het haatzaaien tegen moslims immers om te doen. Wilders wordt echt niet vanuit de VS betaald om te doen wat hij doet omdat die geldschieters zo begaan zijn met de mensen in Goudse achterstandswijken.
quote:
Jij hebt de tyfus aan joden. Soit. Maar lul er dan niet omheen.
Niet aan Joden in ieder geval, en aan joden niet meer dan aan andere religies, minder zelfs. Ik heb wel de tyfus aan racisten, naast het feit dat ze veel kwaad aanrichten, voel ik ook een diepe verachting voor de mensen die zich tot een dergelijke gedachtengang aangetrokken voelen, zowel op intellectueel als op emotioneel niveau.
Aangezien het Israelische beleid en eigenlijk de hele staat Israel is gegrond op een rassenleer van nazistische implicaties, spuug ik op Israël-aanhangers zoals op andere racistjes. Joods of niet Joods, joods of niet joods, als goj Lebensraum eisen voor het nieuwe Herrenvolk is hooguit op persoonlijk vlak nog sneuer dan als Jood, maar dat doet er niet zoveel toe.

Kennelijk is er onder zionisten een bepaalde consensus over de manier om de discussie over Israel dood te sturen en te smoren. Enerzijds bestaat dat in het meedoen en initieren van de haatcampagne tegen moslims, laten we vooral doen alsof we hier dezelfde strijd voeren, en daarbij putten ze vrolijk uit de haatzaaitactieken die de nazi's al eens met succes hebben geprobeerd. Anderzijds is het het overschreeuwen van discussies, niet alleen door pseudo-intellectuelen als Leon de Winter die hysterisch beginnen te gillen bij programma's als Buitenhof als een ander iets wil zeggen. Maar ook door iedereen overal, ook op fora, die iets aan te merken heeft op Israel maar Jodenhater te noemen in de hoop dat dat hen intimideert, dat ze een ban krijgen of dat de aandacht wordt afgeleid van het punt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 16 juni 2011 @ 09:24:24 #15
pi_98238170
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 01:29 schreef waht het volgende:

[..]

