abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98198605

Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
pi_98198663
*burp*
Ja doei.
pi_98198750
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Dat liegen was voor mij ook het ergst. Omdat je zo vreselijk aan jezelf gaat twijfelen.
Ik ging vooral ook twijfelen aan alles wat hij zei, want als hij daarover gelogen had, wat vertelde hij dan nog meer niet. Ik heb nog liever dat hij met iemand naar bed gaat en mij dat gewoon vertelt, dan dat ik me steeds af moet vragen of het zo is.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:21 schreef MarMar het volgende:

[..]

Een relatie kan toch prima soms koffie en soms cappuccino van hetzelfde apparaat zijn?
Nah, er zijn toch altijd dingen die een apparaat niet kan maken. :D
Know that while you sleep
Everything has changed
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:26:16 #4
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98198757
Meh.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98198764
Ik begrijp V1z0R wel hoor. Op dit moment heb ik helemaal niet de behoefte aan een ander koffiezetapparaat hoor, en denk voorlopig nog wel niet.

Maar wie weet hoe dat over 10 jaar is. Ik kan me best voorstellen dat ik dan eens benieuwd ben naar een koffietje uit een andere machine :P
pi_98198771
Nog niet over XM?
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_98198790
Goh, ik krijg ineens zin in koffie... c_/
Everything has changed
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:27:05 #8
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98198791
Nope. Kuur lijkt niet aan te slaan. Morgen maar terug naar de huisarts.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98198808
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:26 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ik ging vooral ook twijfelen aan alles wat hij zei, want als hij daarover gelogen had, wat vertelde hij dan nog meer niet. Ik heb nog liever dat hij met iemand naar bed gaat en mij dat gewoon vertelt, dan dat ik me steeds af moet vragen of het zo is.

Oh nee, ik twijfelde aan mezelf. Hij heeft het altijd namelijk ontkend. Hij zwoer zelfs op onze relatie en zijn liefde voor mij en blablabla dat hij echt trouw was ^^
pi_98198833
quote:
9s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:27 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nope. Kuur lijkt niet aan te slaan. Morgen maar terug naar de huisarts.
Wat vervelend... :*
Everything has changed
pi_98198842
Plaatje 1 deed niet wat ik wilde, deze wel :)

Tsjah, de "koffie" was 10 jaar geleden belangrijker dan nu geloof ik.. als je samen een leven opbouwt, een gezin, meer van dat, zijn er zoveel nieuwe belangrijke dingen die je samen maakt/beleeft.. niet dat ik zonder koffie kan of wil, maar er zijn grotere belangrijkere dingen die ons samenzijn defninieren.
pi_98198883
he bah vervelend XM hopelijk weet dok iets wat sneller helpt!
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:30:17 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98198926
Eerst maar eens zien of de oorspronkelijke diagnose wel de juiste was.. Ga niet zomaar rücksichtslos weer andere pillen slikken.
pi_98198958
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:27 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh nee, ik twijfelde aan mezelf. Hij heeft het altijd namelijk ontkend. Hij zwoer zelfs op onze relatie en zijn liefde voor mij en blablabla dat hij echt trouw was ^^
Oh ja, bij ons kwam de aap op gegeven moment wel uit de mouw. Tot die tijd had ik gelukkig ook echt niks door. Maar ik kan me voorstellen dat het nog veel erger is als je wel het vermoeden hebt maar het niet zeker weet.
Dan kun je het er nog beter gewoon over hebben als één van de twee die behoefte krijgt, dan kun je er misschien nog wel samen uit komen. Als je dingen achter elkaars rug om gaat doen is er pas echt iets mis met je relatie. Wat dat betreft ben ik wel blij dat mijn vriend en ik werkelijk over alles kunnen praten, en ook geen dingen opkroppen om elkaar te sparen ofzo.

Ik had het trouwens wel over echte koffie net hè! :o
Everything has changed
pi_98199034
:* voor XM, hopen dat de HA er iets aan kan doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:26 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik begrijp V1z0R wel hoor. Op dit moment heb ik helemaal niet de behoefte aan een ander koffiezetapparaat hoor, en denk voorlopig nog wel niet.

Maar wie weet hoe dat over 10 jaar is. Ik kan me best voorstellen dat ik dan eens benieuwd ben naar een koffietje uit een andere machine :P
^^ Dit dus!

