abonnement Unibet Coolblue
pi_98206073
Ik ben in Belgie getrouwd, maar ik ben geboren en woon nog steeds in Delft.

Ik ga dit jaar naar Turkije met met partner (op vakantie), ik wil mijn huwelijk in Turkije ook doorgeven (dubbele nationaliteit).

Hiervoor heb ik volgens mij een uitrekkels van internationale huwelijksakte nodig, echter staat er op de website van de Gemeente Delft:
quote:
U kunt het uittreksel hier alleen aanvragen als u in Delft bent getrouwd.
Moet ik dit weer aanvragen in Belgie? Anno 2011 moet dit toch wel makkelijker kunnen.
  woensdag 15 juni 2011 @ 18:13:30 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98212048
En? Heb je al geïnformeerd bij de gemeente waar je bent getrouwd?
The love you take is equal to the love you make.
pi_98214030
Heb je je huwelijk niet ingeschreven in Den Haag?
pi_98222155
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 19:01 schreef Cassandra87 het volgende:
Heb je je huwelijk niet ingeschreven in Den Haag?
Gewoon ingeschreven/aangegeven bij de gemeente waar ik woon, in Delft.
  woensdag 15 juni 2011 @ 21:33:01 #5
306949 dude1986
Always bored...
pi_98222594
Schrijf je huwelijk in in den haag (weet ff niet waar, internationaal iets) dan kun je telkens daar je akte ophalen als je het nodig hebt.
pi_98271929
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 21:33 schreef dude1986 het volgende:
Schrijf je huwelijk in in den haag (weet ff niet waar, internationaal iets) dan kun je telkens daar je akte ophalen als je het nodig hebt.
Bedoel je dit?
quote:
Het is sterk aan te raden de buitenlandse huwelijksakte ook te laten inschrijven in het huwelijksregister van de gemeente Den Haag, afdeling Landelijke Taken. Daarvoor hoeft u niet in Nederland te wonen. Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met de gemeente Den Haag, afdeling Landelijke Taken, telefoon: 0031 70 353 30 00 (tussen 08.00 en 20.00 uur Nederlandse tijd). In Nederland is de gemeente te bereiken op het centrale telefoonnummer 14 070. Voor meer informatie kunt u ook terecht op de website van de gemeente Den Haag. Daar kunt u ook een brochure over registratie van buitenlandse akten in de gemeente Den Haag downloaden.
Eens even bellen.

Ah hier staat hoe het moet: http://www.denhaag.nl/hom(...)akte-inschrijven.htm
pi_98276360
Je huwelijk aanmelden in den haag zoals hierboven beschreven staat of even op en neer naar Belgie. Het is niet zo moeilijk.
pi_98283375
quote:
Moet ik dit weer aanvragen in Belgie? Anno 2011 moet dit toch wel makkelijker kunnen.
aangezien je ook nog steeds een geboorteakte in de gemeente waar je geboren bent moet halen als je wilt trouwen, denk ik dat dit anno 2011 ook nog steeds niet makkelijker kan
pi_98284732
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 09:27 schreef jbazelmans het volgende:
aangezien je ook nog steeds een geboorteakte in de gemeente waar je geboren bent moet halen als je wilt trouwen, denk ik dat dit anno 2011 ook nog steeds niet makkelijker kan
Niet meer. Ik ga volgend jaar trouwen, en dit staat in een van de documentjes die ik van de gemeente heb gehad:

quote:
Welke documenten moet u meenemen als u in ondertrouw gaat?
Vóór 1 september 2009 moest u geboorteakten en andere stukken meenemen. Dat hoeft nu niet meer. Maar het kan voorkomen dat er over sommige gegevens twijfel bestaat. In dat geval moet er nader onderzoek gedaan worden en kan er om aanvullende stukken gevraagd worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')