Haha! Made you look! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_98239283
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Simplistisch zat ja. Het was me al duidelijk dat je gewoon een onderkruiperig racistje met straatvrees bent die zich maar wat graag bang laat maken. Uiteraard vertaalt zich dat in blinde steun voor de zionistische zaak. Daar is veel van het haatzaaien tegen moslims immers om te doen. Wilders wordt echt niet vanuit de VS betaald om te doen wat hij doet omdat die geldschieters zo begaan zijn met de mensen in Goudse achterstandswijken.
Grappig, moslims zijn nu al een ras? Je haalt in de 2e zin al je complete 'betoog' onderuit door te doen waar je de ander van beschuldigd :')
Verder ben ik niet degene die in noorden des lands lekker ver weg van de daadwerkelijke problemen zit, met je straatvrees.
quote:
Niet aan Joden in ieder geval, en aan joden niet meer dan aan andere religies, minder zelfs. Ik heb wel de tyfus aan racisten, naast het feit dat ze veel kwaad aanrichten, voel ik ook een diepe verachting voor de mensen die zich tot een dergelijke gedachtengang aangetrokken voelen, zowel op intellectueel als op emotioneel niveau.
Volgens jou redenatie ben je zelf een racist, dus je bent een originele zelfhater?
quote:
Aangezien het Israelische beleid en eigenlijk de hele staat Israel is gegrond op een rassenleer van nazistische implicaties, spuug ik op Israël-aanhangers zoals op andere racistjes. Joods of niet Joods, joods of niet joods, als goj Lebensraum eisen voor het nieuwe Herrenvolk is hooguit op persoonlijk vlak nog sneuer dan als Jood, maar dat doet er niet zoveel toe.
Ach man Israel is niet meer of minder 'racistisch' dan om het even welke staat buiten het Westen. En dan zijn ze nog poeslief ook vergeleken met vele, vele andere staten die vele, vele malen ergere dingen uithalen op vele, vele malen grotere schaal.
Maar ja, in bepaalde NLe (linkse/semi-intelectuele) kringen is het bonton om Israel onevenredig zwaar te veroordelen terwijl er gezellig met Hamas-aanhangers meegezongen wordt op demo'tjes alwaar de ruiten van het Krasnapolsky moeten sneuvelen omdat dat 'joods' zou zijn.
Het hele Israel-verhaal wordt ook massaal misbruikt door bontkraagjes en hun meehuilende Anja Meulenbelt en co's om onvervalste haat richting joden te spuien terwijl er gehuild wordt als er eens kut-Marokkaan geroepen wordt of een gezellige vanuit Saudi-Arabie betaalde Wahabist-Imam weer eens roept dat het Westen de kanker is en wij allemaal dood moeten. Maar he, dat is ok want vrijheid van religie en wie daar tegen is, is een racist uiteraard.
quote:
Kennelijk is er onder zionisten een bepaalde consensus over de manier om de discussie over Israel dood te sturen en te smoren. Enerzijds bestaat dat in het meedoen en initieren van de haatcampagne tegen moslims, laten we vooral doen alsof we hier dezelfde strijd voeren, en daarbij putten ze vrolijk uit de haatzaaitactieken die de nazi's al eens met succes hebben geprobeerd.
Ja inderdaad. De knokploegen overstromen de straten in Europa en de intimidatie gaat door tot in het stemhokje. Die onaflatende bullshit om nazi's en Israel te vergelijken terwijl iedereen die kan lezen weet dat het onzin is. Israel voert geen lebensraum-oorlog, Israel heeft geen industriel ingerichte vernietigingskampen, er lopen geen doodseskaders die miljoenen mensen neerknallen rond. De levensverwachting vd Palestijnen is normaal en ze zijn 1 vd snelst groeiende bevolkingen ter wereld. Israel is dan wel een hele, hele, hele slechte nazi.
quote:
Anderzijds is het het overschreeuwen van discussies, niet alleen door pseudo-intellectuelen als Leon de Winter die hysterisch beginnen te gillen bij programma's als Buitenhof als een ander iets wil zeggen. Maar ook door iedereen overal, ook op fora, die iets aan te merken heeft op Israel maar Jodenhater te noemen in de hoop dat dat hen intimideert, dat ze een ban krijgen of dat de aandacht wordt afgeleid van het punt.
Kletsika: zolang mensen zoals jij in bijna ieder onderwerp Israel erbij weten te betrekken ben je gewoon wat ik zei. Ook al vind je dat zelf niet leuk. En Keessie, daar hoeven we het niet eens over te hebben want als je dat al ontkent...
pi_98239917
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 09:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Haha! Made you look! :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schavuit!
SPOILER
pi_98240115
Een hulpvloot om de zwembaden breder te maken ofzo?

Laat ik beginnen met de propaganda die ons al jarenlang wordt voorgeschoteld van Israël die al het water stelen, de kolonisten die het gebruiken voor hun zwembaden en om gras mooi groen te houden.

http://www.itisapartheid.org/water.html

While Palestinians are starved for water, the Israeli settlement of Ariel has lush lawns and swimming pools, and settlements in the Jordan valley have wide-spread irrigation.

http://ngm.nationalgeogra(...)ellegrin-photography

Om het verschil te benadrukken.

At a water park in Tiberias, Israelis bask in the relative abundance of water.

The Jordanian farming village of Mashara, east of the Jordan River, owes its existence to the 68-mile-long King Abdullah Canal. Its water is diverted from the Jordan's largest tributary, the Yarmuk.

Nu de Palestijnen. De foto's die niet door de propaganda komen van hoe zielig de Palestijnen het wel niet hebben. Slechts een voorbeeld, er zijn er wel meer. Deze zijn geplukt van een Palestijnse site. Het gaat om Khan Younis, een vluchtelingenkamp en stad in het zuiden van Gaza.

http://multka.net/vb/showthread.php?t=288726

Is Antoine Bodar wel helemaal op de hoogte? Holocaust? Hoe dan?