En cappuccino uit een koffiezetapparaat kan wel, alleen dan moet je er dus weer andere dingen bijhalen en soms geeft het koffiezetapparaat er dan gewoon de brui aan.
Kun je nog wel gaan spoelen met azijn maar toch begint zo'n gloednieuw cappuccino apparaat toch wel aanlokkelijk te worden. Zodra het cappuccino apparaat er eenmaal is blijft het koffiezetapparaat ondanks de melkopschuimer en alles wat erbij is gekomen grotendeels verwaarloosd in de hoek staan.

:D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:34:15 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_98199093
Ik heb koffie op het werk, veel smaakjes :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_98199104
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:34 schreef uniekhoorn het volgende:
Ik heb koffie op het werk, veel smaakjes :')
Amsel ook! :D
pi_98199160
_O- V1z0R!

En dan willen sommige mensen ook nog weleens thee! :o :+
Everything has changed
pi_98199248
XM, beterschap <3

Mini, jij zou mijn ex trouwens best wel eens kunnen kennen :D

Ik ga je PM'en :)
pi_98199257
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:19 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Als je elke dag koffie drinkt heb je af en toe ook wel eens behoefte aan een cappuccino toch?
Het is niet altijd het gevoel dat je verlangt naar iets beters maar soms gewoon iets anders.
Je hoeft niet altijd aan je behoeftes toe te geven. Ik heb de behoefte om dat omatje hier voor de deur een dikke stomp op haar neus te geven. Ik weet van tevoren dat dat haar pijn doet, nou weet je wat dan doe ik het toch lekker niet.

Ik snap niet in waarom je willens en wetens mensen moet pijn doen. Want als je vreemd gaat (en in mijn beleving is het vreemdgaan als de ander het dus niet weet) dan weet de persoon die dat doet wel iets en dat is dan die de andere persoon er ontzettend mee (kan) kwetsen.

Nodig? Nee. Niet doen dus.

Maar goed, slechts mijn mening.

Een you treat objects like woman verhaal. Mensen en spullen kun je niet met elkaar vergelijken.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_98199761
Oh en nu zie ik dat ik steeds dwars door een discussie heen post :@ oO< . Sorry!

Ik heb gelukkig geen ervaring met vreemdgaan. Afhankelijk van de situatie zou ik ermee kunnen leven, maar erover liegen is echt not done :N .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98199917
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juni 2011 11:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
Amsel! Ik heb mn La Vialla boekje binnen! Het is ook echt een soort boekje! O+ Met een dvdtje erbij enzo!

Ik squealde nogal hard en m'n vriendje lachte me uit :') _O-
Linkje?
Worry is a misuse of imagination
pi_98199931
Lijstje om even on topic te gaan enzo!

O: sojamelk, muesli, peer
T: mineola, 4 kerstomaatjes, notenreep
L: quiche, spinazie, 5 aardappelkroketjes met beetje mayo
T: stukje taart, 200 gr rauwkost
B: 2 x 20 minuten fietsen
D: iets kleins, denk gewoon boterham *iets*
S: OF bodypump OF buikspieren/miniworkout/roeien
pi_98200049
Ik squealde niet, maar ik hoorde een harde plof en toen ben ik wel snel naar de deur gerold en nu ben ik blij O+

Mooimooi *handenwrijf* bedankt Amsel

linkje: http://www.lavialla.it/nl/Home_NL.asp
pi_98200067
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:38 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Je hoeft niet altijd aan je behoeftes toe te geven. Ik heb de behoefte om dat omatje hier voor de deur een dikke stomp op haar neus te geven. Ik weet van tevoren dat dat haar pijn doet, nou weet je wat dan doe ik het toch lekker niet.

Ik snap niet in waarom je willens en wetens mensen moet pijn doen. Want als je vreemd gaat (en in mijn beleving is het vreemdgaan als de ander het dus niet weet) dan weet de persoon die dat doet wel iets en dat is dan die de andere persoon er ontzettend mee (kan) kwetsen.

Een you treat objects like woman verhaal. Mensen en spullen kun je niet met elkaar vergelijken.
Op zich mee eens, maar soms geef je toe aan een behoefte zonder na te denken over consequenties. Ik kan me best voorstellen ieder mens z'n zwakke momenten heeft. Maar in het geval 'stelselmatig & bewust' gaat dat imho niet meer op. Dat zou ik dus ook nooit door de vingers zien. Een éénmalige stommiteit in the heat of the moment... ik zou het niet leuk vinden nee, maar in dat geval is het niet direct einde verhaal. Zeg ik nu.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_98200098
Mijn ex zag ik wel vreemdgaan eigenlijk.

Vriendje nu praat wel vaak met andere meisjes en vind die aandacht prachtig, is ie niet gewend of zo :') Maar dat zijn vaak kleine niet leuke meisjes die ik totaal niet als concurrentie zie. Ik vraag mij dan eerder af wat ze eigenlijk aan elkaar te melden hebben, want dat zijn van die types waar alleen maar gegebiel uit komt. Die proberen hem ook vaak te zoenen (in het begin, toen niet iedereen er nog van wist) maar dan denk ik van ja, je trekt het ook wel zelf aan :')
Of dronken meisjes naar huis brengen en dan verbaasd zijn dat ze hem proberen te zoenen. Ach ja...

Maarrr ik las gister in zijn horoscoop dat stieren nooit vreemdgaan dus ik zit safe :')!!
Worry is a misuse of imagination
pi_98200125
Tja, iets met korte termijn- versus lange termijn-voordelen. Op dat moment is het pijn doen een stuk minder concreet dan een stomp in je gezicht. Het is vast ook erg makkelijk om te denken dat je partner er toch nooit achter komt, als je dat maar wilt geloven.

Ik vraag me trouwens wel af of niemand hier ooit is vreemdgegaan, of dat niemand het durft toe te geven. Statistisch gezien zou je zeggen dat het tweede waarschijnlijker is. :P
Everything has changed
pi_98200153
Beterschap XM!

Ik vind dat er groot verschil zit tussen een langdurige scharrel/tientallen leugens en je op een avond mee laten slepen en in bed belanden met een ander.
Beiden is vreemdgaan, maar toch zit er naar mijn mening een verschil tussen.
Ik zou het heel erg vinden als mijn vriend er een tweede relatie op na zou houden, zou liegen over zijn dagelijkse bezigheden etc., dan zou het voor mij helemaal klaar zijn, maar als hij in een stomme/geile bui seks heeft met een ander..hm, dat is het echt niet waard om onze relatie voor op te geven.
Ik zou zelf nooit een affaire aangaan, als ik een relatie met een ander wil maak ik het wel uit, maar ik kan echt niet garanderen dat ik nooit een slippertje zou maken.
(Niet dat ik dat van plan ben en mijn vriend hopelijk ook niet, het blijft kwetsend)

Lijstje:

O - 2 piepkleine vk boterhammen met pindakaas, 1 kleine banaan, 150 ml volle yoghurt
T - appel
L - 3 bth, 1 hummus, 1 vlees, 1 kaas. Tomaat en komkommer
T - 150 ml yoghurt, handje ongezouten amandelen
S - 45 minuten krachttraining
D - salade van krieltjes in schil, bietjes, spek, geroosterde tomaten met knoflook, boel verse kruiden
T - koffie verkeerd met 1 tl suiker
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  woensdag 15 juni 2011 @ 13:59:15 #29
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_98200197
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:57 schreef Mini. het volgende:
Tja, iets met korte termijn- versus lange termijn-voordelen. Op dat moment is het pijn doen een stuk minder concreet dan een stomp in je gezicht. Het is vast ook erg makkelijk om te denken dat je partner er toch nooit achter komt, als je dat maar wilt geloven.

Ik vraag me trouwens wel af of niemand hier ooit is vreemdgegaan, of dat niemand het durft toe te geven. Statistisch gezien zou je zeggen dat het tweede waarschijnlijker is. :P
Ik heb het meegemaakt (dat mijn partner een tweede relatie is begonnen terwijl hij met mij had, dus langdurig en bewust liegen over veel zaken etc) en heb het zelf ook wel eens gedaan (een eenmalige bed-actie).
Toen was ik 18, jong en wild :7
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_98200215
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 13:38 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:

[..]

Ben het wat dat betreft met Coco eens over monogamie, wat geen regel is maar een keuze.
Zodra je die keuze gemaakt hebt zul je altijd voor verleidingen komen te staan of je nou wilt of niet.
Ik probeer vreemdgaan dan ook niet goed te praten, ik bedoelde alleen te zeggen dat het niet altijd een geval is van meer/beter willen.

Daarnaast denk ik dat je vreemdgaan niet echt kan zien als willens en wetend iemand pijn doen, alhoewel het wel kan voorkomen natuurlijk. Het lijkt mij zelf meer een geval van achteloosheid, sleur of onvrede bij jezelf of in de relatie.
Elkaar pijn doen in een relatie gebeurt sowieso, hoe je dit te boven komt definieert pas hoe goed je relatie is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')