Gaza, the most Facebook friendly place on earth

pi_98240608
Vergeet niet dat steden in Palestina, waar gewoon stenen bouw is en huizen met meerdere kamers, sanitair electra etc vluchtelingenkamp genoemd worden:

Amman New Camp 'vluchtelingenkamp'

donderdag 16 juni 2011 @ 11:15:39 #20
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98241395
De Tweede Wereldoorlog is een (hopelijk) uniek dieptepunt in de geschiedenis van de mensheid. Het trekken van parallellen met die tijd slaat nergens op en zorgt er alleen maar voor dat sprekers niet meer serieus worden genomen.
Als als men deze vergelijking toch wil maken, moeten ze dat vooral doen. Het gevolg is echter dat je er de hele discussie mee doodslaat, omdat het één grote godwin is.

De oorlog erbij halen is altijd een zwaktebod.
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:20:55 #21
pi_98241566
quote:
9s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:15 schreef Nibb-it het volgende:
De Tweede Wereldoorlog is een (hopelijk) uniek dieptepunt in de geschiedenis van de mensheid. Het trekken van parallellen met die tijd slaat nergens op en zorgt er alleen maar voor dat sprekers niet meer serieus worden genomen.
Als als men deze vergelijking toch wil maken, moeten ze dat vooral doen. Het gevolg is echter dat je er de hele discussie mee doodslaat, omdat het één grote godwin is.

quote:

Dan moeten de Israëli's daarmee ophouden.
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:22:41 #22
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_98241616
Ik zal het doorgeven als ik er weer ben :')
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:33:05 #23
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_98242023
quote:

onzin. De gebeurtenissen in de Palestijnse gebieden hebben zeker gelijkenissen met die in de WO2 en jaren daar aan voorafgaand. Los daarvan zie ik niet waarom die vergelijking niet gemaakt mag worden. Het lijkt wel of er een taboe rust op vergelijkingen trekken met de tweede wereldoorlog, en dat terwijl deze vergelijking juist bittere noodzaak is om een herhaling, in welk vorm dan ook en in welke mate dan ook, te voorkomen danwel te bestrijden. Het bij voorbaat af willen kappen van oorlogsvergelijkingen is een zwaktebod, met als enige bedoeling het uit de weg willen gaan van de discussie.
pi_98242420
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2011 11:33 schreef inZanity het volgende:

[..]

onzin. De gebeurtenissen in de Palestijnse gebieden hebben zeker gelijkenissen met die in de WO2 en jaren daar aan voorafgaand. Los daarvan zie ik niet waarom die vergelijking niet gemaakt mag worden. Het lijkt wel of er een taboe rust op vergelijkingen trekken met de tweede wereldoorlog, en dat terwijl deze vergelijking juist bittere noodzaak is om een herhaling, in welk vorm dan ook en in welke mate dan ook, te voorkomen danwel te bestrijden. Het bij voorbaat af willen kappen van oorlogsvergelijkingen is een zwaktebod, met als enige bedoeling het uit de weg willen gaan van de discussie.
Ok let op:

- WOII: aantal doden in 5 jaar vanwege holocaust: zo'n 6 miljoen

Methode: op industriele wijze werden mensen vanuit heel Europa getransporteert uit bezette gebieden richting dodenfabrieken alwaar op systematische wijze een bevolkingsgroep werd uitgeroeid.

- Israel-Palestina: aantal doden (aan beide zijden) in meer dan een halve eeuw (63 jaar) vanwege Israel-Palestina conflict: 14.500

Methode: civiele aanslagen van Palestijnse zijde, militair en civiel geweld van Israelische zijde.

Ik weet het niet, maar ik zie toch een klein verschilletje. Misschien is het de dodenratio-verhouding van 5.217 tegen 1 en het totaal afwezig zijn van uitroeiingsmethoden, maar ik kan me vergissen.
  donderdag 16 juni 2011 @ 11:57:57 #25
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_98243050
Wat is je punt Hofstadtgruppe? Alsof de tweede wereldoorlog en zeker ook het leed wat de joden is aangedaan enkel en alleen uit de holocaust bestond.. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')